Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Discard

słabe hamulce

Polecane posty

Gość Discard

Witam. Posiadam Vectre B 1.8 16V sedan 1995r. Mam problem. Bardzo słabe hamulce, a do tego przy hamowaniu czuje delikatne wibracje na kierownicy. Poza tym jak nacisne pedał hamulca, to tak jakby hamował pulsacyjenie. A przy mocnym wciśnięciu czasami włącza sie ABS... Co jest grane?? proszę pomóżcie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ze przy mocnym hamowaniu wlacza sie abs to chyba dobrze od tego jest zeby zapobiegac blokowaniu kol a co do slabych hamulcow sprawdzales klocki??tarcze?? wibrowanie kiery moze byc spowodowane zwichrowanymi tarczami ktore nadaja sie do wymiany

Edytowano przez Królik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Skoro masz bicie na kierownicy to prawdopodobnie krzywe są tarcze hamulcowe. Czym prędzej wyimień!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego, ja obstawiam za tym, że masz pokrzywione tarcze hamulcowe. Być może wjechałeś gdzieś w kałużę kiedy tarcze były gorące po mocniejszym hamowaniu. To bardzo częsta przyczyna pogięcia tarcz.

Co do hamowania i włączania ABS wydaje mi się, że problem będzie taki sam u Ciebie jak i ostatnio u mnie. Sprawdź tylne tarcze hamulcowe po zdjęciu koła, jak bierze klocek, czy równomiernie ściera po całej szerokości tarczy czy też tylko np. na środku lub z góry/dołu albo tylko z 1 strony. W takim przypadku gdy tył hamulców jest niesprawny całe zadanie przejmują przednie koła i samochód zaczyna wpadać w poślizg.

A jak u Ciebie wygląda sprawa z hamulcem ręcznym, działa czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Discard

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ręczny działa, ale sie zacina czasami. Jak zaciągnę a potem spuszczę, to jak ruszam to czuje, że jeszcze trzyma, i po ruszeniu puszcza.

Co do tego wibrowania, to zaczęło sie jakies 2 miesiące temu. Na początku minimalnie, potem coraz wiecej. Tydzień temu pekłami sprężyna z przodu. Samochód stał 2 tyg na parkingu. Wymieniłem obie + łozyska. Po wymianie po tych 2 tyg postoju jakos to wibrowanie sie powiekszyło, i hamulce osłabły...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

O widzisz, ja miałem u siebie identyczną sytuację w związku z ręcznym i hamulcami (tylnymi).

U mnie okazało się, że stały tłoczki, do tego tarcza tylko na środku wykazywała ślady zużycia.

Mechanik rozruszał tłoczki, zmienił tarcze i klocki i samochód hamuje tak, że prawie w przednią szybę głową walę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do pulsującego pedału hamulca to pewnie też pogięły Ci się tarcze przednie jak pisałem od temperatury i nagłego schłodzenia lub poprostu materiał z których są wykonane okazał się niskiej jakości...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Discard

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Całkiem mozliwe, że u mnie przyczyna będzie taka sama. Muszę to posprawdzać.

A czy to wibrowanie może być spowodowane także zużyciem klocków a nie wykrzywieniem tarcz?? Bo hamulce sa strasznie słabe, i słychać takie tarcie przy hamowaniu. Tylko z tym tarciem to jężdże juz kupe czasu (z rok), a dopiero teraz coś sie pogmatwało i hamulce osłabły.

Aha... i czy może mieć to jakis związek z tą wymianą tej sprężyny??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro jezdziles tyle czasu z tarciem to napewno z klockow tez nie wiele juz zostalo i przy okazji moze to byc jedna z przyczyn uszkodzonych tarcz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Discard

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

...ale jak go kupiłem (samochód), to klocki były po wymianie i tak tarły(nowe). Ja tak jeździłem z tym tarciem i jak sprawdzałem, to nie są jakos zuzyte strasznie. Wyglądają dobrze. Tylko może jakis materiał z którego sa zrobione lipny jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

klocki były po wymianie, tak? a tarcze? nie zrobił Ci się taki rant na obwodzie tarcz??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Discard

