Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Marez

Rozgrzany nie schodzi z obrotów

Recommended Posts

Witam jestem tu nowy, przeszukałem całe forum ale nic nie znalazłem na ten temat. Mianowicie chodzi o to że gdy silnik się rozgrzeje to bardzo wolno schodzi z obrotów, a po naciśnięciu sprzęgła obroty idą w górę.. miałem problem z servo, pękł zawór i silnik pobierał powietrze naprawiłem, ale zauważyłem że znów jest to samo. Gdy silnik nie jest dostatecznie wygrzany to wszystko działa, dopiero po przejechaniu kilkunastu km zaczynają się problemy: wysokie obroty, co za tym idzie szarpanie przy zmianie biegu. dodam że Viki ma LPG. Jeśli ktoś wie co może być przyczyną proszę o pomoc..

Share this post


Link to post
Share on other sites

a na ile masz sprawne pobieranie cieplego/zimnego powietrza ?

chodzi o airboxa (ta skrzynka z filtrem powietrza) czy przełącza ci odpowiednio raz na rure z zimnym powietrzem a raz na rure z cieplym ? dziąła to na zasadzie podcisnienia - które chyba również powiązane jest z serwem (?)

sprawdz wszystkie wężyki z podcisnienia

sprawdz szczelność dolotu

przepustnica i krokowiec czyszczone?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dzunt

Please login or register to see this quote.

W tym silniku 1.6 16v raczej nie ma airboxa .

Ja u siebie nie mam .

Na takie objawy jak pisze autor wyżej to może być szalejący EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy cokolwiek było w nim robione. mam go od niedawna, ja jeszcze nic nie robiłem. jak tylko zrobi się cieplej zobaczę tą przepustnicę. nie mam chyba niczego takiego jak airbox. później wstawię fotkę silnika. co do ERG czytałem ze jest do niego bardzo ciężki dostęp.. jestem w stanie sam go wyczyścić? szczelność dolotu - jak mam to sprawdzić? dzięki za odp.

czy to może być też wina tego:

Edited by Marez

Share this post


Link to post
Share on other sites

szczelność dolotu - to sprawdz, czy nie łapie gdzieś lewego powietrza

obudowa filtra powietrza - to jest tzw airbox (czyt. powietrzna skrzynka)

osłychaj czy coś ci nie "syczy" może wężyk podcisnienia gdzies odskoczył

EGR można też zaślepić kawałkiem blaszki z puszki piwa

użyj troche szujaki, baaaaardzo dużo w podobnym temacie bylo opisane juz .......

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok. dzis juz ciemno ale jutro zajrzę pod maske i osłucham.. mam sparciały wąż który doprowadza powietrze do filtra czy to może mieć coś wspólnego?

Please login or register to see this attachment.

Edited by Marez

Share this post


Link to post
Share on other sites

częściowo może, a skąd ci ciągnie powietrze ?? bo może koniec tego węża masz w komorze silnika ? blisko silnika ?

ja tak mialem i mi obroty swirowaly

tam powinien być taki trójnik i rozdzielać to na 2 rury

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> u mnie nie tego nie ma nie wiem czemu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> rure dalem sobie w zderzak tak zeby zaciągał tylko zimne powietrze, i zeby nie zachalalo go wodą

tak tą skrzynke niektórzy ( w tym ja ) nazywają AIRBOX em

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

no u mnie jest tylko jedna rura gumowa która wchodzi do airbox'a, nie ma tam trójnika który rozdzielałby ciepłe/zimne powietrze.. będę musiał ją dobrze uszczelnić bo może faktycznie pobiera powietrze z komory silnika.. tzn. ciepłe powietrze..

Share this post


Link to post
Share on other sites

O skoro temat o powietrzu to powiedzcie mi co to jest ten zbiorniczek umieszczony analogicznie do zbiorniczka płynu do sprysków? Czy to moze jest zapasowe powietrze?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maciek5144

Witam! Od 2 miesięcy poruszam się Oplem Vectra 1.6 16 V Ecotec. Silnik ma przejechane 300 tyś Km( wiem, że to nie mało), jest po wymianie rozrządu, oleju i po szlifie. Jest na gazie sekwencyjnym od 2 lat. Dzisiaj zaistniał problem, a mianowicie po kilkunastu kilometrach zapala mi się pomarańczowa kontrolka od silnika, i silnik zaczyna wskakiwać co jakiś czas na wysokie obroty,na benzynie jest podobnie, a temperatura na postoju przekracza 90 stopni.Co to może być? Potrzebuję waszej pomocy panowie,bo samochód potrzebny mi jest do pracy.Dodam jeszcze,żę te problemy z obrotami zaczynają się w chwili zaświecenia się tej pomarańczowej kontrolki ze znaczkiem silnika.

Edited by maciek5144

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to jest taki bajer do "podgrzewania" kolektora ?

jak rano zapalasz zimne auto to właśnie to ustrojstwo słychac przez okolo minute

maciek5144 sczytaj błędy - znajdziesz na forum jak to zrobić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jedno pytanie.. nie wiem w jakim dziale to wstawić.. na zdjęciu zaznaczyłem zawór powietrza wtórnego czy ktoś wie gdzie zaznaczony przewód ma być podłączony?? przeszukałem cały silnik i nigdzie nie moge znaleźć miejsca.. dzięki z góry.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nikt nie potrafi mi pomóc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wpisz w wyszukiwarce słowo: wtórnego

i przeglądnij wszystkie tematy - powinieneś znaleźć odpowiedz - ja niestety nie wiem gdzie to w tym silniku powinno iść...

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...