Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest rafal6461

Podkręcenie Vectry 1.7 TD ISUZU

Recommended Posts

Guest rafal6461

Witam.

Szykam osoby która by mi pomogła w podkrecenie mojego dieselka.

Był bym bardzo wdzieczny bo wolal bym zeby ktos to zrobil, kto juz mial z tym do czynienia...

czekam na odpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie kolega mial ten silnik isuzu i zrobil z niego 103 kmw vectrze a z tego co wiem to byla ingerencja w pompe wtryskowa bo jest zwykla nie elektroniczna i zalozenie mbc(manual boost control) i zwiekszenie cisnienia doladowania nie pamietam na ile ale bylo fajnie:D:D intercooler zostal seryjny ale mial zmieniac lecz sprzedal auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Takie sprostowanie. W silnikach Isuzu nie było intercoolera, przynajmniej z fabryki wyjeżdżały bez, chyba że sobie ktoś sam zamontował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hmm a to ciekawe bo u mnie jest intercooler i w kilku innych VikiB takowy także widziałem (między innymi auto brata)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Może w Twoim przypadku ktoś go wymontował ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Albo u was go ktoś dołożył

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> szczerze byłem święcie przekonany że go nie było. Możliwe że w mojej byłej VA go nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W vb na 100% intercooler jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zresztą ja osobiście w va także miałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co się orientuje to, jeżeli turbo to i intercooler inaczej być niemoże

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wychodzi na to że żyłem w nieświadomości, ale człowiek się całe życie uczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> zwracam honor w takim razie.

Please login or register to see this quote.

ale to chyba nie koniecznie, bo kumpel ma golfa 1.9 TD i nie miał, sam montował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak racja nie koniecznie ale jak wiem vectra z 95r była już wyposażona w intercooler

a jak jest w starszych nie wiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest larSSon90

Witam

Ja również prosiłbym o jakieś informacje na temat podkręcenia 1.7 TD

Share this post


Link to post
Share on other sites

W każdej VB jest intercooler, w VA raczej też, jest on umieszczony pionowo obok chłodnicy wody. W golfach to inna sprawa tam 1,6 i 1,9 td nie miały intercoolera dopiero 1,9TDI

A co do podkrecania to MBC (Manual Boost Controler)i zwiększenie dawki paliwa. Do MBC trzeba jeszcze dokupić wskaźnik doładowania żeby wiedzieć o ile sie podniosło ciśnienie doładowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest damian17td

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

przejrzyj sobie ten temat na tym forum,jest naprawde opisane ze zdjeciami krok po kroku jak co zrobic,i pracy duzo nie ma przy tych czynnosciach,ja osobiscie nie podkrecam swojego silniczka:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy zwiększenie tej dawki paliwa da efekt, że turbina będzie brała niżej niż fabryczne 2400 obr/min ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maiłem Astrę z tym silnikiem i podkręciłem tylko mocno dawkę.

Plusy:

- astra zrobiła się bardzo żywa, ciągnęła od dolnych obrotów.

- prędkość jaką nią osiągnąłem to 200 ( można było tylko chwilę tyle jechać.

minusy:

- spalanie 10 l/100 km

- przy prędkościach od 160 do 200 (nie wiem ile Viki poleci ale Astra tyle dała radę) mocno trzeba pilnować temperatury bo w zaskakującym tempie rośnie

- możliwość jest że pęknie głowica (u mnie niestety pękła

Jeśli ktoś się jednak zdecyduje na podkręcenie to proponuje zakupić gdzieś na szrocie pompkę recylkulacyjną (ja miałem taką z VW) i podłączyć ją zaraz za zbiorniczkiem przez przekaźnik i tak aby się załączyła w momencie włączenia I biegu wiatraka. Pompka przyspiesza obieg płynu w chłodnicy i zbija temp o 5 - 10 st.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No w sumie to tak, na chłopski rozum to im więcej paliwa to więcej spalin i turbina ciągnie od niższych obrotów. Ale skraca się tak żywotność silnika Ci co podkręcili ciekawe ile na tym polatają. Mi głownie chodzi o to, żeby nie podkręcać dawki to ustawić tak, aby turbina się załączała przy ok 1.500 obr/min, ale nie wiem czy tak się da

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem pompe podkręconą dość srogo, do tego doładowanie ustawione zamiast seryjnego 0.7 na 2.0 bary.

