Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość Edge

komunikat- niski poziom płynu chłodzącego

Polecane posty

Gość Edge

W ciągu ostatnich dni zdarzyło się, iż w czasie jazdy oraz w trakcie manewrów parkingowych, na komputerze pojawił się komunikat "niski poziom płynu chłodzącego" (kulmitte stand). Byłem zaskoczony, ponieważ pod maskę zaglądam na tyle często, że byłoby mało prawdopodobne abym nie zauważył ubytków. Mimo wszystko sprawdziłęm i w zbiorniczku uzupełniającym płynu jest idealnie w połowie pomiędzy poziomami min i max i jest to niezmienny poziom od kilku miesięcy.

Co może być powodem powyższego? Czy spotkaliście się w swojej viki z podobną sytuacją- jak rozwiązać problem sposobem domowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

albo przy przechyłach auta czujnik juz łapie ze mało, albo sam czyjnik zaczyna nawalc Spróbuj dolac pod max i zobaczysz czy dalej bedzie taka sytuacja

Edytowano przez Oskar_13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czujnik to kontrakton. jezeli jest dobra ilosc plynu to zakrywa kontraktron i czujnik zwarty (stan ok).

jezeli plynu za malo to kontraktron jest odsloniety i styki rozwarte.

albo malo plynu albo szklana rureczka ktora jest w zbiorniku i zaslania kontraktron sie uszkodzila. sprawdz tez wtyczke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Edge

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czy czujnik pokazujący poziom płynu znajduje się w zbiorniczku wyrównawczym? Czy jest możliwe, że w zbiorniczku jest tyle ile trzeba a np w chłodnicy z jakichś powodów nie-i czy taka sytuacja mogłaby być zakomunikowana taką informacją na komputerze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czujnik NIE jest w zbiorniku [nie jest wlozony do srodka zbiornika i NIE MA kontaktu z plynem - to nie jest czujnik plywakowy].

w zbiorniku od spodu jest wneka, w ktora wklada sie czujnik.

kontraktron - czujnik magentyczny

zbiornik - zbiornik wyrownawczy, nie ma takiej mozliwosci zeby w chlodnicy bylo malo plynu a w zbiorniczku dobrze - tak nie moze byc. gdybys mial malo w chlodnicy to by ze zbiorniczka poszlo do chlodnicy i zbiornik by pokazal ze malo.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

- poczytaj moj temat o czujniku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Edge

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ravcio Twój temat z fotami o wymianie zbiornika jest konkretny i rzeczowy, no i oczywiście pomocny.

Niestety do chwili obecnej problem nie został wyeliminowany. Mając chwilę wolnego po pracy próbowałem kilku porad i pomysłów. Dolałem płynu pod kreskę max, aby napewno nie brakowało- jednak po chwili gdy temperatura się zaczynała podnosić wyświetlał się komunikat. Pomyślałem , że zwiększająca się objętość powoduje, że poziom jest za duży, więc odlałem do połowy-ale problemu nie rozwiąząło. Wyjąłem zbiorniczek a od spodu wtyczkę i czujnik. Styki wydają się być w porządku, sam czujnik bez fizycznych uszkodzeń- jako że to jednorodny plastikowy patyczek nie miałem co sprawdzać więcej- przyznaję, że przydałby się drugi na podmiankę aby wykluczyć jego awarię. Na dzień dzisiejszy jest to kolejny wkurzający mankament mojej viki, która częściej robi mi niespodzianki niż przychodzi pensja na konto;/

W chwili obecnej problem wygląda tak, że komunikat zapala się po około 5 minutach jazdy, jak silnik zaczyna łapać temperaturę.

Edytowano przez Edge

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czujnik ten pokazuje tylko jak jest za malo plynu chlodniczego. nie pokazuje jak jest za duzo.

mozliwe ze wina lezy po stronie czujnika.

sprawdz jeszcze czy szklana rurka ktora znajduje sie od spodu zbiorniczka jest cala.

jezeli wzrasta temperatura to wzrasta, cisnienie i objetosc, wiec jak moze pokazywac ze jest za malo plynu jak objetosc plynu zwieksza sie pod wplywem wzrostu temperatury.

podmien czujnik i sprawdz objawy. wina lezy w ukladzie czujnika - szklana rurka, kontraktron.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ekshumacja tematu;-)

mam ten sam objaw- poziom płynu ok, podczas osiągnięcia temperatury pojawia sie komunikat Coolant level.

Czy swój problem rozwiązałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie lecz tak bardzo tym się nie przejmuję, płyn jest na poziomie Min/Max dodatkowo odkręcałem korek na biegu jałowym i płynu dalej jest tyle ile było nic więcej nie wraca jak powietrze ujdzie. Wymieniłem napinacz i temperatura do 90st. nie dochodzi więc jeśli trzyma Ci również temp. to jest ok możliwe jedynie że czujnik już pada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temperatura ok, po otwarciu korka na gorąco, poziom płynu nie spada. Spróbuję wyjąć baniak, czujnik i wszystko przejrzeć.Swoją drogą nie mam pojęcia jakie to zjawisko powoduje taki efekt..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik (nowy) sytuacja nadal ta sama. Gdzie teraz szukać przyczyn??

EDIT:

Od razu, po uruchomieniu silnika pali się komunikat coolant level.

Może trzeba skasowac błąd? Dziwne doprawdy...

Edytowano przez Wektor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×