Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

ksysiek

Montaż rozpórek górnych kielichów tył i przód.Jak?

Polecane posty

Witam

No więc będę gdzieś w przyszłym tygodniu montował rozpórki Wiechers obydwie alu bez regulacji.

I po przejrzeniu internetu (ale tylko na polskich forach samochodowych) szukając odpowiedzi na pytanie jak zamontować rozpórkę na podniesionym aucie czy na opuszczonym i wypowiedzi są podzielone.

Dlatego dziś sprawdziłem podnosząc viki z obu przednich stron jak się zachowują amortyzatory i kielichy w tym położeniu(chodzi o pomiar w cm).

Na opuszczonym rozstaw pomiędzy tymi plastikowymi kapturkami nakładanymi na śrubę amorów wynosił 110cm taki był też wymiar na viki mojej sąsiadki,a rozstaw między kielichami jakieś 98cm.

Na podniesionym aucie(koła nad ziemią ok 5cm)rozstaw wzrósł ze 110cm na 110,5cm oraz(i tu mi ciężko powiedzieć dokładnie bo mierzyłem metrówką) z 98cm na 98,1 cm lub 98,2 cm czyli wzrosło ok.1 lub 2mm.Tylko ciężko mi powiedzieć czy aby na pewno wzrosło bo to takie mierzenie trochę niedokładne.Auto podnosząc na dwóch lewarkach ustawiłem w poziomie pod poziomicę kładąc na oba ograniczniki górne.

I nie ma już pojęcia w jakiej pozycji zamontować .Jak nazwa wskazuje rozpórka ma rozpierać,ale czy ma rozpierać tylko podczas deformacji karoserii czyli wzniesieniach,zakrętach itp. czy ma rozpierać cały czas tzn. jak zamontujemy ją na podniesionym aucie i opuścimy w tedy będzie naprężona cały czas o ile wg.mojego pomiaru ,rzeczywiście kielichy się rozeszły te 1 lub 2mm.

Podnosząc tył mierzyłem tylko między kielichami i też ciężko było wyczuć metrówką i tak jak z przodu 1 lub 2mm.

Posłucham chętnie wypowiedzi kolegów którzy mają montaż za sobą i ci którzy słyszeli coś na ten temat.

Dodam,że będę posiadał także obniżone zawieszenie.

Edytowano przez ksysiek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja zamontowałem tył nie podnosząc auta ustawiając tak by było równo szczelinomierzem

później przygotuje poradę a tak na chwile obecną

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja przod montowalem na podniesionym, slyszalem ze tak sie robi wiec tak zrobilem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MrSpike

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

rozporka ma usztywnic bude. a ze sie nazywa jak sie nazywa to sie tak nazywa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

montuj jak ci bedzie wygodniej. wazne aby rozporka byla przymocowana na sztywno a nie latala na mocowaniach.

pozdr

spajk

ps. montowalem rozporki we wszystkich swoich autach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wybieram wariant na podniesionych

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Badz co badz, przy wypracowanej juz nieco budzie, przy obciazeniu na pewno skorupa sie troche poddaje. Dobrze jej nieco pomoc, nawet jesli to milimetry. Niech zaczyna dzialac mozliwie wczesnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MrSpike

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no niekoniecznie. stojac na kolach rozporki montujesz wtedy kiedy buda ma neutralna pozycje. jak jest uniesiona wtedy po montazu automatycznie odstaje niepotrzebnych naprezen.

pozdr

spajk

ps. ale jak to pisal jeden kolega: "ale moze sie nie znam"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W nowym autku pewnie tak.

Zawsze jest pytanie, czy rozporka ma wlasnie byc "neutralna" tam gdzie na dzis jest neutralnie, czy juz w "neutralnej" pozycji wspomagac bude. Sam nie wiem co lepiej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Moze Wiechers trzeba zapytac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tez sie podepne pod temat bo ciekawy jestem bo rowniez do VA chce zalozyc i jak zrobic zeby bylo najlepeij niby proste pytanie:P:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odswieze temat i mam takie pytanie co mysicie o tej rozporce do VA

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

sie zastanawiam czy kupic taka tylko ze uzywke i drugie pytanie jak to zamontowac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rozpórkę mocujesz na blachowkręty,

ja zakładałem jak auto było na kołach wiem że zdania są podzielone i każdy mówi inaczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja montowalem jak bylo podnesione bo mi bylo wygodniej. Najwazniejsze ze w obu przypadkach montazu dziala i duzo lepiej sie jezdzi. Tylko blagam nie matuk tego na blachowkrety... Zrob dziure w budzie i skrec porzadna sruba z podkladkami i nakretka zabezpieczona przed odkrecaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na blachowkrety to sobie mozna stelaz pod gips skrecac a nie rozporke

kolega wyzej napisal jak to zrobic porzadnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś może fote jak instalować tą rozpórke do VB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a po co fotka ??

zadna filozofia to zamontowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

masz fote ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to żeby zamontować tą rozpórke to trzeba ściagać całe zawieszenie przednie czy tylko tą śrubę co jest pod maską

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wystarczy odkręcić amor od góry,ściągnąć talerzyk, założyć rozpórkę, przykręcić ją odpowiednio i zakręcić z powrotem talerzyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki o to mi chodziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam Wiechersa i montowałem na stojącym, montaż banalny, wszystko ładnie pasuje zakładasz i looz. Wiercisz na przestrzał, mocujesz dobrymi śrubami i ot cała filozofia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz w nowym samochodzie też będę myślał na rozpórką,ale zauważyłem,że głównie dostępne są przednie górne rozpórki,wie ktoś gdzie można kupić np.dolną i tylną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dolna bedzi ci potrzebna jesli nie masz sanek i wahacze sa do budy krecone. Jak masz sanki, a masz tonie potrzeba. Polecam rozporki wiechersa. Tyl beda mieli do vectry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Swierzy2005

Witam, odświeżę trochę temat, ponieważ stałem się szczęśliwym posiadaczem Opla Vectry B (97r) 1.6 16V i zastanawiam się właśnie nad takową rozpórką (przód). Przeglądając posty wyżej zastanawia mnie firma "Wiechers", bo u nich koszt przedniej rozpory to około 381zł:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

,

natomiast na allegro natknąłem się na rozpory po około 124zł:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

W związku z tym, zwracam się z pytaniem, czy różnić się one będą "właściwościami technicznymi", czyli ogólnie działaniem/amortyzowaniem, bo nie chcę wydawać 150zł na "szajs".

Pozdrawiam Marcin.

Edytowano przez Swierzy2005

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak kupiłem VB X20XEV to była zamontowana ta tańsza

w VB X25XE taty jest zamontowany Wiechers

generalnie różnica jest ale wynikająca z twardości amoryzatorów oraz wagi silnika (lepiej prowadzi się lżejsze auto)

myślę że jeśli kupisz tańszą nie zawiedziesz się

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odswieze starey watek. nie bede nowego zakladal.

czy po zalozeniu rozporki trzeba robic gemoterie kol lub zbierznosc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×