Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
rudy12

zakup silnika

Recommended Posts

witam otoz planuje kupic silnik do mojej viki 2.0 dti moje oznaczenie silnika to x20dth no i niby znalazlem taki owy i tu moje pytanie moja viki jest z 98r a ten silnik niby jest z 2002 r anglik czy nie bedzie jakiegos problemu czy to sa te same silniki?? pytalem kolesia jakie ma oznaczenie ale nie potrafil tego zlokalizowac zanim wyrusze po niego chcialbym sie upewnic koles wyslal mi troche zdjec moze to bedzie pomocne z gory dziekuje za rady i pozdrawiam aha zapomnialem jeszcze napisac ze ten silnik na zdjeciu ma walnieta pompe a ja u siebie mam juz po regenaracji i pompa zostaje moja i wlasnie nie wiem czy to sie zgra wszystko??

nikt nic nie wie na ten temat??

witam sprawdzilem nr pompy u siebie i jest taki 0470504004 natomiast nr pompy w silniku ktory zamierzam kupic to 0470504003 moje pytanie jaka jest roznica oprocz nr miedzy tymi pompami czy podejdzie do silnika ktory zamierzam kupic moja pompa ??

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by rudy12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Blok silnika powinien być ten sam, a pompę, kolektory i pozostałe graty przełożysz sobie ze swojego. Czemu wogóle wymieniasz silnik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak stwierdzilo to juz kilku mechanikow glowica moze miec gdzies jakies mikro pekniecie i wali mi cisnienie w uklad chlodzenia i czasem przy wyzszych predkosciach wywali mi plyn ze zbiornika a przy normalnej jezdzie strasznie twardnieja mi weze no musze jezdzic na lekko popuszczonym korku zbiornika, w sumie do konca nie jestem przekonany bo badalem plyn na obecnosc spalin i nic nie wykazalo sprawdzalem tez cisnienie na cylindrach i tez bylo ok no ale jakas przyczyna musi byc a staje sie to troche uciazliwe boje sie wyjechac tym autem gdzies w dalsza trase

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> gdzybym jednak zdecydowal sie na robienie tej glowicy to niestety koszta sa zbyt duze jesli dojdzie sprawdzenie jej plus jakies spawanie slyszalem ze taka przyjemnosc moze sie zamknac nawet ponad 2000zL a juz dosc wlozylem w to auto niestety . Czyli moja pompa powinna zgrac sie z tamtym silnikiem?? rozni sie w sumie numerem i nie wiem czy nie bedzie znowu jakis jaj ??

Edited by rudy12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pompę przełożysz swoją, sterownik silnika pozostaje ten sam, więc czemu nie miałoby działać. Może zbyt pochopnie chcesz wywalać silnik, a problem leży w układzie chłodzenia (niesprawny termostat, lub korek zbiorniczka wyrównawczego). Mocno grzeje Ci się silnik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

silnik trzyma temperature max jak bylo cieplo to 90 stopni a normalna pogoda ok82 stopnie ,dzis wywalilem calkiem termostat zalozylem pusta obudowe:) no i dalej to samo korek tez kiedys sprawdzalem tylko ze z benzynowej vectry chyba nie ma roznicy i nic nie pomoglo jeszcze myslalem ze moze chlodnica zatkana ale temperatura by zaraz skoczyla w gore a tak to normalnie trzyma juz nie mam pomyslow co to moze byc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kompresja jest -spalin w płynie nie ma. Silnik odpala normalnie ?

Wentylator działa ? Jaka temperaturę pokazuje na tablicy?

Sprawdż pompę wody,termostat chłodnicę. Płyn jest czysty czy zasyfiony?

Twarde węże to normalka przecież jest to układ ciśnieniowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli odkręcisz korek od zbiorniczka wyrównawczego i ostro przygazujesz, to wywala płyn ? bo jeśli tak, to na 100% kompresja idzie do układu chłodzenia i wtedy albo uszczelka pod głowicą walnięta, albo pęknięta głowica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na zimnym nie zauwazylem ale jak jest cieply no tak po przejechaniu ok 3 do 5 km to nawet po popuszczeniu plyn idzie do gory robia sie bable dlatego jezdze narazie na popuszczonym korku zeby to cisnienie sie tam tak nie zbieralo i nie rozwalilo wezy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

....czyli uszczelka albo głowica....

trzeba to sprawdzić zrzucić głowicę ....jeśli uszczelka -to koszty mniejsze.....jeśli głowica to rozejrzałbym się za używką sprawdzoną i po planowaniu.

