Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

pery_1989

Czerwona kontrolka oliwiarki sie swieci!!!!

Polecane posty

Witam,Panowie moze pomożecie jaka moze byc przyczyna?Otóż ujechalem 3 km od domu i zaczeła mrugać czerwona kontrolka oleju cisnienia,wiec zgasilem auto,po czym odpalilem i znow zaczela migac az sie zaswiecila wiec wrocilem do domu i do tej poru stoi nie ruszana bo czeka na holowanie do mechanika.Wiecie co mogło sie stac?czy to cos powaznego?bo niektorzxy mowia ze silnik byc moze padl i do wymiany?dodam ze troche glosniej chodzil jak kontrolka sie zaswiecila.nie odpalam jej aby calkiem nie uszkodzic silnika.Moje auto-Vectra b 1.8 16V benzyna.pomózcie jak mieliście coś podobnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz stan oleju

jezeli stan jest dobry (1 cm od MAX) to szukaj przyczyny w:

pompie oleju

czujniku cisnienia oleju

lampka sygnalizuje za niskie cisnienie oleju - po zaswieceniu kontrolki natychmiast sie zatrzymuje auto i nie jezdzi.

tu masz temat o tym -

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witaj.

Od kiedy auto jest Twoją własnością? Może silnik bierze olej i po prostu jest go teraz za mało? Sprawdzałeś poziom oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ile powinno wskazywac na miarce oleju?bo dokładnie nie wiem..zawsze wlewalem tak do 3cm na miarce,czy to mogło coś poważnego sie stac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warto przeczytać instrukcję obsługi. Poniżej zamieszczam część o sprawdzaniu poziomu oleju.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poziom oleju sie zgadza,wiec co mogło sie stac?cos powaznego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemo21

Żeby spróbować Ci pomóc musisz podać kilka rzeczy, a więć

-Kiedy kupiłeś Viki

-Który rok produkcji

-Jaki przebieg

-Na jakim oleju jeździsz

-Ile oleju spala silnik

-Grzebany było ostatnio coś przy silniku

-Mówisz że głośniej chodzi, klekocze? opisz to jakoś

To chyba tyle na początek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Viki kupiłem dwa lata temu,jeżdziła na oleju mobil 15 W 40 wiec na takim jeżdze,rok 96,przebieg ponad 210 tysięcy km.ostatnio był wymieniany olej i filtr oleju i powietrza ,jakieś 3 miesiace temu,,no klekotał tak jakby nie miał smarowania,nie glosno ale klekotał.silnik spala oleju mniej więcej na 1000 km/szklanke trzeba dolac bo ten olej taki jest ze vectra troszke go bierze.

Edytowano przez pery_1989

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mysle ze takjak ci juz kolega wczesniej pisal zajrzyj do czujnika oleju

z pracy na komisie wiem ze ten klekot to zazwyczaj zawory i przy tym przebiegu sie to zaczyna dziac pamietam sytuacje podobna mielismy

Napisze ci co zrobilismy ale ci tego nie polecam ok

Wlalismy plukacza do silnikow pochodzil z tym jakies 20-25 minut potem zmiana oleju i filtra i doktorek dla pewnosci i wszystkie dolegliwosci ustapily bylo to wlasnie w szesnastce nie polecam takiego rozwiazania ale nasi mechanicy moze cos wywnioskuja z mojej historii pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok,a ile taki silnik może pociągnąc km?dodam ze spokojnie jeżdzę vectrą.po swiętach oddaje do mechanika i zobaczymy co w niej siedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

smarowanie to podstawa dla silnika. moze czujnik szwankuje albo pompa padla i nie ma cisnienia oleju. nie ma smarowania. kup lub podmien czujnik cisnienia oleju i sprawdz czy kontrolka dalej bedzie swiecic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. przestana klekotac jak bedzie smarowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok,jak bede cos wiedział to dam wam znac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego lałeś 15W40? ten olej się nie nadaje do viki. Poprzedni właściciel taki lał do mojej i nawet nie wiesz co znalazłem po zdjęciu miski olejowej. Na dnie było gdzieś z 2cm zgarów i smaru. W konsekwencji zalepiły pompe i silnik się zatarł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na takim oleju jeżdziła vectra jak ja kupiłem wiec taki wlałem,to jaki trzeba lac do vectry olej aby dobrze pracowała?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mobil 10W40 polsyntetyk (moja jezdzi i ma sie dobrze). olej jest b.wazny, tak samo jak kontrola jego stanu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

