Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest OŚKA

DTL 2.0 pali na dwóch garach.

Recommended Posts

Guest OŚKA

Witam szanownych Kolegów oraz Koleżanki.

Opowiem wam moją niesamowitą historie:D...

Około 3 tygodnie temu pojawił się problem z odpalaniem pojazdu.

Na zimnym silniku odpalał po jednym przekręceniu wału, pracował nierówno przez około 5 sec...(Najprawdopodobniej wypaliło paliwo z pompy i gasł. Następnie trzeba było go kręcić troszke dłużej. Powoli zaskoczył i potem pracował równo i bez problemowo. Przy krótkich postojach nie było problemów. Aż pewnego dnia pozostawiłem go na dłuższy postój - 2 dni. Odpaliłem pochodzil kilka sec i zgasł i od tego momentu jest trup:D.

Na następny dzień zaciągnąłem go do szarlatana od DIESLI.

Sprawdził przelewy - nie stwierdził dziur i uszkodzeń.

Założył zaworki zwrotne na powrocie i na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy wtryskowej.

Znalazł błąd czujnika temperatury oleju - urwany czujnik

Znalazł błąd czujnika powożenia wału

Odpalił go przy pomocy samostartu i powiedział do elektryka samochodowego TO NA PEWNO BĘDZIE CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU. Chciałem go odpalić z samostartu zajechać do elektronika i nic (mam nadzieje że nie trafiło silnika- jaki ma wpływ samostart na silnik, czy można uszkodzić silnik takim "DEODORANTEM"???)

Kolejny raz pojazd zaciągnąłem do szarlatana tylko że do elektronika...

Elektronik niestety nie był łaskawy. Stwierdził POMPA WTRYSKOWA!!!... no to siódme poty mnie oblały. Trudno regenerować czy kupować nową. Kupiłem nową pompkę od kolesia z Czech Dominik jakiś tam (Gdzieś ktoś podał telefon do kolesia)regeneracja jest nieopłacalna.

Pojechałem z powrotem do mechanika założył pompkę (oczywiście pompka była zaprogramowana, zgadzały się numery pompki starej z pompką nową), nic tylko założyć i jeździć. Otóż nie!!! Silnik odpalił o własnych siłach bez żadnych problemu. Jeden obrót wału i zapalił. Niestety silnik pracuje na dwóch cylindrach (najprawdopodobniej- bo chce wyskoczyć z komory).

Teraz powstaje pytanie. Co jest do diabła z tą padliną- na dzień dzisiejszy...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

1. Czy samostart wykończył silnik (dwa cylindry)?

2. Brak kompresji na cylindrach?

3. Czy wtryski nie są zapchane jakimiś resztkami z starej pompy wtryskowej (opiłki metalu, etc.)?

4. Czy problem polega gdzieś na wiązce (koleś z servisu opla był i stwierdził ze wszystko jest ok)?

5. Czy pompa jest nieskalibrowana?

6. Czy pompa jest źle zaprogramowana?

Proszę o poradę

Pozdrawiam

ps. Jakie jest prawdopodobieństwo urwania świecy, ukręcenia tak aby pozostała w bloku.

Mechanik mnie straszył ściąganiem głowicy, planowaniem i tysiącem zlotych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy wymianie pompy układ paliwowy musi być przeczyszczony i wymieniony filtr paliwa.

jeśli nie było to zrobione to faktycznie wtryskiwacze mogą być zatkane opiłkami ze starej pompy.

Na dwóch garach chyba by nie odpalał na trzech jak pali to już mocno kiwa. Może być też zapowietrzony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest OŚKA

Myślę że macher ma pojecie w tym temacie... A silnikiem strasznie buja:/

Wyrównuje sie przy 3500 obr/min...

Już wydałem 2465+250+50+315=3070 a pojazd jak nie działał tak nie działa:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Macher się zna - załóżmy że to prawda - co proponuje teraz ?

....a ten czujnik położenia wału sprawdzony? wymieniony?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest OŚKA

Okazało się u elektryka że czujnik jest w porządku i to wina pompy. Gość nie ma żadnego pomysła. Ja myślę aby sprawdzić kompresje, ale gość boi sie świec ruszac bo można ukręcić czy coś:/ Wtryski nie wie gdzie sprawdzić. Moze ma ktoś jakiś pomysł. Chyba ze wymienić na nowe.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozumiem z tego co napisałeś że po wymianie pompy na nowa pali na dwa gary, na starej pompie odpalany na samostart przejechał od elektryka do mechanika normalnie na 4 garach.

Wniosek -pompa i wtryski do sprawdzenia. Jeśli pompa to reklamacja jeśli wtryski to naprawa lub wymiana .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba sprawdzić kompresje na tłokach,być może odpalanie na siłę samostartem spowodowało uszkodzenie głowicy albo uszczelki.

Trzeba tez sprawdzić wtryski czy są ustawione na odpowiednie ciśnienie,takie jak nowa pompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...