Auto miało niżej wiekszy moent, bo przy 2600 obr miała ponad 200 nm, przy ok 2000 obr zaczynało się już coś dziać.

Zeby zejść do 1500 obr to by trzeba było dać ze zmienna geometrią turbinę ale w tedy jest duże prawdopodobieństwo że coś się ukręci (np wał).

U mnie z grzaniem nie było problemu bo chłodnica była nowa, gdyby jeszcze sryjny IC wywalił a wstawił jakiś duży za zderzakiem tez by była duża róznica.

Casey na VU pogrzebał trochę więcej Isuzu, jakiś czas temu miał 130 PS, teraz jest chyba jeszcze więcej bo nowe sprzęgło od c20xe na 3ce mu się ślizga

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to nie jest dobre dla silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale taka mała turbinka a Ty z niej wykrzesałeś aż 2 bary

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

powiem Ci tyle

silnik miał najechane 400 tyś km, u mnie na tym setupie zrobił prawie 70 tyś km, teraz jeździ w innym aucie ale jako seria i śmiga dalej.

Spożywanie oleju było na poziomie 1-2 litry na 10 tys km (zależy ile pokrywą zaworów wyleciało bo ciągle uszczelniałem ), a silnik śmigał na 10w40:)

Tylko trzeba miec głowe na karku ale ja tam silnika nie przegrzałem ani razu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do 2 barów - spokojnie dawała radę, ale to żadko tyle ustwaiałem, przeważnie była tak na 1.5 -1.7 bara

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale lepiej jest załozyć większą turbine i dac jej mniejsze ciśnienie - powietrza i tak będzie tłoczyć więcej i będzie je mniej nagrzewać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wypowiem sie i ja ;p

Miesiąc temu właśnie zrobiłem małego moda w swojej vb 1.7td. Wycięty katalizator wstawiona strumienica ,podkręcona dawka na pompie o ok. 1 obrót ,ciśnienie doładowania turbo z 0,65 bara podniosłem na 1,2. Samochod robi setke poniżej 10 sekund objeżdżam forda probe 2.0 16v oraz nawet e46 320d. Zakres momentu teraz jest odczuwalny w granicach od 2 tys do 3 tys lecz jest to taki kopniak. Wcześniej moja vectra praktycznie nie jechała teraz jechałem już nią 200km/h. Fakt ten silnik jest uczulony na temperature ale przy takim delikatnym kręceniu myślę że pojeździ. Spalanie wzrosło to oczywiste ale teraz przynajmniej jest frajda z jazdy gdy objeżdżam każdą poliftową vectre 2.0 dti . Każdy myśli że mam 2.0 po chipie a gdy widzą tylną klapę na której widnieje 1.7td to łapią się za głowe haha. Koszt to ok 200zł (mbc i wskaźnik doładowania).

W niedalekiej przyszłości planuje wyciąć środkowy tłumik i wstawić tą długą strumienice a końcowy zastąpie jakimś sportowym ,do tego intercooler od saaba 2.0t oraz podłube coś z filtrem powietrza. Tanim kosztem można z tego silnika wiele wykrzesać - polecam taki zabieg !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

troszkę ciężko mi w to uwierzyć bo np taki 1.9tdi na turbinie bv43 przy 1.65 bara robi okolo 200/400

ja wiem że to nie można co porównywać 1.9 tdi do 1.7 isuzu ale 2 bary to jakaś masakra żeby tyle taka mała piczka dmuchnęła

ja w obecnej chwili mam 1.57 bara i 188/382 bezdymne

2 bary dla turbiny która seryjnie dmucha 0.7 według mnie jest nie osiągalne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego chyba zle doczytales - bo Tomek1700 napisale ze zmienil doladowanie z 0,65 na 1,2 a nie na 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie Tomek1700 tylko mikruss i to jego cytowałem czytaj ze zrozumieniem

Edited by maciejpiwonski

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeździłem tym autem 3 lata więc wiem co miałem.

Ale już napisałem że lepiej dać duze turbo i male cisnienie niz male turbo i duze cisnienie - dlaczego to nie bede sie rozpisywał tylko przypomniec sobie podstawy fizyki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok a co z paliwem dałeś mu powietrza a co z paliwem ?

ok już widzę że podkręciłeś na pompie

Edited by maciejpiwonski

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompa była podkręcona na maksa znaczy się jałowe były na niecąły 1000 obr i nie dało się ich obniżyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...