Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
kulex

dzwoni w tylnim lewym kole

Polecane posty

Witam od jakiegoś czasu zaobserwowałem dziwny dzwiek dzwonienia w tylnim lewym kole słyszalny maxymalnie pzy jeżdzie po kocich łbach lub polbruku,itp.zaobserwowałem również że jeśli wcisne w czasie jazdy delikatnie hamulec to dzwonienie ustaje,jaka może być przyczyna tej usterki??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdż czy na zacisku masz zabezpieczenie - coś takiego jak na foto nr 2 lub podobne:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wydaje mi sie że mam odwrotnie klocki założone

cytuje pilosa

5. Zdjęcie 7 przedstawia stare klocki ten z drucikami przychodzi od wewnątrz a ten bez drucików na zewnatrz zacisku czyli tak

jak leżą na zdjęciunr 7

u mnie na tej fotce widać że z drucikiem jest od zewnątrz,czy to o te druciki chodzi ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez kulex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cholera wogóle dziwne masz te klocki

ta sprężyna o której pisze @piols ma wyglądać tak:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

u ciebie to jakiś kosmos...

jakiej firmy i o jakim numerze masz te klocki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kupiłem auto we wrześniu,i sprzedawca powiedział że zmienił niedawno na nowe klocki tył i przód.wiec nie wiem skąd i jakie to są klocki.

Jak poprawi sie pogoda to jutro rozbiore i postaram sie zamieścić foto oraz opis tych klocków.

Pozdrawiam i dzieki kolego zubek za zainteresowanie.

Edytowano przez kulex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jak najszybciej bo nie wiem czy jazda z takim układem jest bezpieczna a na pewno nie jest zdrowa dla tarcz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

na foto klocki są założone odwrotnie. Klocki z drutami powinny być założone na tłoczek jest to tzw. układ antywibracyjny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Po obruceniu klocków dzwiek zniknął,już jest tak jak powinno byc.dziekuje jeszcze raz i pozdrawiam

temat do zamkniecia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość steadler

Witam

Od jakiegoś czasu dzwoni mi coś w tylnym prawym kole. Jakby ktoś do garnka włożył kamień i ten się tłukł po garnku na każdym wyboju w drodze. Byłem na przeglączie technicznym, powiedziałem kolesiowi, żeby poszykał co dzwoni. Niestety nie znaleziono żadnych luzów, a dzowni nadal. Sądziłem, ze to taka blacha za tarczą hamulcową do okoła jej, ale jakbym ją nie wyginał to i tak dzowni. Brzmi to właśnie podobnie jakby coś waliło w tą cienką okragłą blachę, ale dzisiaj zdjąłem koło, obstukałem wszystko do okoła młotkiem i nie mogłem nić wydumać. Żeby było śmieszniej, na testerze amorków tylnych nie wydobył się ani jeden dzwięk, za to wyjechałem na ulicę, pierwsza dziura i dzwoni. Mechanik powiedział,że może to być amorek, ale mi się jakoś to nie widzi. Co to może być?

Temat nieaktualny, dzisiaj rano mnie oświeciło jak leżałem w łóżku i jakoś tak się wydało, że czegoś tam w tym kole brakowało. Zszedłem w pożamce na dół i eureka !!!!!! Brakuje sprężyny takiej powyginanej zewnętrznej, która trzyma klocek a więc to klocek hałasuje.

Pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez zubek73
połączyłem bo podobne / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość steadler

Temat niestety trzeba odświeżyć ;/

Dzwoni na dziurach jakbym w bagazniku mial kilka kamieni w garnku.

Tej sprzężyny powyginanej zewnętrznej faktycznie brakowało, ale po jej założeniu żanych zmian. Czasem dzwoni mniej, czasem więcej, nawet jak jade w miarę wolno i coś do okoła samochodu słychać (w sensie że wiatr jest na tyle słaby, że daje posłuchać otoczenie) to słychać to metaliczne dudnienie na tyle, jednak przy hamowaniu cisza totalna. Raczej mało prawdopodobne, aby była to wina obluzowanych klocków, po wymianie na nowe, zaczęło dzwonić po ok 3 dniach. I teraz pytanie finalne, czy w konstrukcji tych zacisków jest coś co się może obluzować, potem dzwonić, a przy hamowaniu się to coś zaciska i już nie dzwoni. Coś mi znajomy ze sklepu motoryzacyjnego wspominał o jakiś tulejkach kosmicznie drogich ;/

Dzwoni z obu stron, raczej nie jest to wina obluzowanej blachy w okolicach tłumika, dzwoniło by raczej dalej w czasie hamowania.

