Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

kijek

Tył - regulacja / geometria zawieszenia

Polecane posty

a co powiecie na to ze wymienilem praktycznie wszystko co mozna tzn zaczalem od : bananow potem amortyzatory nastepnie gumy stabilizatora i na koncu sprezyny i co

dalej jak skrzypialo stukalo to stuka na to moze ktos cos poradzi nie wiem zbieznosc moze nowe opony amortyzatory no nie wiem ?! juz wsadzilem kupe kasy a nie chce wsadzac dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zbierznośc jeżeli chodzi o tył to napewno nie, bo takowej sie tam nie ustawia (ustawiając przód pytałem mechanika czy nie warto odrazu tył, sprawdził i stwierdził że nie mam tam regulacji)

Jeżeli to cie pociesz to nie jestes sam ja mam problem z przodem , dwóch mechaników sprawdzało i powiedzieli że wszystko jest ok a mi co s luznego stuka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_39.gif" alt=":39:"> .

Wracając do twojego problemu to ostatnio zmieniając hamulce z tyłu zauważyłem że tuleje łączące wachacz poprzeczny (na którym oparta jest spręzyna) z piasta są z popękanymi gumami . Choc mechanik stwierdził ze luzów nigdzie nie ma

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> ( a ja itak mam wrażenie że cos tam też chyba postukuje . Zdjęcia masz w poście nr 6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wydaje mi się, że mechanik nie miał racji, na pewno jest regulacja, tylko sam nie wiem którymi śrubami się to reguluje, może ktoś podzieli się informacją na ten temat? ewentualnie jakieś foty smile.gif

Koledzy, nikt nie wie jak reguluje się zbieżność tylnych kół w vectrze C ?mad.gif

Edytowano przez dzadzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie producent nie przewiduje regulacji tyłu, a praktycznie podobno wstawia się podkładki no ale to już bardziej doświadczeni, niech podpowiedzą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ustawia sie tyl ja bylem i ustawialem. wyglada to jak "banan" ale jest nizej tez poprzeczny i u mnie wszystko gra tak jak nalezy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ale jak? są tam jakieś mimośrody czy specjalne śruby mocujące ten mały wahacz ?

Koledzy, nikt nie wie czym się reguluje tą zbieżność i jak to wygląda ?

Edytowano przez dzadzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nmjk123456

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Oczywiście, że z tyłu się reguluje. Jak wejdziesz pod samochód to na pewno zobaczysz śruby do regulacji zbieżności jedna właśnie na tym dolnym (krótkim) wahaczu a druga jest na tym dolnym długim wahaczu. Śruby sa normalne -prawie - maja zastosowane przy nich specjalne podkładki (właśnie mimośrodowe) którymi następuje regulacja kata pochylenia koła i osiowości kół. Dokładnie to popuszcza się najpierw nakrętkę - reguluje łbem śruby (zazwyczaj jest to śruba typu TORX)i kontruje.

PS: Jak się zabierzesz za te śruby (lub też gdy się zabierze za nie fachowiec od geometrii podwozia) to proponuję rzeczone nakrętki i łby śrub najpierw trochę zmiękczyć jakimś odrdzewiaczem czy czymś innym - bo może się to skończyć jak w moim wypadku urwaniem takowej no i jak się należy domyślać masa dalszych kłopotów no i kosztami. Z przeżytych doświadczeń śruby te pracuj bezpośrednio przy jezdni i narażone s na warunki drogowe aktualnie panujace na drogach a więc zazwyczaj sa bardzo zardzewiałe i nastręczaja nie raz wiele kłopotów.

POZDRO !!!

Edytowano przez nmjk123456

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wielkie dziękismile.gif, właśnie słyszałem, że te śruby urywają się często mechanikom i dlatego nie chcą robić drobnych poprawek. Może ma ktoś jakiś schemat lub foty tych śrub, podkładek ? Czy regulacja jest na wahaczu dolnym długi i tym krótkim z przodu, czy tylko na tym krótkim ? tzn. można ustawiać zbieżność i pochylenie kół, czy tylko reguluje się samą zbieżność?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

na to pytanie potrafię ci odpowiedzieć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:"> widać ze mechaników to masz trochę mało kumatych

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> więc po kolei obrazki wyjaśnią mam nadzieję trochę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

obciążenie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

wymiar h

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

parametry zbieżności dla przykładu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

parametry pochylenia koła dla przykładu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

może coś znajdę i na poprzednie pytania

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

edit mam jeszcze taki schemacik ale niestety jakość kiepska

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez longerek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki serdeczne – te wymiar h jest interesujący, ale w praktyce raczej się nie sprawdza

Edytowano przez dzadzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi czy po wymianie tylnych dolnych wahaczy trzeba ustawiać zbieżność bądź ustawiać kąty??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy ja ostatnio byłem na geometrii całego zawieszenia ale nie zauważyłem żeby obciążali mi przód po 70 kg czy to znaczy że nie zostało to zrobione jak sie należy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powinno się obciążać samochód dwoma osobami, geometria się zmienia pod obciążeniem rzecz jasna.

