Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość lukasz_x20xev

Problem z hamulcami Vectra B.

Polecane posty

Gość lukasz_x20xev

Witam

Jestem tu nowy i nie wiem czy dobrze robię zakładając nowy temat ale nie mogłem nic znaleźć na ten temat na Waszym forum.

Do rzeczy.

Jakieś dwa tygodnie temu zauważyłem że podczas jazdy załączyły się kontrolki od ABS i TC - kontrola trakcji (tak się domyślam).

Zatrzymałem się wyłączyłem auto i po ponownym uruchomieniu było już wszytko ok. Ale ta sytuacja zaczęła powtarzać się coraz częściej. Na początku zapalały się tylko te dwie lampki ale z hamulcami było wszystko dobrze. Jakiś tydzień temu po zapaleniu tych kontrolek zauważyłem iż z za kokpitu słychać wyraźny stukot. Stukot brzmi tak jakby włożyć plastik w szprychy kręcącego się koła rowerowego. stukot nie zależy od prędkości z jaką jadę. Załącza się nawet na postoju. Nieraz załącza się sam stukot bez kontrolek a nieraz z kontrolkami. Nie ma żadnej regularności w występowaniu tej sytuacji. Wystarczy że lekko dotknę nogą pedału hamulca i stukot ustaje - kontrolki gasną tylko po ponownym uruchomieniu silnika. Zauważyłem również że gdy stukot występuje i chce zahamować hamulce są 'słabsze' i tak jakbym hamował z włączonym systemem ABS. Sprawdzałem płyn hamulcowy i wszystko z nim ok - kolor ,konsystencja i poziom.

Proszę Was o pomoc.

Druga sprawa do płyn chłodniczy. Piszę o nim bo może te dwie sytuacje mają ze sobą coś wspólnego. A mianowicie od dwóch no może trzech tygodni zauważyłem duży ubytek tego płynu. przez trzy tygodnie dolałem już około 4 litrów. Z tego co wyczytałem to należy sprawdzić olej silnikowy na bagnecie i nakrętce - bagnet OK nakrętka OK. olej jest przejrzysty a na nakrętce nie ma żadnej mazi! Ogrzewanie auta w środku jest ok. temperatura płynu dochodzi max do 85 stopni.

Bardzo proszę Was o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odczytać błędy ABS i sprawdzić czujnik przy piaście

co do ubytków płynu to trzeba obserwować skąd leci - nie przypuszczam, żeby to miało związek z tym pierwszym

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tutaj masz temat apropo ubytku płynu, masz klime?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez SNOWSURFER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukasz_x20xev

ZUBEK73 - też pomyślałem o tym że skądś leci i przez tydzień stawiałem auto w tym samym miejscu pod blokiem na polbruku i nic na nim nie zauważyłem ani kapki!!

SNOWSURFER - tak mam klimę ale się nie włącza. Po napiśnięciu przycisku klimy zapala się lampka na nim natomiast sama klima nie pracuje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak mogę odczytać te błędy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak nie pracuje to albo masz za mało gazu albo ktorys z czujników poleciał (są 2 obok siebie na dole przy chłodnicy)

Tak sie odczytuje błędy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Błedów ABS tym sposobem nie zczyta - tylko komp

Wyciekać może np. tylko podczas pracy silnika (kapie na gorące części i odparowuje) - na postoju może nie lecieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukasz_x20xev

Czyli w sposób podany przez kolegę SNOWSURFER błędów nie zczytam? więc pozostaje mi jechać na komputer.

W poniedziałek pojadę do kolegi na komputer i zobaczymy co jest w pamięci sterownika.

Co do tego czujnika przy piaście to mianowicie przy którym kole i w którym miejscu dokładnie jest ten czujnik. I na co mam zwrócić uwagę jak już dostanę się do tego czujnika?

Jutro mogę wjechać na kanał i obejrzeć. Mogę nawet zrobić zdjęcia i dodać na forum aby Koledzy mogli obejrzeć i doradzić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dojeżdżam do pracy 100 km każdego dnia i nie chce aby pewnego dnia zabrakło mi hamulców.

Natomiast w sprawie płynu do chłodnicy będę się przyglądał dokładnie całej instalacji. Jeśli dobrze wyczytałem to w miejscu, w którym jest przeciek z instalacji powinny być białe lub szare ślady tak?

Póki co bardzo dziękuję wam za wskazówki

Zapomniałem jeszcze dodać, iż auto ma zainstalowana sekwencyjną instalację gazową GRC. Auto kupiłem w roku 2008 w listopadzie a instalacja była montowana w czerwcu 2008 roku.

A tak na marginesie Wam powiem że Pan fachowiec-mechanik jak sam siebie nazywa po tym jak mu opisałem sytuacje z płynem obszedł auto w koło i stwierdził cytuję - ' napewno wysrałeś uszczelkę pod głowicą ' takich niestety mam mechaników w moim rodzinnym mieście. Pan fachowiec nawet pod maskę nie zajrzał i 'zaśpiewał' 1000 pln za naprawe. nic mu nawet na to nie odpowiedziałem i pojechałem do domu bo na takich ludzi brak mi słów.

Dziś w drodze do domu znów zapaliły się kontrolki ABS i TC

Paliły się aż do zaparkowania pod domem i wtedy sprawdziłem numer błedu zwierając pin 5 i 6. otrzymałem 10 3 4 10 czyli 0340.

Jeśli ktoś z Was może mi pomóc to bardzo proszę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu

czujnik Abs jest przykręcony do zwrotnicy z przodu i odczytuje sygnały z zebatki na piascie taka koronka ,z tyły czujnik jest wewnątrz piasty tylko wtyczke mozna odpiąćna zdjęciu czujnik Abs i przęgub ze zabkami na przód

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukasz_x20xev

Witam w czwartek wróciłem z delegacji i obejrzałem dokładnie te czujniki i zębatki przy kołach.

Przy lewym przednim kole ta zębatka prawie w ogóle nie ma zębów i jest pęknięta

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> myślę że to jest przyczyną.

Znalazłem na Naszym forum:

tą poradę, w której jest dokładnie opisane jakie są symptomy i występują takie same jak u mnie. Wielkie dzięki za pomoc mam nadzieje ze wymiana zębatki zalatwi ten problem.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×