Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest pawgeb

"szarpanie" na ciepłym silniku - 1.9 CDTI 150KM

Recommended Posts

Guest pawgeb

Witam,

śledzę to forum od dłuższego czasu, ale piszę tutaj chyba po raz pierwszy. Proszę mi wybaczyć, jeśli błędnie piszę nowy temat. Wydaje mi się, że ten wątek nie był jeszcze poruszany (ale nie jestem pewien, na samochodach raczej się nie znam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Od roku (dokładnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jestem posiadaczem Vectry C, 2006 rok, 1.9 CDTI (150KM - przebieg 118 tyś km.). Samochód REGULARNIE (chyba az nadto) serwisuje w autoryzowanym serwisie Opla; mówiąc inaczej bardzo o niego dbam. Jednak od kilku dobrych miesięcy mam taki sam i nieznikający problem (zaczął się przy przegiegu około 65 tyś km). Po uruchomieniu silnika po kilkunastominutowym postoju (albo kilku godzinnym) samochód, przy lekkim dodawaniu gazu dławi się. Wygląda to tak, jakby nie dopływało psliwo. Potrafi szarpnąc. Przy mocnym dodawniu gazu problem ten nie jest aż tak widoczny. Dodam, że wymienialem już:

- EGR

- kolektor

- koło dwumasowe (pewnie to nie ma wpływu, ale tak piszę)

- kable (styki) od wtryskiwwaczy)

- i jeszcze kilka innych rzeczy pewnie zupełnie nie mających wpływu na opisywaną usterkę.

PRzy dodawaniu i puszczaniu pedału gazu jest też lekkie szarpnięcie - nie jest to płynne jak w innych Dieslach, w których ostatnio byłem. Dodam jeszcze, że usterka dławienia sie zanikła zaraz po wymianie EGR-u i kolerktora, a także przy silnych mrozach. Niestety wkrótce potem pojawiła sie znów.

Przyznam, że mam już tego trochę dość. W Oplu nie wiedzą co sie dzieje, komputer niczego błędnego nie pokazuje. A ja wiem, ze coś jest nie tak.

Duża prośba do Was o poradę/ opinie na ten temat.

Pozdrawiam z Wrocławia.

P.S. Może jest jakiś godny polecenia diagnosta właśnie z Wrocławia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stawiam na wadliwy EGR

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> trzeba by podmieć i zobaczyć co się dzieje

Poza tym podłączyć się z kompem i pooglądać co nieco.

Edited by jabolkg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

@jabolkg, a czemu nie podpowiesz swojego patentu z puszką od piwa, aby upewnić się, że to nie EGR? To przecież chyba najprostsza i najtańsza metoda diagnozy czy problemem jest EGR czy coś innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jest, blaszka po piwku i wszystko jasne. ja walcze z egr mimo ze nowka sztuka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj panowie posta pisałem o 13.56 a pracuję do 14.00 nie miałem czasu pomyśleć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Oczywiście, że patent z puszką po piwie prawdę ci powie, ale ten konkretny przypadek warto by było również podłączyć pod kompa i pomierzyć dawki korekcyjne i ciśnienie na szynie.

Nie wiem czy we Wrocławiu znajdzie się ktoś kto to zdiagnozuje bo często się ostatnio zdarzało, że to mnie wzywano do Wrocławia żebym sobie poradził z jakimś CDTI

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawgeb

Please login or register to see this quote.

Dzięki za wszelkie sugestie, ale nie mam pojęcia o co chodzi z "puszką po piwie" prócz tego, że może oznaczać to, że przed chwilą było tam piwo...

Czy ewentualne błędy EGR-u muszą zawsze być widoczne po podłączeniu do serwisowego komputera? Czy może być to nie do zauważenia tamże?

Pozdrawiam,

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj masz przepis (by JABOLKG) jak za pomocą puszki ulubionego piwa sprawdzić, czy EGR ma się dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A konkretnie przepis z puszką jest w tym poście

Please login or register to see this link.

Faktycznie zaczyna się od wypicia ulubionego piwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Nie sugeruj się tym, że tam piszą o braku mocy bo akurat w twoim przypadku zawór prawdopodobnie nie jest całkowicie zablokowany a tylko się przycina.

Edited by jabolkg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Jestem tu "świeżakiem" więc nie zakładam nowych tematów tylko postanowiłem się podłączyć...

Mam taki problem z moją Vicki... Autko chodzi w miarę dobrze gdy na dworze jest chłodno (do 20st.). Gdy jest cieplej zaczynają się szaleństwa, do stówki (4 bieg) autko idzie okej, po wrzuceniu piątki zaczyna się szarpanie, czym mocniej wduszę gaz tym bardziej zaczyna szarpać, to samo na szóstym biegu. Osiągnięcie 120km/h jest dużym problemem, nie mówię już o większych prędkościach... Po odpuszczeniu gazu szarpanie znika...

Autko jest z 2006r. Silnik to Z19DTH (150 kucyków), przebieg autentyczny 138tyś km. W zawieszeniu wszystko ok. Niedawno wymieniłem:

-kolektor

-wtyczki wtryskiwaczy

-filtr paliwa

-filtry i olej

-mechanik czyścił egr i dpf.

Na komputerze nie ma żadnych błędów.

Widzę że szarpanie w tych silnikach jest dość częste ale takiego przypadku jak u mnie nie mogłem nigdzie znaleźć.

Proszę o pomoc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Chciałbym wrócić do tematu szarpania. Też posiadam vectre w wersji 150 km i podczas przyśpieszania przy obrotach okolo 2200 czuję kilka delikatnych szarpnięć i dalej juz auto przyśpiesza normalnie. Dodam że wymieniony został kolektor, egr i przeczyszczona przepustnica.
Dość mocno zaciekawił mnie temat kostki trzeciego wtryskiwacza więc poszedłem otowrzyć maskę, zdjąłem osłonę silnika i patrzę a tam wszystkie wtyczki żółte i w dodatku każda przyciśnięta opaską plastikową do gniazda wtryskiwacza.
Czy problem szarpania może leżeć w uwalonej kostce ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie i co bylo przyczyna, mam ten sam problem, juz nie wiem co naprawiac, egr, klapy, wtryski, boost sensor wszystko nowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...