Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość julek s

Zapalająca się kontrolka silnika

Polecane posty

Gość julek s

Mam od dwóch dni problem z zapalającą się kontrolką silnika, po uruchomieniu Viki. Wydaje się, że za 3 a czasem 4 razem (różnie to bywa) w końcu nie świeci po uruchomieniu silnika. Tak jakby 'jakiś problem' przestawał być istotnym po częściowym rozgrzaniu silnika - nie mam pojęcia i stąd mój post.

Próbowałem znaleźć na forum podobne problemy, ale mi nie wyszło. Czy możecie nakierować mnie na podobne rozwiązane

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> posty albo trochę podpowiedzieć co się może dziać u mnie?

Posiadam Vectrę B 1999 z silnikiem X20XEV

Z góry dzięki za podpowiedzi!

Wesołych świąt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sczytaj błędy to zapewne będziesz wiedział

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zczytac bledy, podac na forum. dzieki nim bedzie wiadomo czego tyczy usterka.

zczytywanie bledow -

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość julek s

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zczytałem kod i wyszło 4 razy pod rząd: 0340.

Znalazłem gdzieś, że 0340 oznacza: Nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu.

Jakieś sugestie Panowie? Podkreślę tylko, że po którymś uruchomieniu wszystko wygląda OK. Wczoraj po uruchomieniu silnika bez mrugającej kontrolki spokojnie przejechałem około 300KM, a praca silnika była bez zastrzeżeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zgdza sie 0340 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu.

jak zdejmiesz gorny plastik rozrzadu to ujrzysz ten czujnik, wtedy mozesz go sprawdzic pod katem wygladu itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość julek s

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Poczytałem sobie o tym czujniku i wychodzi, że Viki często miewa dolegliwości pod tym kątem - no nic jadę do mechanika i trzeba to wymienić.

Zaśpiewał mi 260 PLN za czujnik Boscha i 50 PLN za wymianę. Mam nadzieję, że co najmniej rok pochodzi na tym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzięki za cenne wskazówki dla początkującego!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

masz porade jak to samemu wymienic nic trudnego i 50 w kieszeni na paliwko

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jw. wystarczy poszukac na forum i kasa w sakwie zostaje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Trochę drogo. Ja wymieniałem ostatnio ten czujnik u siebie i kupiłem oryginał GM za 140 zł i sam go wymieniłem. To nic trudnego. Ale 260 zł to chyba lekka przesada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość julek s

Pojechałem, gość wymienił ten czujnik. Rzeczywiście robił dokładnie to co widziałem na jednej z instrukcji wymiany czujnika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i muszę stwierdzić, że następnym razem to sobie sam wymienię. Tylko narzędzia będę musiał skompletować. Trudno raz można zapłacić. Problem w tym, że wracając od mechanika (mam do niego jakieś 40KM) znowu się zapaliła kontrolka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Parę godzin później znowu !!! Śmigam we wtorek niech naprawia. Poza tym okazało się, że kabelek od czujnika był chrzczony - gdzieś ktoś go wcześniej próbował łączyć. Może coś nie styka nadal. Tak czy owak - jak będzie już naprawione porządnie to opisze o co chodziło, może się komuś przyda.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

a ten czujnik stary niech ci da bo bedzie dobry i wina bedzie w kablach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość julek s

Witam ponownie

Mechanik stwierdził, że tym razem zapisują się błędy czujnika wałka korbowego i polecił trochę sobie jeszcze pojeździć - w końcu "jeżeli silnik pracuje" to takie błędne wskazanie czujnika jest "nieszkodliwe"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Już rzadziej, ale co nadal co jakiś czas, zapala się kontrolka - i co ciekawe po zczytaniu kilkunastu wpisów jest to cały czas 0340. Także nic nowego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika i zrób te kable. To albo wina kabli albo chińszczyzny którą wstawił.

0340 to czujnik połozenia wałka rozrzadu a nie czujnik wału korbowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

julek s i jakie rozwiązanie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość julek s

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Niestety mechanik w koszalinie a ja pracuje w Poznaniu. Jadę znowu do niego w Maju - narazie wersja taka, że jakiś elektryk będzie przy tym działał, już się umówiłem na cały dzień w sumie. Jakby co to kolejny czujnik zapoda

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> W tej chwili bez przerwy jeżdżę na włączonej kontrolce, nie czuję żeby silnik działał nieprawidłowo - nie mówiąc oczywiście o odcinaniu zapłonu przy wysokuch obrotach - chyba coś powyżej 4000RPM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszyscy mówią jedno, czujnik albo wiązka od czujnika, poza tym do tego nie trzeba mechanika, jest porada na stronie i odrobina dobrych checi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość julek s

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

... no i zestaw narzędzi (o tym zapomniałeś) - ale teraz to ja już kasę wydałem i będzie reklamacja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a widzisz, zestaw kupilem zaraz po zakupie auta:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość julek s

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

:32: i to się chwali - Polak potrafi, no i mądry po szkodzie. Też zakupie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość julek s

Witam ponownie.

Viki ponownie odwiedziła mechanika oraz elektryka - po wymianie poprzedniego nowego czujnika na kolejny - błędy przestały się pojawiać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> - udało mi się dzisiaj odpalić samochód razy około 10 po wymianie czujnika i cały czas jeździłem bez zapalonej kontrolki. Niby to oczywiste, ale po paru tygodniach czekania cieszy jak cholera.

Moja podpowiedź - jak komuś po błędzie 0340 i wymianie czujnika problem nie przejdzie - proponuje spróbować wymianę na jeszcze inny czujnika, może dostaliście felerny jakiś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam . mam mianowicie taki problem. zapala mi sie kontrolka silnika. zapala mi sie tylko gdy jest cieplo, teraz dala o sobie znac gdy sie troche cieplej zrobilo , w zeszlym roku tez to mialem ale zapomnialem o niej gdy skonczyly sie cieple dni( tak mi sie to wszystko poukladalo).problem jest z nia tylko przy ruszaniu co w korkach jest nagminne, w czasie jazdy sie nigdy nie wlacza, przy wlaczonej kontrolce silnik dostaje strasznego mula, muli sie strasznie, ale wystarczy ruszyc i przy wcisnietym mocno pedale gazu po ok 2sek kontrolka gasnie i wszystko wraca do normy. jednym uchem gdzies mi sie obilo ze moze to byc recyklizator czy reklutyzator spalin nieznam dokladnej nazwy. czy to moze byc to. czy jzeli to jest to czy to sie wymienia czysci itp. ile to moze kosztowac. z gory dzieki za jakakolwiek pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×