Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Marcin P.

Zamulona 1.6

Recommended Posts

Guest Marcin P.

Witam.

Koledzy, moze ktos juz cos takiego przerabial?

Moja viki zamula, nie nowość.

Szczegolnie na LPG, na PB idzie troche lepiej ale i tak MUŁ. Szczegolnie muli do 3tys, powyzej cos tam ciagnie.

Nie ma znaczenia czy silnik cieply czy zimny.

Ma znaczenie temperatura otoczenia. Im chlodniej tym autko lepiej sie zbiera.

W zimie autko bylo zrywne, teraz im cieplej tym gorzej.

Gdzie szukac problemu? Auto pali na "PYK", filtry do LPG i PB wymienione, swiezy olej.

Dawno, dawno temu podczas instalacji gazu, zostal przerobiony filtr powietrza. Wyglada to w ten sposob ze powietrze jest brane z komory silnika a nie z rury dolotowej z grila tak jak bylo oryginalnie - oryginalny dolot zostal zaslepiony. A z drugiej strony filtra wycieto identyczny otwor jak ten z przodu.Zostalo tak zrobione bo podczas jazdy na LPG auto dostawalo za duzo "lewego" powietrza. Jak rozwiazac ten problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam . Podepnę się , mam ten sam problem z x16xel była zima było wsio okej teraz , jak silnik dostanie temperatury to jest problem. Dodatkowo , na benzynie w przedziale od 900 do 2000 obrotów auto zadławi się , a powyżej 2000 obrotów idze jak burza .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxdredi

ja tez mam x16xel.

znalazlem taki temat : moze komu sie przyda..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak kolega wyzej napisal to tez moze byc jeden z powodow ja taki mialem, ale rownie dobrze to moze byc EGR, nieprawidlowa praca sondy lambda, lewe powietrze i wiele innych. Temat wielokrotnie walkowany i podobne tematy sa na forum wystarczy poszukac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie gadaj ze podobne sąna forum bo nie ma. Mówią Ci ze ewidentnie temp. otoczenia ma wpływ. Ja mam ten sam problem . Zaczęło się na jesieni tamtego roku. Samochód zaczął zamulać. Zacząłem szukać co jest przyczyna ale bez skutku. Później zrobiło się zimno i autko zaczęło jeździć jak marzenie. po dodaniu gazu jechało do przodu. Teraz znowu zrobiło się ciepło i silnik muli. Spalanie niby podobne ale jak dodasz gazu to się rozpędza jakbyś przyczepkę miał z tyłu:))

Czy ktoś wie co padło???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxdredi

chyba trzeba droga eliminacji dojsc do tego co moze byc usterka. na pierwszy front idzie EGR (u mnie nowy), lambda (sprawna), kolo pasowe, czujnik temp silnika (nowy) oraz kompresja cylindrow.

Mnie nie liczac utraty mocy zaczal x16xel strzelac dymem. Strzelac---> jade na autostradzie i nagle widze za soba chmure niebieskiego dymu, ktora nagle znika po ok 3 min. I tak juz 5 razy mi sie dzialo. (co ok 2 tys km tak sie dzieje). Silnik nigdy nie dymil. Kompresja 11-17-17-15 Co to za usterka nie wiem i nikt nie odpowiada na moje posty na forum. (uszczelniacze zaworowe i pierscienie zgarniajace sa nowe)

Faktycznie jak silnik jest zimny to lepiej ciagnie.

Brak bledow na kompie.

Powoli trace cierpliwosc do tego silnika.

Edited by maxdredi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy podpinaliście samochód pod kompa i były obserwowane parametry pracy silnika?? Podejrzewam, że nie. Zamulenie to usterka ciężka do zdiagnozowania i po prostu trzeba szukać a pierwszym krokiem w kierunku diagnozy jest podpięcie pod kompa i obserwacja parametrów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marcin P.

Ja u siebie mam uszkodzona lambde. To juz ktoras lambda i zawsze jest to samo.

Jedna ta sama usterka. I dalem sobie spokoj. Nie bede sie rozpisywal "o co kaman" bo wg mnie nie ma to wplywu szczegolnie na LPG. Na bezynie jezdze tyle az zagrzeje sie silnik. (na LPG jest jakis program Emulujacy dzialanie sondy na benzynie itp itd.). Wiec sonda nie musi dzialac.

Nie mam tez zadnych bledow. Po prostu, jak jest zimno to autko rwie sie do przodu. Jak cieplo to mul.

I nie chodzi tutaj o to czy silnik jest cieply czy zimny. Nie ma to znaczenia.

