Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest arek2010

Jaka temperatura w VB 1,6 16v 1996r?

Recommended Posts

Guest arek2010

jaką temp.powinien trzymać Termostat?U mnie jest okolo 80 stopni -minimalnie ponad.Proszę o pomoc!Z góry dziękuję!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dudus281

u mnie jest tak samo, to norma nie ma sie co martwic wg Mnie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest #Adiii#

Mi w 1.8 trzyma właśnie w granicach 80 - 90 stopni.

Ale jak się popsuła kostka od wentylatora to przekroczyła 100 stopni i była na czerwonym polu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam ten sam silnik i mi trzyma ok. 83-85 stopni miasto, 80-82 stopnie trasa. Mówię o aktualnych warunkach atmosferycznych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie trzyma przed 90 troszeczke, pod op-comem pokazywał 87-89*C, czy trasa czy miasto, o wiele stabilniej wskazówka się zachowuje niż w poprzedniej VA, tam to skakało od 80 do 100*C, tutaj stoi jak w BMW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

normalna temp to tak ok 88oC i tak mi trzyma. x16xel

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie trzyma w okolicach 90 stopni

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie także trzymała około 90 stopni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podczas jazdy wolnej około 60-70km /h temp 80C. powyżej prędkości 100km/h 90C-95C

Wiadomo w korku w miesice około 90C

Edited by dexter23pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marcin P.

Cześć.

Jakiś czas temu uszkodzil mi sie czujnik temp. podajacy info na zegary. Kupilem, wymienilem i teraz dosc czesto w korkach mam temp 100 i wiecej. W miedzyczasie kupilem 2 inne czujniki i wszystkie dzialaja identycznie. Nie dostalem nigdzie oryginalnego czujnika.

Te ktore mam prawdopodobnie maja min. inna rezystancje.

I tu moje pytanie czy nie grzeje mi sie auto?

Kupilem cyfrowy czujnik temperatury z sonda i zamocowalem go zaraz za termostatem (sonda - bagnet jest spory i nigdzie indziej nie znalazlem lepszego miejsca)

Czyjnik b.dokladny do 0.1 stopnia scisle przylega do rury za termostatem.

I teraz jak na zegarach mam 100 stopni to czujnik za termostatem podaje 87-90 stopni. Chlodnica włacza sie w momencie jak jest 100 stopni na zegarach.

Pytam bo wskazowka na zegarach lubi czerwone pole.

Dziś w Olsztynie 21 stopni :-)

W korku mialem max 97 stopni cieczy wychodzacej na chlodnice. Oczywiscie zegar temperatury wskazywal czerwone pole.

To jest prawidlowe wskazanie czy za cieplo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłącz sie pod auto i sprawdz jaka temperatóra jest na drugim czujniku temp który podaje dane na ECU. wtedy bedziesz miał informacje na temat prawidłowości wskazań czujnika co podaje sygnał na wskaźnik na desce.

Jeśli terz będzi eokoło 100C to za puźno załancza ci się wentylator.

Są dwie opcje. 1 uszkodzony czujnik w chłodncy, 2 nie działa 1 bieg wentylatora lub uszkodzony jest w czujniku w chłodnicy styk od 1 biegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kamil_po

witam

podłącze się pod temat

mam problem z temperaturą ponieważ zaczęła mi wariować temperatura tzn się przy jeździe 90-100km czy innej nie trzymała 92*C jak dawniej tylko podchodziła pod 100*C i spadała poniżej 90*C i trzymała a więc wymieniłem termostat wczoraj ale mam znów problem ponieważ temperatura teraz nie skacze stoi ale stoi nie na 92*c tak jak dawniej ale na 98*C na chłodnice puszcza przy jakiś 100*C

wentylator od chłodnicy ile ma biegów? dwa czy jeden?

bo włącza mi sie przy 105-106*C ale nie wiem czy to drugi bieg czy pierwszy...

ps bez KLIMY

Edited by kamil_po

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam ten sam motor ale z klima i sa dwa wiatraki. Powinny byc terz jak u mnie dwa biegi. Jeden załancza się przy ok 96C z tego co pokazuje wskaźnik na desce (sprawdzałem dokładnośc wskazania lapkiem podłaczonym do ECU) . A drugi bieg to nie wiem bo jeszcze nigdy temp nie weszła powyżej 100C.

Jesli w tym czujniku w chłodnicy masz 3 piny to jest to czujnik na dwa biegi.

Takrze w wentylatorze Jest zapewne na dole taka rurka to jest tam opornik od pierwszego biegu.

jesli będzie spalony to pierwszy biego nie będzie działać a jedynie drugi. Właśnie ten szybszy i przy ok ponad 100C powinien sie zalanczać.

Sprawdz ile pinów masz w tym czujniku w chłodnicy i jesli są trzy to zewrzyj we wtyczce piny ze soba 1-2 1.3 i zobacz czy na każdym pinie wentylator się kreci. Powinien się kręcić w zalezności z którym pinem zwierasz raz szybciej raz wolniej. Jeśli jeden pin nie reaguje to wiadomo ze rezystor jest uszkodzony. Naprawa rezystora zajmuje z 30 minut. Jest opisane gdzies na forum jak to zrobić choć do tego żadnej instrukcji w sumie nie potrzeba.

Można by sprawdzić jeszcze poprawnośc wskazań na desce temp z tym co pokazuje czujnik do ECu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Też mam ten sam silnik i mi wiatrak włącza się przy 92 stopniach C. Co w takim razie jest uszkodzone? Termostat wymieniany z rok temu.

Czy lepiej podłączyć się pod komputer i sprawdzić temperaturę? Może czujnik od wskaźnika na zegarach jest uszkodzony...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kamil_po

sprawdziłem wtyczkę i czujnik w chłodnicy jest na 2 piny...zwarłem je i wentylator się włączył

teraz nie wiem czy po dzisiejszej jeździe się coś uregulowało czy co bo włącza mi się przy 101-102*C a przedtem 105-106*C a termostat trzyma podczas spokojnej jazdy 93-91*C

nie wiem czy przyczyną było zapowietrzenie czy coś było zatkane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Masz wentylator jednobiegowy.

Wyłącznik temperatury na chłodnicy to GM 90 242 277/13-41-011

Temperatura załączenia wentylatora 100 stopni, wyłączenia 95

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jest ok. A wskaźnik temperatóry jest wyskalowany w około a nie co do 1C. To nie cyfrowy odczty tylko taki poprostu analogowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Na atrapie wlotu powietrza jest tak plastikowa przesłonka.

Zanim kolega nie powiedział żeby ten plastik zdejmować na lato to miałem ciągle za wysoką temp. a podczas jazdy na autostradzie 130-140 wskazówka wlazła na czerwone pole, zwalniam do 100 km, wskazówka opada, przyśpieszam znowu włazi na czerwone pole.

Po zdjęciu tegoż plastiku nie miałem już żadnych problemów, ani razu temp. nie podskoczyła tak wysoko.

Malutka przesłonka a tyle potrafi, sam nie wierzyłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marcin P.

Kolega sprecyzuje o ktora przyslonke chodzi.

Moze jakies foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przesłona kratka z logo opla, podnosisz maskę masz trzy wkręty mocujące atrapę z logo na pasie przednim, wykręcasz wyciągasz atrapę i na jej wewnętrznej stronie zobaczysz taki mały skurczybyk wpięty do atrapy na zatrzaski, jest to listwa plastikowa na szerokości całej atrapki, należy ją zdemontować, i nie zakładać do zimy, potem warto.

Jeśli będą potrzebne fotki to zrobię ale opis powinien wystarczyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...