Help !

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprzedawca pewnie miał na myśli tuleje pływające do bananów. I nie jest to drogie- tylko poszukaj na necie samych tulej. Ja je dostałem w sklepie internetowym o nazwie opel shop czy coś podobnego. Łącznie 100 zł razem z przesyłką kurierem. W sklepach najczęściej są całe banany z tą tuleją i to już kosztuje w okolicach 250 zł za sztukę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość steadler

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Też ci tak dzwoniło w czasie jazdy i przestawało przy hamowaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo i dopiero po przeczytaniu forum doszedłem do tego że podczas wymiany klocków "mechanicy" założyli w kole w którym dzwoni odwrotnie klocki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość steadler

No i się wyjaśniło, aż żenada pisać, że u takiego partacza samochód robiłem. Pojechałem sobie do serwisu w Łodzi (na tym forum polecanego i sam polecam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ), aby obadali co mi dzwoni no i .....

Otóż mechanik mój od 7 boleści przy wymianie klocków na tyle, pierwszy raz chyba spotkał się z klockami bardziej skomplikowanymi niż gwóźdź.

Na tej aukcji są klocki które miałem:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

na klocku pierwszym od lewej widac blachę przymocowaną do przeciwnej strony klocka niż okładzina cierna. Ta blacha ma takie niby wąsy, druciki metalowe służące do przymocowania klocka do tłoczka (chyba).

Mechanik nie wiedział co to i po co ta blacha z wąsami i na dodatek klocek z takim wynalazkiem nie za bardzo mieścił mu się w zacisk. Wziął więc kontówke, spiłował nity trzymające blaszkę, blaszka odpadła, klocek ładnie zmieścił się w obudowę zacisku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale że się już bez tej blaszki niczego nie trzymał to dzwonił.

Finał: mechanik od 7 boleści przyznał się do winy, że nie za bardzo zakumał technologię i wymienił mi klocki na swój koszt i obecnie niż już nie dzowni.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mam identyczne objawy,od dwóch dni mi tak "dzwoni"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:">

Czy konieczna jest wymiana czy idzie coś z tymi "dzwoniącymi" klockami zrobić aby było OK???

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

No i ja dziś także klocki z tyłu wymieniłem i jak ręką odjął

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

"Stare" klocki były prawie jak nówki,ale bez tej blaszki co trzyma się tłoczka i stąd te "dzwonienie"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edytowano przez juve25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurcze...u mnie jest podobnie. Niestety wcisniecie hamulca nie powoduje ustania dzwonienia. Bylem ostatnio w aso, zeby sprawdzili zawieszenie. Nic nie znalezli (poza lekko zuzytym lozyskiem kolumny McPersona, ktore wymienili). Pojechalem po jakims czasie na stacje diagnostyczna, zeby gosciu popatrzyl na szarpakach. Z zawieszeniem jednak wszystko ok.

U mnie tego dzwonienia ani stukania nie slychac w samochodzie - tylko przy jezdzie z otwarta szyba po kocich lbach lub tarce, albo przy wyjezdzaniu z garazu podziemnego pod gore po takich nierownosciach.

Gdy w garazu jest cicho to nawet na rowniutkim betonie slychac delikatne skrobotanie, czyli obiaw mogl by wskazywac na klocki, ale czemu slychac nawet przy wcisnietym hamulcu?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie okazało się, że między tarczę hamulcową, a metalową osłonę tarczy w prawym tylnym kole dostał się jakiś kamień, który na wstrząsach ładnie sobie podskakiwał. Odgiąłem śrubokrętem osłonkę i wyjąłem intruza. Już jest OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

witam serdecznie mam taki sam problem dzwoni mi w tylnym prawym kole ale po delikatnym wcisnieciu hamulca dzwonienie ustaje,klocki sa zalozone we wlasciwa strone

co robic help

a moze byc tak ze sa zalozeone we wlasciwa strone ale powinny byc zupelnie inne poniewarz spodkalem sie z dwoma rodzajami o ile sie nie myle

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez lezdz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bo te z blaszkami fajnie wchodzą na tłoczek i tam siedzą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie też dzwoni. Byłem u dwóch mechaników i każdy z nich twierdzi, że do wymiany są jarzma bo się "wyrobiły". Chyba czeka mnie wizyta u trzeciego, z tymi klockami to jakaś dziwna jazda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×