Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

pery_1989

Czerwona kontrolka oliwiarki sie swieci!!!!

Recommended Posts

Witam,Panowie moze pomożecie jaka moze byc przyczyna?Otóż ujechalem 3 km od domu i zaczeła mrugać czerwona kontrolka oleju cisnienia,wiec zgasilem auto,po czym odpalilem i znow zaczela migac az sie zaswiecila wiec wrocilem do domu i do tej poru stoi nie ruszana bo czeka na holowanie do mechanika.Wiecie co mogło sie stac?czy to cos powaznego?bo niektorzxy mowia ze silnik byc moze padl i do wymiany?dodam ze troche glosniej chodzil jak kontrolka sie zaswiecila.nie odpalam jej aby calkiem nie uszkodzic silnika.Moje auto-Vectra b 1.8 16V benzyna.pomózcie jak mieliście coś podobnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz stan oleju

jezeli stan jest dobry (1 cm od MAX) to szukaj przyczyny w:

pompie oleju

czujniku cisnienia oleju

lampka sygnalizuje za niskie cisnienie oleju - po zaswieceniu kontrolki natychmiast sie zatrzymuje auto i nie jezdzi.

tu masz temat o tym -

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witaj.

Od kiedy auto jest Twoją własnością? Może silnik bierze olej i po prostu jest go teraz za mało? Sprawdzałeś poziom oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ile powinno wskazywac na miarce oleju?bo dokładnie nie wiem..zawsze wlewalem tak do 3cm na miarce,czy to mogło coś poważnego sie stac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto przeczytać instrukcję obsługi. Poniżej zamieszczam część o sprawdzaniu poziomu oleju.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poziom oleju sie zgadza,wiec co mogło sie stac?cos powaznego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

Żeby spróbować Ci pomóc musisz podać kilka rzeczy, a więć

-Kiedy kupiłeś Viki

-Który rok produkcji

-Jaki przebieg

-Na jakim oleju jeździsz

-Ile oleju spala silnik

-Grzebany było ostatnio coś przy silniku

-Mówisz że głośniej chodzi, klekocze? opisz to jakoś

To chyba tyle na początek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viki kupiłem dwa lata temu,jeżdziła na oleju mobil 15 W 40 wiec na takim jeżdze,rok 96,przebieg ponad 210 tysięcy km.ostatnio był wymieniany olej i filtr oleju i powietrza ,jakieś 3 miesiace temu,,no klekotał tak jakby nie miał smarowania,nie glosno ale klekotał.silnik spala oleju mniej więcej na 1000 km/szklanke trzeba dolac bo ten olej taki jest ze vectra troszke go bierze.

Edited by pery_1989

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mysle ze takjak ci juz kolega wczesniej pisal zajrzyj do czujnika oleju

z pracy na komisie wiem ze ten klekot to zazwyczaj zawory i przy tym przebiegu sie to zaczyna dziac pamietam sytuacje podobna mielismy

Napisze ci co zrobilismy ale ci tego nie polecam ok

Wlalismy plukacza do silnikow pochodzil z tym jakies 20-25 minut potem zmiana oleju i filtra i doktorek dla pewnosci i wszystkie dolegliwosci ustapily bylo to wlasnie w szesnastce nie polecam takiego rozwiazania ale nasi mechanicy moze cos wywnioskuja z mojej historii pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok,a ile taki silnik może pociągnąc km?dodam ze spokojnie jeżdzę vectrą.po swiętach oddaje do mechanika i zobaczymy co w niej siedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

smarowanie to podstawa dla silnika. moze czujnik szwankuje albo pompa padla i nie ma cisnienia oleju. nie ma smarowania. kup lub podmien czujnik cisnienia oleju i sprawdz czy kontrolka dalej bedzie swiecic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. przestana klekotac jak bedzie smarowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale dlaczego lałeś 15W40? ten olej się nie nadaje do viki. Poprzedni właściciel taki lał do mojej i nawet nie wiesz co znalazłem po zdjęciu miski olejowej. Na dnie było gdzieś z 2cm zgarów i smaru. W konsekwencji zalepiły pompe i silnik się zatarł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na takim oleju jeżdziła vectra jak ja kupiłem wiec taki wlałem,to jaki trzeba lac do vectry olej aby dobrze pracowała?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobil 10W40 polsyntetyk (moja jezdzi i ma sie dobrze). olej jest b.wazny, tak samo jak kontrola jego stanu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

