Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Frediks

Silnik Vectra B 1.6 Combi

Polecane posty

Witam przeglądałem całe forum i nic nie znalazłem podobnego. Vectra B 1.6 16V 1999 r. Dosyć intensywnie eksploatowany.Wróciłem z trasy,wszystko OK.

Odpaliłem normalnie i podczas jazdy słyszę jakieś terkotanie, jak zdejmę nogę z gazu przestaje ale na wolnych obr.trzęsie całym pojazdem i obroty spadły.

Dodaję gazu ,terkocze jakby dziura w tłumiku.Zdjąłem zespół cewek odkręciłem świece, 3i 4 w oleju/mokre/.Podstawiłem drugi zespół cewek ale to nie dało efektu.

Zapala normalnie bez problemu. To chyba tyle . Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli świece były w oleju to nie dobrze - miałem to samo. Pewnie pali Ci na 3 gary i dlatego trzęsie całą budą. Prawdopodobnie trzeba będzie wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów.

A czy nie odczułeś spadku mocy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam ,dzięki za odpowiedź,,rzeczywiście spadek mocy i to znaczny,pod niewielkie wzniesienie musiałem na 1.Po zwiększeniu obrotów >3000 słychać dziwne odgłosy jakby dziura w tłumiku.Pod maską żadnego dymu czy czegoś podobnego.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To na pewno nie pracuje na któryś cylinder/cylindry. Wyczyść świece z oleju i zobaczy czy będzie poprawa. Jeżeli problem wystąpi w przyszłości będziesz musiał wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów i najlepiej świece też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dnicpon

A jeśli mogę zapytać co ma uszczelka pod pokrywą do zaolejonych świec?? Mam taki sam silnik i chce wiedzieć na przyszłość !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Miałem podobny problem jak kolega wyżej. Też mam 1,6 16V i miałem zaolejone świece. Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów pomogła i jak na razie jest OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Dzunt

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To raczej zbieg okoliczności , jeśli świece są zaolejone to olej przedostaje się do komory spalania i wymiana uszczelki pokrywy zaworów raczej nic nie da .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dnicpon

Tak właśnie myślałem że uszczelka pod klawiaturą ma guzik do zaolejonych świec, bardziej stawiał bym na pierscienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to zależy w którym miejscu świeca jest zaolejona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, jednak uszczelka głowicy. Przedmuch między garami.Najprawdopodobna przyczyna przegrzanie silnika.Trochę czasu temu miałem awarię pompy wodnej na trasie,przez ok.400 km.dolewałem płyn i poszło tego ok 30l.Więc to może pomogło awarii.Dziękuję wszystkim Forumowiczom za zainteresowanie i do usłyszenia przy następnej awarii.

Pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,na szczęście temat jeszcze nie zamknięty.Jednak są problemy.Głowica zeszlifowana i naspawana.Po zmontowaniu okazało się ,że w 4-cyl nie ma ciśnienia!!!!!

pojawia się dopiero po nagrzaniu.Mówią....proszę jeździć,bo usunięcie tego to duże koszty i lepiej wymienić silnik. Więc jeżdżę.Silnikiem trochę szarpie na wolnych obr.

Moc troszeczkę słabsza ale niespecjalnie.Wczasie jazdy silnik pracuje w miarę cicho i równo.Po paruset km. migneła mi lampka smarowania.Zaglądam a tam oleju zero. Dolałem na full. Przejechałem ok.300 km.olej na minimum a z wlewu oleju pokują spaliny bardziej jak z rury wydechowej.Zamiast benzynowego mam diesla na 10/40W.

Teraaz moje takie rozważanie,mając zdjętą głowicę,czy nie można było zdjąć miski i sprawdzić tłok z pierścieniami ?????A teraz dopiero się zastanawiają,że to może pierścienie.Do d...z taką robotą . Może ktoś zna dobrego mechanika silnikowca w okolicach Lublina???Oraz o kosztach związanych z naprawą.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zmien kolego mechanika. Jak mozna przy takich objawach nie zajrzec do pierscieni. Mialem podobna sytuacje. U Ciebie na bank pierscienie. Szkoda ze nie jestes z okolic Radomia, bo bym Ci dal dobrego i niedrogiego mechanika. No coz,nie przejmuj sie i powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mozesz podpowiedziec co do tego mechanika w radomiu? tak na przyszlosc bo narazie to serwisuje u jednego ale troszke sie psuje koles powoli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×