Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kijek

Tył - regulacja / geometria zawieszenia

Recommended Posts

a co powiecie na to ze wymienilem praktycznie wszystko co mozna tzn zaczalem od : bananow potem amortyzatory nastepnie gumy stabilizatora i na koncu sprezyny i co

dalej jak skrzypialo stukalo to stuka na to moze ktos cos poradzi nie wiem zbieznosc moze nowe opony amortyzatory no nie wiem ?! juz wsadzilem kupe kasy a nie chce wsadzac dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zbierznośc jeżeli chodzi o tył to napewno nie, bo takowej sie tam nie ustawia (ustawiając przód pytałem mechanika czy nie warto odrazu tył, sprawdził i stwierdził że nie mam tam regulacji)

Jeżeli to cie pociesz to nie jestes sam ja mam problem z przodem , dwóch mechaników sprawdzało i powiedzieli że wszystko jest ok a mi co s luznego stuka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_39.gif" alt=":39:"> .

Wracając do twojego problemu to ostatnio zmieniając hamulce z tyłu zauważyłem że tuleje łączące wachacz poprzeczny (na którym oparta jest spręzyna) z piasta są z popękanymi gumami . Choc mechanik stwierdził ze luzów nigdzie nie ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> ( a ja itak mam wrażenie że cos tam też chyba postukuje . Zdjęcia masz w poście nr 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wydaje mi się, że mechanik nie miał racji, na pewno jest regulacja, tylko sam nie wiem którymi śrubami się to reguluje, może ktoś podzieli się informacją na ten temat? ewentualnie jakieś foty smile.gif

Koledzy, nikt nie wie jak reguluje się zbieżność tylnych kół w vectrze C ?mad.gif

Edited by dzadzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

teoretycznie producent nie przewiduje regulacji tyłu, a praktycznie podobno wstawia się podkładki no ale to już bardziej doświadczeni, niech podpowiedzą

Share this post


Link to post
Share on other sites

ustawia sie tyl ja bylem i ustawialem. wyglada to jak "banan" ale jest nizej tez poprzeczny i u mnie wszystko gra tak jak nalezy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale jak? są tam jakieś mimośrody czy specjalne śruby mocujące ten mały wahacz ?

Koledzy, nikt nie wie czym się reguluje tą zbieżność i jak to wygląda ?

Edited by dzadzo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nmjk123456

Please login or register to see this quote.

Oczywiście, że z tyłu się reguluje. Jak wejdziesz pod samochód to na pewno zobaczysz śruby do regulacji zbieżności jedna właśnie na tym dolnym (krótkim) wahaczu a druga jest na tym dolnym długim wahaczu. Śruby sa normalne -prawie - maja zastosowane przy nich specjalne podkładki (właśnie mimośrodowe) którymi następuje regulacja kata pochylenia koła i osiowości kół. Dokładnie to popuszcza się najpierw nakrętkę - reguluje łbem śruby (zazwyczaj jest to śruba typu TORX)i kontruje.

PS: Jak się zabierzesz za te śruby (lub też gdy się zabierze za nie fachowiec od geometrii podwozia) to proponuję rzeczone nakrętki i łby śrub najpierw trochę zmiękczyć jakimś odrdzewiaczem czy czymś innym - bo może się to skończyć jak w moim wypadku urwaniem takowej no i jak się należy domyślać masa dalszych kłopotów no i kosztami. Z przeżytych doświadczeń śruby te pracuj bezpośrednio przy jezdni i narażone s na warunki drogowe aktualnie panujace na drogach a więc zazwyczaj sa bardzo zardzewiałe i nastręczaja nie raz wiele kłopotów.

POZDRO !!!

Edited by nmjk123456

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wielkie dziękismile.gif, właśnie słyszałem, że te śruby urywają się często mechanikom i dlatego nie chcą robić drobnych poprawek. Może ma ktoś jakiś schemat lub foty tych śrub, podkładek ? Czy regulacja jest na wahaczu dolnym długi i tym krótkim z przodu, czy tylko na tym krótkim ? tzn. można ustawiać zbieżność i pochylenie kół, czy tylko reguluje się samą zbieżność?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na to pytanie potrafię ci odpowiedzieć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:"> widać ze mechaników to masz trochę mało kumatych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> więc po kolei obrazki wyjaśnią mam nadzieję trochę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

obciążenie

Please login or register to see this link.

wymiar h

Please login or register to see this link.

parametry zbieżności dla przykładu

Please login or register to see this link.

parametry pochylenia koła dla przykładu

Please login or register to see this link.

może coś znajdę i na poprzednie pytania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

edit mam jeszcze taki schemacik ale niestety jakość kiepska

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Please login or register to see this link.

Edited by longerek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki serdeczne – te wymiar h jest interesujący, ale w praktyce raczej się nie sprawdza

Edited by dzadzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedzcie mi czy po wymianie tylnych dolnych wahaczy trzeba ustawiać zbieżność bądź ustawiać kąty??

