Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

slawek_1

Wymiana końcówki drążka kierowniczego.

Polecane posty

Cześć wszsytkim posiadaczom Opli!

Mam pytanko, czy ktoś z Was zna sposób na bardzo łatwe i szybkie odręcenie nakrętk kontrującej końcóke drążka na drążku kierowniczym. Próbuje wymienić końcówki drążków i wychodze z nerw przy próbie odkręcenia tej nakrętki. Zapieczone, że hoho. WD40 leje strumieniami i nic!

Dzięki za pomoc jeżeli takowa będzie.

Edytowano przez slawek_1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Bierzesz dwa młotki i jeden podstawiasz pod nakretke a drugim uderzasz od góry. Jeżeli to nie pomoże to zostaje podgrzać palinikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod temat, czy podczas wymiany końcówki drążka kierowniczego muszę wymieniać obie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie ma przymusu wymiany obu, ale sporo osób wymienia parami żeby po niedługim czasie nie wymieniać drugiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiąże się to też z późniejszymi kosztami geometrii itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbieżności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

słowo zbieżności było ukryte w słowie "itd"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na przegladzie ostatnimi dniami wyszlo ze jedna koncowka ma delikatny luz.

No to normalne ze wymienic obie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co założyć??Obecnie są założone trw.

Mysle nad febi,trw lub lemforder.

A co zrobic z sworzniami wachacza.

auto ma przelotu troche a sworznie fabryka jeszcze ( nitowane) na diagnostyce niby luzow nie zauważyli na nich.

Warto je odrazu wymienic czy skoro luzu nie maja to niech jeszcze jezdza.

Jakby wachacz wyciagac do sworzni mozna by odrazu tuleje bo jedna robota a koszt niewiele wiekszy.

A czy jak jedna koncowka ma delikatnie luzu to auto moze raz sciagac (bardzo delikatnie przy puszczonej kierownicy) a raz mniej lub wcale??

A czy koncowka moze stukac ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

febi mozesz kupic. ja wlozylem meyle cena i jakosc podobna do febiego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

3 sruby i wahacz masz na wierzchu i mozesz robic z nim co chcesz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

wymien: to co puka,stuka choc mi jak pukalo w zawieszce to wymienilem to co pukalo i inne rzeczy w zawieszeniu przednim bo zrobic wszystko za jednym razem i miec spokoj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wyjecie wahacza to nie problem.

A co puka to nie wiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

No koszta są bardzo zróznicowane bo koszt koncowki febi 40zl a lemfordera 72

Auto ma w zalozeniu jeszcze jakis czas pojezdzic u mnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja na cala zawieche przod wydalem 400 [czesci kupowalem u kumpla wiec bylo taniej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">]

poduchy amorow, lozyska amorow, drazki stabil, sworznie, koncowki kier, gumy stabil.

amory i sprezyny zostaly bo maja po ok 77% [wynik z przegladu]

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ja poduchy mam juz zmienione z lozyskami (wiosna jakos robilem)

amory mam ok.

A jak patrzylem u stachowiaka ceny czesci (sworznie,koncowki,tuleje) febi 280zl a lemforder 400zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No mi na dniach przyjdą części i do wymiany pójdą z przodu łączniki stabilizatora, sprężyny, łożyska amortyzatora wraz z odbojami, poducha amora, a z tyłu tuleje pływające.

Końcówki drążka jak na razie - odpukać - bez zarzutów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lemforder, TRW czy Febi - jakościowo są zbliżone a cenowo sam sobie już odpowiedziałeś.

Nie ma obowiązku zmiany parami ani końcówek drążków ani drążków kierowniczych tak jak w przypadku amortyzatorów !!!

Po wymianie tych części obowiązkowa geometria i regulacja (zbieżność bądź rozbieżność to wynik pomiaru).

Sworznie wahaczy - podobnie.

Jeśli wahacze są jeszcze oryginalne to do wymiany sworzni trzeba je zdjąć (teraz sworznie będą już wkręcane).

Przy okazji owszem, można wymieniać inne elementy zawieszenia ale nie oznacza to, że koniecznie (na przykład łączniki drążka albo gumy drążka)...

Poza tym, nie zawsze "na szarpakach" wychodzą wady zawieszenia, najlepiej to robić na obciążonym zawieszeniu (samochód stoi na ziemi) a potem wtedy, gdy auto jest podniesione na podnośniku...

Co do części - nie kupujcie byle czego ale coś markowego, tutaj jest spory wybór a i różnice cenowe są spore. Zwłaszcza kiedy wymienia się kilka elementów zawiechy...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marecki 88

wyzej maja racje co do wymiany drażków trzeba puknac i odkreci ci sie niedawno sam wymienialem i jest git.nietrzeba zadnych palnikow tylko sile w rekach a co do geometri to podstawa bo zbierznosc sie wali po 200km badz troche wiecej masz starta opone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a pytanie do mechanikow

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ile mniej wiecej wytrzymuja czesci febi a ile lemfordera ?? np koncowka

oczywiscie mowa o polskich drogach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z uzytkowników tego forum zakładał do swojej viki koncówki drążka kierowniczego firmy Kager?

cena jest dobra a, ja mam np akumulator tej firmy i jestem bardzo zadowolony. czy elementy gumowo mwtalowe tez maja dobrej jakości czy lepiej sobie odpuścic?

Może lepiej dołozyc 16 zł i kupic Febi. Febi mam sprawdzone. Kupywałem tuleje pływające i są wytrzymałe jak na nasze drogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na pewno lepiej zainwestować w towar firmy zajmującej się głównie częściami zawieszenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kolego wg Mnie nie ma tu większego znaczenia... Kager to znana firma na rynku motoryzacyjnym

myślę że nie będzie większej różnicy Kager/FEBI

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów,

Mam pytanie, bo przeszukałem forum ale nie znalazłem. Czy jest dostępna jakaś "foto-porada" apropos wymiany końcówki drążka kierowniczego w VB? Mam zamiar zabrać się za taką naprawę, ale chętnie zobaczyłbym przed, co mogę ewentualnie zepsuć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Byłem w warsztacie, ale zawołali mi 250 zł + części więc chyba zrobię sam i pojadę na pełną geometrię.

Dzięki serdeczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Fakt to nie Vectra ale wszystko to samo:D

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Sorki za link do innego forum

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez wojtas1992

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki serdeczne, plus poleciał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki za linka pomógł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jak odkręcić drazek kierowniczy w opel vectra  B 1,8  98r i jakie narzędzia będą potrzebne przy wymianie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kluczem. Będą potrzebne klucze. Jeśli podnośnik kwalifikujesz do narzędzi to też będzie potrzebny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×