Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

fantomek

uhhh ale ktoś zakręcił pokrywę filtra paliwa..

Recommended Posts

dziś chciałem wymienic filtr paliwa w Z1.9dth bo troszke podcieka spod pokrywy, poluzowalem srubkę spustową na dole filtra i chcialem odkrecic pokrywe i poniosłem porażkę, jakas mądra głowa tak mocno skręciła pokrywe ze nie drgnęła, takze bez warsztatu sie nie obejdzie zapewne potrzeba bedzie klucz z obejmą, a moze macie jeszcze jaksi patent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mi także podcieka spod pokrywy ropa. Filtr wymieniałem w październiku i wygląda na to że mechanik krzywo założył uszczelkę.

Jeżeli chodzi o problemy z odkręceniem to faktycznie były duże. Dopiero 2 silne osoby dały rade po wyjęciu puszki z filtrem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepszy do odkręcenia jest klucz z obejmą coś w stylu kluczy do filtrów oleju. Ja osobiście wymieniałem filtr raz i poradziłem sobie przy pomocy starego paska rozrządu i łomu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pasek robił za obejmę a łom za ramię, oczywiście operacja możliwa do wykonania tylko na wyciągniętym filtrze, najlepiej wkręcić do w imadło, no i oczywiście wszystko z wyczuciem żeby czegoś nie połamać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mój mechanik po kilku próbach z kluczami, paskami itd.wziął drewniany klocek, mały młotek i w lewo stuknął z wyczuciem w występ na pokrywie.Oczywiście obudowa w imadle przez szmatę. Bez problemu poszło, czasem najprostsze narzędzia są najlepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kilku miesięcy z powodzeniem używam klucza do filtrów paliwa, który skonstruowałem, teraz pojawiła się możliwość wykonania większej ilości takich kluczyków, czy byli by chętni na takie narzędzie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przed momentem właśnie męczyłem się z odkręceniem filtra, po wyjęciu go nie udało się, włożyłem go spowrotem do mocowania pod maską i tam dwoma rekami w rękawiczkach po kilku minutach męczenia udało się ją ruszyć. Gdy była luzem wyjęta obudowa nie było szans samemu jej odkręcić, w imadle, którym probowałem złapać nie zmieścił się - brakło szerokości chwytu

Please login or register to see this quote.

i dlatego łatwiej odkręcać korzystając z mocowania obudowy pod maską, odpada konieczność pomocy drugiej osoby. Chyba, że można wyrwać to mocowanie... W moim wypadku się sprawdziło

Edited by matherr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam, mam zrobiony przyrząd do mocowania filtra w imadle przez co nIe ściskam obudowy filtra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Filtr odkręcałem i zakręcałem kluczem z łancuszkiem rowerowym. Potrzebuje klucz z mozliwością kręcenia w osi filtra przez nasdkę i klucz dynamometryczny.

Czy twój klucz się nada ?

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja z innej strony w sobotę zobaczyłem ze podcieka mi filtr paliwa pojechałem do mechanika do dziś było dobrze i znów zaczęło się z niego sączyć może znacie jakiś sposób co by go dobrze uszczelnić ????? I jeszcze jedno pytanko co to jest za złącze które jest na spodzie filtra bo mam na tym złączu ślady ropy.

Edited by arirok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli podcieka to najprawdopodobniej wina oringa, może źle założony a może przy wymianie filtra nie założyli nowego.

Wtyczka na dole obudowy to podgrzewacz paliwa, nawet nie wiem czy jest wymienny, czy też w komplecie z całą obudową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po Oplowskim servisie tez mialem problem z odkreceniem filtra.

Robie servisy w Viki co 20kkm i za kazdym razem wymieniam filtr paliwa co wyklucza zle wlozenie gumowej uszczelki i za kazdym razem po przejechaniu okolo 10kkm zaczyna mi sie pocic przy nakretce po czy zaczyna troszeczke smierdziec w aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tej nakrętce filtra dopatrzyłem się że jest tam napisany moment dokręcenia bodajże 30Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A rzeczywistość jest taka, że trzeba dopier..ć tyle ile się żeby nie ciekło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dynamometr trzeba mieć po prostu w łapie, u mnie ostatnio dwa razy dokręcaliśmy w trakcie tej prostej, ale jakże upierdliwej roboty wpadł mi właśnie do głowy pomysł zrobienia klucza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam.

przed montażem posmarowałem uszczelkę ropą a potem dopkręciłem kluczem łańcuszkowym "na czuja" .....

narazie nic się nie poci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

W czasie kręcenia obudowa filtra siedziała bezpiecznie w spec uchwycie a ten wkręcony był w imadło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

A może ktoś posiada z klubowiczów w Warszawie taki Zaciskowy klucz obudowy filtra paliwa ?

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...