Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Frediks

Silnik Vectra B 1.6 Combi

Recommended Posts

Witam przeglądałem całe forum i nic nie znalazłem podobnego. Vectra B 1.6 16V 1999 r. Dosyć intensywnie eksploatowany.Wróciłem z trasy,wszystko OK.

Odpaliłem normalnie i podczas jazdy słyszę jakieś terkotanie, jak zdejmę nogę z gazu przestaje ale na wolnych obr.trzęsie całym pojazdem i obroty spadły.

Dodaję gazu ,terkocze jakby dziura w tłumiku.Zdjąłem zespół cewek odkręciłem świece, 3i 4 w oleju/mokre/.Podstawiłem drugi zespół cewek ale to nie dało efektu.

Zapala normalnie bez problemu. To chyba tyle . Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli świece były w oleju to nie dobrze - miałem to samo. Pewnie pali Ci na 3 gary i dlatego trzęsie całą budą. Prawdopodobnie trzeba będzie wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów.

A czy nie odczułeś spadku mocy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam ,dzięki za odpowiedź,,rzeczywiście spadek mocy i to znaczny,pod niewielkie wzniesienie musiałem na 1.Po zwiększeniu obrotów >3000 słychać dziwne odgłosy jakby dziura w tłumiku.Pod maską żadnego dymu czy czegoś podobnego.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To na pewno nie pracuje na któryś cylinder/cylindry. Wyczyść świece z oleju i zobaczy czy będzie poprawa. Jeżeli problem wystąpi w przyszłości będziesz musiał wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów i najlepiej świece też.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnicpon

A jeśli mogę zapytać co ma uszczelka pod pokrywą do zaolejonych świec?? Mam taki sam silnik i chce wiedzieć na przyszłość !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miałem podobny problem jak kolega wyżej. Też mam 1,6 16V i miałem zaolejone świece. Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów pomogła i jak na razie jest OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dzunt

Please login or register to see this quote.

To raczej zbieg okoliczności , jeśli świece są zaolejone to olej przedostaje się do komory spalania i wymiana uszczelki pokrywy zaworów raczej nic nie da .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnicpon

Tak właśnie myślałem że uszczelka pod klawiaturą ma guzik do zaolejonych świec, bardziej stawiał bym na pierscienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to zależy w którym miejscu świeca jest zaolejona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, jednak uszczelka głowicy. Przedmuch między garami.Najprawdopodobna przyczyna przegrzanie silnika.Trochę czasu temu miałem awarię pompy wodnej na trasie,przez ok.400 km.dolewałem płyn i poszło tego ok 30l.Więc to może pomogło awarii.Dziękuję wszystkim Forumowiczom za zainteresowanie i do usłyszenia przy następnej awarii.

Pozdrawiam wszystkich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,na szczęście temat jeszcze nie zamknięty.Jednak są problemy.Głowica zeszlifowana i naspawana.Po zmontowaniu okazało się ,że w 4-cyl nie ma ciśnienia!!!!!

pojawia się dopiero po nagrzaniu.Mówią....proszę jeździć,bo usunięcie tego to duże koszty i lepiej wymienić silnik. Więc jeżdżę.Silnikiem trochę szarpie na wolnych obr.

Moc troszeczkę słabsza ale niespecjalnie.Wczasie jazdy silnik pracuje w miarę cicho i równo.Po paruset km. migneła mi lampka smarowania.Zaglądam a tam oleju zero. Dolałem na full. Przejechałem ok.300 km.olej na minimum a z wlewu oleju pokują spaliny bardziej jak z rury wydechowej.Zamiast benzynowego mam diesla na 10/40W.

Teraaz moje takie rozważanie,mając zdjętą głowicę,czy nie można było zdjąć miski i sprawdzić tłok z pierścieniami ?????A teraz dopiero się zastanawiają,że to może pierścienie.Do d...z taką robotą . Może ktoś zna dobrego mechanika silnikowca w okolicach Lublina???Oraz o kosztach związanych z naprawą.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Zmien kolego mechanika. Jak mozna przy takich objawach nie zajrzec do pierscieni. Mialem podobna sytuacje. U Ciebie na bank pierscienie. Szkoda ze nie jestes z okolic Radomia, bo bym Ci dal dobrego i niedrogiego mechanika. No coz,nie przejmuj sie i powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozesz podpowiedziec co do tego mechanika w radomiu? tak na przyszlosc bo narazie to serwisuje u jednego ale troszke sie psuje koles powoli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...