Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Marcin P.

Zamulona 1.6

Polecane posty

Gość Marcin P.

Witam.

Koledzy, moze ktos juz cos takiego przerabial?

Moja viki zamula, nie nowość.

Szczegolnie na LPG, na PB idzie troche lepiej ale i tak MUŁ. Szczegolnie muli do 3tys, powyzej cos tam ciagnie.

Nie ma znaczenia czy silnik cieply czy zimny.

Ma znaczenie temperatura otoczenia. Im chlodniej tym autko lepiej sie zbiera.

W zimie autko bylo zrywne, teraz im cieplej tym gorzej.

Gdzie szukac problemu? Auto pali na "PYK", filtry do LPG i PB wymienione, swiezy olej.

Dawno, dawno temu podczas instalacji gazu, zostal przerobiony filtr powietrza. Wyglada to w ten sposob ze powietrze jest brane z komory silnika a nie z rury dolotowej z grila tak jak bylo oryginalnie - oryginalny dolot zostal zaslepiony. A z drugiej strony filtra wycieto identyczny otwor jak ten z przodu.Zostalo tak zrobione bo podczas jazdy na LPG auto dostawalo za duzo "lewego" powietrza. Jak rozwiazac ten problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam . Podepnę się , mam ten sam problem z x16xel była zima było wsio okej teraz , jak silnik dostanie temperatury to jest problem. Dodatkowo , na benzynie w przedziale od 900 do 2000 obrotów auto zadławi się , a powyżej 2000 obrotów idze jak burza .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maxdredi

ja tez mam x16xel.

znalazlem taki temat : moze komu sie przyda..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyzej napisal to tez moze byc jeden z powodow ja taki mialem, ale rownie dobrze to moze byc EGR, nieprawidlowa praca sondy lambda, lewe powietrze i wiele innych. Temat wielokrotnie walkowany i podobne tematy sa na forum wystarczy poszukac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie gadaj ze podobne sąna forum bo nie ma. Mówią Ci ze ewidentnie temp. otoczenia ma wpływ. Ja mam ten sam problem . Zaczęło się na jesieni tamtego roku. Samochód zaczął zamulać. Zacząłem szukać co jest przyczyna ale bez skutku. Później zrobiło się zimno i autko zaczęło jeździć jak marzenie. po dodaniu gazu jechało do przodu. Teraz znowu zrobiło się ciepło i silnik muli. Spalanie niby podobne ale jak dodasz gazu to się rozpędza jakbyś przyczepkę miał z tyłu:))

Czy ktoś wie co padło???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maxdredi

chyba trzeba droga eliminacji dojsc do tego co moze byc usterka. na pierwszy front idzie EGR (u mnie nowy), lambda (sprawna), kolo pasowe, czujnik temp silnika (nowy) oraz kompresja cylindrow.

Mnie nie liczac utraty mocy zaczal x16xel strzelac dymem. Strzelac---> jade na autostradzie i nagle widze za soba chmure niebieskiego dymu, ktora nagle znika po ok 3 min. I tak juz 5 razy mi sie dzialo. (co ok 2 tys km tak sie dzieje). Silnik nigdy nie dymil. Kompresja 11-17-17-15 Co to za usterka nie wiem i nikt nie odpowiada na moje posty na forum. (uszczelniacze zaworowe i pierscienie zgarniajace sa nowe)

Faktycznie jak silnik jest zimny to lepiej ciagnie.

Brak bledow na kompie.

Powoli trace cierpliwosc do tego silnika.

Edytowano przez maxdredi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy podpinaliście samochód pod kompa i były obserwowane parametry pracy silnika?? Podejrzewam, że nie. Zamulenie to usterka ciężka do zdiagnozowania i po prostu trzeba szukać a pierwszym krokiem w kierunku diagnozy jest podpięcie pod kompa i obserwacja parametrów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin P.

Ja u siebie mam uszkodzona lambde. To juz ktoras lambda i zawsze jest to samo.

Jedna ta sama usterka. I dalem sobie spokoj. Nie bede sie rozpisywal "o co kaman" bo wg mnie nie ma to wplywu szczegolnie na LPG. Na bezynie jezdze tyle az zagrzeje sie silnik. (na LPG jest jakis program Emulujacy dzialanie sondy na benzynie itp itd.). Wiec sonda nie musi dzialac.

Nie mam tez zadnych bledow. Po prostu, jak jest zimno to autko rwie sie do przodu. Jak cieplo to mul.

I nie chodzi tutaj o to czy silnik jest cieply czy zimny. Nie ma to znaczenia.

