Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest lukasz_x20xev

Problem z hamulcami Vectra B.

Recommended Posts

Guest lukasz_x20xev

Witam

Jestem tu nowy i nie wiem czy dobrze robię zakładając nowy temat ale nie mogłem nic znaleźć na ten temat na Waszym forum.

Do rzeczy.

Jakieś dwa tygodnie temu zauważyłem że podczas jazdy załączyły się kontrolki od ABS i TC - kontrola trakcji (tak się domyślam).

Zatrzymałem się wyłączyłem auto i po ponownym uruchomieniu było już wszytko ok. Ale ta sytuacja zaczęła powtarzać się coraz częściej. Na początku zapalały się tylko te dwie lampki ale z hamulcami było wszystko dobrze. Jakiś tydzień temu po zapaleniu tych kontrolek zauważyłem iż z za kokpitu słychać wyraźny stukot. Stukot brzmi tak jakby włożyć plastik w szprychy kręcącego się koła rowerowego. stukot nie zależy od prędkości z jaką jadę. Załącza się nawet na postoju. Nieraz załącza się sam stukot bez kontrolek a nieraz z kontrolkami. Nie ma żadnej regularności w występowaniu tej sytuacji. Wystarczy że lekko dotknę nogą pedału hamulca i stukot ustaje - kontrolki gasną tylko po ponownym uruchomieniu silnika. Zauważyłem również że gdy stukot występuje i chce zahamować hamulce są 'słabsze' i tak jakbym hamował z włączonym systemem ABS. Sprawdzałem płyn hamulcowy i wszystko z nim ok - kolor ,konsystencja i poziom.

Proszę Was o pomoc.

Druga sprawa do płyn chłodniczy. Piszę o nim bo może te dwie sytuacje mają ze sobą coś wspólnego. A mianowicie od dwóch no może trzech tygodni zauważyłem duży ubytek tego płynu. przez trzy tygodnie dolałem już około 4 litrów. Z tego co wyczytałem to należy sprawdzić olej silnikowy na bagnecie i nakrętce - bagnet OK nakrętka OK. olej jest przejrzysty a na nakrętce nie ma żadnej mazi! Ogrzewanie auta w środku jest ok. temperatura płynu dochodzi max do 85 stopni.

Bardzo proszę Was o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odczytać błędy ABS i sprawdzić czujnik przy piaście

co do ubytków płynu to trzeba obserwować skąd leci - nie przypuszczam, żeby to miało związek z tym pierwszym

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tutaj masz temat apropo ubytku płynu, masz klime?

Please login or register to see this link.

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukasz_x20xev

ZUBEK73 - też pomyślałem o tym że skądś leci i przez tydzień stawiałem auto w tym samym miejscu pod blokiem na polbruku i nic na nim nie zauważyłem ani kapki!!

SNOWSURFER - tak mam klimę ale się nie włącza. Po napiśnięciu przycisku klimy zapala się lampka na nim natomiast sama klima nie pracuje

Please login or register to see this quote.

Jak mogę odczytać te błędy???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak nie pracuje to albo masz za mało gazu albo ktorys z czujników poleciał (są 2 obok siebie na dole przy chłodnicy)

Tak sie odczytuje błędy

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błedów ABS tym sposobem nie zczyta - tylko komp

Wyciekać może np. tylko podczas pracy silnika (kapie na gorące części i odparowuje) - na postoju może nie lecieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukasz_x20xev

Czyli w sposób podany przez kolegę SNOWSURFER błędów nie zczytam? więc pozostaje mi jechać na komputer.

W poniedziałek pojadę do kolegi na komputer i zobaczymy co jest w pamięci sterownika.

Co do tego czujnika przy piaście to mianowicie przy którym kole i w którym miejscu dokładnie jest ten czujnik. I na co mam zwrócić uwagę jak już dostanę się do tego czujnika?

Jutro mogę wjechać na kanał i obejrzeć. Mogę nawet zrobić zdjęcia i dodać na forum aby Koledzy mogli obejrzeć i doradzić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dojeżdżam do pracy 100 km każdego dnia i nie chce aby pewnego dnia zabrakło mi hamulców.

Natomiast w sprawie płynu do chłodnicy będę się przyglądał dokładnie całej instalacji. Jeśli dobrze wyczytałem to w miejscu, w którym jest przeciek z instalacji powinny być białe lub szare ślady tak?

Póki co bardzo dziękuję wam za wskazówki

Zapomniałem jeszcze dodać, iż auto ma zainstalowana sekwencyjną instalację gazową GRC. Auto kupiłem w roku 2008 w listopadzie a instalacja była montowana w czerwcu 2008 roku.

A tak na marginesie Wam powiem że Pan fachowiec-mechanik jak sam siebie nazywa po tym jak mu opisałem sytuacje z płynem obszedł auto w koło i stwierdził cytuję - ' napewno wysrałeś uszczelkę pod głowicą ' takich niestety mam mechaników w moim rodzinnym mieście. Pan fachowiec nawet pod maskę nie zajrzał i 'zaśpiewał' 1000 pln za naprawe. nic mu nawet na to nie odpowiedziałem i pojechałem do domu bo na takich ludzi brak mi słów.

Dziś w drodze do domu znów zapaliły się kontrolki ABS i TC

Paliły się aż do zaparkowania pod domem i wtedy sprawdziłem numer błedu zwierając pin 5 i 6. otrzymałem 10 3 4 10 czyli 0340.

Jeśli ktoś z Was może mi pomóc to bardzo proszę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu

czujnik Abs jest przykręcony do zwrotnicy z przodu i odczytuje sygnały z zebatki na piascie taka koronka ,z tyły czujnik jest wewnątrz piasty tylko wtyczke mozna odpiąćna zdjęciu czujnik Abs i przęgub ze zabkami na przód

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukasz_x20xev

Witam w czwartek wróciłem z delegacji i obejrzałem dokładnie te czujniki i zębatki przy kołach.

Przy lewym przednim kole ta zębatka prawie w ogóle nie ma zębów i jest pęknięta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> myślę że to jest przyczyną.

Znalazłem na Naszym forum:

tą poradę, w której jest dokładnie opisane jakie są symptomy i występują takie same jak u mnie. Wielkie dzięki za pomoc mam nadzieje ze wymiana zębatki zalatwi ten problem.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...