Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
driveron

Zmiękczyć zawieszenie...?

Recommended Posts

Panowie, czy i jaka jest możliwość zmiękczenia zawieszenia w VB. Zawieszenie w mojej Viki wydaje się być dość twarde - czuć każdą nawet najdrobniejszą nierowność na drodze (nawet po wymianie tulei i amortyzatorów). Zawieszenie będę musiał robić, bo po zimie wszystko lata jak w pudełku ze śróbkami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> poniewaz niestety pokusiłem się 2 lata temu na tanie zawieszenie... Czy są jakieś bardziej miękkie sprężyny które można by zastosować do VB?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedz jakie masz zawieszenie - amorki i springi - oraz jakie kola. Bo tak to ciezko wrozyc z fusow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koła seria 15" Alu, amortyzatory tył wymieniałem na Kayaby. Co do sprężyn i przednich amorów nie mam pojęcia. Są te na których przyjechała z Niemiec. Nie wydaję mi się żeby były spotrowe ponieważ jeździła tym jakaś kobitka (chociaż wszystko jest możliwe).

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie zaczalbym od sprawdzenia amorkow przod (typ, stan, zuzycie). Moga byc albo uszkodzone albo po prostu zuzyte. Przy okazji odczytasz sobie numery ze springow.

Vectra ma dosyc twarde, ale jednoczesnie komfortowe zawieszenie. Przy 15calach alu powinienes odczuwac komfort nie taczke. Co innego gdybys mial 18

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amortyzatory olejowe na ostatniej diagnostyce były sprawne w ok. 75%. Nie wiem gdzie można znaleźć numery spręrzyn. Taczka jest dobrym okresleniem "komfortu" w moim aucie. Z problemem tym borykam się już ponad 2 lata odkąd ją sprowadziłem. Myślałem że wymiana gum i tulei pomoże ale niestety nie. Tak się jeszce zastanawiałem czy może nie powymieniać tych tulei na których zawieszone są sanki. Niby na forum się czyta że one się nie niszczą, ale może tu leży problem...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale sa jakies stuki, cos wali czy po prostu jest twardo i czujesz nierownosci? Diagnostyka amortyzatorow to troche wrozenie z fusow - minimalna zmiana cisniea w oponach i juz zupelnie inny wynik pomiaru. Ile przebiegu maja te amorki. Jakies dobre?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qrde... Aż głupio, ale nie mam pojęcia co to za amory. Przyjechał na nich z Niemiec, ale raczej nie są fabryczne bo auto ma wylatane 194000km. Stuki... Cos napewno wali z tyłu w prawym kole, zauważyłem że opony tylne są ścięte po zewnętrznych. Na śliskim oraz koleinach nie moge prosto utrzymac samochodu - ale to od niedawna. Generalnie od kąd ją mam jest wrażenie "luźlego" zawieszenia. Tak było nawet po wymianie wszystkich tulei i sworzni. Magiki, którzy mi robili zawieszenie stwierdzili że niepotrzebnie robie bo wszystko wygląda na dobre... I pewnie mieli racje, bo wymiana wogóle nie pomogła. Jedyna odczówalna zmiana była w momencie wymiany tylnych amorków. Auto przesało pywać, i zrobiło się stabilniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymienic tulei nie zaszkodzilo. W Polsce sie szybko wytlukuja. Dobre jakies zalozyles? Rozumiem, ze tyl po wymianie amorkow nie plywa? A jakie dalej amorki na tyl?

Jesli przednich nie ruszales od 2 lat i nie wiesz ile maja najechane, zaczalbym od tego. Zainwestuj w dobre amorki - poprawi Ci sie komfort i bezpieczenstwo (trakcja, hamowanie). Przypuszczam, ze z przodu moze byc podobny efekt "uzdrowienia" po wymianie amorkow jak z tylu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do tulei - przyznaje sie bez bicia, że założyłem tanioche z serii Fortuna Line (kiedyś tym handlowałem, i zakładałem do innego auta i było ok, ale słyszałem że od tamtej pory jakośc FL strasznie spadła na ryja). Na tyle zakładałem amory Kayaba olej, i po wymianie nabrała stabilności. Teraz na bank muszę powymieniać tuleje z tyłu (jak pisałem wcześniej auto zarzuca tyłem na śliskim, w koleinach i oczywiście po wyłapaniu dołka czy dziury), ale martwi mnie to że wiele to nie pomoże. Wogóle to tak pomyślałem, że może wpadę na jakiś spocik mazowieckiego, może ktoś by się ze mną przejechał tą taczką i obczaił. Swoją drogą ja przejechał bym sie inną VB jako pasażer dla porówniania zawieszenia, ewentualnie jeszcze z obniżonym zawiasem. Jak by mi podpasowało to może mała gleba też wchodziła by w rachubę skoro i tak trzeba polecieć z amorami...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...