Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest radu1988

Wymiana pierścieni

Recommended Posts

Guest radu1988

Witam.

Tak jak w temacie, czeka mnie wymiana pierścieni. Powód?

W mieście w korku zagotowała mi sie moja viki dosłownie na 10 sec. wlączyłem ciepły nawiew na 4 i temperatura spadła.

Ale od tego momentu zaczeło sie baaardzo duże zużycie oleju. (2 litry na 400km)

Nie wiem czy dobrze myślę ale innego pododu tak duzego ubytku nie widze gdyżzadnych wycieków nie ma...

co o tym sądzicie?

i czy ktoś juz to robił?

da rade bez zdjęcia głowicy? czy też trzeba? bo chyba misą olejowa sie dojdzie...

jak macie jakieś linki to podeślijcie...

pozdro i dzieki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bez ściągania góry się nie obejdzie. sprawdz tez uszczelniacze na zaworach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierścienie mozna tez wymienic w łatwy sposób od miski olejowej ale to nie ma sensu. Sprawa jest taka jak uszczelnisz na tłokach to ci pojdzie przez uszczelniacze. Lepiej zrobic wszystko i miec spokoj na dłuzszy czas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Można wymienić pierścienie ale...

zdjęcie głowicy to powiedzmy ok 350 zł. Do wyciągnięcia korb dołem musisz wyciągnąć wał korbowy a co za tym idzie odkręcić skrzynię biegów - cena z 500 zł jak nic. Do tego jak zrobisz dół a nie zrobisz góry to tak jak piszą przedmówcy na nic taki remont, dalej będzie brał olej przez uszczelniacze zaworowe, tak więc sam sobie odpowiedz czy warto wymieniać pierścienie dołem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radu1988

Please login or register to see this quote.

tylko góre robiłem niedawno bo poszedł mi pasek, wymieniłem wydechowe zawory, wszystkie dotarłem i założyłem nowe uszczelniacze.

ale i tak pewnie zrzuce głowice. Poprostu bedzie wygodniej. a o kosztach napisze potem, zobaczymy jak to wyjdzie.

a polecacie jakieś pierścienie? jest jakaś zasadnicza różnica miedzy nimi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goetze bardzo dobra marka

Edited by tomekk1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jak tomekk1 pisze Goetze albo jeszcze lepsze Mahle a jaka różnica?? jakość

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radu1988

kupiłem juz pierscienie Goetze i uszczelke pod głowice, prawdopodobnie jutro bede robił...Zobaczymy jak to pójdzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

i napraw przy okazji powód przegrzania się silnika bo normalne to to nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radu1988

jedyny powód to chyba czujnik od wentylatora sie nie zalaczyl...a teraz chodzi normalnie.

ale mam problem, wziąlem sie wczoraj za rozbieranie z moim mechanikiem.

glowica zdjeta misa olejowa tez (ta metalowa)

i jest problem z ta duza aluminiowa nie chce wyjsc bo zapiera o przegób i nie wiem czy lepiej wykrecic przegób czy podwiesic silnik a opuscic wózek...

z tym i z tyl jest full dodtkowej roboty. doradzcie mi cos, bo sa dwa rodzaje misy jedna wychodzi bez problemu a druga którą mam niestety nie...

co zrobic...

Edited by radu1988

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W jakim celu chcesz ściągać górną miskę?? Z tego co wiem to do wyciągnięcia korb z tłokami wystarczy odkręcić dolną miskę, tą kratkę która tam jest i wszystkie śruby korbowodów masz na wierzchu a wtedy jak masz zdjętą głowicę to tłoki ładnie wychodzą górą

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radu1988

Please login or register to see this quote.

w takim celu ze nie odkreci sie wszystkich srób od smoka... a bez wyjęcia jego nie dojdzie do korbowodu...

ale mniejsza z tym wczoraj skonczylismy robic, wszystko ladnie pieknie poszlo bez zadnych problemów, zalalem półsyntetykiem i narazie zuzycia nie widac, a poza tym kompresja sie poprawila i autko lepiej chodzi...

jesli chodzi o koszty to:

pierścienie 155zł

uszczelka pod głowice 80zł

olej i płyn do chłodnic za free

robocizna 200zł

to chyba nie tak źle...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

robiłes szlify czy nowe pierscionki dałes? czy bez problemy miske odkreciłes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radu1988

Please login or register to see this quote.

dałem nowe pierscienie tylko, a mise zdjąłem bez problemu ale po odkreceniu i wyjeciu półosi wraz z tym co lożysko w skrzyni trzyma..

ale nie bylo z tym problemu...

i reszta poszla jak splatka....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

i dozo mocy przybyło? pierscienie są trzy na tłok 150 dałes za komplet na 4 tłoki?i ty zakładałes je czy mechanik? chodzi mi czy ś jakies zanaki na pierścionkach bo one sa skosne i jeden tak drugi do góry nogami sie zakłada i

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radu1988

Please login or register to see this quote.

narazie wszystko jest na dotarciu, co do mocy to jest różnica ale dopiero za jakies 2 - 3 tyś km bedzie róznica, wszystko rozchodzi sie w czasie...