...ale decyzja należy do Ciebie. pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maragma

Please login or register to see this quote.

Hmm, jak się odkręca korek na ciepłym silniku, to chyba zawsze idzie płyn do góry i bąble ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

z 2002 to będzie raczej Y20DTH ale różnica jest chyba tylko w niektórych elementach osprzętu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

2002 rok ? końcówka nr pompy 003 ? --sceptycznie bym do tego podchodził.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli sadzisz ze moze to byc starszy model?? czy moze nie spasowac??

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie mi coś tak trochę nie pasowało bo końcówkę numeru pompy 003 to ja mam u siebie w aucie z 98 roku :22: Pasować to silnik raczej będzie pasował. zresztą jeżeli komputer zostaje twój, wsadzasz swoja pompę to co może nie grać, raczej nic.

Edited by bobero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Możliwe że jest to silnik DTL -82 KM - z roku 1998-1999 -może mieć kilka setek tysięcy km przebiegu.

Pompa i osprzęt jest pewny- zagadka tkwi w silniku w jego stanie technicznym -zawory, wałek rozrządu głowica ,panewki,kompresja.

Zasada ograniczonego zaufania przy takim zakupie to podstawa , wszystko okazuje sie w tzw, praniu-czyli pierwszym odpaleniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie, dlatego najlepiej poszukaj u siebie w okolicy jakiegoś szrotu z angolami i tam dokonaj zakupu, w razie czego nie będziesz miał problemu z wymianą, jeśli silnik okaże się totalnym złomem

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że może to być DTL czy DTH to jeden diabeł bo bloki silnika niczym się nie różnią. Jedyna różnica to osprzęt i oprogramowanie w kompie. Kupno tego silnika zależy od faktycznego przebiegu i zużycia. Jeżeli sprzedający daje gwarancje zwrotu w razie jak by się coś działo to ok. I jeszcze raz napisze twoja pompa i inne klamoty podejdą do niego na pewno, a stanu tego silnika i tak na oko nie sprawdzisz no chyba że go rozbierzesz. Z używkami to jest tak że nawet jak kupisz silnik z 2002 roku to może być zajeżdżony, bo np. ktoś sobie zaoszczędzi na oleju i jego wymianie i to wystarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niby koles jakas tam gwarancje rozruchowa daje ale wlasnie podpada mi cos to ze jest to silnik z 2002 no nic jeszcze go nie kupilem od niego dalej sie rozgladam i szukam , moze ktos z was ma jakies namiary na szrot angielskich aut albo jakis komis w okolicach woj ślaskiego zastanawiam sie tez czy czasem nie kupic w jakiej dobrej cenie calego anglika zawsze jakies czesci zamienne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dzieki panowie za rady

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak byś chciał to ja mam sprawnego 2.0 dti z 1999 r tyle że Warszawa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">, autko europejskie kolega miał dzwonka w przód i uznali całkowitą, silnik po wypadku normalnie odpalał, nie było z tym żadnego problemu, przebieg niepełne 180 tyś. Jak jesteś zainteresowany to odezwij się na prv

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam co powiecie na to

Please login or register to see this link.

zainwestowac w ta glowice czy kupic silnik ? troche mala mi sie wydaje ta cena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Telefon....porozmawiać i wszystkiego można się dowiedziec i ustalic....cena okazyjna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam juz mam metlik w glowie nie wiem co zrobic wymienic silnik czy glowice bylem dzis u swojego mechanika no i powiedzial mi ze to z tymi glowicami roznie bywa ze nie wiadomo jak tam z blokiem itd powiedzial mi ze mam jeszcze troche czasu bo dopiero za miesiac jestem z nim umowiony, co byscie na moim miejscu zrobili??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężko coś Ci doradzić, najgorzej będzie jak kupisz głowicę, a będzie pęknięty blok. Z samą wymianą głowicy jest kupa roboty plus musisz doliczyć koszt uszczelki pod głowicę i nowe śruby. Jeśli nie jesteś do końca przekonany, co jest walnięte, ja raczej skłaniałbym się ku wymianie silnika. Oczywiście silnik z pewnego źródła, na który sprzedający da gwarę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tarpa

ja sprzedaje swoją viki na części mam silnik do sprzedania 2.0 DTL bez osprzętu 850 zł

tel.514 280 102

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

chyba jednak silnik jakos do tej glowicy mam mieszane uczucia faktycznie jak bedzie cos nie tak z blokiem to znowu wydatek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> kolega pisal ze ma silnik do 2.0 dtl ja potrzebuje silnika 2.0 dti 101 koni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...