Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
DEL20160124JS_Magik123

Różnice miedzy x18xe a x20xev - rozwiercenie bloku.

Polecane posty

Witam.

Jako ze temat stuku w moim silniku jest nie rozwiazany, i po głebszym zastanowieniu sie nie bardzo jest sens szukac przyczyny, bo moze sie jej nie znalec, a kasa pojdzie w błoto.

Tak wiec zdecydowałem sie na zmiane na x20xev, ale troszke inna niz swap. Chce pominac pozniejsze problemy.

Otoz chciał bym rozwiercic swoj lub kupic blok z x18xe i rozwiercic go na nominał x20. Tłoki z tego co patrzyłem sa w cenie 150-200zł szt za kpl, tak ze cena nie jest duza.

I teraz mam 2 pytania.

Czy skok tłoka pomiedzy x18 a x20 jest ten sam, bo mam 2 zródła w jednym ze wszystko jest to samo poza pojemnoscia, a w drugim ze skok tłoka w X20XEV jest krótszy.

A drugie to czy głowica z x18xe rozni sie od tej z x20xev? Rownież tu mam sprzeczne info.

Prosił bym o sprostowanie.

Bloku z x20xev nie chce kupować, gdyz trzeba bedzie go zrobić na nadwymiar, a z tym nie mam pojecia czy tłoki dostane i w jakich cenach.

Chce od przyszłego miesiaca kompletowac uszczelki, tłoki itd. Czy bede rozwiercał swoj czy kupie inny, tego nie wiem, ale najprawdopodobniej swoj, wiadomo koszta mniejsze.

Tylko prosił bym o informacje czy blok/wał/korby i głowica sa te same, bo w takim wypadku, wał z korbami, głowica została by moja, jedynie obróbka, tak ze ceny nie były by wysokie.

Po srednim podliczeniu kosztow powinno sie zamknąć w kwocie 1500-2000 tys. robota we wlasnym zakresie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wg. "sam naprawiam" skoki są takie same, dłuższy jest w X18XE1(w zamian za mniejsza średnicę)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem ze rozwiercenie x18xe da rade zrobic bez problemu? Niby to dwa te same bloki.I jak z tą głowicą?

Edytowano przez Magik123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę że chociaż cała różnica pomiędzy X18Xe a X20XEV to tylko różnica na średnicy tłoków to lepiej za te kase poszukać X20XEV w idealnym stanie. Tłoki można kupić a blok rozwiercić, reszta jest taka sama. Tyle że rozwiercenie cylindra nawet o 1mm to usunięcie całej warstwy utwardzonej. Należałoby więc te nową powierzchnie utwardzić, a to nie jest już takie proste. Być może wystarczy tylko hartować płomieniowo ale może trzeba tez nawęglać. Moim zdaniem nie warto się bawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No własnie, uzywanego silnika raczej w idealnym stanie nie znajdziemy, kota w worku tez nie trudno kupic.

Dzis dzwoniłem do jednego sklepu to gosc mnie troche zgasił, koszt jednego tłoka 390zł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

A ostatnio na necie widziałem nowy kpl tłok do x18xe za 170zł.

Chyba na poczatku miesiaca zdejme głowice i sie zobaczy co tam sie dzieje.

Dobra, znalazłem kpl tłoki w normalnej cenie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Czy ktos moze powiedziec cos n/t tej firmy Motive, bo własnie tez widziałem tłoki firmy kolbenschmidt po 170zł ponoc zachwalane, ale tego nie wiem.

Jesli dostepnosc tego jest normalna, to jednak jestem za rowiertem bloku i zabawa w remont.

Tylko nadal nie wiem czy głowica z x18xe jest taka sama jak x20xev. Bo mam kumpla ktory ma cały silnik x18xe, i od niego bym wział blok, korby i głowice, tak zeby nie uziemiac mojego auta na dłuzej niz kilka dni.

Blok rozwiercic, załozyc tłoki z korbami, załozyc głowice i tu juz jeden gora 2 dni i silnik by pracował na aucie.

Edytowano przez Magik123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega Shymon będzie montował głowicę z silnika X20XER do swojego X18XE, podobno wszystko pasuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No własnie, wolał bym byc pewny nim kupie czapke z 1.8. Moze inaczej, czy ktos ma luzem głowice z 2.0 i moze zmierzyc srednice komory spalania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Głowica jest dokładnie taka sama. Jedyna różnica pomiędzy X18XE a X20XEV to średnica tłoka - wał, korby są te same a co za tym idzie skok tłoka jest identyczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sory ze tak truje, ale z tego co patrzyłem to uszczelka do x20 ma jakies 87mm. Uszczelka do x18 ma 83mm. Wiec skoro po tym co patrzyłem na zdjęciach wychodzi ze głowice sa na średnice do x20xev czyli te 86mm. To skoro taka głowica bedzie w x18 to brzegi komory beda sporo wystawały do środka cylindrów poza obrys.

Naprawde jeśli ktoś może sprawdzić srednicę obu głowic lub chociaz tej z x20xev, to był bym naprawde wdzieczny, bo ja nie mam gdzie tego sprawdzić, a nie chce kupować kilku głowic.

Mam nadzieje ze sie mylę, ale wolał bym byc pewny.

I jeszcze jedno pytanie.

U kumpla na sklepie znalazłem tłoki FEDERAL MOGUL, nie moge nigdzie znaleźć cokolwiek o jakości ich produktów, wiem ze ponoć robi dobre tłoki, ale może ktos to stosował. Cena za 4 gołe tłoki to 250zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Piszę jeszcze raz - głowice są dokładnie te same - komora spalania powstaje po założeniu uszczelki pod głowicę i ogranicza ją (na średnicy) właśnie średnica cylindra i uszczelki. Jak splanujesz głowicę to zniknie Ci wszelki obrys komory spalania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ze tak zapytam. Poza rozwierceniem bloku i zmiana tlokow na te wieksze trzeba jeszcze cos zrobic by miec 136konne 2.0???

Co z komputerem itd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

z tego co ja slyszalem to trzeba i by kompa wrzucic od x20xev bo przeciez wieksza komora spalania, troche wiecej mieszanki trzeba podac:)

Sam sie zastanawiam nad zmiana calego bloku z cylindrami + ECU, do tego kompletny remont silnika i by prawdopodobnie wtedy dopiero byly te 136 kucy

Do tego trzeba by licznik zmienic bo juz w 2.0 byl inny:) z wieksza skala:) hamulce byly wieksze ja mam 256mm a w 2.0 chyba juz 288mm byly i do tego piasta byla na 5 srub, wiec troche inaczej:)

Edytowano przez xADZx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pewnie ECU bo dawki paliwa muszą byc chyba większe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najprosciej to cale ECU od 2.0, z angola wyciagnac i to sa male koszta okolo 200zl ( np. aukcja numer 1267122864)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×