tak na tłok przychodza dwa pierścienie i maja oznaczenie top-góra a jak nie to skos ma byc do góry drugi odwrotnie...(ja mialem top wiec nie pamietam dobrze)

a trzeci to olejowy i na niego składają sie dwa takie cenkie i taka koronka.

tak 150 dalem za pierscienie na wszystkie tloki.

robiłem z mechanikiem ale to wielka filozofia nie jest tylko trzeba miec tuleje zeby je włożyć w blok...

a poza tym to spoko, trzeba pamietac o bardzo dokladnym wyczyszczeniu tloka zeby pierscien nie stanął...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxdredi

sprawdziles kompresje? czy po wymianie pierscieni jest roznica?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radu1988

Please login or register to see this quote.

chcialem sprawdzic ale vectra ma gleboko swiece i nie moglem sięgnąć w tygodniu podjade do znajomego to zobacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marboo

Please login or register to see this quote.

Cześć

To samo przerabiam - możesz mi powiedzieć, czy trzeba spuszczać olej ze skrzyni jak odkręcałeś "to co łożysko w skrzyni trzyma",

co odkręciłeś aby półoś wyciągnąć? byłbym wdzięczny za odpowiedź, bo mi mechanik nie pomaga a robota się przedłuża...

z góry dzięki...

Edited by Marboo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawko1987

Witam. Trochę poruszę temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

w pewnym momencie silnik mojej vectry zaczoł się dziwnie trząść na początku stwierdziłem ze to poszła któraś poduszka silnika, jednak mechanik zmierzył ciśnienie i na jednym tłoku było 6 atm po próbie olejowej nic nie wzrosło, więc ściągnąłem głowice i dałem ją do kompletnej regeneracji założyłem głowice mierze a tu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> dalej 6 dzisiaj się przymierzam do ponownego ściągnięcia głowicy i odkręceniu spodu z zamiarem wymiany pierścieni, tylko że jak za pierwszym razem ściągałem głowice to gładź cylindrów była idealna wiec raczej pierścień nie pękł a jak już pękł to go nie wydmuchało bo by porysował gładź, jeden z mechaników moich mówi że widział w takim samym silniku że pierścienie były mocno wytarte (zostało go ok 1,5 mm), średnio w to wierze no ale jutro zobaczę co jest faktycznie, potem ewentualnie opisze koszt. I może jeszcze pytanko dla tych z was bardziej doświadczonych co o tym myślicie szczególnie z tym wytarciem pierścieni

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak wygląda ciśnienie na pozostałych cylindrach? przy takim ciśnieniu to pewnie ci olej ciągnie? a ten tłok komora spalania była by czarna musiał bys to zauważyć po zdjęciu głowicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawko1987

Trudno stwierdzić czy bierze olej bo to (trzepanie silnikiem) się stało jakieś 300 km temu, od tamtej pory mało jeżdżę, na spodzie głowicy na tym tłoku był trochę większy nagar niż na pozostałych no i góra tłoka też była mocniej przykopcona, a ciśnienie na pozostałych na zimnym to w granicach 14,5 do nawet 16 dokładnie nie pamiętam, tylko że za pierwszym razem przy próbie olejowej na tym uszkodzonym cylindrze to sie poprawiło o 1 atm czyli prawie nic a zalałem obficie, ewidentnie objawy wskazywały na głowice a tu lipa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawko1987

No więc tak usterkę usunołem, powodem były pęknięte oba pierścienie na jednym z tłoków, wymieniłem, pierwsze próby odpalenia była mało obiecujące ale jak złapał zapłon to od tamtego momentu wszystko jest ok, zrobiłem już 200 km na delikatnej jeździe silniczek ładnie i równo chodzi aż miło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

koszty:

kompletny remont głowicy(wymiana uszczelniaczy wym. prowadnic, frezowanie gniazd, planowanie) 400 pln

uszczelka kolektora wydechowego erling 14 pln

uszczelka głowicy erling 2x 43 pln

uszczelka kol ssącego 9 pln

uszczelniacze zaworów komplet 21,60 pln

uszczelka miski ol. mała erling 47 pln

uszczelka miski ol. duza 45 pln

pierścienie nominały goetze 32.50

śruby głowicy erling komplet 34 pln (śrób bym nie kupował ale podczas dokręcania głowicy jedna z nich mi się urwała ale na szczęście bez problemu pozostałość wykręciłem śrubokrętem!!!! no i mi zostało 9 nowych nie urzywanych srub)

robocizna 0 pln sam wszystko sobie zrobiłem

Please login or register to see this link.

surze pomocą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A miałeś jeszcze jakieś objawy, że zacząłeś podejrzewać że akurat coś z pierścieniami itp ? Jakoś gorzej silnik zaczął pracować, dławił się ?

Bo ja także mam problem z trzęsącym się silnikiem, początkowo podejrzewałem poduszki ale teraz już nie wiem ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świerszcz, objawy pierścieni do wymiany - duże zużycie oleju, dymienie na rozgrzanym silniku (na niebiesko), spadek mocy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...