Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość osmark

Nierówna praca na benzynie - zagadka dla was...

Polecane posty

Gość osmark

Forumowicze, pomocy, bo ręce mi opadają już nad moją viki...

Silnik pracuje nierówno na benzynie, trochę telepie silnikiem na jałowym, potrafi zgasnąć.

Próbowałem już różnych rzeczy i nic. Jest jedna wskazówka. Gdy ścisnę przewód powrotny paliwa kombinerkami (na chwile), to przez 1 dzień do 2 dni pracuje idealnie równo, następnie wraca do nierównej pracy. Na nowej pompie paliwa jest dokładnie to samo. Filtr paliwa nowy.

Może jakieś wskazówki? Regulator ciśnienia paliwa, wtryski, ... co robić?

osmark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

uzupełnij profil nbiewiadomo co za silnik ,dwa to świece kable filtr powietrza ,3 czyszczenie krokowego i przepustnicy i jak mówisz filtr paliwa może jest zapchany a najważniejsze ŚWIECI SIE CZEK? ALBO SIE ZASWIECIŁ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość osmark

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

X18XE, filtr pow. i paliwa nowy, świece, kable, silnik krokowy, przepływomierz także nowe, przepustnica wyczyszczona.

Nic się nie świeci - brak błędów - mam face'a.

Pozdro

osmark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość osmark

Czy nikt nie moze mi pomoc? Na benzynie jezdzi mi sie kiepsko - na jalowym telepie, czasami zgasnie, brakuje mu mocy...Na gazie ALL OK.

Sprawdzilem sklad mieszanki gdy mój silnik X18XE (300kkm) pracuje na benzynie. Na luzie jest mieszanka uboga. Gdy sie przygazuje mieszanka robi sie optymalna (lambda ok. 1) i oscyluje wokół tej wartości, czyli prawidłowo. Dodam, ze na gazie sonda dziala prawidlowa w obu warunkach (moja instalka LPG jest sterowana sygnalem z sondy) - sprawdzilem sprzetem do badania skladu spalin u gazownikow (i taki sam odczyt jest po podlaczeniu kompa - bezposrednio z sondy).

Udalo mi sie doprowadzic do idealnej pracy na benzynie na 2 sposoby (niestety tylko na ok. 2 dni, pozniej wszystko wracalo do poprzedniego stanu):

1) Scisnac kombinerkami na chwile przewod powrotny paliwa gdy silnik pracuje na luzie.

2) Zaslonic czesciowo przekroj wlotowy na przeplywomierz. Wtedy ilosc zasysanego powietrza odczytywana przez niego jest wieksza od rzeczywistej.

Pomóżcie! Pompa paliwowa jest nowa, wykluczam zapłon (swiece, kable, cewke), bo na gazie jest OK. Brak nieszczelnosci. 3 rozne przeplywki daja ten sam efekt. Sonda pracuje prawidlowo. Brak bledow w ECU (no chyba, ze: check-light low voltage). Silnik zaczyna chodzic nierowno dopiero po wylaczeniu "ssania" i do konca jazdy.

Czy taki efekt moga powodować:

1) wtryskiwacze (zalac STP i przegonic? regeneracja?)

2) mam pekniety kolektor wylotowy

3) EGR (brak bledow), jest sens przeczyscic, jak dobrze jest na LPG?

4) Rozjazd map wtrysku? Jesli to moze byc to, to czy jest szansa, ze auto wroci do normalnej pracy na benzynie gdy jezdze caly czas na gazie?

Pozdrowka

osmark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podobny problem miałem do niedawna z x16szr:

1. przegoniłem bez stp

3. czyszczenie egr + krokowy

problem zniknął

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z tego co piszesz to są jakieś problemy z układem zasilania w paliwo. Podjedź gdzieś do mechanika niech podepnie się z manometrem do mierzenia ciśnienia paliwa - być może regulator ciśnienia paliwa nie utrzymuje go tak jak powinien i ciśnienie jest za niskie, stąd te szarpania na luzie itp

Edytowano przez YaSIu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość osmark

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mialem wymieniana pompe paliwa. Na starej i na nowej zachowuje sie podobnie. Sprawdze cisnienie paliwa manometrem. Czy cos jeszcze innego moze powodowac takie efekty?

Pozdro

osmark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×