Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest KERIM25

Falowanie obrotów (X18XE1)

Recommended Posts

Guest KERIM25

Witam wszystkich.

Podobny temat jest już na forum ale nie znalazłem nic pomocnego.

Falują mi obroty na biegu jałowym (silnik XE18XE1) tzn. jak wcisną sprzęgło gdy dojeżdżam do skrzyżowania. Obroty wahają się od 1000 do 2000. Warto dodać że jak jest na LPG to nie ma siły aby ustały na Pb po chwili ustają. W czasie jazdy też odczuwam szarpnięcia prawie na wszystkich biegach przy mniej więcej 2500 obrotów. Nie wiem czy ma to związek z ,moja dolegliwością ale zdarza się mi wystrzał z tłumika.

Co w tym celu już zrobiłem:

- podpiąłem pod kompa - okazało się ze są błędy przepływomierza

- wyczyściłem przepustnicę – był zatkany na maxa mały otwór

- wyczyściłem zawór ERG – wydaje mi się był w porządku

I po tym wszystkim nic się nie zmieniło co dalej mam wymieniać albo gdzie się udać??

Jeżeli tu nie znajdę odpowiedzi na moje pytanie to już nigdzie

Pozdrawiam wszystkich

Edited by KERIM25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz błędy przepływki to czemu się nią nie zaiteresujesz , może wystarczy podpiąć nową masę (gdzieś na forum jest o tym)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Peter777

Please login or register to see this quote.

Ja miałem bardzo podobny problem.

Dodatkowo zrobiłem jeszcze:

- wymieniłem DIS,

- wyczyściłem wtyczkę od sondy lambda,

- wyczyściłem wtyczkę od przepływomierza.

Dopiero wymiana termostatu, a z nim czujnika temperatury na komputer chyba pomogła. Co ciekawe, zdarza mi się, ale to już bardzo żadko, że samochód przyśpiesza z bardzo delikatną czkawką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

JA stawiam na DISa tylko kup oryginał cena 360 zł takiej cewki zapłonowej. Na LPG falują i strzela jeszcze bardziej niż na PB. Miałem podobnie tylko że mi się dławiła, strzały też miałem, radzę szybciej się tym zająć bo od strzałów nie będzie nic dobrego, po wymianie wszystko super.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KERIM25

Please login or register to see this quote.

Jeżeli wszystko dobrze rozumię to ten DIS to poprostu cewka zapłonowa czy co???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Peter777

Tak, dokładnie coś takiego:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KERIM25

Please login or register to see this quote.

Wielkie dzięki kolego, wspomne o tym mechanikowi jak będzie domniemywał co dolega mojej Vectrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skoro na paliwie obroty Ci ustaja szukaj przyczyny w LPG bo masz cos nie tak z instalacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KERIM25

Odebrałem dziś auto od mechanika aby coś zadział na te falowanie. Uszczelnili kolektor wydechowy bo podobno łapał jakieś lewe powietrze i nieznacznie się poprawiło tzn. falują nadal ale po chwili ustają ale tak jest tylko na Pb na LPG jest masakra. Co zauważyłem gdy obroty falują na LPG wyłączam gaz i obroty ustają.

A takie pytanie do wszystkich czy jak bym teraz ustawił gaz na komputerze to było by porównywalnie jak na benzynie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam odpowiedziałeś sobie na pytanie , LPG do regulacji bo to one jest winne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KERIM25

Mechanik coś mi jeszcze mówił że coś z sondą może być nie tak, czy ona też ma wpływ na falowanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oczywiście, że ma ... Jeżeli mieszanka spalin jest zła, sonda reguluje ją... zmieniając dawkę powietrze/paliwo ...

Z tego co rozumiem na gazie masz problemy, a na benzynie nie ma ? tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KERIM25

Please login or register to see this quote.

