Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość OŚKA

DTL 2.0 pali na dwóch garach.

Polecane posty

Gość OŚKA

Witam szanownych Kolegów oraz Koleżanki.

Opowiem wam moją niesamowitą historie:D...

Około 3 tygodnie temu pojawił się problem z odpalaniem pojazdu.

Na zimnym silniku odpalał po jednym przekręceniu wału, pracował nierówno przez około 5 sec...(Najprawdopodobniej wypaliło paliwo z pompy i gasł. Następnie trzeba było go kręcić troszke dłużej. Powoli zaskoczył i potem pracował równo i bez problemowo. Przy krótkich postojach nie było problemów. Aż pewnego dnia pozostawiłem go na dłuższy postój - 2 dni. Odpaliłem pochodzil kilka sec i zgasł i od tego momentu jest trup:D.

Na następny dzień zaciągnąłem go do szarlatana od DIESLI.

Sprawdził przelewy - nie stwierdził dziur i uszkodzeń.

Założył zaworki zwrotne na powrocie i na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy wtryskowej.

Znalazł błąd czujnika temperatury oleju - urwany czujnik

Znalazł błąd czujnika powożenia wału

Odpalił go przy pomocy samostartu i powiedział do elektryka samochodowego TO NA PEWNO BĘDZIE CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU. Chciałem go odpalić z samostartu zajechać do elektronika i nic (mam nadzieje że nie trafiło silnika- jaki ma wpływ samostart na silnik, czy można uszkodzić silnik takim "DEODORANTEM"???)

Kolejny raz pojazd zaciągnąłem do szarlatana tylko że do elektronika...

Elektronik niestety nie był łaskawy. Stwierdził POMPA WTRYSKOWA!!!... no to siódme poty mnie oblały. Trudno regenerować czy kupować nową. Kupiłem nową pompkę od kolesia z Czech Dominik jakiś tam (Gdzieś ktoś podał telefon do kolesia)regeneracja jest nieopłacalna.

Pojechałem z powrotem do mechanika założył pompkę (oczywiście pompka była zaprogramowana, zgadzały się numery pompki starej z pompką nową), nic tylko założyć i jeździć. Otóż nie!!! Silnik odpalił o własnych siłach bez żadnych problemu. Jeden obrót wału i zapalił. Niestety silnik pracuje na dwóch cylindrach (najprawdopodobniej- bo chce wyskoczyć z komory).

Teraz powstaje pytanie. Co jest do diabła z tą padliną- na dzień dzisiejszy...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

1. Czy samostart wykończył silnik (dwa cylindry)?

2. Brak kompresji na cylindrach?

3. Czy wtryski nie są zapchane jakimiś resztkami z starej pompy wtryskowej (opiłki metalu, etc.)?

4. Czy problem polega gdzieś na wiązce (koleś z servisu opla był i stwierdził ze wszystko jest ok)?

5. Czy pompa jest nieskalibrowana?

6. Czy pompa jest źle zaprogramowana?

Proszę o poradę

Pozdrawiam

ps. Jakie jest prawdopodobieństwo urwania świecy, ukręcenia tak aby pozostała w bloku.

Mechanik mnie straszył ściąganiem głowicy, planowaniem i tysiącem zlotych

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie pompy układ paliwowy musi być przeczyszczony i wymieniony filtr paliwa.

jeśli nie było to zrobione to faktycznie wtryskiwacze mogą być zatkane opiłkami ze starej pompy.

Na dwóch garach chyba by nie odpalał na trzech jak pali to już mocno kiwa. Może być też zapowietrzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość OŚKA

Myślę że macher ma pojecie w tym temacie... A silnikiem strasznie buja:/

Wyrównuje sie przy 3500 obr/min...

Już wydałem 2465+250+50+315=3070 a pojazd jak nie działał tak nie działa:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Macher się zna - załóżmy że to prawda - co proponuje teraz ?

....a ten czujnik położenia wału sprawdzony? wymieniony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość OŚKA

Okazało się u elektryka że czujnik jest w porządku i to wina pompy. Gość nie ma żadnego pomysła. Ja myślę aby sprawdzić kompresje, ale gość boi sie świec ruszac bo można ukręcić czy coś:/ Wtryski nie wie gdzie sprawdzić. Moze ma ktoś jakiś pomysł. Chyba ze wymienić na nowe.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Rozumiem z tego co napisałeś że po wymianie pompy na nowa pali na dwa gary, na starej pompie odpalany na samostart przejechał od elektryka do mechanika normalnie na 4 garach.

Wniosek -pompa i wtryski do sprawdzenia. Jeśli pompa to reklamacja jeśli wtryski to naprawa lub wymiana .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić kompresje na tłokach,być może odpalanie na siłę samostartem spowodowało uszkodzenie głowicy albo uszczelki.

Trzeba tez sprawdzić wtryski czy są ustawione na odpowiednie ciśnienie,takie jak nowa pompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×