Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest lornik

silniczek w panelu sterowania klimatronikiem

Recommended Posts

Guest lornik

Witajcie,

Od 2 dni mam problem z silniczkiem wbudowanym w panel klimatronika (Vectra B 96, 16v 1.8). Zdemontowałem panel klimy, rozkręciłem go i w środku na płytce z elektroniką jest zamontowany mały wiatraczek - wyciągnąłem go, wyczyściłem, jednak nadal po włączeniu zapłonu i klimy kręcąc się wydaje delikatne stukanie. Domniemywam że jest tam wbudowany także czujnik ilości obrotów, który może wydawać taki odgłos, ale jest to dręczące bo słychać go w kabinie. Ktoś miał podobny problem?

I mam tez problem chyba z silniczkiem otwierającym dolot do do środkowego wlotu (ten nad radiem) wiecie może jak sie do niego dostać? wydaje nieprzerwany pomrók (jakby chciał się zamknąć, ale nie może). Po zrobieniu kalibracji nie pomaga (AUTO + OFF). Może ktoś pomóc gdzie i jak się do niego dostać?

dzięki!

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam.

rowniez mialem/mam ten problem z tyrkotaniem tego silniczka w panelu. tak jak ty rozebralem i wyczyscilem panel i na koniec posmarowalem srodek silniczka wd40. efekt- jeszcze gozej bylo go slychac, ale po kilku tygodniach zamilkl.

mozna tak probowac. jeszcze czasami sie odezwie ale tylko na chwile. a jak na razie to mam spokuj.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lornik

Please login or register to see this quote.

No mam nadzieje, że to samo przestanie, silniczek jest dość prosto zbudowany, uzwojenia są na płytce, sam magnez w elemencie obrotowym, ale podejrzewam, że obok uzwojenia jest element zliczający obroty informujący elektronikę o swojej pracy ewentualnie o ilości obrotów. Sam wentylator ma chyba 2 zadania - zaciągać powietrze z kabiny, by czujnik temperatury miał cały czas aktualny pomiar i 2. wyciąganie nadmiaru ciepłego powietrza z grzejąych się elementów elektronicznych panelu klimy na zewnątrz. Bez niego nie byłoby możliwe prawidłowe mierzenie temperatury w kabinie, a nie wiem czy jakieś inne czujniki w kabinie się jeszcze znajdują.

Popaliły mi się również żaróweczki do podświetleń - ktoś wie jakie mają mieć parametry ile wolt i wat? czy nie czasem 12V/1.2W?

Edited by lornik

Share this post


Link to post
Share on other sites

musisz poszukac bo juz o tym bylo.

poszukaj o zmianie podswietlenia a na pewno znajdziesz:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lornik

no niestety nic nie przechodzi..obawiam się że ten element zliczający padł, być może miał jakiś wygłuszacz który się zużył... nic mechanicznego tam na 100% nie ociera..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisija rano tak sie przysluchalem ze zaczyna sie ta sama historia co jakis czas temu.

juz slychac jak lekko tyrkocze.

narazie mam na to sposob-muza kilka decybeli glosniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lornik

Please login or register to see this quote.

no wlasnie, mi caly czas tyrkocze jednostajnie, raz głośniej raz ciszej, jak sie wkurze to wyciagne to jeszcze raz i na spokojnie przeglądnę, bo to trochę denerwuje...problem w tym, że nie widać tam żadnego elementu, który mógłby sie tłuc. Co ciekawe sam wentylator ma wbudowany w sobie stojan i nakłada się go tylko na ośkę, która przecież jest nieruchoma...dziwne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

miałem ten sam problem. Po zdemontowaniu panelu klimatronika i po jego rozbiórce oraz wyciągnięciu wentylatora mamy dostęp do łoża w któtym jest on osadzony w środku są dwa małe półkola feromagnetyczne i terkotanie wiatraka jest wynikiem przesunięcia jednego z nich względem sąsiadującego co powoduje kolebanie sie czpienia wentylatora. Wiatrak sie obraca bo na każdym magnesie jest inny ładunek i to powoduje jego obrót - ale to chyba każdy z fizyki wie. Kiedy sie obraca zahacza o ten wystający magnes. Ja użyłem bardzo małego pilniczka w kształcie stożka (nameczyłem sie niemiłosiernie) a po wszystkim całkiem sporej ilości WD-40. WD-40 nie przewodzi prądu więc bez obaw można stosować. U mnie już nie terkocze i jazda jest o wiele przyjemniejsza. Życzę powodzenia i jeśli wpadniecie na inny pomysł to dajcie znać.

Edited by pavulon_88

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lornik

Please login or register to see this quote.

Nie uwierzycie, ale rozebrałem to znowu i... po dokładnym obejrzeniu wziąłem kawałek magnesu i przyłożyłem do cewki na płytce przejeżdżając kilka razy nad nią...pomogło:) jest cisza od miesiąca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...