Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość kemotik

Komunikacja z modułami na PIN 7 - problem

Polecane posty

Gość kemotik

Witam!

W VB silnik DTH 2000r mam problem z komunikacją z modułami silnika, xenonów, radia. Ze wszystkim co na wisi na pinie 7 złącza diagnostycznego.

Elektryk zrobił obejście osobnym kabelkiem między złączem w kabinie a ECU silnika - i to działa.

Chciałbym jednak przywrócić komunikację na tej linii ze wszystkimi modułami i tu moje pytanie jak sie za to zabrać? Co może być przyczyną tej usterki?

Dodam, że komunikacja na tej linii jeszcze rok temu była ok, gdyż z powodzeniem ustawiano xenony...

Dzięki i pozdrawiam

Tomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wypnij zlacze obd2 i sprawdz przewod z pinu 7. jak nie laczy przez oryginalny przewod tzn ze moze przerwa jest w nim. sam napisales ze zrobienie obejscia od obd do ecu pozwala sie laczyc wiec problem masz w przewodzie.

pin 7 BRĄZOWO-BIAŁY --> łączy z: ECU, IMMOBILISER, KSENONY, LICZNIK, NAGRZEWNICA, RADIO, ZMIENIARKA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kemotik

Pytanie podstawowe - czy przewód od PINu 7 w obd prowadzi jak magistrala po kolei po wymienionych przez Ciebie modułach, czy gdzieś się rozgałęzia na te moduły? A moze jeszcze inaczej jest to rozwiązane?

Czyli w którym miejscu szukać drugiej końcówki do pomiaru przewodu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

idzie jeden i rozgalezia sie na poszczegolne podzespoly.

mozesz sprawdzic np.

1 koncowke omomierza (miernik ustawiony na opornosc) do pinu 7 OBD2 druga koncowka do ppinu 19 radia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

- opis zlacza radia bys wiedzial ktory to pin 19

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kemotik

Sprawdzę i to, może jednak pomierzę po kolei, i sprawdzę od obd do rozgałęzienia? Tylko pytanie gdzie jest puszka z tym rozgałęzieniem?

I jeszcze jedno, jaka nagrzewnica na tym wisi? Chodzi o dogrzewanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

- rozgalezienie jest w wiazce - szukac go to jak igle w sianie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

-od pinu 7 obd do pin u 19 radia i sprawdzasz opornosc - gdy jest obwod to opornosc niska ok 30 Ohm, gdy obwod przerwany nieskonczonosc (brakuje zakresu, wysw 1)

- nagrzewnica plomieniowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kemotik

A czy może być taka sytuacja, że wiązka fizycznie jest w całości w porządku, ale logicznie nie tak? Czyli jakieś zakłócenia w komunikacji od któregoś z urządzeń (np ogrzewania postojowego)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

watpie. brak komunikacji wynika z winy polaczenia przewodem lub z winy urzadzenia ktore podlaczamy do obd (moze sie nie laczyc)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kemotik

dobra, sprawdzę po świętach. Czy możesz jeszcze podzielić sie wiedzą, gdzie szukać ECU pod maską i innych sterowników na tej magistrali?

Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ECU - komora silnika, nad pompa ABS

IMMOBILISER - pod oslona kierownicy

KSENONY - przy lampach

LICZNIK - wiadomo (za nim)

NAGRZEWNICA - zapewnie nie masz

RADIO - wiadome (za nim)

ZMIENIARKA - pod oslona w nogach pasazera lub schowek (zalezy czy zmieniarka wlozona)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kemotik

Dzięki, kolor przewodu przy sterowniku taki sam jak przy złączu OBD?

Wiesz, zastanawiam się właśnie nad tym, czy po wymianie pieca i sterownika dogrzewacza nie pojawił się ten problem...

Wydaje mi się, ze zrobię tak: przywrócę oryginalne połączenia z PIN7 i pomierzę rezystancję z kostką radia.

Następnie spróbuje odpiąć ogrzewanie postojowe i sprawdzę co to zmienia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolory takie same jak przy obd2.

zmierz opornosc miedzy pin 7 obd2 a pinem 19 radia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kemotik

ok. czy zwarcie na pinie na jednym ze sterowników może wywołać takie efekty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kemotik

dopiero teraz moglem to sprawdzic - na szybko stwierdzam przerwe - opornosc nieskonczona...

zastanawia mnie to, gdyz nie bylo grzebane nic, za wyjatkiem naprawy polki pod akumulator...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jezeli R pokazuje nieskonczonosc to przerwa. masz racje. przesledz droge przewodu od obd z pinu 7.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kemotik

to bedzie jakas masakra - znajac siebie powylamuje plastiki i pogubie srubki. dla pewnosci pomierze jeszcze przy innych elementach, mam tylko prosbe o rozpiske pinow ECU, nagrzewnicy i zmieniarki. do zlacza radia ciezko bylo mi wsunac precyzyjnie sonde, wiec nie mam 100% pewnosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ecu:

pin 35 ecu (brazowo-bialy)

LUB

pin 3 zlacza X7 (brazowo-bialy) na scianie grodziowej w komorze silnika X7

nagrzewnica plomieniowa:

pin 5 (brazowo-bialy)

radio:

pin 19 (brazowo-bialy)

zmieniarka:

pin 4 (czerwono-bialy)

immo:

pin 6 (brazowo-bialy) dotyczy X18XE1, X16XEL, Y16XE

LUB

pin 8 (brazowo-bialy) NIE dotyczy X18XE1, X16XEL, Y16XE

ksenony:

pin 7 w lewej (brazowo-bialy)

pin 7 w prawej lampie (brazowo-bialy)

licznik:

pin 5 (brazowo-bialy)

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kemotik

Dzięki, posprawdzam. Nagrzewnice właśnie mam z dobrym dostępem do złącza, jeśli możesz uzupełnić będę wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dopisalem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja mam taki problem : dopiero po odlaczeniu lamp ksenonowych dzialajacyh lacze sie fejsem po pinie 7 z ECU, IMMOBILAJSEREM , LICZNIKIEM , RADIEM , ZMIENIARKA , oczywiscie oprocz ksenonow , moze ma ktos jakis pomysl co moze byc grane ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro po jego odpięciu wszystko działa, to znaczy że na nim jest gdzieś zwarcie.

Sprawdź na złączu X2 pin 22 (niebieskie w nogach kierowcy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

problem rozwiazany

Edytowano przez marcinmaxi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×