Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
barthez85

Wyciek oleju po jego wymianie

Recommended Posts

Witam,

pojawił się u mnie problem z uciekającym olejem. Sprawa wygląda tak że kupując auto gość mówił że normalnie jeździł na 10W40, ale ostatnio zalał mineralnym jako że podobno nie miał nic innego pod ręką. Więc ja postanowiłem spróbować zalać go 10W40 z GM. Na początku było ok ale tak po miesiącu samochód zaczął trochę kopcić na niebiesko i widać było wyciek pod uszczelką pokrywy zaworów. Pod uszczelkę wcisnąłem silikon wysokotemperaturowy. I tutaj przy dokręcaniu popełniłem chyba błąd bo dociągnąłem ją dość mocno, a z tego co później się dowiedziałem należy ją dokręcić delikatnie. Po tej operacji spod pokrywy praktycznie nic nie ciekło, ale samochód dalej dymił na niebiesko i oleju nadal ubywało. Postanowiłem więc za radą paru osób zmienić olej na Castrola 15W40. Po zmianie i przejechaniu ok. 50 km samochód jeszcze bardziej dymił, a olej zaczął się lać i spod pokrywy zaworów i spod uszczelki pod głowicą, tak że na nagrzanym silniku po wytarciu uszczelki od razu robiła się mokra.

Co mogło się stać? Teoretycznie 15W40 jest gęstszy więc powinno być lepiej, a tutaj leje się jak z sitka. Myślałem nad wymianą uszczelek pod pokrywą i pod głowicą i przy okazji uszczelniaczy zaworów, ale czy to pomoże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie koleś dolał jakiego motodoktora przed sprzedażą...

Edited by krzysiak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dobrze myślisz, wymienisz i powinno być OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, wcześniej auto było zalane jakimś szajsem, wlałeś rzadszy przez co wydmuchało Ci uszczelki, wymień na nowe i powinno być po kłopocie. Na dymienie z rury pomorze wymiana uszczelniaczy oraz pierścieni, nie zapomnij o tych drugich niewielki koszt a będziesz miał spokój na dłuższy czas. Na ogół w silnikach opla jest tak że jak się zrobi tylko górę to po ok roku zaczyna puszczać dołem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok w takim razie trzeba by się wziąć za wymianę. Mam silnik X16XEL, czy takie uszczelki będą do niego odpowiednie?

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...