Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Sienkos

Szarpniecie przy nagłym dodaniu gazu

Recommended Posts

Guest Sienkos

Witam,

Mam pytanie co może być powodem szarpnięcia/przymulenia przy nagły dodaniu gazu na wolnych obrotach. Dość szybkie dodanie gazu powoduje taki efekt.

Dodam ze dzieje się to na benzynie jak i na gazie. Dziś przeczyściłem przepustnice i silnik krokowy i zauważyłem taki efekt. Dodam, że wcześniej miałem większy luz na pedale gazu, tzn teraz lekkie dodanie gazu podnosi już obroty przedtem miałem taki "martwy" punkt, a i linka przy przepustnicy była luźniejsza. Podczas normalnej jazdy i gwałtownego wciśnięcia gazu żeby przyśpieszyć nie zauważyłem takiego zachowania. Check nie świeci się.

Wężyki wszystkie po skręceniu wróciły na swoje miejsce.

Ostatnio wymieniłem kable WN. Świece maja z 15tys, może trochę więcej. Ma ktoś jakieś sugestie? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Jednak nie tylko na biegu jałowym mam ten efekt szarpnięcia.. jeśli jadę puszcze gaz i nagle depnę do końca to jest szarpniecie/przymulenie i auto zaczyna ciągnąć. Jeśli trzymam na gazie lekkim auto i wtedy dodam to oporu to nie ma takiego efektu..co to może być?

chyba dałem temat w złym dziale

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> czy można prosić o przeniesienie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> .. a może mi ktoś coś doradzi?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bardzo proszę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli rozumiem że po czyszczeniu przepustnicy został taki efekt? Stawiał bym na dolot możliwe że któraś opaska źle się zaczepiła i nie trzyma szczelności, zaczął bym sprawdzanie od tego, bo objawy na to wskazują.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sienkos

Sprawdzę ten dolot, mówisz o wszystkich wężykach podciśnieniowych czy tylko o głównej rurze dolotowej?

No i właśnie nie do końca teraz po czyszczeniu. Wcześniej też miałem podobny efekt ale nie aż tak odczuwalny. Przy szybszym dodaniu gazu była przyduszenie się. Teraz jak mówiłem zniwelowałem luz na lince od gazu i efekt ten jest bardziej odczuwalny. Jeżdżąc autem nie zdarza mi się nagle od niechcenia dodać gazu na maksa tylko jeżdżę w miarę płynnie więc nie odczuwam tego na co dzień.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Myślałem tez o wymianie wężyków pod ciśnieniowych no i w weekend zmieniam świece, ale to chyba nie bardzo pomoże

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

a nieszczelności w dolocie moge sprawdzić w ten sposób:

Odkręcić główna rurę dolotowa przychodzącą na górę przepustnicy i zakryć główny otwór wlotowy, jeśli silnik będzie pracował to znaczy ze łapie fałszywe powietrze jeśli zgaśnie to znaczy ze jest ok? działa to tak czy nie bardzo?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymiana świec itp. może owszem pomóc. Jeśli wężyki podciśnienia są pęknięte to też może tak się zachowywać, a masz katalizator? może po prostu już się wypalił i trochę zapycha wydech, nie odczułeś spadku mocy? ładnie wkręca nię na duże obroty?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sienkos

Tak, mam katalizator.

No właśnie wydaje mi się ze auto jakby przestało przyspieszać przy około 4.5-5tys. Na postoju ładnie wkręca się na obroty i nie zauważyłem jakiś niedomagań z wyjątkiem tego przymulenia przy nagłym dodaniu gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

więc całkiem możliwe że wypalony a mianowicie jego resztki przytykają pierwszy tłumik, można to sprawdzić odkręcając kolektor wylotowy trzyma on się na 4 śrubach ale najlepiej zrobić to zdala od ludzi bo ten hałas słychać z paru km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">, wtedy będzie widać czy ładnie się wkręca i czy spadają obroty po dodaniu gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sienkos

Zrobiłem dziś kilka kilometrów i muszę wprowadzić poprawkę. Po tym czyszczeniu przepustnicy auto chodzi jak burza wkręca się super obroty, przyspiesza bez zająknięcia do 5.5 tys - cudo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> opadaj tez ok..jedynie dalej jest efekt przydławienia przy dodaniu gazu..czeka mnie wymiana tych świec i będę widział co wtedy. Może profilaktycznie wymienię jeszcze wężyki podciśnienia od przepustnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...