Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
DEL20160124JS_Magik123

Różnice miedzy x18xe a x20xev - rozwiercenie bloku.

Recommended Posts

Witam.

Jako ze temat stuku w moim silniku jest nie rozwiazany, i po głebszym zastanowieniu sie nie bardzo jest sens szukac przyczyny, bo moze sie jej nie znalec, a kasa pojdzie w błoto.

Tak wiec zdecydowałem sie na zmiane na x20xev, ale troszke inna niz swap. Chce pominac pozniejsze problemy.

Otoz chciał bym rozwiercic swoj lub kupic blok z x18xe i rozwiercic go na nominał x20. Tłoki z tego co patrzyłem sa w cenie 150-200zł szt za kpl, tak ze cena nie jest duza.

I teraz mam 2 pytania.

Czy skok tłoka pomiedzy x18 a x20 jest ten sam, bo mam 2 zródła w jednym ze wszystko jest to samo poza pojemnoscia, a w drugim ze skok tłoka w X20XEV jest krótszy.

A drugie to czy głowica z x18xe rozni sie od tej z x20xev? Rownież tu mam sprzeczne info.

Prosił bym o sprostowanie.

Bloku z x20xev nie chce kupować, gdyz trzeba bedzie go zrobić na nadwymiar, a z tym nie mam pojecia czy tłoki dostane i w jakich cenach.

Chce od przyszłego miesiaca kompletowac uszczelki, tłoki itd. Czy bede rozwiercał swoj czy kupie inny, tego nie wiem, ale najprawdopodobniej swoj, wiadomo koszta mniejsze.

Tylko prosił bym o informacje czy blok/wał/korby i głowica sa te same, bo w takim wypadku, wał z korbami, głowica została by moja, jedynie obróbka, tak ze ceny nie były by wysokie.

Po srednim podliczeniu kosztow powinno sie zamknąć w kwocie 1500-2000 tys. robota we wlasnym zakresie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg. "sam naprawiam" skoki są takie same, dłuższy jest w X18XE1(w zamian za mniejsza średnicę)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że chociaż cała różnica pomiędzy X18Xe a X20XEV to tylko różnica na średnicy tłoków to lepiej za te kase poszukać X20XEV w idealnym stanie. Tłoki można kupić a blok rozwiercić, reszta jest taka sama. Tyle że rozwiercenie cylindra nawet o 1mm to usunięcie całej warstwy utwardzonej. Należałoby więc te nową powierzchnie utwardzić, a to nie jest już takie proste. Być może wystarczy tylko hartować płomieniowo ale może trzeba tez nawęglać. Moim zdaniem nie warto się bawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No własnie, uzywanego silnika raczej w idealnym stanie nie znajdziemy, kota w worku tez nie trudno kupic.

Dzis dzwoniłem do jednego sklepu to gosc mnie troche zgasił, koszt jednego tłoka 390zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

A ostatnio na necie widziałem nowy kpl tłok do x18xe za 170zł.

Chyba na poczatku miesiaca zdejme głowice i sie zobaczy co tam sie dzieje.

Dobra, znalazłem kpl tłoki w normalnej cenie

Please login or register to see this link.

Czy ktos moze powiedziec cos n/t tej firmy Motive, bo własnie tez widziałem tłoki firmy kolbenschmidt po 170zł ponoc zachwalane, ale tego nie wiem.

Jesli dostepnosc tego jest normalna, to jednak jestem za rowiertem bloku i zabawa w remont.

Tylko nadal nie wiem czy głowica z x18xe jest taka sama jak x20xev. Bo mam kumpla ktory ma cały silnik x18xe, i od niego bym wział blok, korby i głowice, tak zeby nie uziemiac mojego auta na dłuzej niz kilka dni.

Blok rozwiercic, załozyc tłoki z korbami, załozyc głowice i tu juz jeden gora 2 dni i silnik by pracował na aucie.

Edited by Magik123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega Shymon będzie montował głowicę z silnika X20XER do swojego X18XE, podobno wszystko pasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No własnie, wolał bym byc pewny nim kupie czapke z 1.8. Moze inaczej, czy ktos ma luzem głowice z 2.0 i moze zmierzyc srednice komory spalania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Głowica jest dokładnie taka sama. Jedyna różnica pomiędzy X18XE a X20XEV to średnica tłoka - wał, korby są te same a co za tym idzie skok tłoka jest identyczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sory ze tak truje, ale z tego co patrzyłem to uszczelka do x20 ma jakies 87mm. Uszczelka do x18 ma 83mm. Wiec skoro po tym co patrzyłem na zdjęciach wychodzi ze głowice sa na średnice do x20xev czyli te 86mm. To skoro taka głowica bedzie w x18 to brzegi komory beda sporo wystawały do środka cylindrów poza obrys.

Naprawde jeśli ktoś może sprawdzić srednicę obu głowic lub chociaz tej z x20xev, to był bym naprawde wdzieczny, bo ja nie mam gdzie tego sprawdzić, a nie chce kupować kilku głowic.

Mam nadzieje ze sie mylę, ale wolał bym byc pewny.

I jeszcze jedno pytanie.

U kumpla na sklepie znalazłem tłoki FEDERAL MOGUL, nie moge nigdzie znaleźć cokolwiek o jakości ich produktów, wiem ze ponoć robi dobre tłoki, ale może ktos to stosował. Cena za 4 gołe tłoki to 250zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Piszę jeszcze raz - głowice są dokładnie te same - komora spalania powstaje po założeniu uszczelki pod głowicę i ogranicza ją (na średnicy) właśnie średnica cylindra i uszczelki. Jak splanujesz głowicę to zniknie Ci wszelki obrys komory spalania

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ze tak zapytam. Poza rozwierceniem bloku i zmiana tlokow na te wieksze trzeba jeszcze cos zrobic by miec 136konne 2.0???

Co z komputerem itd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

z tego co ja slyszalem to trzeba i by kompa wrzucic od x20xev bo przeciez wieksza komora spalania, troche wiecej mieszanki trzeba podac:)

Sam sie zastanawiam nad zmiana calego bloku z cylindrami + ECU, do tego kompletny remont silnika i by prawdopodobnie wtedy dopiero byly te 136 kucy

Do tego trzeba by licznik zmienic bo juz w 2.0 byl inny:) z wieksza skala:) hamulce byly wieksze ja mam 256mm a w 2.0 chyba juz 288mm byly i do tego piasta byla na 5 srub, wiec troche inaczej:)

Edited by xADZx

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie ECU bo dawki paliwa muszą byc chyba większe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprosciej to cale ECU od 2.0, z angola wyciagnac i to sa male koszta okolo 200zl ( np. aukcja numer 1267122864)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...