Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość H3sus

Nowy akumulator

Polecane posty

Gość H3sus

Witam. Po zimie padł mi aku i chciałem kupić nowy. Nadarzyła się okazja i mam do kupienia od kolegi aku Boscha Silver 4cn. Tylko nie wiem czy podejdzie mi 44aH i 360A mam Viki A 1,6 z LPG. Czy to nie za mało? A no i aku jest używany ale tylko jakiś nie długi czas. A i co do ceny to 60zł. Jak myślicie brać czy nie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w vectrze a czasami nie mam 55ah ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie wiem jaki w 1,6 powinien być AQ ale jeśli wsadzisz za mały to Ci go będzie przeładowywać czego efektem będzie szybki zgon.

P.S Jak byś kiedyś się skusił na nowy to tylko Centra Futura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W VA 1.6 powinien byc aku 55ah

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko tyle, ze fabrycznie szedł 44Ah

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak włożysz radio i sub i jazda po mieście na światłach to 55 padnie ci bardzo szybko ja mam założony 75 i jestem zadowolony akumulator jest sprawny niema braków z niedoładowaniem jeśli jeździsz tylko po mieście to 55 lub 65 ampero

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

akumulator im wiekszy tym lepiej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

44 rezerw miec nie bedzie ale da rade

u mnie juz od roku chodzi taki w c20xe i krecil nawet przy -20

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

jesli faktycznie jest ok to za 60zl bym sie nie zastanawial, pod warunkiem ze naprawde jest ok...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy od tego czy masz duzo dodatkowego sprzetu(radio, subufer,gps itp), ktory bedzie pobieral prad. 44Ah powinny ci starczyc jesli oczywiscie nie bedziesz nadwyrezal go dodatkowym pobieraniem pradu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy większym akumulatorze alternator może mieć pod górkę i problem z 44 Ah da sobie radę w każdej sytuacji a wiadomo że jak będzie kolega grał na postoju radiem z tak zwaną tuba to i aku 74 Ah padnie a i alternator nie doładuje jego nigdy tak jak być powinno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wika zgadzam sie z Toba ale tylko w przypadku calkowitego rozladowania akumulatora

wtedy alternator staje na uszach a kable sie grzeja do czerwonosci zeby naladowac padniety aku, im wiekszy aku tym bardziej w kosc dostanie altek i instalacja

jednak przy normalnej eksploatacji alternator wyrownuje jedynie zuzywany na bierzaco prad i aku wcale nie jest rozladowywany

nie ma wiec wtedy mowy o niedoladowanym aku

i tu sprawdzi sie powiedzenie "lepiej nosic niz sie prosic" - lepiej miec zapas pradu niz pchac auto gdy aku sobie nie poradzi i padnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez hapko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Każdy alternator ma swoje parametry i nie zawsze jest tak że takie wielkie aku doładuje . nie ma szans. Aku sobie nie poradzi tylko wtedy jak alternator jego nie doładuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To jeszcze raz napisze i postaram sie dokladniej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

alternator rownowazy prąd pobierany przez wszystkie odbiorniki po to aby wlasnie podczas jazdy nie rozladowywal sie akumulator, moze byc nawet 100Ah

przy normalnej eksploatacji kazdy altek go doladuje bo po zalczeniu wszystkich odbiornikow napiecie jest wieksze niz niezbedne 12V

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

a rozladowanie akumulatora podczas kilkusekundowego rozruchu silnika jest tak niewielkie ze zostaje wyronwane niemalze natychmiast

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

i na koniec - altek nie jest obliczony pod akumulator a pod ilosc odbiornikow w aucie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

i jesli nie rozladujesz aku na postoju (oczywiscie dluzej wytrzyma wiekszy) to podczas jazdy nie ma opcji zeby aku byl niedoladowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej napisano do VA 1.6 zaleca się 44 Ah zawsze możesz dać trochę większy tyle że jak robisz

krótkie trasy często odpalasz gasisz jednym słowem same miasto ten większy może być nie doładowywany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

czytając twoje posty odnoszę wrażenie że sam się pogubiłeś najpierw piszesz że lepszy większy potem że nie lepszy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Twoje tłumaczenia są nieco dziwne no ale każdy coś tam wie - nie tłumacz dziewczynie co ma zakład mechaniczny i mechanikę na codzień w domu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no własnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> i w noc tez

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Edytowano przez IRON

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie odbiegajcie od tematu co kto ma w domu...

Aku jak najbardziej można brac, będzie odpowiedni, a przynajmniej taki jak producent przewidział

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokładnie

tak jak twórcy przewidzieli jest wystarczający by potem nie mieć problemów z rozrusznikiem i innymi bolączkami:blush:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z resztą jak kolega pisze, że ktoś tam go używał krótko i woła za niego 60zł, to nawet jak być Ci tylko rok wytrzymał, to za taką kasę, bym brał.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiec nie widzę tu przeszkód aby był większy aku bo alternator i tak ma zapas Energi

Z poniższej charakterystyki alternatora A-133 widać, że jego moc szybko rośnie w stosunku do obrotów, oraz że zaczyna pracować już przy 1000 obr/min. Jego moc to 740W, ale była też produkowana jego odmiana (także na 14V) A-133-80p do FSO z klimatyzacją o mocy 1120W.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Edytowano przez maxior

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość H3sus

Aku zakupiłem. Na razie po dwóch wypadach na miasto sprawuj się ok. Co do odbiorników to nie mam żadnej skrzynki ani wzmaka ani nic tylko radio i jakaś głupia dioda imitująca alarm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Teraz w weekend jadę do domu niecałe 200km i trochę postoi do tej pory więc zobaczymy jak się spisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

maxior filozofie za dyche

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> tu nie ma dyskusji jaki kupic nowy aku, tylko czy taki i taki jest okazja kupic i czy brac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

H3sus, a dlaczego ma sie sprawowac nie ok? jezeli inżynierowie niemiaszki obliczyli, ze dana pojemnośc akumulatora będzię optymalna to chyba nie ma tu miejsc na wątpliwości

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanko mój silnik 1,6 jak go kupiłem akku był 50ah i żadnego wyposażenia.Teraz dołożyłem elektryczne szyby,szyberdach,centralny,bc,i elektryczne i podgrzewane lusterka.Jaki muszę kupić akku?Zastanawiam się nad 55ah może być?i Jakiej firmy polecacie

Edytowano przez tornado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Prawdopodobnie masz alternator 70A, zatem jeśli był 50Ah a chcesz większy to z tym problemu nie będzie. Powiem tak, skoro dołożyłeś dość prądożernych odbiorników elektrycznych, to 55Ah będzie wystarczające. BC akurat dużo nie bierze ale szyber, szyby oraz grzanie lusterek tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok to ja też mam pytanko mój silnik 1,6 jak go kupiłem akku był 50ah i żadnego wyposażenia.Teraz dołożyłem elektryczne szyby,szyberdach,centralny,bc,i elektryczne i podgrzewane lusterka. no i sprzet grający tuba wzmak kondensator itp.Jaki muszę kupić akku?Zastanawiam się nad 55ah może być?

Edytowano przez tornado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ile razy jeszcze to wkleisz??

nie wspominajac o tym, że nie pytasz o to tylko na tym forum

Edytowano przez przemty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×