Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość pawgeb

"szarpanie" na ciepłym silniku - 1.9 CDTI 150KM

Polecane posty

Gość pawgeb

Witam,

śledzę to forum od dłuższego czasu, ale piszę tutaj chyba po raz pierwszy. Proszę mi wybaczyć, jeśli błędnie piszę nowy temat. Wydaje mi się, że ten wątek nie był jeszcze poruszany (ale nie jestem pewien, na samochodach raczej się nie znam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Od roku (dokładnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jestem posiadaczem Vectry C, 2006 rok, 1.9 CDTI (150KM - przebieg 118 tyś km.). Samochód REGULARNIE (chyba az nadto) serwisuje w autoryzowanym serwisie Opla; mówiąc inaczej bardzo o niego dbam. Jednak od kilku dobrych miesięcy mam taki sam i nieznikający problem (zaczął się przy przegiegu około 65 tyś km). Po uruchomieniu silnika po kilkunastominutowym postoju (albo kilku godzinnym) samochód, przy lekkim dodawaniu gazu dławi się. Wygląda to tak, jakby nie dopływało psliwo. Potrafi szarpnąc. Przy mocnym dodawniu gazu problem ten nie jest aż tak widoczny. Dodam, że wymienialem już:

- EGR

- kolektor

- koło dwumasowe (pewnie to nie ma wpływu, ale tak piszę)

- kable (styki) od wtryskiwwaczy)

- i jeszcze kilka innych rzeczy pewnie zupełnie nie mających wpływu na opisywaną usterkę.

PRzy dodawaniu i puszczaniu pedału gazu jest też lekkie szarpnięcie - nie jest to płynne jak w innych Dieslach, w których ostatnio byłem. Dodam jeszcze, że usterka dławienia sie zanikła zaraz po wymianie EGR-u i kolerktora, a także przy silnych mrozach. Niestety wkrótce potem pojawiła sie znów.

Przyznam, że mam już tego trochę dość. W Oplu nie wiedzą co sie dzieje, komputer niczego błędnego nie pokazuje. A ja wiem, ze coś jest nie tak.

Duża prośba do Was o poradę/ opinie na ten temat.

Pozdrawiam z Wrocławia.

P.S. Może jest jakiś godny polecenia diagnosta właśnie z Wrocławia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na wadliwy EGR

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> trzeba by podmieć i zobaczyć co się dzieje

Poza tym podłączyć się z kompem i pooglądać co nieco.

Edytowano przez jabolkg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

@jabolkg, a czemu nie podpowiesz swojego patentu z puszką od piwa, aby upewnić się, że to nie EGR? To przecież chyba najprostsza i najtańsza metoda diagnozy czy problemem jest EGR czy coś innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak jest, blaszka po piwku i wszystko jasne. ja walcze z egr mimo ze nowka sztuka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj panowie posta pisałem o 13.56 a pracuję do 14.00 nie miałem czasu pomyśleć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Oczywiście, że patent z puszką po piwie prawdę ci powie, ale ten konkretny przypadek warto by było również podłączyć pod kompa i pomierzyć dawki korekcyjne i ciśnienie na szynie.

Nie wiem czy we Wrocławiu znajdzie się ktoś kto to zdiagnozuje bo często się ostatnio zdarzało, że to mnie wzywano do Wrocławia żebym sobie poradził z jakimś CDTI

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pawgeb

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki za wszelkie sugestie, ale nie mam pojęcia o co chodzi z "puszką po piwie" prócz tego, że może oznaczać to, że przed chwilą było tam piwo...

Czy ewentualne błędy EGR-u muszą zawsze być widoczne po podłączeniu do serwisowego komputera? Czy może być to nie do zauważenia tamże?

Pozdrawiam,

Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz przepis (by JABOLKG) jak za pomocą puszki ulubionego piwa sprawdzić, czy EGR ma się dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A konkretnie przepis z puszką jest w tym poście

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Faktycznie zaczyna się od wypicia ulubionego piwa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Nie sugeruj się tym, że tam piszą o braku mocy bo akurat w twoim przypadku zawór prawdopodobnie nie jest całkowicie zablokowany a tylko się przycina.

Edytowano przez jabolkg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem tu "świeżakiem" więc nie zakładam nowych tematów tylko postanowiłem się podłączyć...

Mam taki problem z moją Vicki... Autko chodzi w miarę dobrze gdy na dworze jest chłodno (do 20st.). Gdy jest cieplej zaczynają się szaleństwa, do stówki (4 bieg) autko idzie okej, po wrzuceniu piątki zaczyna się szarpanie, czym mocniej wduszę gaz tym bardziej zaczyna szarpać, to samo na szóstym biegu. Osiągnięcie 120km/h jest dużym problemem, nie mówię już o większych prędkościach... Po odpuszczeniu gazu szarpanie znika...

Autko jest z 2006r. Silnik to Z19DTH (150 kucyków), przebieg autentyczny 138tyś km. W zawieszeniu wszystko ok. Niedawno wymieniłem:

-kolektor

-wtyczki wtryskiwaczy

-filtr paliwa

-filtry i olej

-mechanik czyścił egr i dpf.

Na komputerze nie ma żadnych błędów.

Widzę że szarpanie w tych silnikach jest dość częste ale takiego przypadku jak u mnie nie mogłem nigdzie znaleźć.

Proszę o pomoc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym wrócić do tematu szarpania. Też posiadam vectre w wersji 150 km i podczas przyśpieszania przy obrotach okolo 2200 czuję kilka delikatnych szarpnięć i dalej juz auto przyśpiesza normalnie. Dodam że wymieniony został kolektor, egr i przeczyszczona przepustnica.
Dość mocno zaciekawił mnie temat kostki trzeciego wtryskiwacza więc poszedłem otowrzyć maskę, zdjąłem osłonę silnika i patrzę a tam wszystkie wtyczki żółte i w dodatku każda przyciśnięta opaską plastikową do gniazda wtryskiwacza.
Czy problem szarpania może leżeć w uwalonej kostce ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie i co bylo przyczyna, mam ten sam problem, juz nie wiem co naprawiac, egr, klapy, wtryski, boost sensor wszystko nowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×