Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest kemotik

Komunikacja z modułami na PIN 7 - problem

Recommended Posts

Guest kemotik

Witam!

W VB silnik DTH 2000r mam problem z komunikacją z modułami silnika, xenonów, radia. Ze wszystkim co na wisi na pinie 7 złącza diagnostycznego.

Elektryk zrobił obejście osobnym kabelkiem między złączem w kabinie a ECU silnika - i to działa.

Chciałbym jednak przywrócić komunikację na tej linii ze wszystkimi modułami i tu moje pytanie jak sie za to zabrać? Co może być przyczyną tej usterki?

Dodam, że komunikacja na tej linii jeszcze rok temu była ok, gdyż z powodzeniem ustawiano xenony...

Dzięki i pozdrawiam

Tomek

Share this post


Link to post
Share on other sites

wypnij zlacze obd2 i sprawdz przewod z pinu 7. jak nie laczy przez oryginalny przewod tzn ze moze przerwa jest w nim. sam napisales ze zrobienie obejscia od obd do ecu pozwala sie laczyc wiec problem masz w przewodzie.

pin 7 BRĄZOWO-BIAŁY --> łączy z: ECU, IMMOBILISER, KSENONY, LICZNIK, NAGRZEWNICA, RADIO, ZMIENIARKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kemotik

Pytanie podstawowe - czy przewód od PINu 7 w obd prowadzi jak magistrala po kolei po wymienionych przez Ciebie modułach, czy gdzieś się rozgałęzia na te moduły? A moze jeszcze inaczej jest to rozwiązane?

Czyli w którym miejscu szukać drugiej końcówki do pomiaru przewodu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

idzie jeden i rozgalezia sie na poszczegolne podzespoly.

mozesz sprawdzic np.

1 koncowke omomierza (miernik ustawiony na opornosc) do pinu 7 OBD2 druga koncowka do ppinu 19 radia

Please login or register to see this link.

- opis zlacza radia bys wiedzial ktory to pin 19

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kemotik

Sprawdzę i to, może jednak pomierzę po kolei, i sprawdzę od obd do rozgałęzienia? Tylko pytanie gdzie jest puszka z tym rozgałęzieniem?

I jeszcze jedno, jaka nagrzewnica na tym wisi? Chodzi o dogrzewanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

- rozgalezienie jest w wiazce - szukac go to jak igle w sianie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

-od pinu 7 obd do pin u 19 radia i sprawdzasz opornosc - gdy jest obwod to opornosc niska ok 30 Ohm, gdy obwod przerwany nieskonczonosc (brakuje zakresu, wysw 1)

- nagrzewnica plomieniowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kemotik

A czy może być taka sytuacja, że wiązka fizycznie jest w całości w porządku, ale logicznie nie tak? Czyli jakieś zakłócenia w komunikacji od któregoś z urządzeń (np ogrzewania postojowego)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

watpie. brak komunikacji wynika z winy polaczenia przewodem lub z winy urzadzenia ktore podlaczamy do obd (moze sie nie laczyc)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kemotik

dobra, sprawdzę po świętach. Czy możesz jeszcze podzielić sie wiedzą, gdzie szukać ECU pod maską i innych sterowników na tej magistrali?

Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ECU - komora silnika, nad pompa ABS

IMMOBILISER - pod oslona kierownicy

KSENONY - przy lampach

LICZNIK - wiadomo (za nim)

NAGRZEWNICA - zapewnie nie masz

RADIO - wiadome (za nim)

ZMIENIARKA - pod oslona w nogach pasazera lub schowek (zalezy czy zmieniarka wlozona)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kemotik

Dzięki, kolor przewodu przy sterowniku taki sam jak przy złączu OBD?

Wiesz, zastanawiam się właśnie nad tym, czy po wymianie pieca i sterownika dogrzewacza nie pojawił się ten problem...

Wydaje mi się, ze zrobię tak: przywrócę oryginalne połączenia z PIN7 i pomierzę rezystancję z kostką radia.

Następnie spróbuje odpiąć ogrzewanie postojowe i sprawdzę co to zmienia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolory takie same jak przy obd2.

zmierz opornosc miedzy pin 7 obd2 a pinem 19 radia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kemotik

ok. czy zwarcie na pinie na jednym ze sterowników może wywołać takie efekty?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kemotik

dopiero teraz moglem to sprawdzic - na szybko stwierdzam przerwe - opornosc nieskonczona...

zastanawia mnie to, gdyz nie bylo grzebane nic, za wyjatkiem naprawy polki pod akumulator...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezeli R pokazuje nieskonczonosc to przerwa. masz racje. przesledz droge przewodu od obd z pinu 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kemotik

to bedzie jakas masakra - znajac siebie powylamuje plastiki i pogubie srubki. dla pewnosci pomierze jeszcze przy innych elementach, mam tylko prosbe o rozpiske pinow ECU, nagrzewnicy i zmieniarki. do zlacza radia ciezko bylo mi wsunac precyzyjnie sonde, wiec nie mam 100% pewnosci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ecu:

pin 35 ecu (brazowo-bialy)

LUB

pin 3 zlacza X7 (brazowo-bialy) na scianie grodziowej w komorze silnika X7

nagrzewnica plomieniowa:

pin 5 (brazowo-bialy)

radio:

pin 19 (brazowo-bialy)

zmieniarka:

pin 4 (czerwono-bialy)

immo:

pin 6 (brazowo-bialy) dotyczy X18XE1, X16XEL, Y16XE

LUB

pin 8 (brazowo-bialy) NIE dotyczy X18XE1, X16XEL, Y16XE

ksenony:

pin 7 w lewej (brazowo-bialy)

pin 7 w prawej lampie (brazowo-bialy)

licznik:

pin 5 (brazowo-bialy)

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kemotik

Dzięki, posprawdzam. Nagrzewnice właśnie mam z dobrym dostępem do złącza, jeśli możesz uzupełnić będę wdzięczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dopisalem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mam taki problem : dopiero po odlaczeniu lamp ksenonowych dzialajacyh lacze sie fejsem po pinie 7 z ECU, IMMOBILAJSEREM , LICZNIKIEM , RADIEM , ZMIENIARKA , oczywiscie oprocz ksenonow , moze ma ktos jakis pomysl co moze byc grane ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro po jego odpięciu wszystko działa, to znaczy że na nim jest gdzieś zwarcie.

Sprawdź na złączu X2 pin 22 (niebieskie w nogach kierowcy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem rozwiazany

Edited by marcinmaxi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...