Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Marez

Rozgrzany nie schodzi z obrotów

Polecane posty

Witam jestem tu nowy, przeszukałem całe forum ale nic nie znalazłem na ten temat. Mianowicie chodzi o to że gdy silnik się rozgrzeje to bardzo wolno schodzi z obrotów, a po naciśnięciu sprzęgła obroty idą w górę.. miałem problem z servo, pękł zawór i silnik pobierał powietrze naprawiłem, ale zauważyłem że znów jest to samo. Gdy silnik nie jest dostatecznie wygrzany to wszystko działa, dopiero po przejechaniu kilkunastu km zaczynają się problemy: wysokie obroty, co za tym idzie szarpanie przy zmianie biegu. dodam że Viki ma LPG. Jeśli ktoś wie co może być przyczyną proszę o pomoc..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a na ile masz sprawne pobieranie cieplego/zimnego powietrza ?

chodzi o airboxa (ta skrzynka z filtrem powietrza) czy przełącza ci odpowiednio raz na rure z zimnym powietrzem a raz na rure z cieplym ? dziąła to na zasadzie podcisnienia - które chyba również powiązane jest z serwem (?)

sprawdz wszystkie wężyki z podcisnienia

sprawdz szczelność dolotu

przepustnica i krokowiec czyszczone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Dzunt

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W tym silniku 1.6 16v raczej nie ma airboxa .

Ja u siebie nie mam .

Na takie objawy jak pisze autor wyżej to może być szalejący EGR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy cokolwiek było w nim robione. mam go od niedawna, ja jeszcze nic nie robiłem. jak tylko zrobi się cieplej zobaczę tą przepustnicę. nie mam chyba niczego takiego jak airbox. później wstawię fotkę silnika. co do ERG czytałem ze jest do niego bardzo ciężki dostęp.. jestem w stanie sam go wyczyścić? szczelność dolotu - jak mam to sprawdzić? dzięki za odp.

czy to może być też wina tego:

Edytowano przez Marez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szczelność dolotu - to sprawdz, czy nie łapie gdzieś lewego powietrza

obudowa filtra powietrza - to jest tzw airbox (czyt. powietrzna skrzynka)

osłychaj czy coś ci nie "syczy" może wężyk podcisnienia gdzies odskoczył

EGR można też zaślepić kawałkiem blaszki z puszki piwa

użyj troche szujaki, baaaaardzo dużo w podobnym temacie bylo opisane juz .......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok. dzis juz ciemno ale jutro zajrzę pod maske i osłucham.. mam sparciały wąż który doprowadza powietrze do filtra czy to może mieć coś wspólnego?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez Marez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

częściowo może, a skąd ci ciągnie powietrze ?? bo może koniec tego węża masz w komorze silnika ? blisko silnika ?

ja tak mialem i mi obroty swirowaly

tam powinien być taki trójnik i rozdzielać to na 2 rury

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> u mnie nie tego nie ma nie wiem czemu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> rure dalem sobie w zderzak tak zeby zaciągał tylko zimne powietrze, i zeby nie zachalalo go wodą

tak tą skrzynke niektórzy ( w tym ja ) nazywają AIRBOX em

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no u mnie jest tylko jedna rura gumowa która wchodzi do airbox'a, nie ma tam trójnika który rozdzielałby ciepłe/zimne powietrze.. będę musiał ją dobrze uszczelnić bo może faktycznie pobiera powietrze z komory silnika.. tzn. ciepłe powietrze..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O skoro temat o powietrzu to powiedzcie mi co to jest ten zbiorniczek umieszczony analogicznie do zbiorniczka płynu do sprysków? Czy to moze jest zapasowe powietrze?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek5144

Witam! Od 2 miesięcy poruszam się Oplem Vectra 1.6 16 V Ecotec. Silnik ma przejechane 300 tyś Km( wiem, że to nie mało), jest po wymianie rozrządu, oleju i po szlifie. Jest na gazie sekwencyjnym od 2 lat. Dzisiaj zaistniał problem, a mianowicie po kilkunastu kilometrach zapala mi się pomarańczowa kontrolka od silnika, i silnik zaczyna wskakiwać co jakiś czas na wysokie obroty,na benzynie jest podobnie, a temperatura na postoju przekracza 90 stopni.Co to może być? Potrzebuję waszej pomocy panowie,bo samochód potrzebny mi jest do pracy.Dodam jeszcze,żę te problemy z obrotami zaczynają się w chwili zaświecenia się tej pomarańczowej kontrolki ze znaczkiem silnika.

Edytowano przez maciek5144

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to jest taki bajer do "podgrzewania" kolektora ?

jak rano zapalasz zimne auto to właśnie to ustrojstwo słychac przez okolo minute

maciek5144 sczytaj błędy - znajdziesz na forum jak to zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie jedno pytanie.. nie wiem w jakim dziale to wstawić.. na zdjęciu zaznaczyłem zawór powietrza wtórnego czy ktoś wie gdzie zaznaczony przewód ma być podłączony?? przeszukałem cały silnik i nigdzie nie moge znaleźć miejsca.. dzięki z góry.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nikt nie potrafi mi pomóc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wpisz w wyszukiwarce słowo: wtórnego

i przeglądnij wszystkie tematy - powinieneś znaleźć odpowiedz - ja niestety nie wiem gdzie to w tym silniku powinno iść...

pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×