Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Jacek19705

Instalacja belgijska, po przełączeniu na gaz z powrotem przełącza na benzynę.

Recommended Posts

Guest Jacek19705

Witam.

Jestem posiadaczem Vectry B z 1999.

Samochód był sprowadzony z Belgii 05.2009 z zamontowaną sekwencyjną instalacją gazową.

Do niedawna wszystko było OK, od około dwóch miesięcy mam problem, po przełączeniu na gaz po jakimś czasie z powrotem przełącza się na benzynę.

Nieraz przed przełączeniem na benzynę silnik mocno szarpie.

Raz szybciej przełącza na benzynę, innym razem trochę pojeździ na gazie.

Czy miał ktoś podobny problem, proszę o wskazówki.

Instalacja APRAGAZ, LPG-287.

Pozdrawiam.

Jacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdaje sie ze reduktor podziekowal za wspolprace, nie trzzyma cisnienia albo temeratury i przezuca na PB, ale z ta instalacja w PL czarno widze zeby byl jakis magik ktory bedzie mial program o tego sterownika ale byc moze jestem w bledzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź jakiego rodzaju jest to przełączanie tz. instalacja powinna wydawać jakiś dźwięk jak coś jest nie tak czyli wychwyci błąd pika i przełącza się na Pb jak tak robi to najprawdopodobniej coś z cisnieniem z parownika pewno zbyt małe idzie i się wyłacza moga byc tez zapchane filterki fazy lotnej lub ciekłej to też moze powodować wyłaczanie.

Jeżeli natomiast instalka przełącza się i nie ma żadnego pikania czyli nawet nie wiesz kiedy sie przełączy to pada komputer Lpg ( ja tak u siebie miałem). Oczywiście nie wiem czy twoja instalacja ma opcje pikania przy pojawieniu się błedu ale łatwo możesz to sprawdzić wystarczy ze odłączysz kabelek z elektrozaworu w czasie jak auto będzie chodziło na lpg wtedy odetniesz dopływ gazu a co za tym idzie auto przełaczy się na Pb powinien pojawić się dźwięk pikanie czy coś podobnego o ile oczywiście jest wtedy bedziesz wiedział czy instalacja informuje o błędach dźwiękiem czy nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jacek19705

Witam.

Pikania nie słychać.

Podczas przełączania na gaz lub benzyne słychać prztykanie, ale wydaje mi się to normalne.

Kontrolka przełącznika gaz/benzyna jest przy lewarku biegów.

Przy uruchomieniu silnika kontrolka miga, po przełączeniu na gaz gaśnie.

Nieraz po krótkim czasie zapala się z powrotem i cały czas świeci się na czerwono, po pewnym czasie - gaśnie, a nieraz ponownie mryga.

Macie pomysł co to znaczy?

Czy możesz mi opisać jak wygląda elektrozawór i w którym miejscu się znajduje?

Jaki może być model tej instalacji, coś spróbowałbym się dowiedzieć w Niemczech.

Mam papiery na gaz, ale trudno z tego odczytać model instalacji.

Na dokumentach widnieje nazwa firmy APRAGAZ i LPG-287

Pozdrawiam.

Jacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być moze ten typ instalacji nie ma opcji z ostrzeganiem przy przelaczaniu wynikajacego z błędu.

Poniżej masz przykładowe zdjęcie elektrozaworu jeden masz przy butli, jeden kolo filtra, kolejny moze być

przy parowniku ale nie koniecznie jak widać na zdjeciu do elektrozaworu dochodza 2 kabelki ( na te styki co widać)

zdejmij jeden kabelek obojetnie z ktorego elektrozaworu zobaczysz czy zapika powinno. Wtedy bedziesz wiedział czy instalka przy bledach pika czy nie u mnie bylo tak ze przy bledach pika aaaa jak mialem awarie kompa instalacji to przelaczala sie jak chciala ale bez pikania

powodzenia

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja miałem kiedys identyczny problem, a że miałęm gaziarzy naciągaczy to odwalali fuszerę non stop, twierdzili ze trzeba wymienic jakąś uszczelkę gumową w reduktorze, a jak po wymianie szybko problem wrócił to wyjęli i przeczyścili mi reduktor i od tamtej pory (kilka tys km) nie miałem problemu.

Ale sa również sugestie że to niejaki czujnik podcisnienia padł, PCC czy jakoś tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...