Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
kowalmarcinek

Silnik Y26SE -KONIEC Silnika?-CHODZI JAK DIESEL

Recommended Posts

Witam!

Koledzy gdy odpaliłem auto silnik zaczął pracować jak diesel!:34::34:

Słychać głośny metaliczny dźwięk w okolicach głowic silnika

Rozrząd był robiony 30kkm temu .

Link do filmu nagranego komórką

Auto zostało unieruchomione w garażu Znajomego.

Wiem ,że ciężko powiedzieć co mu jest ale może ktoś ma jakieś przypuszczenia ?

Powiem ,,że normalnie podjechałem do garażu ,zgasiłem silnik i po 30 minutach próbowałem odpalić i tu dźwięk masakra.

Od czego zacząć szukanie???? :34::34::34::34::34:

Chodzi tak samo jak na tym filmie:

Edited by kowalmarcinek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem co i jak ale znam taki przypadek z VA 1.8 gdzie taki objaw skończył się remontem silnika... bo niby zatarty był czy coś tam... nie pamiętam już co dokładnie tam wyszło ;-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurde a zgasła mi kontrolka oleju i już się nie świeci od 400km

Share this post


Link to post
Share on other sites

o właśnie o kontrolce oleju wspomniałeś... i mi się coś przypomniało... w tym przypadku który wspomniałem to było, że podczas jazdy zapaliła sie kontrola od oleju i silnik zaczął pracować jak klekot... po szybki wyłączeniu i włączeniu kontrolka się nie świeciła, ale praca silnika była taka jak u Ciebie, po przejechaniu jakiegoś tam odcinka drogi znowu się zapaliła i auto było już w ogóle wyraźnie słabe... i podobno silnik zatarty bo olej był jak smoła i podobno coś pozatykał i g**no a nie smarowanie było czy coś tam... chyba pompa padła w ogóle...

Oby u Ciebie nic z tych rzeczy nie było, niech koledzy się jeszcze wypowiedzą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

o kurde jestem załamany:34:

mam olej czarny -fakt

ale tak nagle po uruchomieniu mogł już tak głośno pracować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jasiuvectra

Please login or register to see this quote.

Może panewki sie wyjechały może rozrząd przeskoczył i zawory otwiera nie w tym momencie co trzeba i klekocze lub też jest w fazie zacierania ;/;/ a jak ze spalinami? kopci czy nie? Bo nawet jak masz olej czarny to tak odrazu nie powinien sie zatrzeć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to następuje powoli

Edited by Jasiuvectra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz ... ciężko mi coś powiedzieć więcej... ale jeżeli trzymać się przykładu który Ci podałem to może tak być, bo skoro się coś przytkało bo olej syfny - gęsty to chwila moment jak smarowania nie ma i wiadomo co się dzieje, ale tak jak mówię... niech się wypowiedzą lepsi w tym temacie...

A tak ma marginesie nie wiem czy dobrze zrozumiałem... paliła Ci się kontrolka od oleju jakiś czas i teraz od jakiś 400 km się nie świeci??? skoro się świeciła wcześniej to nie zwróciło to Twojej uwagi, że coś nie tak jest ? czy coś źle zrozumiałem ?

Edited by KrisGW

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontrolka po włączeniu zapłonu się zaświeca a po uruchomieniu gaśnie

i tak bylo cały czas gdy miałem problem z odpaleniem (auto alarm odcinał pompę paliwa)

i wtedy po właczeniu zapłonu już lekko się żarzyła i w końcu nie świeci wogóle

Share this post


Link to post
Share on other sites

WG mnie to Jasiuvectra może mieć racje w mojej 2litrówce było bardzo podobnie.. (chodziła jak diesel)i okazało sie ze to rozrząd..

musisz poprostu oddać Viki do lekarza żeby ją posłuchał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak byłem ze swoją posłuchał chwile i od razu powiedział co jest nie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten garaż to mój garaż. Potwierdzam to co mówi Kowalmarcinek, normalnie wjechaliśmy, zgasiliśmy auto, pozaglądaliśmy pod maskę nie robiąc nic co mogłoby wpłynąć na cokolwiek, i po odpaleniu od razu auto zaczęło chodzić jak TDI z półmilionowym przebiegiem..... Odpaliło od strzału, chodziło chyba równo, nie dymiło, nie smrodziło, ale spod głowicy dobiegał wyraźny dźwięk "klekotania". Oczywiście zgasiliśmy po kilku sekundach, żeby nie narobić jeszcze większych szkód.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopaki jest ktoś od nas aby mógł rzucić okiem na to co się dzieje z tym silnikiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zdzis27

Ciezko cokolwiek powiedziec na odleglosc ,ale nie wydaje mi sie zeby to cos sie stalo z dolem silnika ,nie tak nagle.

