Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Waldek999

Centralny zamek

Recommended Posts

Guest Waldek999

Witam jest nowym uzytkonikiem forum.

Posiadam Auto - OPEL VECTRA 91' SEDAN.

Otoz sprawa wyglada tak: przekrecam kluczyk nie ma zadnej reakcji centralnego tylko otwieraja sie drzwi w ktorych jest kluczyk. Wczesniej bylo wszystko wporzadku. Na dodatek okropnie czuc SPALENIZNA PRADU!!! w bagazniku przy centralnym zamku oraz w okolicach drzwi pasazera i kierowcy. (az sie balem ze moze sie cos zapalic i nadal sie boje).

Dokladnie przestudiowalem rady uzytkownika " Pawełek ze Żnina" w jednym z tematow.

Bezpiecznik 17 wporzadku, wykonalem operacje laczenia "pinów" przy kostce KIERKETA - zero reakcji centralnego (tylko to sie sprawdza przy wlozenej wsuwce w kostke czy odlaczonej bo robilem to przy odlaczonej)

Tylko przy laczeniu czerwonego z brazowym leci prad (zwarcie). Sprawdzilem wiazki kabla w bagaznika w okolicach newralgicznych punktów podatnych na przetarciach a takze okragle kostki w dwoch przednich drzwiach.

Jesli ktos ma jakokolwiek podpowiedz ktora choc troche pomoze rozwiazac problem bardzo prosze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego, zatem jeśli masz zasilanie w centralce, to połowa sukcesu. Musisz zerknąć dla pewności w każdy siłownik. Fizycznie go odepnij, zobacz jak chodzi, czy ciężko czy lekko. Może ząb czasu już swoje zrobił. Czasem pomaga przesmarowanie. Każdy z osobna sprawdzisz pod centralką. Często w bagażniku się zawali i też są cyrki. Rozkręć przy klapie i też przesmaruj. Tą metodą dojdziesz, co jest nie tak. Jeśli bezpiecznika Ci nie pali, a zakładam, że masz prawidłowej wartości, to zwary nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Piotr1982

A jak odpiąć te kostki centralnego co są w bagażniku w sedanie? Nie wiem czy trzeba podważyć czy jak, bo tak to za bardzo nie idzie wyciągnąć, a chcę rozłączyć, bo gdzieś między tą kostką a siłownikiem bagażnika jest przewód walnięty a nie chcę mieć zwary.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Akurat w sedanie kostka jest po lewej stronie (w okolicy anteny) i można ją rozłączyć. Jest to kość bodajże 4 PIN (kwadratowa) koloru czarnego. Rozpinasz odciągając obie części.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Repthile

Podepnę się pod temat.

U mnie z powodu awarii regulatora napięcia "coś" się przysmażyło (smród spalenizny) po czym nagle przestał działać centralny zamek. Problem mam taki, że nie wiem co to mogło się spalić. Bagażnik otwiera się tylko z centralnego, wiec nie mam do niego dostępu, a to dokuczliwe jest. Bezpieczniki całe, sterownik? to tam przy kompie od pasażera? - tak wyczytałem, czy może coś innego, ma ktoś pomysł?

Podmieniłem sterownik ze swojej starej vectry, działa ale nie do końca bo pstryka, pstryka, stara sie otworzyć siłownik w bagażniku lecz z negatywnym skutkiem, wiec sie zamyka-otwiera po czym przestaje działać, co znaczy ze w bagażniku też się coś przyjarało.

pisze jakby ktoś był ciekawy, bo nie wiem czy ktokolwiek tu w ogóle zagląda .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moje rady na ten temat już opisywałem. Rozbierałem przy astrze f, przy podobnych objawach. Jak drugi sterownik jakoś chodzi, to znaczy, że coś próbuje się robić. Proponuję od razu rozpiąć kostki przy wszystkich zamkach - łącznie z wlewem paliwa i bagażnikiem. Podpinasz KIEKERTa i do dzieła. Najpierw kierowcy SAM, później kolejno pasażerów SAME i tak do momentu aż któryś odbije. Będzie znak, że albo wiązka dostała sztosa albo sam siłownik robi młyn. W taki sposób zniwelujesz ryzyko uszkodzenia sterownika i być może dojdziesz, co gdzie śmierdzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przy podłączonej centralce zwierasz brązowy z brązowo-czerwonym a później z brązowo-białym. Jeśli siłowniki zaczną działać, to winowajcą jest siłownik w drzwiach kierowcy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Repthile

Oczywiście drugi sterownik ten działający mam odłączony , żeby przypadkiem też go nie stracić. Drzwi na nim wszystkie się otwierają, oprócz bagażnika (słychać że mieli cyka ale sie nie otwiera) i wlewu paliwa. Z bagażnika swego czasu również dochodził smród spalenizny, więc tam się pewnie też coś przysmoliło no ale puki co muszę go jakoś otworzyć, mam nadzieje ze od środka mi się uda.

Dzieki za podpowiedzi!

Siłownik w bagażniki przypalony-obudowa się przetopiła troszkę, kostka cała zasmolona, było zwarcie, odłączyłem problem z głowy, zamek od wlewu nie działa, ale tam mi się nie chce już grzebać. Tyle mojego

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i ja się podepnę pod temat.

Mam VA z 94 roku CDX z centralnym zamkiem i alarmem fabrycznym. Jednak przy zamykaniu drzwi poprzez centralny zamek alarm nie daje znaku życia (nie ma sygnalu dźwiekowego i świetlnego), nie działa również syrena przy opuszczonych szybach (brak reakcji czujek ruchu). Jedna jakieś póltora roku temu przestał dzialać mi centralny zamek i musiałem zamykać każde drzwi z osobna i tu o dziwo po zamknięciu drzwi kierowcy kluczykiem i wyciegnięciu kluczyka z bębenka w pozycji poziomej, a następnie otwarciu drzwi pasażera zaczęła wyć syrena. nie wiem jakim sposobem, ale udało się uruchomić centralny (wyczyściłem styki w centralce) i ponownie brak jest jakichkolwiek ozna alarmu. Ostatnio znowu zawiesił mi się centralny i ponownie alarm się uruchamiał jak poprezdnio. Dzisiaj czytając posty na temat centralnego zwarłem styki przewodów brązowego i brązowo- czerwonego (zamknięcie drzwi) i brązowego i brązowo- białego (otwarcie drzwi) i zaczęło wszystko chodzić. Co może być przyczyną zawieszania się centralnego zamka ( czy tak jak wyczytałem pada silownik w drzwiach kierowcy)? Dlaczego jest takie dziwne zachowanie alarmu?

Dzięki z góry za odpowiedź i pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rasinekMK

Witam, wtrace sie tutaj na chwilke xD otoz mam problem z centralnym, gdy przekrecam kluczyk otwieraja mi sie tylko tylne drzwi pozniej sie zamykaja, a nastepnie wszystko sie otwiera... raz za kilkadziesiat otworzy sie wszystko za pierwszym razem... czy powodem mogą byc zle polaczone kabelki od centralnego ktore znajduja sie w bagazniku ? bo jest tam 6 kabelkow polaczonych ze soba w 3 pary... help !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli raz na jakiś czas otworzy się wszystko dobrze, a często się zamyka i otwiera, to winą mogą być zapieczone/nie nasmarowane siłowniki i zamki. Przerabiałem to jakiś czas temu u ojca w 19 letniej Viki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wszystko było zamulone od błota, kurzu, piachu, syfu itp. Przeczyściłem zamki, siłowniki, przesmarowałem cięgna i wszystko pięknie chodzi jak masełko. Spróbuj sił przy zamkach, powinno pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...