Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

fantomek

uhhh ale ktoś zakręcił pokrywę filtra paliwa..

Polecane posty

dziś chciałem wymienic filtr paliwa w Z1.9dth bo troszke podcieka spod pokrywy, poluzowalem srubkę spustową na dole filtra i chcialem odkrecic pokrywe i poniosłem porażkę, jakas mądra głowa tak mocno skręciła pokrywe ze nie drgnęła, takze bez warsztatu sie nie obejdzie zapewne potrzeba bedzie klucz z obejmą, a moze macie jeszcze jaksi patent?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mi także podcieka spod pokrywy ropa. Filtr wymieniałem w październiku i wygląda na to że mechanik krzywo założył uszczelkę.

Jeżeli chodzi o problemy z odkręceniem to faktycznie były duże. Dopiero 2 silne osoby dały rade po wyjęciu puszki z filtrem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy do odkręcenia jest klucz z obejmą coś w stylu kluczy do filtrów oleju. Ja osobiście wymieniałem filtr raz i poradziłem sobie przy pomocy starego paska rozrządu i łomu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pasek robił za obejmę a łom za ramię, oczywiście operacja możliwa do wykonania tylko na wyciągniętym filtrze, najlepiej wkręcić do w imadło, no i oczywiście wszystko z wyczuciem żeby czegoś nie połamać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mój mechanik po kilku próbach z kluczami, paskami itd.wziął drewniany klocek, mały młotek i w lewo stuknął z wyczuciem w występ na pokrywie.Oczywiście obudowa w imadle przez szmatę. Bez problemu poszło, czasem najprostsze narzędzia są najlepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od kilku miesięcy z powodzeniem używam klucza do filtrów paliwa, który skonstruowałem, teraz pojawiła się możliwość wykonania większej ilości takich kluczyków, czy byli by chętni na takie narzędzie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

przed momentem właśnie męczyłem się z odkręceniem filtra, po wyjęciu go nie udało się, włożyłem go spowrotem do mocowania pod maską i tam dwoma rekami w rękawiczkach po kilku minutach męczenia udało się ją ruszyć. Gdy była luzem wyjęta obudowa nie było szans samemu jej odkręcić, w imadle, którym probowałem złapać nie zmieścił się - brakło szerokości chwytu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

i dlatego łatwiej odkręcać korzystając z mocowania obudowy pod maską, odpada konieczność pomocy drugiej osoby. Chyba, że można wyrwać to mocowanie... W moim wypadku się sprawdziło

Edytowano przez matherr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam, mam zrobiony przyrząd do mocowania filtra w imadle przez co nIe ściskam obudowy filtra

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Filtr odkręcałem i zakręcałem kluczem z łancuszkiem rowerowym. Potrzebuje klucz z mozliwością kręcenia w osi filtra przez nasdkę i klucz dynamometryczny.

Czy twój klucz się nada ?

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

A ja z innej strony w sobotę zobaczyłem ze podcieka mi filtr paliwa pojechałem do mechanika do dziś było dobrze i znów zaczęło się z niego sączyć może znacie jakiś sposób co by go dobrze uszczelnić ????? I jeszcze jedno pytanko co to jest za złącze które jest na spodzie filtra bo mam na tym złączu ślady ropy.

Edytowano przez arirok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli podcieka to najprawdopodobniej wina oringa, może źle założony a może przy wymianie filtra nie założyli nowego.

Wtyczka na dole obudowy to podgrzewacz paliwa, nawet nie wiem czy jest wymienny, czy też w komplecie z całą obudową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po Oplowskim servisie tez mialem problem z odkreceniem filtra.

Robie servisy w Viki co 20kkm i za kazdym razem wymieniam filtr paliwa co wyklucza zle wlozenie gumowej uszczelki i za kazdym razem po przejechaniu okolo 10kkm zaczyna mi sie pocic przy nakretce po czy zaczyna troszeczke smierdziec w aucie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na tej nakrętce filtra dopatrzyłem się że jest tam napisany moment dokręcenia bodajże 30Nm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A rzeczywistość jest taka, że trzeba dopier..ć tyle ile się żeby nie ciekło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dynamometr trzeba mieć po prostu w łapie, u mnie ostatnio dwa razy dokręcaliśmy w trakcie tej prostej, ale jakże upierdliwej roboty wpadł mi właśnie do głowy pomysł zrobienia klucza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam.

przed montażem posmarowałem uszczelkę ropą a potem dopkręciłem kluczem łańcuszkowym "na czuja" .....

narazie nic się nie poci

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

W czasie kręcenia obudowa filtra siedziała bezpiecznie w spec uchwycie a ten wkręcony był w imadło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

A może ktoś posiada z klubowiczów w Warszawie taki Zaciskowy klucz obudowy filtra paliwa ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×