Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

mjaza

Wymiana glosnikow przednich i instalacji w viki C - opis.

Polecane posty

Fotek za duzo nie mam, cos zapozycze z netu. Postaram sie opisac na jakie problemy czy niespodzianki mozna sie naciac.

Ja jestem w polowie roboty, wiec staram sie pisac na biezaco.

1. Zdejmujemy boczki drzwi - instrukcja na forum.

2. Wyjmujemy schowek (od strony pasazera), listwe na desce rozdzielczej, wyswietlacz i radio.

3. Demontujemy plastik znajdujacy sie pod kierownica - nad pedalami. 3 sruby na dole i dwie zaraz pod kierownica w zaglebieniu tej rynienki po bokach.

4. Demontujemy zaslepki boczke deski - z jednej strony odslonia nam sie bezpieczniki, z drugiej nic.

5. Od strony pasazera demontujemy tablice bezpiecznikow. Jedna mala sruba 10mm na samym dole przy dzwigni od otwarcia maski. Poza tym, ta tablica trzyma sie od gory na dwoch zawiasach. Po odkreceniu dolnej sruby mozemy wyjac ja z tych zawiasow i odchylamy ja w strone srodka auta.

6. Poza demontazem boczkow zrywamy folie w drzwiach (jak ktos nie planuje wygluszac i poradzi sobie tylko przez otwor od glosnika mozna ominac zrywanie folii)

7.odkrecamy glosnik dolny w drzwiach

Teraz mamy juz przygotowane auto do roboty:)

Instrukcja przepuszczania kabla.

Zaczynamy od strony pasazera, bo wiecej widac, a jak wiadomo za drugim razem idzie juz latwo, wiec sobie poradzimy ze strona kierowcy.

1.Odlaczamy wiazke przewodow idaca do drzwi - typowe zlacze - wysuwamy do gory zawleczke i samo wychodzi.

2.Zdejmujemy opaske przymajaca gume na wtyczce i sciagamy gume, aby widziec przewody.

3.Lapiemy za gumowa opaske wprowadzajaca przewody do auta i szukamy reka gdzie ona wychodzi z drugiej strony - idzie idealnie na wprost.

4. Od strony srodka auta nacinamy oslone gumowa zaraz za kablem.

5.Przez powstaly otwor wpychamy kabel. Mozna troche poruszac z trugiej strony, ale tak czy tak idzie dosc latwo. Ja dalem 2x2.5mm i bez problemu przeszedl.

6.Jak mamy juz kabel na drugiej stronie, to pozostaje nam tylko przygotowac dziury we wtyczkach ktoredy przejdzie kabel.

7. Demontujemy wtyczke zamontowana w drzwiach auta. W tym celu trzeba koniecznie wyciagnac do gory pomaranczowa zawleczke. Bez tego jak bysmy sie nie starali nie wyciagniemy wtryczki.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

8.Tak wyglada wtyczka znajdujaca sie w drzwiach - oczywiscie na czas roboty wyciagamy sobie ja przez otwor od glosnika.

9.Wiercimy otwor we wtyczce, aby zmiescic nasz kabel - jak widac powyzej caly dol jest wolny, a dwa najblizsze piny sa od glosnikow, wiec i tak nie beda potrzebne.

10. Oczywiscie wiercimy otwor tez od strony auta we wtyczce i spinamy wszystko majac schowany nowy kabel glosnikowy.

11. Od strony drzwi uwazajcie na prowadnice do szyby, aby sie nie okazalo, ze kabel idzie do okola niej - ja z obu stron musialem zwrotnice demontowac i poprawiac.

12. Polecane miejsce na zwrotnice - pomiedzy glosnikiem dolnym a gornym.

Wpiecie kabla do radia

1. Kupujemy sobie konektor kostki iso zenski - 5szt 1zl

image11.jpg

2. Identifikujemy kable we wtyczce ktore chcemy zastapic.

3. Ogladamy sobie zakupiony konektorek i widzimy w jaki sposob on sie blokuje we wtyczce.

4. Musimy nabyc taki zestaw malutkich srubokrecikow 1mm na przyklad.

5. We wtyczce od strony radia wtykamy ten srubokrecik z boku, aby odblokowac ten element trzymajacy wtyk.

6. Ten element blokujacy jest od tej strony, ktora jest blizej krawedzi wtyczki.

7. Trzeba tam troche pogrzebac nie chce to od razu puscic.

8. Grzebiemy tym malym srubokrecikiem z boku i potem plaskim srubokretem probujemy wypchnac wtyk - wszystko od strony radia robimy.

