Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest drive25

ABS czy nie

Recommended Posts

Guest drive25

Witam mam problem z moim autem. Kupiłem Vectre A, oczywiście powymieniałem oleije itp., doszedłem do hamulców. Ponieważ były już zużyte to wymieniłem na nowe wszystkie 4. Zauważyłem że wszystkie czujniki od ABSu są po odłączane mimo tego kontrolka się nie paliła. Gdy podłączyłem wszystkie czujniki zaczęła się świecić kontrolka ABSu. Po przejechaniu ok 50km pojawiły się niepokojące objawy:

Gdy się pali kontrolka ABSu to hamulec działa ale ABS nie. Lecz czasami gdy się odpali auto to kontrolka ABSu się nie pali, wtedy gdy się rozpędzę to nie mogę wcisnąć pedała hamulca. Tak jak by był całkowicie zablokowany a hamulca nie ma, auto jedzie (całe szczęście że miałem hamulec awaryjny). Czym to może być spowodowane? Jakiś czujnik w kole, czy cały mechanizm sterujący ABSem, czy pompka??? Co to może być?

Czekam na odpowiedzi? Z góry Dziękuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak kontrolka sie swieci to ABS nie dziala bo jest blad. podlancz te czujniki przejedz sie przy swiecacej kontrolce. pozniej zczytaj bledy zwierajac pin A oraz K w kostce diagnostycznej poszukaj jak to dokladnie zrobic i bedziesz prawdopodobnie wiedzial w czym lezy poroblem. tu daje ci liste kodow pod spodem. kosta znajduje sie pomiedzy kielichem amora a podszybiem od strony kierowcy pod maska.

ABS

zwarcie pinów A i K w złączu diagnostycznym

12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów

16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu

17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu

18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu

19 - Przekaźnik zaworu - napięcie zasilania<5V>20ms

25 - Prędkość kół zębatych - nieodpowiednia ilość zębów lub wymiar koła

35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika

37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika

39 - Czujnik przedniego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika

41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika

42 - Czujnik przedniego prawego koła - brak lub słaby impuls z czujnika

43 - Czujnik przedniego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika

44 - Czujnik tylnego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika

45 - Czujnik tylnego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika

46 - Czujnik tylnego prawego koła - brak lub słaby sygnał z czujnika

47 - Czujnik tylnego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika

48 - Zasilanie pojazdu - napięcie zasilania niższe niż 9,4V

55 - Sterownik - uszkodzenie sterownika

56 - Linia transmisji danych - za niskie napięcie

zczytaj bledy napisz co wyszlo i bedziemy nmyslec

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> na forum napewno znajdziesz jak to zrobic bo bylo to juz wiele razy. kody silnika zczytuje sie zwierajaz Ai B a kody ABS zwierajac A i K kody zczytujesz z kontrolki. najpierw jest blad nr 12 rozpoczynajacy procedure zczytywania bledow ( kontrolka zapali sie raz sekunda przerwy i zapaliu sie 2 razy w odstepie 0.5sekiundy co oznacza 12. przykloadowo blad nr 35 bedzie sie wyswietlal w postaci takiej ze 3 razy mignie kontrolka w odstepie 0.5s i po odstepie 1s zapali sie 5 razy z odstepem 0.5s kazdy blad wyswietlany jest trzy razy) masz porade takze dzialaj i nie zapomnij dodac mio pomocnika bo w serwisie lub jakikolwiek elektromechanik skasowalby za to kase a ja ci za friko pisze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> hehehe dzialaj dzialaj napisz jakie kofy wyswietlilo i napisz co i jak)

Edited by hanek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest drive25

Znalazłem jak to zrobić i chciałem połączyć je i sczytać błąd. Ale kolejny problem. Albo nie ten ALDL rozpiąłem albo coś nie tak robię. Nie ma wcale podłączenia pod "D, H, J, K".

ABCDE ->

Please login or register to see this link.

FGHJK ->

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

K powinienes miec bo to do ABSu jest. a sterownik jest? przy serwo powinien byc taki czarny lub jak masz przedlifta to przy siedzeniu kierowcy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest drive25

Chodzi o to?:

Please login or register to see this link.

A masz może jakiś schemat instalacji ABSu do tego auta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to nie to ale widze ze sterownik absu jest przy tych rurkach z zolta naklejka "VG" chyba ze sie myle. dziwi mnie swiecaca kontrolka od absu gdy nie ma w kostce diagnostycznej pinu "k" nie wiem naprawde kolego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest drive25

Jak kupiłem auto to wszystkie czujniki przy kołach były po odłączane, ale kontrolka się nie paliła, więc pierwszy właściciel coś musiał robić przy tym. Jak podłączyłem zaczęła się palić kontrolka. Nie wiem czy coś to da skoro pinu K nie ma, ale chciałem jechać podłączyć pod komputer.

Z resztą czasami kontrolka gaśnie ale wtedy tak jak bym pod pedał podłożyć cegłę, pedał nawet nie drgnie (zablokowany) a hamulca nie ma. Czyli ABS jakieś fałszywe sygnały wysyła że blokuje czy coś. Może sprawdzić jakoś czy sprawne są czujniki przy kołach(jak?), czy kable nie są poprzerywane, czy wszystko po podłączane(tu by się przydał jakiś schemat).

Albo coś od czego mógł bym zacząć?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wyskakuje kontrolka ABS to automatycznie wykrywa usterkę układu i go wyłącza ... więc pewnie pompa ABS uwalona jest .

Podłącz pod komputer samochód .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest drive25

Hej. Dziś pojechałem podłączyć auto pod komputer. Co się okazało Nie może sczytać wcale ASBu. Z początku nie mógł niczego sczytać. Ale później silnik sczytało a le ABSu nie dało rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli pompa abs badła albo jej sterownik .

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie zzytalo ABSu bo jak kolega wyzej pisal w zlaczu diagnoistycznym nie ma pinu "K" wiec nie ma mozliwosci zczytania ani z kompa ani z drucika ( komp jest podpinany pod to samo zlacze wiem bo sam mialem podpinany) kolego bedzie lipa nic raczej nie poradzimy zastanawia mnie brak pinu "K" w zlaczu skoro sterownik posiadasz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest drive25

Na ten moment nie mam czasu aby autem się zająć. Odłączyłem kostkę przy sterowniku więc ABSu nie mam ale hamulec jest. Posiadam też inny sterownik, pokuszę się w wolnym czasie o wymianę ale nie wiem czy będzie pasować bo z wyglądu jest inny. Przy moim rurki wychodzą szeregowo, a w tym drugim równolegle. Nie patrzyłem czy też piny się zgadzają.

Edited by drive25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...