Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest kruchy

problem z wentylatorem

Recommended Posts

Guest kruchy

Jakiś czas temu opisywałem na forum problem z wiatrakiem . Normalnie było tak że przy włączeniu klimy witrak jednocześnie wchodził na wolne obroty . Potem coś się stało że przy włączonej witrak nie działa , a w zasadzie załącza się co tylko co parę minut i wchodzi na 4-5 sek na szybkie obroty. Koledzy na forum doradzili abym wymienił opornik wentylatora . Tak też zrobiłem - i klapa nic nie pomogło . Sprawdziłem przekaźniki , bezpieczniki , sprawdziłem czy prąd dochodzi do wentylatora ( z silnika i z opornika) - wszystko ok. Klima chodzi . Do wentylatora wchodzi brązowy przewód (bezpośrednio z silnika ) i czerwony (z opornika) . Sprawdziłem za pomocą lampki czy do wentylatora przez te kable wchodzi prąd - lampka się zapala - czyli wszystko ok - czekam chwilę aż witrak załącza szybkie oboty opisne powyżej i...lampka gaśnie. Wydumałem że albo do witraka wchodzą jeszcze jakiś przewody , Albo w momencie krótkiego załaczania się szybkich obrotów plus zamienia się na minus. Przyznam że przypadek ten jest poza moja wiedzą dletego zwracam się do kolegów o pomoc. No to co ,pomożecie........

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo czujnik temp płynu szwankuje i daje taki efekt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruchy

a czy wtedy nie powinien wyskakiwać błąd . Gdzie ten czujnik jest (VB 1.6 16v po lifcie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

w chłodnicy masz czujnik ,błąd nie koniecznie wyskoczy

kolega miał problem z grzaniem sie silnika ,nawet silnik i chłodnice wymienił ,ale czujnik został stary bo w nowej nie było i problem pozostał a na koniec wyszło że to czujnik

ale tutaj akurat nie dam sobie ręki obciać ,to tylko moja sugestia ,mozna wyłapać byle jaki działający ze szrotu i sprawdzić

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruchy

Przydałby się porządny schemat elektryczny - bo na schematach które ściągam z internetu jakoś nie mogę odnaleźć potrzebnego układu .

No cóż popytam coś nie coć na temat tego czujnika i zobaczymy . Może jeśli nie jest drogi to po prostu go wymienię.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

wyskakuje mi że taki jest 16 xel jak masz inny rodzaj to podaj

Please login or register to see this attachment.

Edited by ozi

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze to pomoze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruchy

Do chłodnicy wkręcone są 2 czujniki : dolny - okregły trzypinowy i górny - chyba prostokątny (bardzo trudny dostęp) , choć w jednym ze sklepów powiedzieli że powinien być owalny ??????(silnik 1.6 16V - z16xe z klimą)

Pytanie do kolegów. jakie jest ich przeznaczenie poszczególnego czujnika (który do czego służy)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wtyczka okrągła - S88

Post 203, 199

Wtyczka prostokątna - S128

Post 6

Schemat post 7 tego tematu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruchy

Sorry że wałkuje temat ale mam problem w doborze odpowiedniego czujnika temperatury wody do mojej viki.

wiki grudzień 2000r.1.6 16v kombi , silnik z16xe (klima) . według znalezionych ofert z internetu wtyczka do silnika jest owalna , a nie prostokątna . sprawdziłem że jest prostokatna (załaczone zdjęcie) . Oferty wtyczek prostokatnych tez znalazłem - ale dwupinowych . a jak widać na zdjęciu jest trzypinowa . Co jest grane ???. w końcu jaka wtyczka i gdzie szukać

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

faktycznie dziwne bo wg wszystkich znaków na niebie (patrz katalogu) czujnik powinien być niby dwupinowy

UKŁAD TEMPERATURY WODY SILNIKA - CZUJNIK - SILNIKI Y16XE,Z16XE GM9193163, kat 13 42 567 CZUJNIK, TEMPERATURA PŁYNU CHŁODZĄCEGO, ROZRZĄD SILNIKA

edit:

etam coś mnie tknęło w tym zdjęciu - to jest przełącznik termiczny wentylatora a nie czujnik temperatury...

13 41 043 / GM 90506499

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

ma trzy piny bo są dwa biegi wentylatora (zwiera się chyba 1z2 /1z3)

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kruchy

Po przestudniowaniu całego forum postanowiłem w weekend wymienić oba czujniki (lub w zasadzie włączniki)wentylatorów , wkręcone z boku do chłodnicy . Trochę upierdliwe zajęcie gdyż baaaaaardzo trudny dostęp (a tak w nawiasie czy tylko opel wpadł na genialny pomysł z tym torxem , naprawiałem juz kilka marek i nie pamiętam żebym kiedykolwiej musił używać kluczy torx). Ale wracając do problemu - niestety wymiana nie pomogła . Nadal nie mam wolnych obrotów wentylatora (silnika) , szybkie są ok. Na szczęście (albo i nie ) zauważyłem że wentylator od strony zderzaka w ogóle się nie kręci , nawet gdy ten od strony silnika załączy się na wysokich obrotach. Czy tak powinno być ???. Czy są one jakoś sprzężone - awaria jednego powoduje dziwne zachowanie drugiego ???Niestety na elektryce za dobrze się nie znam, dlatego piszę do kolegów o pomoc. Przy okazji sprawdziłem przewody , połaczenia , wtyczki , bezpieczniki , przekaźniki. Wszystko wydaje się ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tak samo jak kol. kruchy nie mam pierwszego (wolnego) biegu wentylatora. Mam tylko drugi bieg który załącza mi się przy 100 stopniach.

