Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość KERIM25

Falowanie obrotów (X18XE1)

Polecane posty

Gość KERIM25

Witam wszystkich.

Podobny temat jest już na forum ale nie znalazłem nic pomocnego.

Falują mi obroty na biegu jałowym (silnik XE18XE1) tzn. jak wcisną sprzęgło gdy dojeżdżam do skrzyżowania. Obroty wahają się od 1000 do 2000. Warto dodać że jak jest na LPG to nie ma siły aby ustały na Pb po chwili ustają. W czasie jazdy też odczuwam szarpnięcia prawie na wszystkich biegach przy mniej więcej 2500 obrotów. Nie wiem czy ma to związek z ,moja dolegliwością ale zdarza się mi wystrzał z tłumika.

Co w tym celu już zrobiłem:

- podpiąłem pod kompa - okazało się ze są błędy przepływomierza

- wyczyściłem przepustnicę – był zatkany na maxa mały otwór

- wyczyściłem zawór ERG – wydaje mi się był w porządku

I po tym wszystkim nic się nie zmieniło co dalej mam wymieniać albo gdzie się udać??

Jeżeli tu nie znajdę odpowiedzi na moje pytanie to już nigdzie

Pozdrawiam wszystkich

Edytowano przez KERIM25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz błędy przepływki to czemu się nią nie zaiteresujesz , może wystarczy podpiąć nową masę (gdzieś na forum jest o tym)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Peter777

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja miałem bardzo podobny problem.

Dodatkowo zrobiłem jeszcze:

- wymieniłem DIS,

- wyczyściłem wtyczkę od sondy lambda,

- wyczyściłem wtyczkę od przepływomierza.

Dopiero wymiana termostatu, a z nim czujnika temperatury na komputer chyba pomogła. Co ciekawe, zdarza mi się, ale to już bardzo żadko, że samochód przyśpiesza z bardzo delikatną czkawką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

JA stawiam na DISa tylko kup oryginał cena 360 zł takiej cewki zapłonowej. Na LPG falują i strzela jeszcze bardziej niż na PB. Miałem podobnie tylko że mi się dławiła, strzały też miałem, radzę szybciej się tym zająć bo od strzałów nie będzie nic dobrego, po wymianie wszystko super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość KERIM25

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeżeli wszystko dobrze rozumię to ten DIS to poprostu cewka zapłonowa czy co???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Peter777

Tak, dokładnie coś takiego:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość KERIM25

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wielkie dzięki kolego, wspomne o tym mechanikowi jak będzie domniemywał co dolega mojej Vectrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Skoro na paliwie obroty Ci ustaja szukaj przyczyny w LPG bo masz cos nie tak z instalacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość KERIM25

Odebrałem dziś auto od mechanika aby coś zadział na te falowanie. Uszczelnili kolektor wydechowy bo podobno łapał jakieś lewe powietrze i nieznacznie się poprawiło tzn. falują nadal ale po chwili ustają ale tak jest tylko na Pb na LPG jest masakra. Co zauważyłem gdy obroty falują na LPG wyłączam gaz i obroty ustają.

A takie pytanie do wszystkich czy jak bym teraz ustawił gaz na komputerze to było by porównywalnie jak na benzynie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam odpowiedziałeś sobie na pytanie , LPG do regulacji bo to one jest winne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość KERIM25

Mechanik coś mi jeszcze mówił że coś z sondą może być nie tak, czy ona też ma wpływ na falowanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Oczywiście, że ma ... Jeżeli mieszanka spalin jest zła, sonda reguluje ją... zmieniając dawkę powietrze/paliwo ...

Z tego co rozumiem na gazie masz problemy, a na benzynie nie ma ? tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość KERIM25

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na benzynie też falują ale nie tak intensywnie tzn. dojeżdżam do skrzyżowania wciskam sprzęgło i obroty falują od 1000 do 2000 i tak od 3 do 5 wahnięć i powoli ustają. Natomiast na LPG też falują od 1000 do 2000 ale nie ustają, jedynie jak wrzucę bieg i przytrzymam na pół sprzęgła jednocześnie z hamulcem aby nie jechał to po około 15-20 sekundach gdy wcisnę sprzęgła do końca jest ok. A i jeszcze jedno w czasie jazdy jak zmieniam biegi wciskam sprzęgło puszczam gaz (normalna czynność) to obroty zamiast mi spadać to zawieszają się na chwile a nawet podnoszą do około 3000 – 3500.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sonda może mieć duży wpływ na to falowanie , a jaki dokładnie masz silnik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość KERIM25

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

X18XE1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To taki jak mój tylko ja nie mam gazu (fuj paskudztwo) gdyby nie ten gaz to poleciłbym wyczyszczenie EGR. Zresztą spróbować możesz dużo roboty nie ma , jakby co to grzybek w EGR wychodzi na zewnątrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Małeś82

kolego wymień filtry od gazu i swiece bo przy instalacii gazowej trzeba tego pilnować.napisz coś więcej o swojej instalacii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem nie leży tylko w instalacji gazowej bo problem jest również na benzynie - czyli doprowadzanie paliwa zostawiamy w spokoju ...

Ja bym wyczyścił albo wymienił krokowy ... on odpowiada za utrzymanie obrotów ...

A nie gaśnie ci czasami na luzie, albo przy hamowaniu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku nie ma krokowca. Jest on zintegrowany z przepustnica. Proponuje podmienic z kims na chwile przepustnice i zobaczyc jak sie bedzie zachowywal. Jak bedzie poprawa to kupujesz od angola i smigasz dalej.

Edytowano przez vici b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kukli w tym silniku krokowy jest zintegrowany z przepustnicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisz jaka masz instalacje bo poki co nic nie wspomniales o niej, i co Ci zalozyli jesli to sekwencja, jaki ma przebieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A to przepraszam, nie wiedziałem, że w X18XE1 jest zintegrowany ...

Co do przepustnicy ... (o ile tak samo jak w X18XE jest) to nie trzeba sie zamieniać ... wystaczy odpiąć kostkę czujnika i powinna iść jak burza, bo komputer jej nie ogranicza ... co prawda od razu wywali ci błąd kompa CHECK ENGINE ... ale po podłączeniu ponownie powinien zniknąć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość KERIM25

Jeśli chodzi o instalacje LPG to jest to Zenit (sekwencja), założona w czerwcu 2008r i na tej instalacji ja mogę się tylko domyślać i wierzyć poprzedniemu właścicielowi jest zrobione około 17 tys/km, filtry zostały wymienione, świece – nie!!

Przepustnica wyczyszczona zawór ERG też.

Jeżeli chodzi o odpięcie tego czujnika to wystarczy wypiąć kostkę zasilającą i sterującą całą przepustnicą ???? Ale czemu mi wystrzela z tłumika właśnie jak jadę na gazie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszukał drugiej przepustnicy na podmiankę a jak to nie pomoże stawiałbym na sterownik XE1 mają go wadliwy niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No i tu pewnie jest przyczyna, Zenit to gowniany sterownik, jak do niego dolozy sie czerwone valteki (a pewnie takie masz) i kiepski reduktor problemy murowane. Zenit jest dobry pod warunkiem ze reguluje sie go co 2 tygodnie bo po czasie sam sie rozregulowuje a w polaczeniu z czerwonymi valtekami jest w swoim zywiole. Podejdz do gazownika niech zobaczy co sie dzieje po pdpieciu do komputera,zainwestuj w dobre wtryskiwacze i reduktor to i zenit bedzie mial mniej do roboty a Ty na pewien czas zapomniesz ze masz gaz w aucie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×