Wg. mnie to ktorys z czujnikow, tylko ktory?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie? Ja jeszcze wymyśliłem, że to może katalizator. U mnie śmierdzi co jakiś czas z katalizatora. Czy jest to możliwe, że w cieplejsze dni coś tam bardziej zapycha katalizator i wtedy samochód bardziej się dusi?? Sam to wymyśliłem ale nigdzie nie sprawdzałem. Ale po świętach chyba wyrzucę katalizator.

i zaznaczam nie chodzi tu o temperaturę silnika TYLKO TEMPERATURĘ OTOCZENIA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dlatego trzeba właśnie podłączyć pod kompa i poobserwować czujniki - inaczej to można zgadywać i wymieniać wszystkie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemo21

To co napisał kolega Grzesiekk23 może mieć sens, napewno warto to sprawdzić

Mi do głowy przychodzi jeszcze Przepływomierz, ale x16xel go nie mają. hmmmm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?? Czy wycinać katalizator??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz to wyciąć możesz, przeglądy w polsce to i tak bajka.. Ale zanim wytniesz to możesz rozłączyć tłumiki i sprawdzić czy jest lepiej. Kiedys jak bylem u mechanika to stało Audi 80, i szarpało tak do 3000 obrotów sie wogóle nie chciało wkręcać i okazało się że zabity był katalizator na amen.  Doszli do tego po 2 dniach sprawdzania

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

katalizatora do tej pory nie wyciąłem bo kolega stwierdził ze to nie ma nic do tego zamulania. w ostatnim czasie zaświecił się check i wyskoczył błąd egr. Może egr ma coś z tym wspólnego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli katalizator się zapcha to zamuli auto zatkaj sobie usta i spróbuj oddychać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego Arek_21Byd przeczytaj wszystko od początku. Głównym problemem jest zamulanie silnika 1,6 16V w wysokich temperaturach otoczenia. Jeśli jest zimno auto jeździ normalnie. Zamulanie jest mocno odczuwalne jeżeli temperatura otoczenia jest ponad 15 stopni. Raczej wątpliwe żeby to był katalizator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin P.

Cześć.

Ciągne temat dalej.

Kupiłem nowe części: sonde lambda (u stachowiaka dostałem oryginał GM za 109zł) w Intercarsie od 140zł zamienniki :-), oraz dwa czujniki (te przy termostacie) podajace temp. na zegary i ecu.

No i czuć różnice. Autko zbiera sie na kazdym biegu. Przyspiesza tak jak powinno, bez zamulenia (testowałem dzis 28,06 przy ponad 20 stopniach celcjusza. Na piatym biegu od 110km/h szła prawie tak jak na trójce :-). (ale wszyscy wiemy ze silnik 1.6 16v jest za maly do tego autka)

Na jałowym obroty stałe, nie faluja, a potrafiły 800-1500.

Wychodzi na to ze w moim przypadku to znów sonda!

Narazie nie chwale wiecej bo tylko jeden dzien jezdziłem wiec nie zaduzo moge napisac - ale jest poprawa. Napisze jeszcze co i jak wyszło z tego dalej.

Nowa sonda oczywiscie potrafi wywalic mi błąd i szarpnac, ale na gazie to normalne.

Stara sonda, jak ja wykreciłem to sam gwint i to co jest na zewnatrz, reszta wypalona :-), lekko poszła.

Co do czujnikow to sam nie wiem, czy pomogły - wymienilem profilaktycznie. Ten podajacy info na zegary dalej potrafi nagle skoczyc na czerone pole. Po restarcie silnika znow pokazuje prawidlowa temp. Nie wiem o co kaman.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika podającego info na zegar to miałem przypadek gdzie był problem z masą.

Nie wiem dlaczego ale po dokładnym oczyszczeniu przewodów przy akumulatorze plus ten który idzie do masy na aucie pokazuje temperaturę prawidłową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość irekgaz

podepnę się do tematu

u mnie vb 1,6 motor x16xel z 99r, te same objawy ma co piszecie, zamół total, raczej w całym zakresie obrotów , ponad 2500 obr/min troszkę lepiej, poniżej porażka, kupiłem autko 2 mies temu, wyciąłem kata, dałem strumienice, założyłem filtr k&n, zmieniłem koła na mniejsze na 185/65R15 ( z 205/65R15 ),rozrząd sprawdziłem, czujniki wałków i temp również, -- trochę lepiej się zrobiło po tych zabiegach ale daleko mu do normalnej jazdy,

mam juz dość auta i po wakacjach sprzedaję

kumpel ma diesla vw passat z 1985r 1,9tdi 85KM to jak jeżdżę jego autem to jak by taka sama moc, porazka

Edytowano przez irekgaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja wczoraj wyciągnąłem czujnik zasysanego powietrza. Ten na rurze za filtrem powietrza. Wyczyściłem jego końcówkę wacikiem namoczonym w spirytusie. Wydaje mi się że troszkę lepiej się zbiera. Ktoś sprawdzi i potwierdzi, albo zaprzeczy??

Edytowano przez grzesiekk23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin P.

Do kolegi OMG

Wyczyściłem wczoraj dokładnie klemy + wszystkie przewody do nich podłaczone. Wyczysciłem też przewody masowe.

I dzisiaj jes miodzio, tak jak być powinno.

W koncu zegary podaja prawidlowa temperature :-)

Dla kolegi OMG wisze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:">

Ale co wspólnego maja klemy, przewody masowe i czujnik temperatury to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w Vb są przewody masowe oprucz tych na kolektorze ssącym i na karoseri od klemy minusowej? W poprzednim samochodzie Tempra też miałem problem z czujnikamii czyszczenie masy pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×