=> 10W40 <=

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie 10W40. Po remoncie zalałem oryginalny olej GM i silnik pracuje ładnie równo i cicho. Na poprzednim klepały zawory i popychacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest już przyczyna tej awarii,wszystkie zanieczyszczenia które sie zbierały w misce olejowej z tego oleju mibil 15w 40 przez lata puściły i smok je zaciągnąl i sie zapchał i nie było smarowania i cisnienia.Mechanik już wymienił penewki..wcześniej silnik przeczyscił odpowiednim płynem..założyl 2 aluminiowe uszczelki na misce olejowej,nowy olej i filtr oleju.auto ma byc do odbioru w sobote,jutro ma viki odpalic i zobaczyc jak chodzi.Jak myslicie pociągnie jeszcze ten silniczek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tylko panewki były powycierane, a czopy nie wskazywały śladów zużycia to silnik poleci jeszcze ho, ho. A z ciekawości - ile panewek wymieniłeś, wszystkie? Przy okazji mogłeś wymienić też pierścienie (niewielki koszt). Powinieneś być dobrej myśli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak komplet panewek,pierscienie były dobre i mechanik nie musial ich wymieniac,mówił ze viki ladnie cicho chodzi rowno ale nie pozwolił mi jej dziś odebrac tylko jutro(sami wiecie-piątek zły......)hehe

Edytowano przez pery_1989

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To może ja się podłącze do tematu...

Ostatnio zaobserwowałem, że moja kontrolka olejarki się nie świeci ;P ...

Dawno (z 9miesięcy) nie zaglądałem na bagnet, aż jak zajrzałem to się okazało, że bagnet suchy!

Olejarka się nie świeciła (podkreślam - żarówka w desce jest sprawna!) a wydaje mi się że powinna.

Zalałem nowego oleju około 2l dopiero na bagnecie pokazało się w połowie między MIN a MAX

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Całe szczęście, że silnika nie zatarło ... na szczęście też nie był katowany...

W czym może być problem?

Edytowano przez kukli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w za rzadkim zaglądaniu pod maskę

musisz sprawdzać olej max co 1000 kmow

ople lubią olej wiec trzeba tego pilnować

taka mała ciekawostka

zapalała mi się kontrolka oleju od czasu uwalonej UPG

jak hamowałem , redukowałem i obroty spadały to mrugała

zmiana oleju na nowy i jak ręka odjął

pierwszy poszedł do wymiany czujnik ciśnienia oleju

ale bez zmian wiec zmiana oleju (mimo tego ze zrobiłem na nim jakieś 3000 kmow)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

przy takich dwulitrowych ubytkach to i częściej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Trochę odświeżę temat.

Byłem dzisiaj wymienić olej i filtr oleju. Po odpaleniu silnika kontrolka ciśnienia oleju nie zgasła. Lekko dodałem gazu i od 1000 obr/min nie świeci. Na wolnych znowu się zapala. Autko było zalane serwisowym olejem 10w40 taki też zalałem ale Castrola. Auto było serwisowane w Niemczech. Mam je ponad pół roku. Olej był wymieniany 10 000 km temu prawie rok temu. Nic nie stuka, nie bierze oleju i nie ma żadnych wycieków. Ma najechane 156 000 km. Przebieg autentyczny (sprawdzane w ASO). Silnik 1.8 125KM.

Proszę o pomoc. Nie mam pojęcia co to może być.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie świeci wcale nawet na wyłączonym silniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisał że nie świeci tylko powyżej 1000 obr. Albo ześwirował czujnik albo rzeczywiście jest za małe ciśnienie oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×