Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
RAFZQZ

Zaczęło klekotać po zmianie oleju

Polecane posty

Witam. Tydzień temu wlałem 10W/40 mobila, wcześniej nie wiem co tam był za olej. Po kilku dniach V zaczęła mi gasnąć na niskich na jałowym i 1-szym (skrzyżowania itp dość często zarówno zimna jak i rozgrzana). Po włączeniu silnik (zimny) klekocze jakieś półtorej minuty, potem jest ok. Mówiono mi że to klekotanie to rozrząd przeskoczył o kilka ząbków. Przeczytałem już masę wątków o tym, co do gaśnięcia to obstawiam:

-krokowiec (sprawdzony)

-przepustnica (usyfiona na maxa)

-EGR wyczyszczone

-przepływomierz?

Jeśli o czymś zapomniałem to proszę o sugestie.

Zaś co do klekotania: olej? kolektor? szklanki? A! i jeszcze bardzo dziwnie coś jakby syczy zaraz po włączeniu (jak jest zimny)gdzieś na dole koło rozrządu jakby. Jeśli ktokolwiek spotkał się z czymś podobnym proszę o sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Klekocze jak diesel czy bardziej takie metaliczne, jak metaliczne to szklanki jak dieslowato to kolektor albo uszczelka pod nim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Klekocze jak diesel taki stary zjechany diesel i obroty jakby wysokie później wszystko się ładnie normuje

Wiele osób pisało że klekocze im po zmianie oleju, czy to możliwe? Załóżmy że miałem tam minerał, teraz jest semi-synt mobila, czy to mogło by być przyczyną auto ma 174k

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Alejesli przed zmiana oleju nie klekotal to pewnie szklanki. Niby zalany dobrym markowym olejem i nie powinno tak byc. Sprawdz poziom oleju. Zalej nastepnym razem 10W40 GM. Wyszysc przepustnice jak zasyfiona, a zwlaszcza male otworki w srodku moze wtedy ustania problemy.

Edytowano przez vici b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wiem że muszę ją wyczyścić. Wcześniej nie pamiętam żadnego klekotania. Olej kupiłem w renomowanym sklepie, poziom ok wlałem 4.5l a zrobiłem dopiero z 400km Cóż zobaczymy czy ta przepustnica coś zmieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile powinno tam wejsc tego oleju, wazne zeby poziom sie zgadzal. Oczywiscie poziom oleju sprawdzasz na rozgrzanym silniku jakies 5-10 minut po zgaszeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja sprawdzałem zawsze na zimnym i mam full ale nie na maxa oczywiście są pełne 4l + 0,5l jak wlałem 4l miałem na minimum.

Jeszcze coś mnie zastanawia, odmę mam nieco sparciałą ale nie wiem czy przepuszcza możliwe że łyka olej przez nią i przez to silnik gaśnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

4,5 litra to za dużo chyba... bo tyle to niby do V6 wchodzi..... i sprawdza się na ciepłym silniku, jakieś 5 min po zgaszeniu.

Zawsze wlej nieco mniej niż się powinno i kontroluj stan po kilku kilometrach i jak będzie trzeba to dopiero wtedy dolej.

Edytowano przez KrisGW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jest taka możliwość że z powodu za dużej ilości oleju zaczęło się to klekotanie??? Wiem że najpierw miałem 4l i było na minimum później kumpel wlał jeszcze trochę ale ile? Niby 0.5l muszę to sprawdzić. Nie pamiętam czy było to klekotanie jak miałem tylko 4 litry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A co ma jedno do drugiego?? U mnie wchodzi ponad 5 a mam X20XEV

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bobek358

U mnie do x18xe weszło ostatnio 5 litrów równych i jest na miarce trochę za połową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

do VB leje się przeciętnie 3,5 litra oleju żeby było dobrze... a jak wlałeś aż 5 litrów kolego bobek358 to silnik może miec za duże ciśnienie i rozwalic usczelkę pod glowicą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar wszystko sprawdzić łącznie z wymianą pompy wody i spr rozrządu, kolektor też sprawdzę. Dam znać oczywiście co było przyczyną , obym tylko ją znalazł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wydaje mi się że to zależy też od tego jak dokładnie zejdzie olej przy spuszczaniu... przy mojej viki żeby był stan to musiałem wlać 5l

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na załączonym screenie jest napisane ile oleju trzeba wlać... (ale to tyczy się bardziej nowych silników, czyli później w praktyce wychodzi nieco mniej)

a odnośnie przelania oleju...

To co ja wiem... zbyt wysoki stan jest niebezpieczny, wzrastają opory ruchu w silniku, może wywalić uszczelnienia w silniku, już nie wspominając o wypchaniu bagnetu czy waleniu oleju z korka.... a z tego co wiem to szczególnie niebezpieczny nadmiar oleju jest w silnikach diesla... a w ogóle jak jeszcze hamujesz silnikiem to już w ogóle wybicie pierścieni i zniszczenie powierzchni cylindrów

A to np piszą na www

"Nadmiar oleju jest zjawiskiem niekorzystnym, ale nie tak niebezpiecznym jak jego niedobór. Szczególnie może to być niekorzystne w samochodach wyposażonych w katalizator. Zbyt wysoki poziom lustra oleju w misce olejowej może powodować naruszenie gładzi cylindrów. Nadmiaru oleju mogą nie nadążyć zgarniać pierścienie tłokowe. W efekcie dochodzi do spalania nadmiaru oleju w kanale spalania i przedostawania się nie spalonych do końca cząstek oleju do katalizatora i niszczenie go. Drugim negatywnym efektem jest nadmierne i nieefektywne zużycie oleju. "

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez KrisGW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio wywala cały czas błąd, że jest niski stan oleju, na bagnecie jest wszystko dobrze, natomiast poci się głowica i korek, podejrzewam, że to uszczelka pod głowicą. Chyba, że jest jeszcze inna przyczyna takiego dziwnego zachowania? Dodam, że dźwięk jest ok, nic nie klekocze. Silnik do X20XEV

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czujnik poziomu oleju juz tak ma ze jak jest 3/4 to lubi wyswietlic sie na midzie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> w sumie to dobrze bo pilnuje zeby oleju bylo tyle ile trzeba

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do tego klekotania to rozrząd ok nowa pompa wody, reszta sprawdzona i... dalej stuka, cóż trzeba będzie kilka rzeczy wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nic nie wymianiaj narazie tylko posluchaj sie kolegów i sciagnij osłone kolektora i szukaj peknięc, gwarantuje Ci ze tam jest problem. Jak nie umilknie to szukaj dalej, te kolektory lubia bardzo!!!! pękać, puszczają też szpilki.

Jak sie tym zajmiesz zdaj relacje.

Edytowano przez SNOWSURFER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No osłona odkręcona i niby wszystko ok ale sprawdzone pobieżnie bo koledze się nie chciało szukać, będe musiał to zrobić jeszcze raz sam extra dokładnie, oczywiście zdam relację z oględzin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×