9. Pamietajcie, aby bardzo mocno zacisnac nowe wtyki na nowych kablach, aby sie nie rozlaczylo.

Co trzeba lub warto zrobic majac rozebrane drzwi

1. Opisany jest na forum temat stukow z drzwi - u niektorych moze to wystepowac jak szyba jest calkowicie zamknieta, a u innych jak jest na przyklad uchylona.

2. To trzeba zrobic, bo predzej czy pozniej to zaczni stukac.

3.Wkladamy reke w duza dziure w drzwiach (ta dolna) i idziemy w strone glosnika.

4. Po drodze napotykamy elementy silnika szyby.

5. Tam jest taki eleement duzy plastikowy przypominajacy troche jakas raczke zkierowana do dolu.

6. ta "raczka" jest bardzo blisko drzwi a tam na dole nie jest w zaden sposob przymocowana.

7. Trzeba miedzy nia a drzwi wepchnac jakis kawalek gumy, czy maty dekarskiej, aby ta dziura przestala istniej.

8. Jest tam ciasno jak cholera, ale trzeba to koniecznie zrobic.

Naprawa trzeszczacego zawiasu drzwi.

Nie kazdy moze to znalazl, wiec opisze, bo za darmo mozna naprawic trzeszczacy zawias.

1. Demontujemy zawias - torx 40 czy 45 od strony auta i dwie sruby 10mm od strony drzwi.

2. Zawias wyjmujemy dziura od glosnika

3. Uwaga - drzwi sa luzno i same chca sie zamknac.

5649.jpg

4. Na powyzszym obrazku u gory.

5.Lapiemy kombinerkami za ta czesc blaszki, ktora laczy obie strony - tam zaraz po prawej od kolka.

6. I mozemy zaobserwowac ze jak ta blaszke odciagniety (jest na sprezynach), to ta cala dluga czesc trzymajaca drzwi (ten fikusmy pret) staje sie troche luzny.

7. Jedna reka kombinerkami odginamy ta blaszke, a druga przez recznik lapiemy za ten dlugi pret i probojemy go obrocic.

8. Jak uda nam sie go obrocic o 180 stopni mamy "nowy" ogranicznik.

9. Obracac nie jest ciezko, ale jakbys ktos nie dawal rady, mozna pomyslec o pomocniku, czy jakims imadle.

Mi sie nie udalo kupic dystansow do vectry C.

Dostalem do astry G z mdfu i je trzeba lekko dostosowac - jeden otwor na srube montazowa trzeba dorobic.

Jeszcze boczka nie zalozylem, ale robilem pomiary i powinien sie zmiescic.

Edytowano przez mjaza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystko ładnie, pięknie, tylko brak fotek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ... jedna fotka kostki zastąpi pół strony opisu...ale oczywiście czekamy na dalszy reportaż i fotki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

może ten temat będzie pomocny (są fotki)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem:(

Niestety nie dysponuje aparatem ktory moglbym wziac do garazu:(

Montaz juz skonczony. Glosniki Helix dark blue 62.1.

Jestem z efektu bardzo zadowolony. Glosniki same w sobie graja lepiej od oryginalnym wedlug mnie.

Ale najwiecej daje wyciszenie - przepasc w porownaniu do tego co bylo.

Ja wyciszalem mata bitumiczna SOUNDABAND - kupilem 22,5x10metrow i to tak mocno na styk starcza - ok. 90zl.

Wyciszylem najpierw w glebi blache po calosci, a potem blache bezposrednio pod boczkiem.

Opinie sa rozne o tych matach dekarskich... Ja w poprzednim aucie robilem matami APP i nigdy wiecej. Formuje to sie fatalnie, klej tak sobie trzyma - jedna mordenga. W srodku drzwi matami APP to jak dla mnie prawie nie wykonalne wyciszyc.

A maty dekarskie super sie trzymaja, super sie gna. Wyciszenie jednych drzi to na spokojnie troche ponad 30 minut.

Jedna uwaga dodatkowa.

Glosniki po zamontowaniu sa wieksze i odpychaja boczki:(( Od strony kierowcy przy otwieraniu slychac jak odpycha drzwi, a od strony pasazera nie otwiera sie schowek przy zamknietych drzwiach:(( Narazie zrobilem strone kierowcy - trzeba powycinac taki plastikowy kolnierz, ktory okala oryginalny glosnik. Teraz chce troche pojezdzic i jak bede mial chwile wolnego to przytne strone pasazera i mam nadzieje, ze schowek zacznie dzialac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanko, pod co podłaczony jest ten głośnik w desce rozdzielczej? Bo przy instalacja CA najprawdopodobniej będe musiał go odpiąć.

P.S. Przez przedni drzwi pasażera udało mi się przepuścić kabelki bez większych problemów, słyszałem, że gorzej jest z tylnymi drzwiami

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez rav52v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×