Od czego zaczac ,mysle ze od rozrzadu.Trzeba sie do niego dostac i sprawdzic naciag paska oraz czy wszystko jest na swoim miejscu.

Szkoda ze mam daleko do Wawy bo chetnie bym Ci cos pomogl ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki Marcin za dobre chęci:)

w razie czego mogę to sam sprawdzić?

nic nie sp*****zielę mam nadzieję

Jak już to rozbiorę to znaki jak muszą być ustawione?

jak pasek jest mocno naprężony to ok?

Można to szybko ustawić właściwie gdy okaże się ,że jest źle?

Nigdy tego nie robiłem i chyba mogę mieć kłopoty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dźwięk bardzo podobny do popychaczy hydraulicznych, ale raczej nie możliwe żeby naraz zepsuło się kilka na raz. Ja z podobnym dźwiękiem jeżdżę już dwa lata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

na filmie to nie oddaje rzeczywistości

teraz silnik pracuje masakrycznie głośno

chłopaki potrzebuję pomocy aby ktoś mógł mi sprawdzić rozrząd:42:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popychacze uciszyłyby się po kilku sekundach, bo olej zdążyłby się do tego czasu dopompować, chyba że rzeczywiście z jakichś powodów nie dochodzi.

Co do rozrządu - chyba była gdzieś na forum do pobrania książka "sam maprawiam" - jeżeli nie to na pewno można ściagnąć z rapidshare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam tą książkę -poszukam co tam piszą

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zdzis27

Please login or register to see this quote.

Dobrac sie do rozrzadu i ogladnac czy nie jest przestawiony mozesz sam

Po sciagnieciu oslony musisz przekrecic walem korbowym bo momentu az wszystkie znaki sie pokryja

No chyba ze jest przestawiony to sie nie pokryja ,wszystko bedzie widac.

Znaki kol walkow rozrzadu musza sie pokryc ze znakami na obudowie ,oraz znak kola pasowego ze znakiem na pompie oleju.

Jesliby sie okazalo ze cos jest nie tak ,to lepiej tego samemu nie ruszac skoro nigdy tego nie robiles

Share this post


Link to post
Share on other sites

znak koła pasowego ze znakiem na pompie oleju?

a gdzie ta pompa oleju ?

A co do rozrządu to kojarzę mniej więcej o co kaman

Kiedyś musi być ten pierwszy raz a dobrze by było się nauczyć to robić:22:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję poczytać powinno dużo pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zdzis27

Please login or register to see this quote.

Jesli masz zalozone kolo pasowe to znak na kole ma sie pokryc z tym "dzyndzlem" na pompie oleju ,czerwona strzalka.

A jesli to kolo sciagniesz ,to masz znaki zaznaczone zielonymi strzalkami ,ktore tez sie musza pokryc.

A czy to wogole od rozrzadu ,to tez nie ma zadnej pewnosci ,tyle ze od czegos trzeba zaczac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Metaliczne stukanie to predzej by wskazywalo na hydrauliczne popychacze ,tyle ze niby dlaczego mialy tak nagle zaczac sie tluc ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok może to popychacze

może ktos przedstawić mi zasadę dzialania?

sprawdzę jeszcze raz olej jak jest stan to wyklucza to popychacze tak?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blush.png" alt=":blush:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popychacz to tak w skrócie taki "siłownik hydrauliczny" który po podaniu ciśnienia się wydłuża. Z tym że nie ma celu "siłowania" a kasowanie luzu między krzywką wałka rozrządu a zaworem.

Nawet jak stan oleju będzie OK to może coś blokować kanał olejowy do głowicy i przez to popychacze nie mogą się odpowiednio napełnić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha:huh:

a to nie jest aż tak bardzo zabójcze dla silnika jak popracował w sumie może 30 sekund ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popychacze moglyby by byc, ale sa raczej ciche a nie tak glosne jak piszesz. No i nagle nic sie nie dzieje. Jak rozumiem, od 30kkm nic nie robiles - wymiany rozrzadu, walkow, grzebania przy zaworach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...