Edytowano przez matherr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Musi być obciążony do geometrii czyli pomiarów i regulacji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli nie mam innego wyjścia tylko jechać jeszcze raz i powiedziec im że zle wykonali mi geometrię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod pytanie kolegi : dzwoniłem po warsztatach i pytałem co i jak ustawiają

i pa powiedział ze spoko zrobi zbieżność i pomierzy geometrie ... więc pytam czy tylko pomierzy czy też wyreguluję kąty wyprzedzenia itp w kole ... a on mi na to ze tego sie w VC nie reguluje tylko mierzy bo regulować nie ma czym ... no i mam wątpliwości czy on dobrze gadał ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja ustawiałem tył dwa razy. Raz w Holandii i raz w Polsce. Zreszta na komputerze pokazywało i tył i przód. Ci mechanicy muszą być nieźle zacofani. Zresztą w Polsce powiedziano mi, że jeżeli tył jest źle to do przodu nie ma co się zabierać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

reguluje się na 100% w dwóch płaszczyznach tylko samochód musi być obciążony 2 razy po 70kg przód i pół zbiornika paliwa ja wczesniej nie obciazałem i była lipa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem ustawić geometrię u siebie ale miałem pecha i trafiłem na strasznych partaczy...

- pomiar robili bez dociążenia auta,

- tylnej osi wcale nie ruszyli mimo, że zbieżność tyłu na wydruku wyszła +00st06' a zalecana jest wg. danych na wydruku +00st28' +/-10',

- kąta pochylenia przednich kół nie ruszyli mimo, że prawe i lewe ma skrajne wartości (prawe -0st50' a lewe -1st40') ale niby mieszą się w normie i lepiej wg. nich nie ruszać,

- zrobili korektę położenia kierownicy bo wg. nich była krzywo - oczywiście wcześniej była prosto a korekcie była krzywo i trzeba było wracać do poprzedniego ustawienia,

- o tym że nie mierzyli wysokości położenia nadwozia tak jak na tabelkach załączonych przez kolegę "longerek" nie wspominając...

Jak zobaczyłem wydruk to zapłaciłem partaczą tylko za pomiar 80zł co i tak wyszło drogo bo pełna usługa kosztuje 140zl i zabrałem auto bo nie miałem już ochoty czekać kolejne 1,5h żeby za korektą nie mając pewności, że będzie wszystko tak jak trzeba.

Jeśli ktoś jest z Kutna to nie polecam serwisu Zachorscy na ul. Józefów. Już lepiej stracić jeszcze parę groszy i przejechać się do Łęczycy czy Gostynina i ustawić w pożądniejszym warsztacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Możecie jeszcze raz wrzucić te obrazki ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem na geometriii Przód ustawiono ale okazało się że tylne koła mają złe kąty a prawe dodatkowo rozjechaną zbieżność. Chciałem od razu ustawić, ale panowie kręcili nosami, że pewnie sie coś ukręci a nie mają i nie podjęli się nawet nie zaglądając dokładnie. Chciałbym sam rozruszać te śruby i ponownie pojechać ale nie bardzo wiem które to. Czy może ktoś posiada najlepiej zdjęcie z zaznaczonymi miejscami regulacji? W EPC znalazłem jedną podkładkę (21) która zapewne nie przypadkowo jest niesymetryczna. Wchodzi ona w ten wahacz (17) i nim reguluje sie kąt? Czym reguluje sie zbieżność?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To partacze.Jak ustawili przod skoro tyl jest zle.Przednie kola ustawia sie wzgledem tylnych.Jezeli tylne sa zle ustawione to przednie tez.Pamietaj auto prowadzi sie tylnymi kolami a przednimi sie skreca.Tak. Sruba na wachaczu 17 reguluje sie kat kola a sruba21 na wachaczu krotkim prostym 22 zbieznosc.Tak jak zauwazyles podkladki niesymetryczne a dokladniej sa to sruby mimosrodowe.Proponuje zmienic warsztat od geometri.

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chodziło o wahacz 22?'

No i jeszcze podejrzewam walniętą tuleje banana bez wymiany regulacja kątów mało sensowna jest?

Edytowano przez maras78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak. Wachacz 22. Tuleja banana do wymiany przed geometria.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

....koledzy to są te śruby z geometrii, które się zapiekają? ...a do tego są jeszcze dwie, znajdujące się od przodu i bliżej koła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×