Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest darooo7

PROBLEM Z ZAWOREM EGR

Recommended Posts

Guest darooo7

MAM PROBLEM Z ZAWOREM EGR W VB 2.0 DISEL 2000 ROK, WYRZUCA OLEJ NA WĄŻ OD CHŁODNICY. POMOCY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wymień na nowy i przeczyść kolektor ssący.Każdy EGR po pewnym czasie zaczyna pluć olejem a potem przerywa się membrama i klops.

Mozna przeczyscić podobno ale to pomaga na krótki czas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest darooo7

Please login or register to see this quote.

ile kosztuje taki EGR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest darooo7

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zacznij od przeczyszczenia kolektora porada tu

Please login or register to see this link.

jesli pluje olejem tylko troszke to bądz spokojny "Ten typ tak ma" choc nie powinien ,przeczyscisz kolektor i zawór bedzie OK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest darooo7

Please login or register to see this quote.

PODAJ CENY KAŻDEGO I GDZIE TO MAM KUPIĆ W SERWISIE JEŻELI CHODZI O NOWY

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dragonwlkp

kolego nie musisz pisac duzymi literami, kazdy widzi co piszesz.

a skad mamy wiedziec gdzie masz sklep opla w swoim miescie? wpisz w google i na pewno Ci wyjdzie. lub kup z allegro, kolega odeslal Ci linki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest darooo7

w zeszłym roku po wymianie uszczelki pod klawiaturą problem ustąpił, był spok na jakieś 6000 kil i od nowa to samo, po mieście jak jeżdzę to nie pluje najgorzej na trasie, przy szybkiej jeździe. Po przejechaniu ok 100 kil szybko problem się pojawia. wąż jest mocno zapluty olejem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kliknij w odnosniki i masz wszystko na "tacy"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypomniałem sobie o jednej sprawie - sprawdzić trzeba jeszcze cały układ podciśnienia szczelność i działanie elektozaworu sterującego siłownikiem turbiny.

Mój EGR nawalił bo elektozawór nie otwierał upustu spalin przy turbinie .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest darooo7

Dzięki za info jak to mogę sprawdzić. Wesołych świąt

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Awaria EGR i elektrozaworu -powoduje zapalenie cheka- póki co nie matrw się na zapas.

Zdrowych i Spokojnych Swiąt !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robertoz

Darooo7, tak jak koledzy napisali wyżej " ten typ tak ma" i wymiana zaworu nic ci nie da. Jeżeli nie masz błędów na kompie to strata forsy.W każdym bądź razie u mnie po wymianie na nowy dalej rura jest ufajdana.

Edited by robertoz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam wszystkich wesołych i spokojnych świąt

Według mnie to nie problem EGR choć pewnie uszczelnienie trzonka EGR jest już trochę wytarte ale główną przyczyną jest pewnie turbina puszcza ci olej przez uszczelniacze i dlatego przy większych prędkościach wywala ci przez odpowietrznik EGR, mam to samo ja założyłem a właściwie wkręciłem wężyk w ten otworek i skierowałem go w dół tak aby kapało w dół. Turbinę sprawdz ściągając rurę która idzie do kolektora ssącego lub culera i przy nagrzanym silniku pogazuj jak zobaczysz ze z wylotu turbiny wylatuje ci olej lub mgiełkę olejową to wszystko bedzie jasne. U Mnie jest tak samo turbina ciekła od razu jak kupiłem samochód jezdzę już tak 3 lata.

pozdrawiam

Edited by seba_105

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ania MMz

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest darooo7

Byłem dziś na kompie wszystko jest ok z zaworem.Potem wymontowałem zawór aby go ponownie zobaczyć był cały w sadzy został wyczyszczony ale na górze egru z pod plastikowej obudowy widać że właśnie tędy wylatuje olej.

Po ostrej jeździe po obwodnicy widać było małe kropki oleju na wężu od chłodnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest muminek

Jestem laikiem w tych sprawach - czy może cie napisać lub podesłać zdjęcie gdzie znajduje się ten zawór EGR? proszę o jakieś informacje. z góry dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pod plastykową pokrywą ECOTEC masz kolektor dolotowy i mniej więcej na środku znajduje się metalowy srebrny lub plastykowy czarny element do którego dochodzi cienki wężyk to jest właśnie EGR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest darooo7

Dzięki wszystkim za pomoc odnośnie mojego problemu.EGR został wymieniony na nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam!

ja mam regenerowaną turbinę i przehasane na niej dopiero jakies 10-15tys. i jak zdejmę ten wąż to tez mi zasuwa mgiełką olejową a rura w srodku cała mokra.. scieka po niej (wewnątrz) olej..

a sprawdziłem to po przeczytaniu twojego posta -> ponieważ rano (po nocy) czy dłuższym postoju przy odpalaniu Vectra wypuszcza kłęby siwego jasnego dymu w związku z tym i po przeczytaniu tuzinu tematów (i regeneracji turbiny -listopad '09) miałem sie własnie brać za uszczelniacze zaworowe ktore za taki stan rzeczy winiłem, gdyby nie fakt iz po przemyśleniu sprawy zauważyłem że był taki okres zaraz po wymianie turbiny ze te obłoczki były minimalne (choc i tak zawsze rano były) lecz potem stopniowo zaczynały narastać az do stanu sprzed regeneracji turbiny.. a z EGR'u rzyga chyba jeszcze gorzej niż wcześniej :/

moje pytanie:

Czy jeżeli w tej rurze jest olej i dzieje sie tak jak to wyżej opisuje(/sz) to czy to na pewno [ponownie] pusciły uszczelniacze w turbinie?? jeśli tak to bede ją reklamował (gwar. 2lata) tylko nie chce z siebie zrobić idioty i ponosić z tego tytułu dodatkowych kosztów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

na wirniku jest wyczuwalny minimalny luz (góra-dół) tak ok. 1mm

co wy na to?

do tej pory myslałem nad wymianą uszcz. zaworowych i zaworu EGR jako ciąg dalszy napraw (dymienie po postoju/rzyganie olejem) ale teraz sam juz nie wiem.. a nie bede wymieniał tego drugiego skoro do tej rury dostaje sie tyle oleju z turbo... CZY TO NORMALNE? :/

BTW. w rodzinie mam druga vectre (przedlifta) z tym samym silnikiem - x20dth i zaden z w/w problemów nie wystepuje..

tamta zapierdziela jak szatan, moja przy niej to zamuł :/

POMÓŻCIE

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robertoz

Z tego co wiem turbina po regeneracji nie powinna pluć w żadnym razie olejem.Na zimnym silniku dopuszczalny jest minimalny luz, na rozgrzanym nie.

Edited by robertoz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzieki kolego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja widziałem kilkanaście regenerowanych w Polsce turbin i każda z nich rozpadła się. Słowo regeneracja jest nadużywane . Normalnie na Zachodzie oznacza to ze użyto starej obudowy a cały środek jest nowy. Dotyczy to tak samo - skrzynie biegów automatyczne , silników , alternatorów , maglownic itd . A w Polsce znaczy to chałupniczo naprawiane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest darooo7

Mam pytanie ile kosztowała cie "regeneracja" turbiny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...