Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest pzuberek

Zamulony silnik po czyszczeniu zaworu EGR

Recommended Posts

Guest pzuberek

Witam wszystkich i proszę o pomoc. Moja Viki to dwunastolatek z silnikiem 1,6 X16XEL. Niedawno zaczęła przechodzić samą siebie. Najpierw urwany gwint napinacza paska rozrządu przez co pasek powędrował kilka ząbków dalej i cała głowica do remontu. Potem brak ładowania akumulatora – walnięty regulator (a tak dla informacji – zawsze zerknijcie czy przy przekręceniu kluczyka zapala się wam kontrolka ładowania – przy zepsutym regulatorze w ogóle się nie zapala i akumulator pada w trasie po przejechaniu ok. 50 kilometrów). Jak tylko wyjechałem z warsztatu po wymianie regulatora zapaliła się kontrolka check engine. Na kompie pokazało błąd EGR kod 1405. I tutaj kolejne schody. Po wyczyszczeniu zaworu w zakładzie elektrycznym odebrałem samochodzik i zdziwienie – kompletny brak mocy na niskich obrotach!! Przy włączonej klimie, to muszę wejść na bardzo wysokie obroty, żeby silnik w ogóle nie zgasł podczas ruszania. Na drugim biegu to samo, albo wysokie obroty albo staje. Wchodzenie na wyższe obroty przychodzi mu z wielkim bólem. Sprawa była już szeroko opisywana, ale jak widziałem najczęściej było to związane z zapchanym EGR-em a nie dopiero co wyczyszczonym.

Poradzcie co mam robić. Wróciłem do elektryka i sprawdziliśmy wszystko co tylko można było na kompie – żadnych błędów, wszystkie odczyty w normie, nie pali się kontrolka check!

Z góry dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego wolę naprawiać wszystko sam przynajmniej wiem czy dobrze zrobiłem , coś mi się wydaję że jeśli dobrze wyczyścili EGR to masz go do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te objawy nie są związane z EGR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pzuberek

Dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi. Czyli jak rozumiem czeka mnie wymiana po kolei świec, listwy zasilającej i niewiadomo czego jeszcze aż do wyeliminowania problemu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...