Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
marcinzaw1

Grzanie się silnika

Polecane posty

Witam,

Moja Viki ma silnik X20XEV i następujący problem.

Podczas szybkiej jazdy ( w sensie bez stania w korkach) wszystko jest w miarę OK - temperatura cieczy około 90st. Jednakże wąż od termostatu to chłodnicy twardy,po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego jest syknięcie, nic się nie "gotuje" w zbiorniczku. Jednakże jak postoję nawet trochę w korku temperatura rośnie do 120st, wąż wręcz napęczniały a po odkręceniu korka zbiorniczka-wywala mi ok. 0,5 litra płynu. Myślałem że może być przcyięty termostat - obecnie mam wymontowany wkład termostatu i sytuacja nie zmieniła się za bardzo. Zagrzewa się nieco dłużej ale ciśnienie w układzie jest tak duże że płyn jest wydmuchiwany na każdym możliwym poluzowanym cybancie na wężach.

Proszę o pomoc w tej sprawie bo jak narazie to mam w planach wymianę głowicy- tylko że nie chce władować się w nie potrzebną robotę i koszty.

pozdrawiam

marcin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po opisie obstawiałbym wydmuchaną uszczelkę pod głowicą - kompresja wali w układ chłodzenia i dlatego węże pęcznieją i układ chłodzenia nie daje rady z ciśnieniem przez co rośnie temperatura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego ale przy wydmuchniętej uszczelce nie powinienem mieć "gotowania" w zbiorniczku jak jest włączony silnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W początkowym stadium nie musi być, ja miałem tak samo, na zimnym silniku odpal auto odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy nie idzie tamtędy dym, czy płyn nie zmienił barwy, na ściankach nie ma mazi itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ma takich objawów ale sprawdzę ten dym ze zbiorniczka bo tego nie sprawdzałem jeszcze

\

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A tak ogólnie to wiatrak Ci się włącza na obydwóch biegach? Być może termowłacznik jest walnięty dlatego się gotuje w korku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą płyn przenika do cylidrów powodując nierówna pracę silnika lub kłeby pary z rury wydechowewj.Można wykręcić świece i je obejrzeć jak są suche bez rdzy -to nie uszczelka.

Ja sprawdziłbym wentylator i czujnik, który go załącza.Wentylator może być przytarty lub uszkodzony.To

samo dotyczy czujnika.

To że po otwarciu zbiorniczka wyrzuca płyn to normalny objaw przy rozgrzanym silniku i jest to czynnośc niebezpiczna grożacą poparzeniem.

Jeżeli wentylator działa prawidłowo to może fiksować czujnik temperatury -ten wkrecony w termostat lub układ chłodzenia jest zapowietrzony.

Mozna tez przy wysokiej temperaturze na wskażniku otworzyć na maksa ogrzewanie i obserwować czy spada temperatura. I na koniec zostaje sprawdzenie pompy wody.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy otwarcia ogrzewania na maksa temperatura spada -ale to jest półśrodek działający na chwilę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

w termostacie gdzie jest wkręcany czujnik temperatury?\

termowłączniki powinny być sprawne bo nie dawno je wymieniałem na wszelki wypadek.

jak najprościej sprawdzić wiatrak czy ma dwa biegi? wiem że gdzieś trzeba podać masę i wtedy na krótko powinien się uruchomić.

Wiatrak na jednym biegu chodzi napewno bo widzę że się załącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czujnik temperatury silnika -ten podłączony do wskażnika na tablicy .U mnie jest wkręcony w obudowę termostatu ,ale ja mam diesla.-sorry nie doczytałem.

Wentylator sie kręci....zostaje termostat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Termostat mechaniczny jest wyjęty - została sama obudowa więc mam ciągle duży obieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

czujuniki temperatury na komputer i na deske jest pod cewka bliżej egr mozliwe że wentylator nie załącza sie na maxa i nie potrafi zchłodzić może przekaźnik któryś jest walniety te koło akumulatora tam sa które załaczaja biegi wentylatora bez termostatu to samochód jest nie dogrzany i moze wiecej palic albo termostat wkład kupiłes jakąś podróbe i jest walnięty, włóż go do garka i zacznij gotowac jak zacznie prawie wrzec woda powinien sie otworzyc,albo cos z pompą wody nie wyrabia,ale zobacz przekaźniki te ostatnie dwa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez ozi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego nawet bez termostatu jest przegrzany:)

w teście z gorącą wodą wyszło że jest OK.

czujnik temp. na komputer już wymieniałem.

przekaźniki jeszcze sprawdzę

mam niezgodność przekaźników w skrzynce - nie występuje u mnie ostatni przekaźnik z tego rysunku.

jakie powinny być kolory przekaźników w skrzynce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×