Wg. mnie to ktorys z czujnikow, tylko ktory?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie? Ja jeszcze wymyśliłem, że to może katalizator. U mnie śmierdzi co jakiś czas z katalizatora. Czy jest to możliwe, że w cieplejsze dni coś tam bardziej zapycha katalizator i wtedy samochód bardziej się dusi?? Sam to wymyśliłem ale nigdzie nie sprawdzałem. Ale po świętach chyba wyrzucę katalizator.

i zaznaczam nie chodzi tu o temperaturę silnika TYLKO TEMPERATURĘ OTOCZENIA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dlatego trzeba właśnie podłączyć pod kompa i poobserwować czujniki - inaczej to można zgadywać i wymieniać wszystkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemo21

To co napisał kolega Grzesiekk23 może mieć sens, napewno warto to sprawdzić

Mi do głowy przychodzi jeszcze Przepływomierz, ale x16xel go nie mają. hmmmm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?? Czy wycinać katalizator??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chcesz to wyciąć możesz, przeglądy w polsce to i tak bajka.. Ale zanim wytniesz to możesz rozłączyć tłumiki i sprawdzić czy jest lepiej. Kiedys jak bylem u mechanika to stało Audi 80, i szarpało tak do 3000 obrotów sie wogóle nie chciało wkręcać i okazało się że zabity był katalizator na amen.  Doszli do tego po 2 dniach sprawdzania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

katalizatora do tej pory nie wyciąłem bo kolega stwierdził ze to nie ma nic do tego zamulania. w ostatnim czasie zaświecił się check i wyskoczył błąd egr. Może egr ma coś z tym wspólnego??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli katalizator się zapcha to zamuli auto zatkaj sobie usta i spróbuj oddychać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Arek_21Byd przeczytaj wszystko od początku. Głównym problemem jest zamulanie silnika 1,6 16V w wysokich temperaturach otoczenia. Jeśli jest zimno auto jeździ normalnie. Zamulanie jest mocno odczuwalne jeżeli temperatura otoczenia jest ponad 15 stopni. Raczej wątpliwe żeby to był katalizator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marcin P.

Cześć.

Ciągne temat dalej.

Kupiłem nowe części: sonde lambda (u stachowiaka dostałem oryginał GM za 109zł) w Intercarsie od 140zł zamienniki :-), oraz dwa czujniki (te przy termostacie) podajace temp. na zegary i ecu.

No i czuć różnice. Autko zbiera sie na kazdym biegu. Przyspiesza tak jak powinno, bez zamulenia (testowałem dzis 28,06 przy ponad 20 stopniach celcjusza. Na piatym biegu od 110km/h szła prawie tak jak na trójce :-). (ale wszyscy wiemy ze silnik 1.6 16v jest za maly do tego autka)

Na jałowym obroty stałe, nie faluja, a potrafiły 800-1500.

Wychodzi na to ze w moim przypadku to znów sonda!

Narazie nie chwale wiecej bo tylko jeden dzien jezdziłem wiec nie zaduzo moge napisac - ale jest poprawa. Napisze jeszcze co i jak wyszło z tego dalej.

Nowa sonda oczywiscie potrafi wywalic mi błąd i szarpnac, ale na gazie to normalne.

Stara sonda, jak ja wykreciłem to sam gwint i to co jest na zewnatrz, reszta wypalona :-), lekko poszła.

Co do czujnikow to sam nie wiem, czy pomogły - wymienilem profilaktycznie. Ten podajacy info na zegary dalej potrafi nagle skoczyc na czerone pole. Po restarcie silnika znow pokazuje prawidlowa temp. Nie wiem o co kaman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do czujnika podającego info na zegar to miałem przypadek gdzie był problem z masą.

Nie wiem dlaczego ale po dokładnym oczyszczeniu przewodów przy akumulatorze plus ten który idzie do masy na aucie pokazuje temperaturę prawidłową.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest irekgaz

podepnę się do tematu

u mnie vb 1,6 motor x16xel z 99r, te same objawy ma co piszecie, zamół total, raczej w całym zakresie obrotów , ponad 2500 obr/min troszkę lepiej, poniżej porażka, kupiłem autko 2 mies temu, wyciąłem kata, dałem strumienice, założyłem filtr k&n, zmieniłem koła na mniejsze na 185/65R15 ( z 205/65R15 ),rozrząd sprawdziłem, czujniki wałków i temp również, -- trochę lepiej się zrobiło po tych zabiegach ale daleko mu do normalnej jazdy,

mam juz dość auta i po wakacjach sprzedaję

kumpel ma diesla vw passat z 1985r 1,9tdi 85KM to jak jeżdżę jego autem to jak by taka sama moc, porazka

Edited by irekgaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wczoraj wyciągnąłem czujnik zasysanego powietrza. Ten na rurze za filtrem powietrza. Wyczyściłem jego końcówkę wacikiem namoczonym w spirytusie. Wydaje mi się że troszkę lepiej się zbiera. Ktoś sprawdzi i potwierdzi, albo zaprzeczy??

Edited by grzesiekk23

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marcin P.

Do kolegi OMG

Wyczyściłem wczoraj dokładnie klemy + wszystkie przewody do nich podłaczone. Wyczysciłem też przewody masowe.

I dzisiaj jes miodzio, tak jak być powinno.

W koncu zegary podaja prawidlowa temperature :-)

Dla kolegi OMG wisze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:">

Ale co wspólnego maja klemy, przewody masowe i czujnik temperatury to nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie w Vb są przewody masowe oprucz tych na kolektorze ssącym i na karoseri od klemy minusowej? W poprzednim samochodzie Tempra też miałem problem z czujnikamii czyszczenie masy pomogło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...