Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość kusio

Vectra 1.8 - Wolno opadjące obroty

Polecane posty

Gość kusio

Witam,

Silnik zapala bez problemu ( zimy i ciepły)

Silnik po dodaniu gazu wolno schodzi z obrotów.Objawia się to między innymi , że hamowanie silnikiem jest znikome.Auto po prostu leci.

Nie ma żadnych błędów ( kontrolka chceck engine gaśnie po zapaleniu auta)

Obroty biegu jałowego zawsze są w granicach 1100 obr/min.

Od czego zacząć ? silnik krokowy ? EGR ? ???

kusio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość darecki666

witam na pewno i jedno i drugie trzeba przeczyścić powinno pomóc no i jeszcze posprawdzaj przewody ciśnieniowe czyli wszystkie cienkie wężyki ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

obstawiam przepływomierz, chociaż przeczyszczenie krokowca i przepustnicy nie powinno zaszkodzić. EGR zostaw tymczasowo w spokoju.

Ja się wziąłem za czyszczenie i popsułem zawór :-).

Jak już uporasz się z czyszczeniem i nie da to efektu w postaci obadnięcia obrotów do 900 to odłącz sobie przepływkę i zobacz jak auto będzie chodzić w trybie awaryjnym.

Uwaga: Przy odłączonej przepływce nie dział a kontrola trakcji.

Co do tych wolnych obrotów to niech ci ktoś podłączy auto do kompa i na kompie sprawdź ile masz bo wskazówka może oszukiwać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość #Adiii#

A może linka od gazu się blokuje i niepowraca tak jak powinna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro

Witam , chciałbym się dołączyć do tematu . U mnie jest podobnie tyle ,że obroty na biegu jałowym mam na poziomie ok 800-900obr i jak dodaje gazu to obroty ładnie spadają ale jest problem wtedy gdy jadę i przełączam na kolejny bieg to wtedy mimo iż spuszczam nogę z gazu to obroty zawsze podskakują mi o jakieś 500obr ;(. Wygląda to tak jakbym to robił celowo i pomiędzy biegami jest lekkie wycie silnika. Czy ktoś z was kiedyś się spotkał z takim dziwnym objawem? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dolot pod kątem lewego powietrza

Dodatkowo określ w którym to aucie (masz dwa wpisane) i czy auto ma LPG, czy problem występuje na benzynie itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro

Witam , ja mam Viki 99 z silnikiem 1,8 16V X18XE1 , bez gazu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego zdiagnozowałeś te obroty przy zmianie biegów ja mam to samo slinik 1.8 16 v 99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja w swoim 1.6 16v mam tak ze rano jak samochod po nocy zimny odpale i jade nim to przy zmianie biegu gdy wciskam sprzeglo od razu momentalnie obroty sie cofaja czyli tak jak powinno byc ale gdy tylko samochod sie nagrzeje gdy wcisne sprzeglo do zmiany biegow obroty chwile sie zawiesza i wolno opadaja co to moze byc?? co to moze byc ze na zimnym chodzi dobrze a na cieplym juz nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam

Tak jak juz pisał mój przedmówca sprawdź przepływomierz miernikiem bo u mni eten sam problem był dopiero po strawdzeniu napięcia jakie powinno być na przepływce okazało się iż jest do wymiany .Również najlepszym sposobem jest wybranie się do podłączenie do kompa ,ale to jest koszt .Sprawdź najpierw sprawność przepływki -takie powinien mieć parametry

piny 2i4

zaplon - 0,3V

jalowy - 0,7

2k rpm - 1,1

3k - 1,8

4k - 2,2

Ja w końcu musiałem kupić nową -koszt od 90zł. w ASO zapłaciłem 169zł z wymianą .

Pozdrawiam i miłej pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×