Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest kusio

Vectra 1.8 - Wolno opadjące obroty

Recommended Posts

Guest kusio

Witam,

Silnik zapala bez problemu ( zimy i ciepły)

Silnik po dodaniu gazu wolno schodzi z obrotów.Objawia się to między innymi , że hamowanie silnikiem jest znikome.Auto po prostu leci.

Nie ma żadnych błędów ( kontrolka chceck engine gaśnie po zapaleniu auta)

Obroty biegu jałowego zawsze są w granicach 1100 obr/min.

Od czego zacząć ? silnik krokowy ? EGR ? ???

kusio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest darecki666

witam na pewno i jedno i drugie trzeba przeczyścić powinno pomóc no i jeszcze posprawdzaj przewody ciśnieniowe czyli wszystkie cienkie wężyki ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

obstawiam przepływomierz, chociaż przeczyszczenie krokowca i przepustnicy nie powinno zaszkodzić. EGR zostaw tymczasowo w spokoju.

Ja się wziąłem za czyszczenie i popsułem zawór :-).

Jak już uporasz się z czyszczeniem i nie da to efektu w postaci obadnięcia obrotów do 900 to odłącz sobie przepływkę i zobacz jak auto będzie chodzić w trybie awaryjnym.

Uwaga: Przy odłączonej przepływce nie dział a kontrola trakcji.

Co do tych wolnych obrotów to niech ci ktoś podłączy auto do kompa i na kompie sprawdź ile masz bo wskazówka może oszukiwać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest #Adiii#

A może linka od gazu się blokuje i niepowraca tak jak powinna?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jaro

Witam , chciałbym się dołączyć do tematu . U mnie jest podobnie tyle ,że obroty na biegu jałowym mam na poziomie ok 800-900obr i jak dodaje gazu to obroty ładnie spadają ale jest problem wtedy gdy jadę i przełączam na kolejny bieg to wtedy mimo iż spuszczam nogę z gazu to obroty zawsze podskakują mi o jakieś 500obr ;(. Wygląda to tak jakbym to robił celowo i pomiędzy biegami jest lekkie wycie silnika. Czy ktoś z was kiedyś się spotkał z takim dziwnym objawem? Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź dolot pod kątem lewego powietrza

Dodatkowo określ w którym to aucie (masz dwa wpisane) i czy auto ma LPG, czy problem występuje na benzynie itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jaro

Witam , ja mam Viki 99 z silnikiem 1,8 16V X18XE1 , bez gazu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego zdiagnozowałeś te obroty przy zmianie biegów ja mam to samo slinik 1.8 16 v 99

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja w swoim 1.6 16v mam tak ze rano jak samochod po nocy zimny odpale i jade nim to przy zmianie biegu gdy wciskam sprzeglo od razu momentalnie obroty sie cofaja czyli tak jak powinno byc ale gdy tylko samochod sie nagrzeje gdy wcisne sprzeglo do zmiany biegow obroty chwile sie zawiesza i wolno opadaja co to moze byc?? co to moze byc ze na zimnym chodzi dobrze a na cieplym juz nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Tak jak juz pisał mój przedmówca sprawdź przepływomierz miernikiem bo u mni eten sam problem był dopiero po strawdzeniu napięcia jakie powinno być na przepływce okazało się iż jest do wymiany .Również najlepszym sposobem jest wybranie się do podłączenie do kompa ,ale to jest koszt .Sprawdź najpierw sprawność przepływki -takie powinien mieć parametry

piny 2i4

zaplon - 0,3V

jalowy - 0,7

2k rpm - 1,1

3k - 1,8

4k - 2,2

Ja w końcu musiałem kupić nową -koszt od 90zł. w ASO zapłaciłem 169zł z wymianą .

Pozdrawiam i miłej pracy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...