Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość darooo7

PROBLEM Z ZAWOREM EGR

Polecane posty

Gość darooo7

MAM PROBLEM Z ZAWOREM EGR W VB 2.0 DISEL 2000 ROK, WYRZUCA OLEJ NA WĄŻ OD CHŁODNICY. POMOCY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wymień na nowy i przeczyść kolektor ssący.Każdy EGR po pewnym czasie zaczyna pluć olejem a potem przerywa się membrama i klops.

Mozna przeczyscić podobno ale to pomaga na krótki czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość darooo7

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ile kosztuje taki EGR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość darooo7

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zacznij od przeczyszczenia kolektora porada tu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jesli pluje olejem tylko troszke to bądz spokojny "Ten typ tak ma" choc nie powinien ,przeczyscisz kolektor i zawór bedzie OK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość darooo7

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

PODAJ CENY KAŻDEGO I GDZIE TO MAM KUPIĆ W SERWISIE JEŻELI CHODZI O NOWY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dragonwlkp

kolego nie musisz pisac duzymi literami, kazdy widzi co piszesz.

a skad mamy wiedziec gdzie masz sklep opla w swoim miescie? wpisz w google i na pewno Ci wyjdzie. lub kup z allegro, kolega odeslal Ci linki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość darooo7

w zeszłym roku po wymianie uszczelki pod klawiaturą problem ustąpił, był spok na jakieś 6000 kil i od nowa to samo, po mieście jak jeżdzę to nie pluje najgorzej na trasie, przy szybkiej jeździe. Po przejechaniu ok 100 kil szybko problem się pojawia. wąż jest mocno zapluty olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kliknij w odnosniki i masz wszystko na "tacy"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przypomniałem sobie o jednej sprawie - sprawdzić trzeba jeszcze cały układ podciśnienia szczelność i działanie elektozaworu sterującego siłownikiem turbiny.

Mój EGR nawalił bo elektozawór nie otwierał upustu spalin przy turbinie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość darooo7

Dzięki za info jak to mogę sprawdzić. Wesołych świąt

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Awaria EGR i elektrozaworu -powoduje zapalenie cheka- póki co nie matrw się na zapas.

Zdrowych i Spokojnych Swiąt !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość robertoz

Darooo7, tak jak koledzy napisali wyżej " ten typ tak ma" i wymiana zaworu nic ci nie da. Jeżeli nie masz błędów na kompie to strata forsy.W każdym bądź razie u mnie po wymianie na nowy dalej rura jest ufajdana.

Edytowano przez robertoz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

witam wszystkich wesołych i spokojnych świąt

Według mnie to nie problem EGR choć pewnie uszczelnienie trzonka EGR jest już trochę wytarte ale główną przyczyną jest pewnie turbina puszcza ci olej przez uszczelniacze i dlatego przy większych prędkościach wywala ci przez odpowietrznik EGR, mam to samo ja założyłem a właściwie wkręciłem wężyk w ten otworek i skierowałem go w dół tak aby kapało w dół. Turbinę sprawdz ściągając rurę która idzie do kolektora ssącego lub culera i przy nagrzanym silniku pogazuj jak zobaczysz ze z wylotu turbiny wylatuje ci olej lub mgiełkę olejową to wszystko bedzie jasne. U Mnie jest tak samo turbina ciekła od razu jak kupiłem samochód jezdzę już tak 3 lata.

pozdrawiam

Edytowano przez seba_105

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Ania MMz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość darooo7

Byłem dziś na kompie wszystko jest ok z zaworem.Potem wymontowałem zawór aby go ponownie zobaczyć był cały w sadzy został wyczyszczony ale na górze egru z pod plastikowej obudowy widać że właśnie tędy wylatuje olej.

Po ostrej jeździe po obwodnicy widać było małe kropki oleju na wężu od chłodnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość muminek

Jestem laikiem w tych sprawach - czy może cie napisać lub podesłać zdjęcie gdzie znajduje się ten zawór EGR? proszę o jakieś informacje. z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pod plastykową pokrywą ECOTEC masz kolektor dolotowy i mniej więcej na środku znajduje się metalowy srebrny lub plastykowy czarny element do którego dochodzi cienki wężyk to jest właśnie EGR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość darooo7

Dzięki wszystkim za pomoc odnośnie mojego problemu.EGR został wymieniony na nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

witam!

ja mam regenerowaną turbinę i przehasane na niej dopiero jakies 10-15tys. i jak zdejmę ten wąż to tez mi zasuwa mgiełką olejową a rura w srodku cała mokra.. scieka po niej (wewnątrz) olej..

a sprawdziłem to po przeczytaniu twojego posta -> ponieważ rano (po nocy) czy dłuższym postoju przy odpalaniu Vectra wypuszcza kłęby siwego jasnego dymu w związku z tym i po przeczytaniu tuzinu tematów (i regeneracji turbiny -listopad '09) miałem sie własnie brać za uszczelniacze zaworowe ktore za taki stan rzeczy winiłem, gdyby nie fakt iz po przemyśleniu sprawy zauważyłem że był taki okres zaraz po wymianie turbiny ze te obłoczki były minimalne (choc i tak zawsze rano były) lecz potem stopniowo zaczynały narastać az do stanu sprzed regeneracji turbiny.. a z EGR'u rzyga chyba jeszcze gorzej niż wcześniej :/

moje pytanie:

Czy jeżeli w tej rurze jest olej i dzieje sie tak jak to wyżej opisuje(/sz) to czy to na pewno [ponownie] pusciły uszczelniacze w turbinie?? jeśli tak to bede ją reklamował (gwar. 2lata) tylko nie chce z siebie zrobić idioty i ponosić z tego tytułu dodatkowych kosztów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

na wirniku jest wyczuwalny minimalny luz (góra-dół) tak ok. 1mm

co wy na to?

do tej pory myslałem nad wymianą uszcz. zaworowych i zaworu EGR jako ciąg dalszy napraw (dymienie po postoju/rzyganie olejem) ale teraz sam juz nie wiem.. a nie bede wymieniał tego drugiego skoro do tej rury dostaje sie tyle oleju z turbo... CZY TO NORMALNE? :/

BTW. w rodzinie mam druga vectre (przedlifta) z tym samym silnikiem - x20dth i zaden z w/w problemów nie wystepuje..

tamta zapierdziela jak szatan, moja przy niej to zamuł :/

POMÓŻCIE

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość robertoz

Z tego co wiem turbina po regeneracji nie powinna pluć w żadnym razie olejem.Na zimnym silniku dopuszczalny jest minimalny luz, na rozgrzanym nie.

Edytowano przez robertoz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dzieki kolego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja widziałem kilkanaście regenerowanych w Polsce turbin i każda z nich rozpadła się. Słowo regeneracja jest nadużywane . Normalnie na Zachodzie oznacza to ze użyto starej obudowy a cały środek jest nowy. Dotyczy to tak samo - skrzynie biegów automatyczne , silników , alternatorów , maglownic itd . A w Polsce znaczy to chałupniczo naprawiane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość darooo7

Mam pytanie ile kosztowała cie "regeneracja" turbiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×