Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Daxter

Drgania kierownicy

Recommended Posts

Guest Daxter

Witam!

Mam (mam nadzieję że drobny) problem w swojej Vectrze A. Mianowicie drży mi kierownica. Dzieje sie to tylko przy malych predkosciach, ok 0-40 km/h (albo i przy wyzszyszych, tylko tak szybko ze tego nie odczuwam). Są to jakby szybkie, drobne ruchy, raz w lewo raz w prawa.

Nie wiem czy wiąże się to ze zła zbieżnoscia (lekko mnie sciaga w prawa), czy z oponami (jezdze jeszzce na dosc wytartych zimowkach), czy też do wymiany sa juz drażki kierownicze... A może coś innego? Proszę o pomoc.

Edited by Daxter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz dokrecenie koła. czy opony nie wybuliło gdzies. czy felga nie jest zagieta itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

od kiedy ci się tak dzieje ?

czy po zmianie na letnie ? czy kół nie ruszałeś i się nagle zaczęło coś dziać ?

jeśli chodzi o drgania kierownicy w niskich prędkościach to coś jest z przednimi kołami - podjedz na wulkanizację, sprawdz wyważenie, sprawdz (co juz iron napisał) stan opon, felg,

i jesli zmieniales koła na jakieś alufelgi to może pierścienie centrujące należy założyć odpowiednie

jak to nie któraś z tych wymienionych rzeczy

to daj znać będziemy myśleć o zawieszeniu

edit:

umknęło mi że jeszcze na zimówkach jeździsz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

więc porada moja - zmień na letnie i zobac co sie bedzie działo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Domlo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzycho2.0

Może wpadłeś w jakąś dziurę i felga dostała najlepiej zmień na lato masz komplet na wymianę czy lato na tych samych felgach ? Jednak jak cie z ciąga to już będzie jakaś końcówka do wymiany.Trzeba by porządne oględziny zawieszenia przeprowadzić.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Daxter

Opon właśnie nie mam i dlatego rozmyślam w jakiej kolejności wszystko robic... Jeśli najpierw kupie nowe opony i tak pojezdze troche, to je skosze i lipa bedzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Opony i tak i tak potrzebujesz.zimowa guma jak jest goraca piszczy , auto wiecej pali na takiej gumie. kupisz nowe kapcie bedziesz miał pewnosc ze to nie opona wali. jak bedziesz zakładał nowe kapcie odrazu wywazysz koła i sprawdzisz czy proste. jeslu dalej bedzie cos telepac sprawdzisz łozyska, tulejki wachacza itp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Daxter

A gdzie to się sprawdza i jaki jest tego koszt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w każdym zakładzie samochodowym i na wulkanizacji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawność kół na wulkanizacji

sprawność elementów zawieszenia na stacjach diagnostycznych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

koszt ok 20-30zł za sprawdzenie całego auta czyli sprawdza luzy w zawieszeniu , sprawnosci i zuzycie amortyzatorów,hamulce itp a nawet co mnie ostatnio zdziwiło i zbieznosc na kompie sprawdza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by IRON

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Daxter

Dzięki wielkie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Po świętach postaram się to wszystko ogarnąć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam !

Mam pytanko ostatnio zalozylem sobie alu na lato zdjete z calibry i do swojej VA zalowylem ale cos mnie znosi na prawo lewo a miedzy czasie zmienilem amory KYB i teraz nie wiem czy to zle wywazone alu czy trzeba jechac na zbieznosc ??? Ps.niby opony w poprzednim aucie byly wywarzone zanim na swoje zalozylem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

najlepiej jeszcze raz wyważ koła a potem zrób zbieżność

Share this post


Link to post
Share on other sites

wlasnie tez tak myslalem ale wolalem sie upwenic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dzieki! i tak bede zmienial oponki jeszcze zmienic bo mam juz prawie lyse letnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> to niech dobrze wywarza od razu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm kurka nie wiem sam pierw to ja musze kupic 2 letnie oponki pojechac niech mi zaloza i sie zobaczy co to moze byc ale kancuwke 1 to mi zmieniali hmm przed zina chyba

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

wlasnie sie rozgladam za nimi hehe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale po weekendzie koles ma mi cos przywiesc i bede zmienial bo mam narazie tylko 2 letnie tzn mam 4 zalozone na alu ale sa juz do wymiany lyse prawie i zjechane po bokach przez poprzedniego wlasciciela ... po niedzieli zmienie i dam znac co to bylo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam viki A i też mi trzęsie kierownicą tylko że przy prędkości ok 80-90 i powyżej 120 km/h. Prawdopodobnie mam walnięte łożysko podpory kolumny. Czy te drgania mogą być od tego??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ciężko powiedzieć, ale sprawdź czy jak gwaltownie (ale bez pisku) hamujesz, to czy kierwnica też Ci drży, a przy tym czujesz jakby pedał hamulca delikatnie pulsował? Jak tak to mogą to być też tarcze i trzeba by albo wymienić, albo przetoczyć.

Poza tym może to być też złe wywarzenie kół, opony.

Te rzeczy bym najpierw sprawdził.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A stan tarcz to co dokladniej?? Bo jesli chodzi o ich grubosc to sa w dobrym stanie. Jesli chodzi o opony to zimowe czy niedawno zakladane letnie (oczywiscie wywazane) drgania sa. Takze kola raczej odpadaja.

Edited by Radek90

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Padre_80

Też mam ten problem jak zmieniłem na alu, tylko u mnie drgania wystepują przy 100km i wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Daxter

Ja, gdy założylem nowe oponki zobaczylem cud- zbieżnośc sama sie ustawila, drgania kierownicy przeszly. Teraz lece 150 i nie mam żadnych drgan

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Coprawda kierownice trzeba trzymac troche mocniej, ale to chyba normalka ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Padre_80

Gdy miałem zimowe opony to drgań nie było 175/75 R14 zmieniłem na letnie 175/65 R14 alu .Czy to może byc powód drgań .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Archeolog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam kolege ja mam viki z 92 1.8 i to samo się działo ze telepało kierą okazało się ze ze przednia tarcza hamulców była krzywa i stąt brały się te wstrzasy kierownicom po wymianie tarcz samochód się dobrze prowadzi nie telepie kierownicą ani nic tych rzeczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...