Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest osmark

Nierówna praca na benzynie - zagadka dla was...

Recommended Posts

Guest osmark

Forumowicze, pomocy, bo ręce mi opadają już nad moją viki...

Silnik pracuje nierówno na benzynie, trochę telepie silnikiem na jałowym, potrafi zgasnąć.

Próbowałem już różnych rzeczy i nic. Jest jedna wskazówka. Gdy ścisnę przewód powrotny paliwa kombinerkami (na chwile), to przez 1 dzień do 2 dni pracuje idealnie równo, następnie wraca do nierównej pracy. Na nowej pompie paliwa jest dokładnie to samo. Filtr paliwa nowy.

Może jakieś wskazówki? Regulator ciśnienia paliwa, wtryski, ... co robić?

osmark

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

uzupełnij profil nbiewiadomo co za silnik ,dwa to świece kable filtr powietrza ,3 czyszczenie krokowego i przepustnicy i jak mówisz filtr paliwa może jest zapchany a najważniejsze ŚWIECI SIE CZEK? ALBO SIE ZASWIECIŁ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest osmark

Please login or register to see this quote.

X18XE, filtr pow. i paliwa nowy, świece, kable, silnik krokowy, przepływomierz także nowe, przepustnica wyczyszczona.

Nic się nie świeci - brak błędów - mam face'a.

Pozdro

osmark

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest osmark

Czy nikt nie moze mi pomoc? Na benzynie jezdzi mi sie kiepsko - na jalowym telepie, czasami zgasnie, brakuje mu mocy...Na gazie ALL OK.

Sprawdzilem sklad mieszanki gdy mój silnik X18XE (300kkm) pracuje na benzynie. Na luzie jest mieszanka uboga. Gdy sie przygazuje mieszanka robi sie optymalna (lambda ok. 1) i oscyluje wokół tej wartości, czyli prawidłowo. Dodam, ze na gazie sonda dziala prawidlowa w obu warunkach (moja instalka LPG jest sterowana sygnalem z sondy) - sprawdzilem sprzetem do badania skladu spalin u gazownikow (i taki sam odczyt jest po podlaczeniu kompa - bezposrednio z sondy).

Udalo mi sie doprowadzic do idealnej pracy na benzynie na 2 sposoby (niestety tylko na ok. 2 dni, pozniej wszystko wracalo do poprzedniego stanu):

1) Scisnac kombinerkami na chwile przewod powrotny paliwa gdy silnik pracuje na luzie.

2) Zaslonic czesciowo przekroj wlotowy na przeplywomierz. Wtedy ilosc zasysanego powietrza odczytywana przez niego jest wieksza od rzeczywistej.

Pomóżcie! Pompa paliwowa jest nowa, wykluczam zapłon (swiece, kable, cewke), bo na gazie jest OK. Brak nieszczelnosci. 3 rozne przeplywki daja ten sam efekt. Sonda pracuje prawidlowo. Brak bledow w ECU (no chyba, ze: check-light low voltage). Silnik zaczyna chodzic nierowno dopiero po wylaczeniu "ssania" i do konca jazdy.

Czy taki efekt moga powodować:

1) wtryskiwacze (zalac STP i przegonic? regeneracja?)

2) mam pekniety kolektor wylotowy

3) EGR (brak bledow), jest sens przeczyscic, jak dobrze jest na LPG?

4) Rozjazd map wtrysku? Jesli to moze byc to, to czy jest szansa, ze auto wroci do normalnej pracy na benzynie gdy jezdze caly czas na gazie?

Pozdrowka

osmark

Share this post


Link to post
Share on other sites

podobny problem miałem do niedawna z x16szr:

1. przegoniłem bez stp

3. czyszczenie egr + krokowy

problem zniknął

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co piszesz to są jakieś problemy z układem zasilania w paliwo. Podjedź gdzieś do mechanika niech podepnie się z manometrem do mierzenia ciśnienia paliwa - być może regulator ciśnienia paliwa nie utrzymuje go tak jak powinien i ciśnienie jest za niskie, stąd te szarpania na luzie itp

Edited by YaSIu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest osmark

Please login or register to see this quote.

Mialem wymieniana pompe paliwa. Na starej i na nowej zachowuje sie podobnie. Sprawdze cisnienie paliwa manometrem. Czy cos jeszcze innego moze powodowac takie efekty?

Pozdro

osmark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...