=> 10W40 <=

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie 10W40. Po remoncie zalałem oryginalny olej GM i silnik pracuje ładnie równo i cicho. Na poprzednim klepały zawory i popychacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest już przyczyna tej awarii,wszystkie zanieczyszczenia które sie zbierały w misce olejowej z tego oleju mibil 15w 40 przez lata puściły i smok je zaciągnąl i sie zapchał i nie było smarowania i cisnienia.Mechanik już wymienił penewki..wcześniej silnik przeczyscił odpowiednim płynem..założyl 2 aluminiowe uszczelki na misce olejowej,nowy olej i filtr oleju.auto ma byc do odbioru w sobote,jutro ma viki odpalic i zobaczyc jak chodzi.Jak myslicie pociągnie jeszcze ten silniczek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli tylko panewki były powycierane, a czopy nie wskazywały śladów zużycia to silnik poleci jeszcze ho, ho. A z ciekawości - ile panewek wymieniłeś, wszystkie? Przy okazji mogłeś wymienić też pierścienie (niewielki koszt). Powinieneś być dobrej myśli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak komplet panewek,pierscienie były dobre i mechanik nie musial ich wymieniac,mówił ze viki ladnie cicho chodzi rowno ale nie pozwolił mi jej dziś odebrac tylko jutro(sami wiecie-piątek zły......)hehe

Edited by pery_1989

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może ja się podłącze do tematu...

Ostatnio zaobserwowałem, że moja kontrolka olejarki się nie świeci ;P ...

Dawno (z 9miesięcy) nie zaglądałem na bagnet, aż jak zajrzałem to się okazało, że bagnet suchy!

Olejarka się nie świeciła (podkreślam - żarówka w desce jest sprawna!) a wydaje mi się że powinna.

Zalałem nowego oleju około 2l dopiero na bagnecie pokazało się w połowie między MIN a MAX

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Całe szczęście, że silnika nie zatarło ... na szczęście też nie był katowany...

W czym może być problem?

Edited by kukli

Share this post


Link to post
Share on other sites

w za rzadkim zaglądaniu pod maskę

musisz sprawdzać olej max co 1000 kmow

ople lubią olej wiec trzeba tego pilnować

taka mała ciekawostka

zapalała mi się kontrolka oleju od czasu uwalonej UPG

jak hamowałem , redukowałem i obroty spadały to mrugała

zmiana oleju na nowy i jak ręka odjął

pierwszy poszedł do wymiany czujnik ciśnienia oleju

ale bez zmian wiec zmiana oleju (mimo tego ze zrobiłem na nim jakieś 3000 kmow)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przy takich dwulitrowych ubytkach to i częściej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Trochę odświeżę temat.

Byłem dzisiaj wymienić olej i filtr oleju. Po odpaleniu silnika kontrolka ciśnienia oleju nie zgasła. Lekko dodałem gazu i od 1000 obr/min nie świeci. Na wolnych znowu się zapala. Autko było zalane serwisowym olejem 10w40 taki też zalałem ale Castrola. Auto było serwisowane w Niemczech. Mam je ponad pół roku. Olej był wymieniany 10 000 km temu prawie rok temu. Nic nie stuka, nie bierze oleju i nie ma żadnych wycieków. Ma najechane 156 000 km. Przebieg autentyczny (sprawdzane w ASO). Silnik 1.8 125KM.

Proszę o pomoc. Nie mam pojęcia co to może być.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie świeci wcale nawet na wyłączonym silniku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież napisał że nie świeci tylko powyżej 1000 obr. Albo ześwirował czujnik albo rzeczywiście jest za małe ciśnienie oleju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...