Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Swierszcz82

Tuleje stabilizatora / Mocowanie amortyzatorów

Polecane posty

Napisałem n/w post także na górze w jednym z tematów ale chciałem aby był bardziej widoczny dlatego jeszcze raz tutaj go napiszę. Mam nadzieję, że regulaminu nie łamie. A więc ...

Dziś po wizycie u mechanika dowiedziałem się, że mam do wymiany.

1. Tuleje stabilizatora przedniego i tylnego.

2. Górne mocowania amortyzatorów przednich.

I teraz jako laik mam do Was pytania:

Ad 1: Czy te tuleje stabilizatora to "idą" po jednej na każdą stronę samochodu ? (czyli 2 na tył i 2 na przód ? = w sumie 4 ?)

Ad 2: Co wchodzi w skład takiego mocowania ? Czy to jest jedna część czy może kilka wchodzących w skład kompletu ?

Także szukam na allegro w/w części i jedyne co mi się trafia to gumy stabilizatora albo poduszki amortyzatora. To to czego potrzebuję czy źle szukam ?

Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wiec tak : na jeden stabilizator przychodza 2 poduszki ( tuleje ) czyli w twoim przypadku potrzebujesz 4 szt (pamietaj ze przedni i tylny stabilizator ma inna srednice , pozatym sa rozne srednice na poszczegolne drazki wiec proponuje pomiary sowmiarka w miescu mocowania poduszek )

gorne mocowanie amortyzatora ( poduszka ) to jeden element metalowo-gumowy , proponuje zebys odrazu zamowil sobie lozyska do kompletu , pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego co do stabilizatorów to masz tam tylko gumy i łączniki stabilizatora. Gumy warto powymieniac, koszt nie duży 20 zł za 4 szt 2 przód i 2 tył, a czasami efekt jest wyraźny. Co do tego górnego mocowania amortyzatorów pewnie chodzi o te poduszki. Sa to elementy gumowe lub gumowo metalowe a jak wiadomo takie sie zuzywaja i warto je wymieniac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jarek1986

ja u siebie wymieniałem z tyłu tuleje bo mechanik stwierdził że reszta jeszcze pochodzi ale po 5tys km zaczęło znowu stukać więc znowu pojechałem do mechanika i on stwierdził że kolejne trzeba wymienić a wymiana tego to miał być koszt koło 100zł ale do tego części i podliczając sobie koszt napraw i koszt części jeżeli wymieniał bym każde osobno to za drogo by było więc kupiłem komplet na cały tył firmy lamforder koszt to był koło 450zł ale zrobiłem na tym już 70 tys i nic jeszcze nie stuka jest tam sporo rozbierania ale jak sam sobie zrobisz to wiesz co masz i jak masz zrobione

dlatego polecał bym jak już zaczynasz wymieniać coś to od razu cały komplet bo jak jedno wymienisz to drugie za chwilę pójdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak podsumowując, czy dobrze rozumiem:

1. Tuleje stabilizatora tył - 2 na tył (po 1 na 1 stronę samochodu) >>> czy też 4 na tył (po 2 sztuki na 1 stronę samochodu?)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

<< coś takiego ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

2. Tuleje stabilizatora przód - 2 na przód (po 1 na 1 stronę samochodu) >>> j.w.

3. Górne mocowanie amortyzatorów przednich - 2 poduszki (1 na lewy i 1 na prawy....) (czy też coś jeszcze ? jakieś tuleje, łożyska do tych mocowań ?)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Dobrze rozumiem ?

I jeszcze jedna wątpliwość: tuleja stabilizatora = guma stabilizatora ? To zamienne nazewnictwo ?

A dla Jarka1986 odpowiedź: tez się pytałem czy trzeba robić komplet z tyłu ale mechanik (rodzina, więc chyba by nie kłamał ;-)) stwierdził że nie ma powodu że wszystko jest ok i tylko te elementy, to tak żeby nie Pominąć w odpowiedzi udzielonej przez Ciebie rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego przeczytaj jeszcze raz to co ci napisalem , juz jasniej nie mozna chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ok... wydaje mi się że zrozumiałem ...

Dziekuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×