Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
RAFZQZ

Zaczęło klekotać po zmianie oleju

Recommended Posts

Witam. Tydzień temu wlałem 10W/40 mobila, wcześniej nie wiem co tam był za olej. Po kilku dniach V zaczęła mi gasnąć na niskich na jałowym i 1-szym (skrzyżowania itp dość często zarówno zimna jak i rozgrzana). Po włączeniu silnik (zimny) klekocze jakieś półtorej minuty, potem jest ok. Mówiono mi że to klekotanie to rozrząd przeskoczył o kilka ząbków. Przeczytałem już masę wątków o tym, co do gaśnięcia to obstawiam:

-krokowiec (sprawdzony)

-przepustnica (usyfiona na maxa)

-EGR wyczyszczone

-przepływomierz?

Jeśli o czymś zapomniałem to proszę o sugestie.

Zaś co do klekotania: olej? kolektor? szklanki? A! i jeszcze bardzo dziwnie coś jakby syczy zaraz po włączeniu (jak jest zimny)gdzieś na dole koło rozrządu jakby. Jeśli ktokolwiek spotkał się z czymś podobnym proszę o sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klekocze jak diesel czy bardziej takie metaliczne, jak metaliczne to szklanki jak dieslowato to kolektor albo uszczelka pod nim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klekocze jak diesel taki stary zjechany diesel i obroty jakby wysokie później wszystko się ładnie normuje

Wiele osób pisało że klekocze im po zmianie oleju, czy to możliwe? Załóżmy że miałem tam minerał, teraz jest semi-synt mobila, czy to mogło by być przyczyną auto ma 174k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Alejesli przed zmiana oleju nie klekotal to pewnie szklanki. Niby zalany dobrym markowym olejem i nie powinno tak byc. Sprawdz poziom oleju. Zalej nastepnym razem 10W40 GM. Wyszysc przepustnice jak zasyfiona, a zwlaszcza male otworki w srodku moze wtedy ustania problemy.

Edited by vici b

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wiem że muszę ją wyczyścić. Wcześniej nie pamiętam żadnego klekotania. Olej kupiłem w renomowanym sklepie, poziom ok wlałem 4.5l a zrobiłem dopiero z 400km Cóż zobaczymy czy ta przepustnica coś zmieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem ile powinno tam wejsc tego oleju, wazne zeby poziom sie zgadzal. Oczywiscie poziom oleju sprawdzasz na rozgrzanym silniku jakies 5-10 minut po zgaszeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja sprawdzałem zawsze na zimnym i mam full ale nie na maxa oczywiście są pełne 4l + 0,5l jak wlałem 4l miałem na minimum.

Jeszcze coś mnie zastanawia, odmę mam nieco sparciałą ale nie wiem czy przepuszcza możliwe że łyka olej przez nią i przez to silnik gaśnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

4,5 litra to za dużo chyba... bo tyle to niby do V6 wchodzi..... i sprawdza się na ciepłym silniku, jakieś 5 min po zgaszeniu.

Zawsze wlej nieco mniej niż się powinno i kontroluj stan po kilku kilometrach i jak będzie trzeba to dopiero wtedy dolej.

Edited by KrisGW

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jest taka możliwość że z powodu za dużej ilości oleju zaczęło się to klekotanie??? Wiem że najpierw miałem 4l i było na minimum później kumpel wlał jeszcze trochę ale ile? Niby 0.5l muszę to sprawdzić. Nie pamiętam czy było to klekotanie jak miałem tylko 4 litry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co ma jedno do drugiego?? U mnie wchodzi ponad 5 a mam X20XEV

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bobek358

U mnie do x18xe weszło ostatnio 5 litrów równych i jest na miarce trochę za połową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

do VB leje się przeciętnie 3,5 litra oleju żeby było dobrze... a jak wlałeś aż 5 litrów kolego bobek358 to silnik może miec za duże ciśnienie i rozwalic usczelkę pod glowicą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam zamiar wszystko sprawdzić łącznie z wymianą pompy wody i spr rozrządu, kolektor też sprawdzę. Dam znać oczywiście co było przyczyną , obym tylko ją znalazł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wydaje mi się że to zależy też od tego jak dokładnie zejdzie olej przy spuszczaniu... przy mojej viki żeby był stan to musiałem wlać 5l

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na załączonym screenie jest napisane ile oleju trzeba wlać... (ale to tyczy się bardziej nowych silników, czyli później w praktyce wychodzi nieco mniej)

a odnośnie przelania oleju...

To co ja wiem... zbyt wysoki stan jest niebezpieczny, wzrastają opory ruchu w silniku, może wywalić uszczelnienia w silniku, już nie wspominając o wypchaniu bagnetu czy waleniu oleju z korka.... a z tego co wiem to szczególnie niebezpieczny nadmiar oleju jest w silnikach diesla... a w ogóle jak jeszcze hamujesz silnikiem to już w ogóle wybicie pierścieni i zniszczenie powierzchni cylindrów

A to np piszą na www

"Nadmiar oleju jest zjawiskiem niekorzystnym, ale nie tak niebezpiecznym jak jego niedobór. Szczególnie może to być niekorzystne w samochodach wyposażonych w katalizator. Zbyt wysoki poziom lustra oleju w misce olejowej może powodować naruszenie gładzi cylindrów. Nadmiaru oleju mogą nie nadążyć zgarniać pierścienie tłokowe. W efekcie dochodzi do spalania nadmiaru oleju w kanale spalania i przedostawania się nie spalonych do końca cząstek oleju do katalizatora i niszczenie go. Drugim negatywnym efektem jest nadmierne i nieefektywne zużycie oleju. "

Please login or register to see this attachment.

Edited by KrisGW

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie ostatnio wywala cały czas błąd, że jest niski stan oleju, na bagnecie jest wszystko dobrze, natomiast poci się głowica i korek, podejrzewam, że to uszczelka pod głowicą. Chyba, że jest jeszcze inna przyczyna takiego dziwnego zachowania? Dodam, że dźwięk jest ok, nic nie klekocze. Silnik do X20XEV

Share this post


Link to post
Share on other sites

czujnik poziomu oleju juz tak ma ze jak jest 3/4 to lubi wyswietlic sie na midzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> w sumie to dobrze bo pilnuje zeby oleju bylo tyle ile trzeba

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do tego klekotania to rozrząd ok nowa pompa wody, reszta sprawdzona i... dalej stuka, cóż trzeba będzie kilka rzeczy wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic nie wymianiaj narazie tylko posluchaj sie kolegów i sciagnij osłone kolektora i szukaj peknięc, gwarantuje Ci ze tam jest problem. Jak nie umilknie to szukaj dalej, te kolektory lubia bardzo!!!! pękać, puszczają też szpilki.

Jak sie tym zajmiesz zdaj relacje.

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

No osłona odkręcona i niby wszystko ok ale sprawdzone pobieżnie bo koledze się nie chciało szukać, będe musiał to zrobić jeszcze raz sam extra dokładnie, oczywiście zdam relację z oględzin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...