Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest H3sus

Nowy akumulator

Recommended Posts

Guest H3sus

Witam. Po zimie padł mi aku i chciałem kupić nowy. Nadarzyła się okazja i mam do kupienia od kolegi aku Boscha Silver 4cn. Tylko nie wiem czy podejdzie mi 44aH i 360A mam Viki A 1,6 z LPG. Czy to nie za mało? A no i aku jest używany ale tylko jakiś nie długi czas. A i co do ceny to 60zł. Jak myślicie brać czy nie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

w vectrze a czasami nie mam 55ah ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem jaki w 1,6 powinien być AQ ale jeśli wsadzisz za mały to Ci go będzie przeładowywać czego efektem będzie szybki zgon.

P.S Jak byś kiedyś się skusił na nowy to tylko Centra Futura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W VA 1.6 powinien byc aku 55ah

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko tyle, ze fabrycznie szedł 44Ah

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak włożysz radio i sub i jazda po mieście na światłach to 55 padnie ci bardzo szybko ja mam założony 75 i jestem zadowolony akumulator jest sprawny niema braków z niedoładowaniem jeśli jeździsz tylko po mieście to 55 lub 65 ampero

Share this post


Link to post
Share on other sites

akumulator im wiekszy tym lepiej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

44 rezerw miec nie bedzie ale da rade

u mnie juz od roku chodzi taki w c20xe i krecil nawet przy -20

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

jesli faktycznie jest ok to za 60zl bym sie nie zastanawial, pod warunkiem ze naprawde jest ok...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko zalezy od tego czy masz duzo dodatkowego sprzetu(radio, subufer,gps itp), ktory bedzie pobieral prad. 44Ah powinny ci starczyc jesli oczywiscie nie bedziesz nadwyrezal go dodatkowym pobieraniem pradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy większym akumulatorze alternator może mieć pod górkę i problem z 44 Ah da sobie radę w każdej sytuacji a wiadomo że jak będzie kolega grał na postoju radiem z tak zwaną tuba to i aku 74 Ah padnie a i alternator nie doładuje jego nigdy tak jak być powinno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wika zgadzam sie z Toba ale tylko w przypadku calkowitego rozladowania akumulatora

wtedy alternator staje na uszach a kable sie grzeja do czerwonosci zeby naladowac padniety aku, im wiekszy aku tym bardziej w kosc dostanie altek i instalacja

jednak przy normalnej eksploatacji alternator wyrownuje jedynie zuzywany na bierzaco prad i aku wcale nie jest rozladowywany

nie ma wiec wtedy mowy o niedoladowanym aku

i tu sprawdzi sie powiedzenie "lepiej nosic niz sie prosic" - lepiej miec zapas pradu niz pchac auto gdy aku sobie nie poradzi i padnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by hapko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy alternator ma swoje parametry i nie zawsze jest tak że takie wielkie aku doładuje . nie ma szans. Aku sobie nie poradzi tylko wtedy jak alternator jego nie doładuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jeszcze raz napisze i postaram sie dokladniej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

alternator rownowazy prąd pobierany przez wszystkie odbiorniki po to aby wlasnie podczas jazdy nie rozladowywal sie akumulator, moze byc nawet 100Ah

przy normalnej eksploatacji kazdy altek go doladuje bo po zalczeniu wszystkich odbiornikow napiecie jest wieksze niz niezbedne 12V

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

a rozladowanie akumulatora podczas kilkusekundowego rozruchu silnika jest tak niewielkie ze zostaje wyronwane niemalze natychmiast

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

i na koniec - altek nie jest obliczony pod akumulator a pod ilosc odbiornikow w aucie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

i jesli nie rozladujesz aku na postoju (oczywiscie dluzej wytrzyma wiekszy) to podczas jazdy nie ma opcji zeby aku byl niedoladowany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak wyżej napisano do VA 1.6 zaleca się 44 Ah zawsze możesz dać trochę większy tyle że jak robisz

krótkie trasy często odpalasz gasisz jednym słowem same miasto ten większy może być nie doładowywany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czytając twoje posty odnoszę wrażenie że sam się pogubiłeś najpierw piszesz że lepszy większy potem że nie lepszy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Twoje tłumaczenia są nieco dziwne no ale każdy coś tam wie - nie tłumacz dziewczynie co ma zakład mechaniczny i mechanikę na codzień w domu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no własnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> i w noc tez

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Edited by IRON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie odbiegajcie od tematu co kto ma w domu...

Aku jak najbardziej można brac, będzie odpowiedni, a przynajmniej taki jak producent przewidział

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie

tak jak twórcy przewidzieli jest wystarczający by potem nie mieć problemów z rozrusznikiem i innymi bolączkami:blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z resztą jak kolega pisze, że ktoś tam go używał krótko i woła za niego 60zł, to nawet jak być Ci tylko rok wytrzymał, to za taką kasę, bym brał.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiec nie widzę tu przeszkód aby był większy aku bo alternator i tak ma zapas Energi

Z poniższej charakterystyki alternatora A-133 widać, że jego moc szybko rośnie w stosunku do obrotów, oraz że zaczyna pracować już przy 1000 obr/min. Jego moc to 740W, ale była też produkowana jego odmiana (także na 14V) A-133-80p do FSO z klimatyzacją o mocy 1120W.

Please login or register to see this image.

Edited by maxior

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest H3sus

Aku zakupiłem. Na razie po dwóch wypadach na miasto sprawuj się ok. Co do odbiorników to nie mam żadnej skrzynki ani wzmaka ani nic tylko radio i jakaś głupia dioda imitująca alarm

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Teraz w weekend jadę do domu niecałe 200km i trochę postoi do tej pory więc zobaczymy jak się spisze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maxior filozofie za dyche

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> tu nie ma dyskusji jaki kupic nowy aku, tylko czy taki i taki jest okazja kupic i czy brac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

H3sus, a dlaczego ma sie sprawowac nie ok? jezeli inżynierowie niemiaszki obliczyli, ze dana pojemnośc akumulatora będzię optymalna to chyba nie ma tu miejsc na wątpliwości

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam pytanko mój silnik 1,6 jak go kupiłem akku był 50ah i żadnego wyposażenia.Teraz dołożyłem elektryczne szyby,szyberdach,centralny,bc,i elektryczne i podgrzewane lusterka.Jaki muszę kupić akku?Zastanawiam się nad 55ah może być?i Jakiej firmy polecacie

Edited by tornado

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Prawdopodobnie masz alternator 70A, zatem jeśli był 50Ah a chcesz większy to z tym problemu nie będzie. Powiem tak, skoro dołożyłeś dość prądożernych odbiorników elektrycznych, to 55Ah będzie wystarczające. BC akurat dużo nie bierze ale szyber, szyby oraz grzanie lusterek tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok to ja też mam pytanko mój silnik 1,6 jak go kupiłem akku był 50ah i żadnego wyposażenia.Teraz dołożyłem elektryczne szyby,szyberdach,centralny,bc,i elektryczne i podgrzewane lusterka. no i sprzet grający tuba wzmak kondensator itp.Jaki muszę kupić akku?Zastanawiam się nad 55ah może być?

Edited by tornado

Share this post


Link to post
Share on other sites

ile razy jeszcze to wkleisz??

nie wspominajac o tym, że nie pytasz o to tylko na tym forum

Edited by przemty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...