Pierwsze co to zobaczę na wspomniane wcześniej bezpieczniki i zobaczymy co dalej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

EDIT: Mam prośbę. Gdzie znajdę te bezpieczniki o których jest napisane

Please login or register to see this link.

? Mam silnik X16XEL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

po lewej stronie akumulatora w takiej malej skrzyneczce.

blizej przodu sa 2 bezpieczniki zielone30A F50 F52, a wyzej jeden przekaznik K60

do 1 biegu wentylatora jest przekaznik K87 oraz wlacznik 1 i 2 biegu

Please login or register to see this link.

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie wygląda to tak:

Jeżeli chodzi o te 2 zielone bezpieczniki to są OK.

Druga sprawa, to dlaczego mam tak mało przekaźników w puszce na ostatnim foto?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeżeli zielone bezpieczniki są OK to co dalej? Rozumiem, że wymienić czujnik który znajduje się przy chłodnicy? Ale ten górny czy dolny?

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by HarryBDG

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wiem jak wyglada X16XEL bo mam taki silnik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

czujnik ktory zalacza 1 i 2 bieg jest wkrecony w chlodnice i ma 3 przewody.

czujnik ktory odpowiada za wlaczanie 1 i 2 biegu ma taka kostke

Please login or register to see this link.

oraz dochodza do niej 3 przewody

pin 1 brazowo bialy 0,75 mm2

pin 2 brazowo-zolty 0,75 mm2

pin 3 brazowy 1,5 mm2

czy na 100procent to dopisze po 18 jak wroce do domu lub sprawdz kable przy wtyczce

Edit: sprawdzone, poprawione.

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie natomiast nie uruchamia się w ogóle wentylator

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> temperatura trzyma się na poziomie 80 stopni po wymianie płynu, przed wymianą 85 - 90. od momentu zakupu ani razu nie uruchomił się wentylator nie wiem czy się martwić czy cieszyć. ktoś może podpowiedzieć jak sprawdzić ten wentylator silnik 2.0 16V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozumiem, że to ten czujnik trzeba wymienić tak?

Niestety nie mogłem znaleźć go na Allegro - znalazłem taki:

Please login or register to see this link.

Silnik niby pasuje (wersja z klimą), ale nie wygląda na taki który podałeś.

Byłem sprawdzić jakie to czujniki i teraz moje pytania:

- czy to o te czujniki chodzi?

- który to czujnik? (1 na zdjęciu czy 2 na zdjęciu)

- jak je wymienić?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ph34r.png" alt=":ph34r:" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/ph34r@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo miejsca to tam praktycznie nie ma...

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Zanim wymienisz czujnik, to sprawdź, czy to napewno jego wina

1. Zdejmij wtyczkę z czujnika (S88) na zdjęciu nr 2

Wtyczka ta którą podał Ravcio1985 tylko kolory przewodów dla pinów 1 i 2 podał odwrotnie!

2. Włącz zapłon

3. Wyłącz klimę

4. Kawałkiem przewodu zewrzyj piny (tylko we wtyczce z przewodami a nie na czujniku)

Pin 2 z 3

Oba wentylatory mają się kręcić z połową prędkości, bo będą połączone szeregowo

Pin 1 z 2 z 3

Oba wentylatory mają się kręcić na około 3/4 prędkości, bo będą połączone przez oporniki pierwszego biegu

Pin 1 z 3

Wentylator od strony silnika ma się kręcić na około 3/4 prędkości, bo będzie połączony przez opornik pierwszego biegu

Żeby puścić oba wentylatory na pełnej mocy to musisz zdjąć wtyczkę z drugiego czujnika (S128) na zdjęciu nr 1

Na czujniku (S88) zewrzyj pin 1 z 3

Na czujniku (S128) zewrzyj pin 1 z 2

Jeśli tak będą działać to będzie to wina któregoś z czujników,

jeśli nie to czujniki Masz sprawne, a usterki trzeba szukać w przekaźnikach lub bezpiecznikach

Jak to posprawdzasz to napisz

PS. Jeśli chodzi o bezpieczniki F50 i F52 to u mnie są koło filtra powietrza a u Ciebie bliżej akumulatora

PS... Buba20 .... U Ciebie jest ten sam schemat połączenia i w ten sam sposób możesz wszystko sprawdzić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro będę działał z tymi czujnikami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzięki za info. + poleciał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S88

1 - brązowo-biały 0,75

2 - brązowo-żółty 0,75

3 - brązowy 0,75

S128

1 - brązowy 0,75

2 - brązowo-biały 0,75

3 - brązowo-czerwony 1,5

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest urbek

Witam, dzieki poradzie Tasiol sprawdzilem dzialanie wentylatorow i wszystko jest ok czyli po zwarciu odpowiednich stykow dziala tak jak jest opisane ale mam pytanie silnik chodzi na wolnych obrotach i za kazdym razem (trzy testy) wlaczaja sie dwa wentylatory mysle ze na 3/4 lub szeregowo ciezko wyczuc ale napewno nie na full. Moje pytanie jest takie jak to powinno chodzic jak jest u was co pierwsze i jak sie wlancza ktory wentylator. Posiadam klime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie sprawa się wyjaśniła. Kol. Siekier testował wiatrak i okazało się, że uszkodzony jest czujnik.

Czy ktoś może mi napisać numer katalogowy tej części, albo zamieścić link do aukcji?

Sprawdzaliśmy przy wtyczce S88 - więc chyba ten czujnik jest uszkodzony.

Proszę o radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poszukam Ci w epc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czekam z niecierpliwością

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo jutro jadę do sklepu z częściami i przy okazji bym kupił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...