Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
kowalmarcinek

Silnik Y26SE -KONIEC Silnika?-CHODZI JAK DIESEL

Polecane posty

Witam!

Koledzy gdy odpaliłem auto silnik zaczął pracować jak diesel!:34::34:

Słychać głośny metaliczny dźwięk w okolicach głowic silnika

Rozrząd był robiony 30kkm temu .

Link do filmu nagranego komórką

Auto zostało unieruchomione w garażu Znajomego.

Wiem ,że ciężko powiedzieć co mu jest ale może ktoś ma jakieś przypuszczenia ?

Powiem ,,że normalnie podjechałem do garażu ,zgasiłem silnik i po 30 minutach próbowałem odpalić i tu dźwięk masakra.

Od czego zacząć szukanie???? :34::34::34::34::34:

Chodzi tak samo jak na tym filmie:

Edytowano przez kowalmarcinek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co i jak ale znam taki przypadek z VA 1.8 gdzie taki objaw skończył się remontem silnika... bo niby zatarty był czy coś tam... nie pamiętam już co dokładnie tam wyszło ;-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kurde a zgasła mi kontrolka oleju i już się nie świeci od 400km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

o właśnie o kontrolce oleju wspomniałeś... i mi się coś przypomniało... w tym przypadku który wspomniałem to było, że podczas jazdy zapaliła sie kontrola od oleju i silnik zaczął pracować jak klekot... po szybki wyłączeniu i włączeniu kontrolka się nie świeciła, ale praca silnika była taka jak u Ciebie, po przejechaniu jakiegoś tam odcinka drogi znowu się zapaliła i auto było już w ogóle wyraźnie słabe... i podobno silnik zatarty bo olej był jak smoła i podobno coś pozatykał i g**no a nie smarowanie było czy coś tam... chyba pompa padła w ogóle...

Oby u Ciebie nic z tych rzeczy nie było, niech koledzy się jeszcze wypowiedzą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

o kurde jestem załamany:34:

mam olej czarny -fakt

ale tak nagle po uruchomieniu mogł już tak głośno pracować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jasiuvectra

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Może panewki sie wyjechały może rozrząd przeskoczył i zawory otwiera nie w tym momencie co trzeba i klekocze lub też jest w fazie zacierania ;/;/ a jak ze spalinami? kopci czy nie? Bo nawet jak masz olej czarny to tak odrazu nie powinien sie zatrzeć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to następuje powoli

Edytowano przez Jasiuvectra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ... ciężko mi coś powiedzieć więcej... ale jeżeli trzymać się przykładu który Ci podałem to może tak być, bo skoro się coś przytkało bo olej syfny - gęsty to chwila moment jak smarowania nie ma i wiadomo co się dzieje, ale tak jak mówię... niech się wypowiedzą lepsi w tym temacie...

A tak ma marginesie nie wiem czy dobrze zrozumiałem... paliła Ci się kontrolka od oleju jakiś czas i teraz od jakiś 400 km się nie świeci??? skoro się świeciła wcześniej to nie zwróciło to Twojej uwagi, że coś nie tak jest ? czy coś źle zrozumiałem ?

Edytowano przez KrisGW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kontrolka po włączeniu zapłonu się zaświeca a po uruchomieniu gaśnie

i tak bylo cały czas gdy miałem problem z odpaleniem (auto alarm odcinał pompę paliwa)

i wtedy po właczeniu zapłonu już lekko się żarzyła i w końcu nie świeci wogóle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

WG mnie to Jasiuvectra może mieć racje w mojej 2litrówce było bardzo podobnie.. (chodziła jak diesel)i okazało sie ze to rozrząd..

musisz poprostu oddać Viki do lekarza żeby ją posłuchał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak byłem ze swoją posłuchał chwile i od razu powiedział co jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten garaż to mój garaż. Potwierdzam to co mówi Kowalmarcinek, normalnie wjechaliśmy, zgasiliśmy auto, pozaglądaliśmy pod maskę nie robiąc nic co mogłoby wpłynąć na cokolwiek, i po odpaleniu od razu auto zaczęło chodzić jak TDI z półmilionowym przebiegiem..... Odpaliło od strzału, chodziło chyba równo, nie dymiło, nie smrodziło, ale spod głowicy dobiegał wyraźny dźwięk "klekotania". Oczywiście zgasiliśmy po kilku sekundach, żeby nie narobić jeszcze większych szkód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki jest ktoś od nas aby mógł rzucić okiem na to co się dzieje z tym silnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zdzis27

Ciezko cokolwiek powiedziec na odleglosc ,ale nie wydaje mi sie zeby to cos sie stalo z dolem silnika ,nie tak nagle.

