Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość pzuberek

Zamulony silnik po czyszczeniu zaworu EGR

Polecane posty

Gość pzuberek

Witam wszystkich i proszę o pomoc. Moja Viki to dwunastolatek z silnikiem 1,6 X16XEL. Niedawno zaczęła przechodzić samą siebie. Najpierw urwany gwint napinacza paska rozrządu przez co pasek powędrował kilka ząbków dalej i cała głowica do remontu. Potem brak ładowania akumulatora – walnięty regulator (a tak dla informacji – zawsze zerknijcie czy przy przekręceniu kluczyka zapala się wam kontrolka ładowania – przy zepsutym regulatorze w ogóle się nie zapala i akumulator pada w trasie po przejechaniu ok. 50 kilometrów). Jak tylko wyjechałem z warsztatu po wymianie regulatora zapaliła się kontrolka check engine. Na kompie pokazało błąd EGR kod 1405. I tutaj kolejne schody. Po wyczyszczeniu zaworu w zakładzie elektrycznym odebrałem samochodzik i zdziwienie – kompletny brak mocy na niskich obrotach!! Przy włączonej klimie, to muszę wejść na bardzo wysokie obroty, żeby silnik w ogóle nie zgasł podczas ruszania. Na drugim biegu to samo, albo wysokie obroty albo staje. Wchodzenie na wyższe obroty przychodzi mu z wielkim bólem. Sprawa była już szeroko opisywana, ale jak widziałem najczęściej było to związane z zapchanym EGR-em a nie dopiero co wyczyszczonym.

Poradzcie co mam robić. Wróciłem do elektryka i sprawdziliśmy wszystko co tylko można było na kompie – żadnych błędów, wszystkie odczyty w normie, nie pali się kontrolka check!

Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wolę naprawiać wszystko sam przynajmniej wiem czy dobrze zrobiłem , coś mi się wydaję że jeśli dobrze wyczyścili EGR to masz go do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

te objawy nie są związane z EGR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pzuberek

Dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi. Czyli jak rozumiem czeka mnie wymiana po kolei świec, listwy zasilającej i niewiadomo czego jeszcze aż do wyeliminowania problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×