Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
barthez85

Wyciek oleju po jego wymianie

Polecane posty

Witam,

pojawił się u mnie problem z uciekającym olejem. Sprawa wygląda tak że kupując auto gość mówił że normalnie jeździł na 10W40, ale ostatnio zalał mineralnym jako że podobno nie miał nic innego pod ręką. Więc ja postanowiłem spróbować zalać go 10W40 z GM. Na początku było ok ale tak po miesiącu samochód zaczął trochę kopcić na niebiesko i widać było wyciek pod uszczelką pokrywy zaworów. Pod uszczelkę wcisnąłem silikon wysokotemperaturowy. I tutaj przy dokręcaniu popełniłem chyba błąd bo dociągnąłem ją dość mocno, a z tego co później się dowiedziałem należy ją dokręcić delikatnie. Po tej operacji spod pokrywy praktycznie nic nie ciekło, ale samochód dalej dymił na niebiesko i oleju nadal ubywało. Postanowiłem więc za radą paru osób zmienić olej na Castrola 15W40. Po zmianie i przejechaniu ok. 50 km samochód jeszcze bardziej dymił, a olej zaczął się lać i spod pokrywy zaworów i spod uszczelki pod głowicą, tak że na nagrzanym silniku po wytarciu uszczelki od razu robiła się mokra.

Co mogło się stać? Teoretycznie 15W40 jest gęstszy więc powinno być lepiej, a tutaj leje się jak z sitka. Myślałem nad wymianą uszczelek pod pokrywą i pod głowicą i przy okazji uszczelniaczy zaworów, ale czy to pomoże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie koleś dolał jakiego motodoktora przed sprzedażą...

Edytowano przez krzysiak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dobrze myślisz, wymienisz i powinno być OK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, wcześniej auto było zalane jakimś szajsem, wlałeś rzadszy przez co wydmuchało Ci uszczelki, wymień na nowe i powinno być po kłopocie. Na dymienie z rury pomorze wymiana uszczelniaczy oraz pierścieni, nie zapomnij o tych drugich niewielki koszt a będziesz miał spokój na dłuższy czas. Na ogół w silnikach opla jest tak że jak się zrobi tylko górę to po ok roku zaczyna puszczać dołem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok w takim razie trzeba by się wziąć za wymianę. Mam silnik X16XEL, czy takie uszczelki będą do niego odpowiednie?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×