Na benzynie też falują ale nie tak intensywnie tzn. dojeżdżam do skrzyżowania wciskam sprzęgło i obroty falują od 1000 do 2000 i tak od 3 do 5 wahnięć i powoli ustają. Natomiast na LPG też falują od 1000 do 2000 ale nie ustają, jedynie jak wrzucę bieg i przytrzymam na pół sprzęgła jednocześnie z hamulcem aby nie jechał to po około 15-20 sekundach gdy wcisnę sprzęgła do końca jest ok. A i jeszcze jedno w czasie jazdy jak zmieniam biegi wciskam sprzęgło puszczam gaz (normalna czynność) to obroty zamiast mi spadać to zawieszają się na chwile a nawet podnoszą do około 3000 – 3500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonda może mieć duży wpływ na to falowanie , a jaki dokładnie masz silnik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KERIM25

Please login or register to see this quote.

X18XE1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To taki jak mój tylko ja nie mam gazu (fuj paskudztwo) gdyby nie ten gaz to poleciłbym wyczyszczenie EGR. Zresztą spróbować możesz dużo roboty nie ma , jakby co to grzybek w EGR wychodzi na zewnątrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Małeś82

kolego wymień filtry od gazu i swiece bo przy instalacii gazowej trzeba tego pilnować.napisz coś więcej o swojej instalacii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem nie leży tylko w instalacji gazowej bo problem jest również na benzynie - czyli doprowadzanie paliwa zostawiamy w spokoju ...

Ja bym wyczyścił albo wymienił krokowy ... on odpowiada za utrzymanie obrotów ...

A nie gaśnie ci czasami na luzie, albo przy hamowaniu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym silniku nie ma krokowca. Jest on zintegrowany z przepustnica. Proponuje podmienic z kims na chwile przepustnice i zobaczyc jak sie bedzie zachowywal. Jak bedzie poprawa to kupujesz od angola i smigasz dalej.

Edited by vici b

Share this post


Link to post
Share on other sites

kukli w tym silniku krokowy jest zintegrowany z przepustnicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz jaka masz instalacje bo poki co nic nie wspomniales o niej, i co Ci zalozyli jesli to sekwencja, jaki ma przebieg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A to przepraszam, nie wiedziałem, że w X18XE1 jest zintegrowany ...

Co do przepustnicy ... (o ile tak samo jak w X18XE jest) to nie trzeba sie zamieniać ... wystaczy odpiąć kostkę czujnika i powinna iść jak burza, bo komputer jej nie ogranicza ... co prawda od razu wywali ci błąd kompa CHECK ENGINE ... ale po podłączeniu ponownie powinien zniknąć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KERIM25

Jeśli chodzi o instalacje LPG to jest to Zenit (sekwencja), założona w czerwcu 2008r i na tej instalacji ja mogę się tylko domyślać i wierzyć poprzedniemu właścicielowi jest zrobione około 17 tys/km, filtry zostały wymienione, świece – nie!!

Przepustnica wyczyszczona zawór ERG też.

Jeżeli chodzi o odpięcie tego czujnika to wystarczy wypiąć kostkę zasilającą i sterującą całą przepustnicą ???? Ale czemu mi wystrzela z tłumika właśnie jak jadę na gazie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym poszukał drugiej przepustnicy na podmiankę a jak to nie pomoże stawiałbym na sterownik XE1 mają go wadliwy niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No i tu pewnie jest przyczyna, Zenit to gowniany sterownik, jak do niego dolozy sie czerwone valteki (a pewnie takie masz) i kiepski reduktor problemy murowane. Zenit jest dobry pod warunkiem ze reguluje sie go co 2 tygodnie bo po czasie sam sie rozregulowuje a w polaczeniu z czerwonymi valtekami jest w swoim zywiole. Podejdz do gazownika niech zobaczy co sie dzieje po pdpieciu do komputera,zainwestuj w dobre wtryskiwacze i reduktor to i zenit bedzie mial mniej do roboty a Ty na pewien czas zapomniesz ze masz gaz w aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...