Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Jacek19705

Instalacja belgijska, po przełączeniu na gaz z powrotem przełącza na benzynę.

Polecane posty

Gość Jacek19705

Witam.

Jestem posiadaczem Vectry B z 1999.

Samochód był sprowadzony z Belgii 05.2009 z zamontowaną sekwencyjną instalacją gazową.

Do niedawna wszystko było OK, od około dwóch miesięcy mam problem, po przełączeniu na gaz po jakimś czasie z powrotem przełącza się na benzynę.

Nieraz przed przełączeniem na benzynę silnik mocno szarpie.

Raz szybciej przełącza na benzynę, innym razem trochę pojeździ na gazie.

Czy miał ktoś podobny problem, proszę o wskazówki.

Instalacja APRAGAZ, LPG-287.

Pozdrawiam.

Jacek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sie ze reduktor podziekowal za wspolprace, nie trzzyma cisnienia albo temeratury i przezuca na PB, ale z ta instalacja w PL czarno widze zeby byl jakis magik ktory bedzie mial program o tego sterownika ale byc moze jestem w bledzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jakiego rodzaju jest to przełączanie tz. instalacja powinna wydawać jakiś dźwięk jak coś jest nie tak czyli wychwyci błąd pika i przełącza się na Pb jak tak robi to najprawdopodobniej coś z cisnieniem z parownika pewno zbyt małe idzie i się wyłacza moga byc tez zapchane filterki fazy lotnej lub ciekłej to też moze powodować wyłaczanie.

Jeżeli natomiast instalka przełącza się i nie ma żadnego pikania czyli nawet nie wiesz kiedy sie przełączy to pada komputer Lpg ( ja tak u siebie miałem). Oczywiście nie wiem czy twoja instalacja ma opcje pikania przy pojawieniu się błedu ale łatwo możesz to sprawdzić wystarczy ze odłączysz kabelek z elektrozaworu w czasie jak auto będzie chodziło na lpg wtedy odetniesz dopływ gazu a co za tym idzie auto przełaczy się na Pb powinien pojawić się dźwięk pikanie czy coś podobnego o ile oczywiście jest wtedy bedziesz wiedział czy instalacja informuje o błędach dźwiękiem czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek19705

Witam.

Pikania nie słychać.

Podczas przełączania na gaz lub benzyne słychać prztykanie, ale wydaje mi się to normalne.

Kontrolka przełącznika gaz/benzyna jest przy lewarku biegów.

Przy uruchomieniu silnika kontrolka miga, po przełączeniu na gaz gaśnie.

Nieraz po krótkim czasie zapala się z powrotem i cały czas świeci się na czerwono, po pewnym czasie - gaśnie, a nieraz ponownie mryga.

Macie pomysł co to znaczy?

Czy możesz mi opisać jak wygląda elektrozawór i w którym miejscu się znajduje?

Jaki może być model tej instalacji, coś spróbowałbym się dowiedzieć w Niemczech.

Mam papiery na gaz, ale trudno z tego odczytać model instalacji.

Na dokumentach widnieje nazwa firmy APRAGAZ i LPG-287

Pozdrawiam.

Jacek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Być moze ten typ instalacji nie ma opcji z ostrzeganiem przy przelaczaniu wynikajacego z błędu.

Poniżej masz przykładowe zdjęcie elektrozaworu jeden masz przy butli, jeden kolo filtra, kolejny moze być

przy parowniku ale nie koniecznie jak widać na zdjeciu do elektrozaworu dochodza 2 kabelki ( na te styki co widać)

zdejmij jeden kabelek obojetnie z ktorego elektrozaworu zobaczysz czy zapika powinno. Wtedy bedziesz wiedział czy instalka przy bledach pika czy nie u mnie bylo tak ze przy bledach pika aaaa jak mialem awarie kompa instalacji to przelaczala sie jak chciala ale bez pikania

powodzenia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja miałem kiedys identyczny problem, a że miałęm gaziarzy naciągaczy to odwalali fuszerę non stop, twierdzili ze trzeba wymienic jakąś uszczelkę gumową w reduktorze, a jak po wymianie szybko problem wrócił to wyjęli i przeczyścili mi reduktor i od tamtej pory (kilka tys km) nie miałem problemu.

Ale sa również sugestie że to niejaki czujnik podcisnienia padł, PCC czy jakoś tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×