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy ja ostatnio byłem na geometrii całego zawieszenia ale nie zauważyłem żeby obciążali mi przód po 70 kg czy to znaczy że nie zostało to zrobione jak sie należy???

Share this post


Link to post
Share on other sites

powinno się obciążać samochód dwoma osobami, geometria się zmienia pod obciążeniem rzecz jasna.

Edited by matherr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Musi być obciążony do geometrii czyli pomiarów i regulacji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli nie mam innego wyjścia tylko jechać jeszcze raz i powiedziec im że zle wykonali mi geometrię

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się pod pytanie kolegi : dzwoniłem po warsztatach i pytałem co i jak ustawiają

i pa powiedział ze spoko zrobi zbieżność i pomierzy geometrie ... więc pytam czy tylko pomierzy czy też wyreguluję kąty wyprzedzenia itp w kole ... a on mi na to ze tego sie w VC nie reguluje tylko mierzy bo regulować nie ma czym ... no i mam wątpliwości czy on dobrze gadał ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ustawiałem tył dwa razy. Raz w Holandii i raz w Polsce. Zreszta na komputerze pokazywało i tył i przód. Ci mechanicy muszą być nieźle zacofani. Zresztą w Polsce powiedziano mi, że jeżeli tył jest źle to do przodu nie ma co się zabierać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

reguluje się na 100% w dwóch płaszczyznach tylko samochód musi być obciążony 2 razy po 70kg przód i pół zbiornika paliwa ja wczesniej nie obciazałem i była lipa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj byłem ustawić geometrię u siebie ale miałem pecha i trafiłem na strasznych partaczy...

- pomiar robili bez dociążenia auta,

- tylnej osi wcale nie ruszyli mimo, że zbieżność tyłu na wydruku wyszła +00st06' a zalecana jest wg. danych na wydruku +00st28' +/-10',

- kąta pochylenia przednich kół nie ruszyli mimo, że prawe i lewe ma skrajne wartości (prawe -0st50' a lewe -1st40') ale niby mieszą się w normie i lepiej wg. nich nie ruszać,

- zrobili korektę położenia kierownicy bo wg. nich była krzywo - oczywiście wcześniej była prosto a korekcie była krzywo i trzeba było wracać do poprzedniego ustawienia,

- o tym że nie mierzyli wysokości położenia nadwozia tak jak na tabelkach załączonych przez kolegę "longerek" nie wspominając...

Jak zobaczyłem wydruk to zapłaciłem partaczą tylko za pomiar 80zł co i tak wyszło drogo bo pełna usługa kosztuje 140zl i zabrałem auto bo nie miałem już ochoty czekać kolejne 1,5h żeby za korektą nie mając pewności, że będzie wszystko tak jak trzeba.

Jeśli ktoś jest z Kutna to nie polecam serwisu Zachorscy na ul. Józefów. Już lepiej stracić jeszcze parę groszy i przejechać się do Łęczycy czy Gostynina i ustawić w pożądniejszym warsztacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Możecie jeszcze raz wrzucić te obrazki ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem na geometriii Przód ustawiono ale okazało się że tylne koła mają złe kąty a prawe dodatkowo rozjechaną zbieżność. Chciałem od razu ustawić, ale panowie kręcili nosami, że pewnie sie coś ukręci a nie mają i nie podjęli się nawet nie zaglądając dokładnie. Chciałbym sam rozruszać te śruby i ponownie pojechać ale nie bardzo wiem które to. Czy może ktoś posiada najlepiej zdjęcie z zaznaczonymi miejscami regulacji? W EPC znalazłem jedną podkładkę (21) która zapewne nie przypadkowo jest niesymetryczna. Wchodzi ona w ten wahacz (17) i nim reguluje sie kąt? Czym reguluje sie zbieżność?

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To partacze.Jak ustawili przod skoro tyl jest zle.Przednie kola ustawia sie wzgledem tylnych.Jezeli tylne sa zle ustawione to przednie tez.Pamietaj auto prowadzi sie tylnymi kolami a przednimi sie skreca.Tak. Sruba na wachaczu 17 reguluje sie kat kola a sruba21 na wachaczu krotkim prostym 22 zbieznosc.Tak jak zauwazyles podkladki niesymetryczne a dokladniej sa to sruby mimosrodowe.Proponuje zmienic warsztat od geometri.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chodziło o wahacz 22?'

No i jeszcze podejrzewam walniętą tuleje banana bez wymiany regulacja kątów mało sensowna jest?

Edited by maras78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak. Wachacz 22. Tuleja banana do wymiany przed geometria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

....koledzy to są te śruby z geometrii, które się zapiekają? ...a do tego są jeszcze dwie, znajdujące się od przodu i bliżej koła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...