Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

slawek_1

Wymiana końcówki drążka kierowniczego.

Recommended Posts

Cześć wszsytkim posiadaczom Opli!

Mam pytanko, czy ktoś z Was zna sposób na bardzo łatwe i szybkie odręcenie nakrętk kontrującej końcóke drążka na drążku kierowniczym. Próbuje wymienić końcówki drążków i wychodze z nerw przy próbie odkręcenia tej nakrętki. Zapieczone, że hoho. WD40 leje strumieniami i nic!

Dzięki za pomoc jeżeli takowa będzie.

Edited by slawek_1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bierzesz dwa młotki i jeden podstawiasz pod nakretke a drugim uderzasz od góry. Jeżeli to nie pomoże to zostaje podgrzać palinikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepnę się pod temat, czy podczas wymiany końcówki drążka kierowniczego muszę wymieniać obie???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ma przymusu wymiany obu, ale sporo osób wymienia parami żeby po niedługim czasie nie wymieniać drugiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiąże się to też z późniejszymi kosztami geometrii itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zbieżności

Share this post


Link to post
Share on other sites

słowo zbieżności było ukryte w słowie "itd"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

na przegladzie ostatnimi dniami wyszlo ze jedna koncowka ma delikatny luz.

No to normalne ze wymienic obie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co założyć??Obecnie są założone trw.

Mysle nad febi,trw lub lemforder.

A co zrobic z sworzniami wachacza.

auto ma przelotu troche a sworznie fabryka jeszcze ( nitowane) na diagnostyce niby luzow nie zauważyli na nich.

Warto je odrazu wymienic czy skoro luzu nie maja to niech jeszcze jezdza.

Jakby wachacz wyciagac do sworzni mozna by odrazu tuleje bo jedna robota a koszt niewiele wiekszy.

A czy jak jedna koncowka ma delikatnie luzu to auto moze raz sciagac (bardzo delikatnie przy puszczonej kierownicy) a raz mniej lub wcale??

A czy koncowka moze stukac ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

febi mozesz kupic. ja wlozylem meyle cena i jakosc podobna do febiego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

3 sruby i wahacz masz na wierzchu i mozesz robic z nim co chcesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

wymien: to co puka,stuka choc mi jak pukalo w zawieszce to wymienilem to co pukalo i inne rzeczy w zawieszeniu przednim bo zrobic wszystko za jednym razem i miec spokoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wyjecie wahacza to nie problem.

A co puka to nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

No koszta są bardzo zróznicowane bo koszt koncowki febi 40zl a lemfordera 72

Auto ma w zalozeniu jeszcze jakis czas pojezdzic u mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja na cala zawieche przod wydalem 400 [czesci kupowalem u kumpla wiec bylo taniej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">]

poduchy amorow, lozyska amorow, drazki stabil, sworznie, koncowki kier, gumy stabil.

amory i sprezyny zostaly bo maja po ok 77% [wynik z przegladu]

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja poduchy mam juz zmienione z lozyskami (wiosna jakos robilem)

amory mam ok.

A jak patrzylem u stachowiaka ceny czesci (sworznie,koncowki,tuleje) febi 280zl a lemforder 400zl

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mi na dniach przyjdą części i do wymiany pójdą z przodu łączniki stabilizatora, sprężyny, łożyska amortyzatora wraz z odbojami, poducha amora, a z tyłu tuleje pływające.

Końcówki drążka jak na razie - odpukać - bez zarzutów...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lemforder, TRW czy Febi - jakościowo są zbliżone a cenowo sam sobie już odpowiedziałeś.

Nie ma obowiązku zmiany parami ani końcówek drążków ani drążków kierowniczych tak jak w przypadku amortyzatorów !!!

Po wymianie tych części obowiązkowa geometria i regulacja (zbieżność bądź rozbieżność to wynik pomiaru).

Sworznie wahaczy - podobnie.

Jeśli wahacze są jeszcze oryginalne to do wymiany sworzni trzeba je zdjąć (teraz sworznie będą już wkręcane).

Przy okazji owszem, można wymieniać inne elementy zawieszenia ale nie oznacza to, że koniecznie (na przykład łączniki drążka albo gumy drążka)...

Poza tym, nie zawsze "na szarpakach" wychodzą wady zawieszenia, najlepiej to robić na obciążonym zawieszeniu (samochód stoi na ziemi) a potem wtedy, gdy auto jest podniesione na podnośniku...

Co do części - nie kupujcie byle czego ale coś markowego, tutaj jest spory wybór a i różnice cenowe są spore. Zwłaszcza kiedy wymienia się kilka elementów zawiechy...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marecki 88

wyzej maja racje co do wymiany drażków trzeba puknac i odkreci ci sie niedawno sam wymienialem i jest git.nietrzeba zadnych palnikow tylko sile w rekach a co do geometri to podstawa bo zbierznosc sie wali po 200km badz troche wiecej masz starta opone

Share this post


Link to post
Share on other sites

a pytanie do mechanikow

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ile mniej wiecej wytrzymuja czesci febi a ile lemfordera ?? np koncowka

oczywiscie mowa o polskich drogach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z uzytkowników tego forum zakładał do swojej viki koncówki drążka kierowniczego firmy Kager?

cena jest dobra a, ja mam np akumulator tej firmy i jestem bardzo zadowolony. czy elementy gumowo mwtalowe tez maja dobrej jakości czy lepiej sobie odpuścic?

Może lepiej dołozyc 16 zł i kupic Febi. Febi mam sprawdzone. Kupywałem tuleje pływające i są wytrzymałe jak na nasze drogi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na pewno lepiej zainwestować w towar firmy zajmującej się głównie częściami zawieszenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego wg Mnie nie ma tu większego znaczenia... Kager to znana firma na rynku motoryzacyjnym

myślę że nie będzie większej różnicy Kager/FEBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Kolegów,

Mam pytanie, bo przeszukałem forum ale nie znalazłem. Czy jest dostępna jakaś "foto-porada" apropos wymiany końcówki drążka kierowniczego w VB? Mam zamiar zabrać się za taką naprawę, ale chętnie zobaczyłbym przed, co mogę ewentualnie zepsuć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Byłem w warsztacie, ale zawołali mi 250 zł + części więc chyba zrobię sam i pojadę na pełną geometrię.

Dzięki serdeczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Fakt to nie Vectra ale wszystko to samo:D

Please login or register to see this link.

Sorki za link do innego forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by wojtas1992

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki serdeczne, plus poleciał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za linka pomógł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie jak odkręcić drazek kierowniczy w opel vectra  B 1,8  98r i jakie narzędzia będą potrzebne przy wymianie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kluczem. Będą potrzebne klucze. Jeśli podnośnik kwalifikujesz do narzędzi to też będzie potrzebny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...