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No rant jest. Ale nie jakis tam wielki. Może z 1mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no co tu dużo jeszcze pisać, kolego Discard - masz do wymiany przednie tarcze i klocki. dodatkowo zalecam przegląd stanu tylnych tarcz i klocków. a na koniec wymienił bym jeszcze dodatkowo płyn hamulcowy. Oczywiście nie inwestuj w najtańsze rozwiązania z alledrogo bo znów powstanie podobny temat.

i jeszcze jedno - klekocix z tyłu są tarczo bębny więc nie wiem jak twój mechanik po rozruszaniu tłoczków poprawił Ci hamulec ręczny, to się kupy nie trzyma

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, albo źle sformułowałeś poprzednie wypowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie sprawdź dokładniej te tarcze, tak jak koledzy pisali wyżej - mogły się pokrzywić. Sprawdź też jaką mają grubość. jeśli słyszałeś tarcie to może właśnie rant z tarczy piłował klocki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy u mnie nie drży kierownica i nie pulsuje pedał hamulca.

Ale przy mocniejszym hamowaniu ze 100km/h czuć wibracje.

Słyszałem że trochę muszą wibrować żeby klocki rozbijały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

załozyłes juz temat to po co dwa zakładasz,dałem ci odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Na poczatku przepraszam ze dolaczam sie do tematu tu ale chcialem sie dowiedziec jak si sprawdza serwo. Wiem ze to jest gdzies bo kiedys widzialem i teraz niemoge tego znalezc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

serwo jest przy pompie hamulcowej okragła puszka i jest to od hamulców jak masz twardy pedał albo ci syczy z niego to jest do wymiany albo przewód od podciśnienia ten czarny co wychodzi z tej puszki po drodze jest zaworek zwrotny czasem sie psuje i nie przepuszcza w żadna strone albo w dwie ale jak masz dobre hamulce to jest ok

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem gdzie sie znajduje serwo.

Tylko jak wloze kluczyk do stacyjki i przekrece w pozycje 2 a przytym naciskam na pedal hamulca do oporu to mi cos postrzela delikatnie pod noga i sie troszke obnizy pedal.

Po uruchomieniu troche noga dodatkowo zejdzie w dol.

To tak powinno byc???

Dodam jeszcze ze hamulce nie sa rewelacja ale juz z nimi robilem wszystko oprocz wymiany serwa. Wszystkie pompy inne przewody (wszystkie) nowe, uklad odpowietrzany, sprezynki na swoich miejscach.

A na wczesniejszych pompach (ABS, i pompa hamulcowa) bylo tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

jak na zgaszonym silniku naciskasz to pedał twardy jak głaz nic nie strzela jak odpalisz to schodzi w dół ale nie całkiem i robi sie mieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza sie. A tak ma byc???

Edytowano przez xmenop

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

ma być tak jak napisałem podpompuj pare razy ma byc twardy i trzymaj na hamulcu jak odpalisz to moment zejdzie troche w dół i sie zrobi mieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Discard

... po wymianie tarcz i klocków. Problem znikł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Nic juz nie wibruje. Dziekuje wszystkim za pomoc....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja mam od razu kilka pytań. Mianowicie gdy jade tak więcej niż 80, 90 km/h to gdy naciskam na hamulec to nie ma w ogóle wspomagania(pedał jest twardy), samochód hamuje ale słabiej, natomiast gdy jade wolniej 50,60 to jest wszystko wporzo. Klocki są ok, servo też, sprawdzałem i nic nie słychac żeby uciekało jakieś powietrze. Czasami to jak hamuje to na "kilka razy" (raz naciskam-pedał twardy, 2-miekki) róznie jest ,zależy od szybkości. raz jak nacisnąłem hamulec przy 90km/h "tylko raz" i trzymałem cały czas (znaczy się zwalniałem) to był twardy i dopiero przy 40, 30 zrobił się miękki. nie wiem czy ma to związek ale dzisiaj jak jechałem tak 110 i musiałem lekko przyhamować to poczułem twardy pedał hamulca, takie lekkie pyknięcie, zaświeciła się kontrolka ABS i od razu hamulec zrobił się miękki. Ostatnio to kontrolka od ABS zapala mi się jak jade więcej niż 110 nie zależnie czy hamuje wtedy. Troche się opisałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> , także prosze o jakąś pomoc, może ktoś miał taki przypadek???

Zapomniałem dodać że poziom płynu hamulcowego jest w normie.

Edytowano przez Ciochmen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×