Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
johnyaig

skaczaca temperatura silnika....

Polecane posty

witam,

moze powinienem dodac ten watek do forum układu chlodzenia ale dotyczy to silnika, mam Vectre 1.8 i ostatnio dziwnie skacze mi temeperatura silnika, od 80 stopni do 90 i troszke powyzej, zalezne to jest od tego czy jade w trasie czy po miescie....kiedys tak temperatura mi nie skakala a teraza strasznie dziwnie sie zachowuje....termostat?? a moze cos innego...Prosze sie nie zloscic jesli dubluje temat...Prosze o Wasza pomoc...bedzie wdzieczny...wszystkie plyny zostaly uzupelnione...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

raczej termostat

przenoszę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

powiem ci że mam to samo tyle tylko ze motor 1.6 16v ale też temp zaczyna wariować, obstawiam też termostat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Albo czujnik temperatury na zegar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie odnośnie wyższej temperatury. Gdy jade w trasie mam 82 st (nowy termostat wahlera mam od 3 miesięcy) ale to jest przekłamanie podobno w normie. Gdy jade po mieście w korku temp się podnosi do ok 92st to w rzeczywistości ma coś koło 100st i wtedy zauważam ze auto jest strasznie zamulone i się czuje tak jak bym ciągnął przyczepe. Co moze być nie tak?

nikt nie wie co to może być?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:"> szukałem po forum coś podobnego ale nic nie znalazłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpal auto na zimnym silniku na 4-5minut sprawdz waz ten gruby od termostatu jak bedzie cieply to termostat do wymiany u mnie tak bylo i teraz jest wszystko ok. koszt wymiany to 206zl u Stachowiaka (Behra) tylo ze u mnie jest kompletny z czujnikami na kompa i zegary ale nie wiem jak jest u Ciebie moze tylko czujnik ale najpierw soprawdz termostat Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale przecież ja temperature mam w porządku. Jak jade to mam ok 84st jak jade po mieście to też.. cały czas się ta utrzymuje. Jak stoje w korkach to wiadomo ze podskoczy wyżej. Termostat mam nowy wahlera i węże są w porządku. Tylko jak korek mija i zaczynam normalną jazde to jest muł straszny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wielkie dzięki jutro tak zrobię i napiszę co i jak:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemo21

Co do zamulenia na bardzo rozgrzanym silniku.

Miałem identycznie

Poprostu kolego powoli siada czujnik położenia wałka rozrządu.

Jeżeli jeszcze niezapala ci się Check to narazie możesz pojeźedzić.

Mi na gorącym zaczął przymujać i niewiedziałem o co chodzi

po około 2 misiącach czasami pojawił się check.

Diagnoza? C.W.R.

Po wymianie jak ręką odjoł.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie ten sam problem co autor tematu. Chodzi mi o to, że jak się silnik bardzo nagrzeje (np. stanie w korku) to wtedy muli. Dzieje się już tak od dawna, ponad rok na pewno. Błędu czujnika wałka rozrządu nie miałem jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi też żaden błąd nie wyskakuje, nie mam odcinki przy 4500 obr i żadnych podobnych objawów. Może być to spadek mocy spowodowany tym, ze włączyły się wiatraki? Mam nadzieje ze jeszcze sobie pojeżdze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez danielxc717

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na wstępie chciałbym się przywitać ponieważ od niedzieli jestem szczęśliwym posiadaczem Vectry 2.0 DTL albo DTH

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jest to mój pierwszy diesel więc mam pytanie co do termostatu ... viki nagrzewa się do 80 stopni po jakiś 8 km / 9 km i trzyma sobie temperaturę podczas jazdy ... z innego forum wyczytałem że termostat otwiera się dopiero przy 92 stopniach czyli rozumiem że do tego czasu płyn płynie w małym obiegu ? ... wąż górny nad chłodnicą przy tych 80 stopniach mam gorący więc wygląda na to że termostat puścił płyn do dużego obiegu - gruby dolny wąż od termostatu jest letni

i w miarę jazdy się nagrzewa - wczoraj zrobiłem sobie taki test że zostawiłem autko na chodzie pod garażem

usiadłem na krzesełku otworzyłem piwko i czekałem ... po jeździe temperatura na postoju zaczęła spadać poniżej 80 stopni po kilku minutach zaczęła rosnąc a ten dolny gruby wąż był coraz cieplejszy ... po 20 minutach temperatura zaczęła rosnąć powyżej 80 stopni ale już nie doczekałem się żeby wskoczyła na 90 bo zapewne musiałbym jeszcze trochę siedzieć... bynajmniej rosła - czy takie zachowanie jest prawidłowe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

prawidłowe ze pokazuje 80 to możesz miec czujnik do wymiany co idzie na zegary

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no tak ale czy ten waż od dużego obiegu ( ten co lezy nad chłodnicą ) nie powinien być zimny ? ... jeżeli termostat puszcza obieg przy 92 stopniach to na logike powinien byc zimny ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×