Od czego zaczac ,mysle ze od rozrzadu.Trzeba sie do niego dostac i sprawdzic naciag paska oraz czy wszystko jest na swoim miejscu.

Szkoda ze mam daleko do Wawy bo chetnie bym Ci cos pomogl ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki Marcin za dobre chęci:)

w razie czego mogę to sam sprawdzić?

nic nie sp*****zielę mam nadzieję

Jak już to rozbiorę to znaki jak muszą być ustawione?

jak pasek jest mocno naprężony to ok?

Można to szybko ustawić właściwie gdy okaże się ,że jest źle?

Nigdy tego nie robiłem i chyba mogę mieć kłopoty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk bardzo podobny do popychaczy hydraulicznych, ale raczej nie możliwe żeby naraz zepsuło się kilka na raz. Ja z podobnym dźwiękiem jeżdżę już dwa lata...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na filmie to nie oddaje rzeczywistości

teraz silnik pracuje masakrycznie głośno

chłopaki potrzebuję pomocy aby ktoś mógł mi sprawdzić rozrząd:42:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popychacze uciszyłyby się po kilku sekundach, bo olej zdążyłby się do tego czasu dopompować, chyba że rzeczywiście z jakichś powodów nie dochodzi.

Co do rozrządu - chyba była gdzieś na forum do pobrania książka "sam maprawiam" - jeżeli nie to na pewno można ściagnąć z rapidshare.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam tą książkę -poszukam co tam piszą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zdzis27

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dobrac sie do rozrzadu i ogladnac czy nie jest przestawiony mozesz sam

Po sciagnieciu oslony musisz przekrecic walem korbowym bo momentu az wszystkie znaki sie pokryja

No chyba ze jest przestawiony to sie nie pokryja ,wszystko bedzie widac.

Znaki kol walkow rozrzadu musza sie pokryc ze znakami na obudowie ,oraz znak kola pasowego ze znakiem na pompie oleju.

Jesliby sie okazalo ze cos jest nie tak ,to lepiej tego samemu nie ruszac skoro nigdy tego nie robiles

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

znak koła pasowego ze znakiem na pompie oleju?

a gdzie ta pompa oleju ?

A co do rozrządu to kojarzę mniej więcej o co kaman

Kiedyś musi być ten pierwszy raz a dobrze by było się nauczyć to robić:22:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proponuję poczytać powinno dużo pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zdzis27

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jesli masz zalozone kolo pasowe to znak na kole ma sie pokryc z tym "dzyndzlem" na pompie oleju ,czerwona strzalka.

A jesli to kolo sciagniesz ,to masz znaki zaznaczone zielonymi strzalkami ,ktore tez sie musza pokryc.

A czy to wogole od rozrzadu ,to tez nie ma zadnej pewnosci ,tyle ze od czegos trzeba zaczac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Metaliczne stukanie to predzej by wskazywalo na hydrauliczne popychacze ,tyle ze niby dlaczego mialy tak nagle zaczac sie tluc ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok może to popychacze

może ktos przedstawić mi zasadę dzialania?

sprawdzę jeszcze raz olej jak jest stan to wyklucza to popychacze tak?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_blush.png" alt=":blush:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popychacz to tak w skrócie taki "siłownik hydrauliczny" który po podaniu ciśnienia się wydłuża. Z tym że nie ma celu "siłowania" a kasowanie luzu między krzywką wałka rozrządu a zaworem.

Nawet jak stan oleju będzie OK to może coś blokować kanał olejowy do głowicy i przez to popychacze nie mogą się odpowiednio napełnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aha:huh:

a to nie jest aż tak bardzo zabójcze dla silnika jak popracował w sumie może 30 sekund ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popychacze moglyby by byc, ale sa raczej ciche a nie tak glosne jak piszesz. No i nagle nic sie nie dzieje. Jak rozumiem, od 30kkm nic nie robiles - wymiany rozrzadu, walkow, grzebania przy zaworach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×