Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość ozi

wymiana regulatora i mostka w delco

Polecane posty

Gość ozi

WYMIANA REGULATORA I MOSTKA PROSTOWNICZEGO ALTERNATOR DELCO

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Zaczynamy od demontażu puszki filtra powietrza i całego dolotu do przepustnicy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Demontujemy drążek reakcyjny wraz z łapa klucz 17mm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Demontujemy koło i odkręcamy osłonę 3 śruby od dołu i jedna z przodu 8mm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Luzujemy pasek klinowy napinaczem klucz 15mm i obracamy w kierunku ruchów wskazówek zegara

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Odkręcamy alternator i uchwyty alternatora śruby torxE12 i odkręcamy dolny uchwyt E15 jeżeli nie można wyjąć śruby co mocuje alternator do uchwytu ja nie mogłem jej wysunąć była włożona od strony rozrządu, odkręcamy kable od alternatora 8mm,13mm i wyciągamy go góra

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Po odkręceniu obudowy torxE5 odkręcamy szczotki E5 i ściągamy do góry są połączone na wsuwkę z regulatorem potem odkręcamy regulator i mostek E5 śruba izolowana przykręca regulator i mostek żeby potem nie zamienić z inną ,odlutowujemy mostek od uzwojeń dużą lutownica (transformatorowa nie dała rady)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

nastawiamy na mierniku na mierzeniu diod i każda ma mieć ok 550 OM i przewodzić w jednym kierunku potem składamy wszystko w odwrotnej kolejności odpalamy samochód i mierzymy napięcie ma mieć ok 14,5V życzę powodzenia i mam nadzieje że komuś to pomogło

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładna porada, spróbuj wpisać teks a zdjęcia wrzucać za pomocą jakiegoś serwera foto, jeżeli jednak nie bardzo masz pojęcie to ewentualnie podrzuć mi jpg oraz opis wygeneruje kod i Ci odeśle abyś mógł wstawić. Ewentualny adres mailowy na prv.

Pozdrawiam

Jarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super porada, wlasnie sie bede zabierał za wymiane mostka, plusik leci do autora tej porady.

Edytowano przez Dan_LDZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też popieram ze bardzo fajna porada i przydatna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie dodam, że przed wymianą regulatora trzeba zdjagnozować przyczynę jego padnięcia.

Często jest nią zwarcie w uzwojeniu wzbudzania.

Jeżeli chodzi o diody, warto je w ciemno bez sprawdzania wymienić. Kosztują grosze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ale to wtedy ladowania by nie bylo chyba? Bo u mnie napiecie jest 14.2, a mimo to kontrolka ladowania sie zarzy, ostatnio nawet zaczela pulsowac podczas jazdy wydaje mi sie ze winien moze byc mostek (jedna z diod)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siemka.. padły mi szczotki w alternatorze VB 16DTV 101KM 98r. ... kupiłem zamiennik polecany przez sprzedającego za 29pln D.. coś tam ... i udało mi się ją wymienić bez demontażu alternatora..

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> 2 godzinki roboty... ale robiłem to dwa razy pierwszy i ostatni raz... szczupłe dłonie to podstawa... Houdini to pikuś przy tym...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale jak by co idzie to wymienić...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">))


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja chcialbym zapytac czy w x16xel tak samo sie demontuje altka czy jest jakas roznica?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×