Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ksysiek

Montaż rozpórek górnych kielichów tył i przód.Jak?

Recommended Posts

Witam

No więc będę gdzieś w przyszłym tygodniu montował rozpórki Wiechers obydwie alu bez regulacji.

I po przejrzeniu internetu (ale tylko na polskich forach samochodowych) szukając odpowiedzi na pytanie jak zamontować rozpórkę na podniesionym aucie czy na opuszczonym i wypowiedzi są podzielone.

Dlatego dziś sprawdziłem podnosząc viki z obu przednich stron jak się zachowują amortyzatory i kielichy w tym położeniu(chodzi o pomiar w cm).

Na opuszczonym rozstaw pomiędzy tymi plastikowymi kapturkami nakładanymi na śrubę amorów wynosił 110cm taki był też wymiar na viki mojej sąsiadki,a rozstaw między kielichami jakieś 98cm.

Na podniesionym aucie(koła nad ziemią ok 5cm)rozstaw wzrósł ze 110cm na 110,5cm oraz(i tu mi ciężko powiedzieć dokładnie bo mierzyłem metrówką) z 98cm na 98,1 cm lub 98,2 cm czyli wzrosło ok.1 lub 2mm.Tylko ciężko mi powiedzieć czy aby na pewno wzrosło bo to takie mierzenie trochę niedokładne.Auto podnosząc na dwóch lewarkach ustawiłem w poziomie pod poziomicę kładąc na oba ograniczniki górne.

I nie ma już pojęcia w jakiej pozycji zamontować .Jak nazwa wskazuje rozpórka ma rozpierać,ale czy ma rozpierać tylko podczas deformacji karoserii czyli wzniesieniach,zakrętach itp. czy ma rozpierać cały czas tzn. jak zamontujemy ją na podniesionym aucie i opuścimy w tedy będzie naprężona cały czas o ile wg.mojego pomiaru ,rzeczywiście kielichy się rozeszły te 1 lub 2mm.

Podnosząc tył mierzyłem tylko między kielichami i też ciężko było wyczuć metrówką i tak jak z przodu 1 lub 2mm.

Posłucham chętnie wypowiedzi kolegów którzy mają montaż za sobą i ci którzy słyszeli coś na ten temat.

Dodam,że będę posiadał także obniżone zawieszenie.

Edited by ksysiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zamontowałem tył nie podnosząc auta ustawiając tak by było równo szczelinomierzem

później przygotuje poradę a tak na chwile obecną

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja przod montowalem na podniesionym, slyszalem ze tak sie robi wiec tak zrobilem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MrSpike

Please login or register to see this quote.

rozporka ma usztywnic bude. a ze sie nazywa jak sie nazywa to sie tak nazywa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

montuj jak ci bedzie wygodniej. wazne aby rozporka byla przymocowana na sztywno a nie latala na mocowaniach.

pozdr

spajk

ps. montowalem rozporki we wszystkich swoich autach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wybieram wariant na podniesionych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Badz co badz, przy wypracowanej juz nieco budzie, przy obciazeniu na pewno skorupa sie troche poddaje. Dobrze jej nieco pomoc, nawet jesli to milimetry. Niech zaczyna dzialac mozliwie wczesnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MrSpike

Please login or register to see this quote.

no niekoniecznie. stojac na kolach rozporki montujesz wtedy kiedy buda ma neutralna pozycje. jak jest uniesiona wtedy po montazu automatycznie odstaje niepotrzebnych naprezen.

pozdr

spajk

ps. ale jak to pisal jeden kolega: "ale moze sie nie znam"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W nowym autku pewnie tak.

Zawsze jest pytanie, czy rozporka ma wlasnie byc "neutralna" tam gdzie na dzis jest neutralnie, czy juz w "neutralnej" pozycji wspomagac bude. Sam nie wiem co lepiej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Moze Wiechers trzeba zapytac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez sie podepne pod temat bo ciekawy jestem bo rowniez do VA chce zalozyc i jak zrobic zeby bylo najlepeij niby proste pytanie:P:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

odswieze temat i mam takie pytanie co mysicie o tej rozporce do VA

Please login or register to see this link.

sie zastanawiam czy kupic taka tylko ze uzywke i drugie pytanie jak to zamontowac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozpórkę mocujesz na blachowkręty,

ja zakładałem jak auto było na kołach wiem że zdania są podzielone i każdy mówi inaczej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja montowalem jak bylo podnesione bo mi bylo wygodniej. Najwazniejsze ze w obu przypadkach montazu dziala i duzo lepiej sie jezdzi. Tylko blagam nie matuk tego na blachowkrety... Zrob dziure w budzie i skrec porzadna sruba z podkladkami i nakretka zabezpieczona przed odkrecaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na blachowkrety to sobie mozna stelaz pod gips skrecac a nie rozporke

kolega wyzej napisal jak to zrobic porzadnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ktoś może fote jak instalować tą rozpórke do VB

Share this post


Link to post
Share on other sites

a po co fotka ??

zadna filozofia to zamontowac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

masz fote ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to żeby zamontować tą rozpórke to trzeba ściagać całe zawieszenie przednie czy tylko tą śrubę co jest pod maską

Share this post


Link to post
Share on other sites

wystarczy odkręcić amor od góry,ściągnąć talerzyk, założyć rozpórkę, przykręcić ją odpowiednio i zakręcić z powrotem talerzyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzieki o to mi chodziło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie mam Wiechersa i montowałem na stojącym, montaż banalny, wszystko ładnie pasuje zakładasz i looz. Wiercisz na przestrzał, mocujesz dobrymi śrubami i ot cała filozofia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz w nowym samochodzie też będę myślał na rozpórką,ale zauważyłem,że głównie dostępne są przednie górne rozpórki,wie ktoś gdzie można kupić np.dolną i tylną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dolna bedzi ci potrzebna jesli nie masz sanek i wahacze sa do budy krecone. Jak masz sanki, a masz tonie potrzeba. Polecam rozporki wiechersa. Tyl beda mieli do vectry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Swierzy2005

Witam, odświeżę trochę temat, ponieważ stałem się szczęśliwym posiadaczem Opla Vectry B (97r) 1.6 16V i zastanawiam się właśnie nad takową rozpórką (przód). Przeglądając posty wyżej zastanawia mnie firma "Wiechers", bo u nich koszt przedniej rozpory to około 381zł:

Please login or register to see this link.

,

natomiast na allegro natknąłem się na rozpory po około 124zł:

Please login or register to see this link.

W związku z tym, zwracam się z pytaniem, czy różnić się one będą "właściwościami technicznymi", czyli ogólnie działaniem/amortyzowaniem, bo nie chcę wydawać 150zł na "szajs".

Pozdrawiam Marcin.

Edited by Swierzy2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak kupiłem VB X20XEV to była zamontowana ta tańsza

w VB X25XE taty jest zamontowany Wiechers

generalnie różnica jest ale wynikająca z twardości amoryzatorów oraz wagi silnika (lepiej prowadzi się lżejsze auto)

myślę że jeśli kupisz tańszą nie zawiedziesz się

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odswieze starey watek. nie bede nowego zakladal.

czy po zalozeniu rozporki trzeba robic gemoterie kol lub zbierznosc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...