Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Adrians

Znikający płyn od wspomagania

Recommended Posts

Witam,

mam problem ze wspomaganiem w mojej Vectrze B. W czasie ostatniego wyjazdy zaczął znikać w zbiorniczku płyn od wspomagania. Pod samochodem zero wycieków. Po kolejnej dolewce i skręceniu kołami w lewą stronę na postoju rozerwało gumową osłonę przegubu i wyleciał cały płyn. Mechanik stwierdził, że przepuszcza uszczelniacz w maglownicy, dlatego płyn gromadził się w tej osłonie i w końcu ona pękła. Czy możliwe jest naprawienie tego samemu, czy maglownica wymaga regeneracji? Na kierownicy nie było żadnych stuków, luzów itp. układ kierowniczy działał bez zarzutu, tylko ten ubytek płynu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem można zrobić to samemu ale potrzebujesz do tego miejsce sprzęt i co najważniejsze pojęcie o robocie a potem i tak maglownice musisz dać do regeneracji czyli lepiej dać to jakiemuś zaufanemu mechanikowi do zrobienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

O robocie mam pojęcie, bo wszystko staram się robić sam, ponieważ mechanicy wielokrotnie zawiedli moje zaufanie. Za sam montaż i demontaż zażądali 500zł, to więcej niż za regenerację. Może orientujesz się czy to wina jakiegoś uszczelniacza między przegubem, a maglownicą czy jakiegoś innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety nie powiem ci gdzie jest usterka ale kiedyś na forum gdzieś widziałem temat o maglownicy musisz trochę pokopać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

500 zł to dużo jak za wymianę i montaż maglownicy.

Są na Allegro zestawy naprawcze ale nie opłaca się tego robić. Lepiej dać maglownicę do regeneracji - a zregenerowaną dostaniesz z gwarancją. Ja na swoją dostałem rok gwarancji. Oddajesz swoją, dostajesz zregenerowaną i dopłacasz (ja dopłacałem ok. 450 zł).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie padł uszczelniacz na końcu maglownicy z prawej strony pod gumową osłoną. Czy istnieje możliwość wymiany go bez demontażu maglownicy i czy w ogóle to ma sens?

W dodatku znalazłem w Łodzi niezłego mechanika, który wymieni ją za 200zł + regeneracja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi też płyn niby nie uciekał bo wszystko chowało się w gumę - tak samo jak u Ciebie.

Wymianę i montaż miałem za 150 zł (ale robiłem u mechanika dużo więcej rzeczy) więc 200 zł to cena jak najbardziej OK.

Jak sam widzisz wymiana nie jest tania więc ja radziłbym kupić zregenerowaną i na pewno dostaniesz na nią gwarancję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jeżeli lubisz sam grzebać to masz podwieszoną poradę

Także 200 zł to wcale nie dużo za wymianę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówiłem że gdzieś była porada szukałem jej dla ciebie i nie mogłem znaleźć a ona podwieszona była hahahah

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:"> na oczy mi padło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem właśnie ten temat, jednak nie jest tam pokazane jak wymienić ten uszczelniacz, który jest w gumie. Można się obejść bez wyciągania maglownicy? Po co płacić za całą, skoro można wymienić jeden uszczelniacz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale się uparłeś.

Wyminić na aucie raczej trudno będzie, bardzo mało miejsca na manewry i do tego musi być czystko, chyba że się sanki zrzuci ale to wtedy maglownica jest w rękach

Zrobisz jeden uszczelniacz za chwile padnie z drugiej strony i znowu wszystko od nowa.

Jak masz warunki wykręć samemu, oddaj do regeneracji - będziesz miał jak nowa z gwarancją.

Edited by wityk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze jedno pytanie. Który typ (firma) maglownicy była montowana w Vectrach z silnikiem Y20DTH '01? ZF czy Saginaw?

Share this post


Link to post
Share on other sites

teoretycznie saingaw ale pewniej by było gdybyś podał VIN

Share this post


Link to post
Share on other sites

W0xxxxxxxxxxxxxx3

Edited by Adrians

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla tego VIN katalogowo saingaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, regenerowałem ją lecz niestety po naprawie kierownica ciężko się kręci i koła nie wracają do jazdy na wprost. Co teraz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...