Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość arek2010

Jaka temperatura w VB 1,6 16v 1996r?

Polecane posty

Gość arek2010

jaką temp.powinien trzymać Termostat?U mnie jest okolo 80 stopni -minimalnie ponad.Proszę o pomoc!Z góry dziękuję!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dudus281

u mnie jest tak samo, to norma nie ma sie co martwic wg Mnie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość #Adiii#

Mi w 1.8 trzyma właśnie w granicach 80 - 90 stopni.

Ale jak się popsuła kostka od wentylatora to przekroczyła 100 stopni i była na czerwonym polu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mam ten sam silnik i mi trzyma ok. 83-85 stopni miasto, 80-82 stopnie trasa. Mówię o aktualnych warunkach atmosferycznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie trzyma przed 90 troszeczke, pod op-comem pokazywał 87-89*C, czy trasa czy miasto, o wiele stabilniej wskazówka się zachowuje niż w poprzedniej VA, tam to skakało od 80 do 100*C, tutaj stoi jak w BMW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

normalna temp to tak ok 88oC i tak mi trzyma. x16xel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie trzyma w okolicach 90 stopni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie także trzymała około 90 stopni

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy wolnej około 60-70km /h temp 80C. powyżej prędkości 100km/h 90C-95C

Wiadomo w korku w miesice około 90C

Edytowano przez dexter23pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie trzyma miedzy 85C a 90C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin P.

Cześć.

Jakiś czas temu uszkodzil mi sie czujnik temp. podajacy info na zegary. Kupilem, wymienilem i teraz dosc czesto w korkach mam temp 100 i wiecej. W miedzyczasie kupilem 2 inne czujniki i wszystkie dzialaja identycznie. Nie dostalem nigdzie oryginalnego czujnika.

Te ktore mam prawdopodobnie maja min. inna rezystancje.

I tu moje pytanie czy nie grzeje mi sie auto?

Kupilem cyfrowy czujnik temperatury z sonda i zamocowalem go zaraz za termostatem (sonda - bagnet jest spory i nigdzie indziej nie znalazlem lepszego miejsca)

Czyjnik b.dokladny do 0.1 stopnia scisle przylega do rury za termostatem.

I teraz jak na zegarach mam 100 stopni to czujnik za termostatem podaje 87-90 stopni. Chlodnica włacza sie w momencie jak jest 100 stopni na zegarach.

Pytam bo wskazowka na zegarach lubi czerwone pole.

Dziś w Olsztynie 21 stopni :-)

W korku mialem max 97 stopni cieczy wychodzacej na chlodnice. Oczywiscie zegar temperatury wskazywal czerwone pole.

To jest prawidlowe wskazanie czy za cieplo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłącz sie pod auto i sprawdz jaka temperatóra jest na drugim czujniku temp który podaje dane na ECU. wtedy bedziesz miał informacje na temat prawidłowości wskazań czujnika co podaje sygnał na wskaźnik na desce.

Jeśli terz będzi eokoło 100C to za puźno załancza ci się wentylator.

Są dwie opcje. 1 uszkodzony czujnik w chłodncy, 2 nie działa 1 bieg wentylatora lub uszkodzony jest w czujniku w chłodnicy styk od 1 biegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil_po

witam

podłącze się pod temat

mam problem z temperaturą ponieważ zaczęła mi wariować temperatura tzn się przy jeździe 90-100km czy innej nie trzymała 92*C jak dawniej tylko podchodziła pod 100*C i spadała poniżej 90*C i trzymała a więc wymieniłem termostat wczoraj ale mam znów problem ponieważ temperatura teraz nie skacze stoi ale stoi nie na 92*c tak jak dawniej ale na 98*C na chłodnice puszcza przy jakiś 100*C

wentylator od chłodnicy ile ma biegów? dwa czy jeden?

bo włącza mi sie przy 105-106*C ale nie wiem czy to drugi bieg czy pierwszy...

ps bez KLIMY

Edytowano przez kamil_po

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam motor ale z klima i sa dwa wiatraki. Powinny byc terz jak u mnie dwa biegi. Jeden załancza się przy ok 96C z tego co pokazuje wskaźnik na desce (sprawdzałem dokładnośc wskazania lapkiem podłaczonym do ECU) . A drugi bieg to nie wiem bo jeszcze nigdy temp nie weszła powyżej 100C.

Jesli w tym czujniku w chłodnicy masz 3 piny to jest to czujnik na dwa biegi.

Takrze w wentylatorze Jest zapewne na dole taka rurka to jest tam opornik od pierwszego biegu.

jesli będzie spalony to pierwszy biego nie będzie działać a jedynie drugi. Właśnie ten szybszy i przy ok ponad 100C powinien sie zalanczać.

Sprawdz ile pinów masz w tym czujniku w chłodnicy i jesli są trzy to zewrzyj we wtyczce piny ze soba 1-2 1.3 i zobacz czy na każdym pinie wentylator się kreci. Powinien się kręcić w zalezności z którym pinem zwierasz raz szybciej raz wolniej. Jeśli jeden pin nie reaguje to wiadomo ze rezystor jest uszkodzony. Naprawa rezystora zajmuje z 30 minut. Jest opisane gdzies na forum jak to zrobić choć do tego żadnej instrukcji w sumie nie potrzeba.

Można by sprawdzić jeszcze poprawnośc wskazań na desce temp z tym co pokazuje czujnik do ECu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od 83 do 90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Też mam ten sam silnik i mi wiatrak włącza się przy 92 stopniach C. Co w takim razie jest uszkodzone? Termostat wymieniany z rok temu.

Czy lepiej podłączyć się pod komputer i sprawdzić temperaturę? Może czujnik od wskaźnika na zegarach jest uszkodzony...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil_po

sprawdziłem wtyczkę i czujnik w chłodnicy jest na 2 piny...zwarłem je i wentylator się włączył

teraz nie wiem czy po dzisiejszej jeździe się coś uregulowało czy co bo włącza mi się przy 101-102*C a przedtem 105-106*C a termostat trzyma podczas spokojnej jazdy 93-91*C

nie wiem czy przyczyną było zapowietrzenie czy coś było zatkane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Masz wentylator jednobiegowy.

Wyłącznik temperatury na chłodnicy to GM 90 242 277/13-41-011

Temperatura załączenia wentylatora 100 stopni, wyłączenia 95

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest ok. A wskaźnik temperatóry jest wyskalowany w około a nie co do 1C. To nie cyfrowy odczty tylko taki poprostu analogowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na atrapie wlotu powietrza jest tak plastikowa przesłonka.

Zanim kolega nie powiedział żeby ten plastik zdejmować na lato to miałem ciągle za wysoką temp. a podczas jazdy na autostradzie 130-140 wskazówka wlazła na czerwone pole, zwalniam do 100 km, wskazówka opada, przyśpieszam znowu włazi na czerwone pole.

Po zdjęciu tegoż plastiku nie miałem już żadnych problemów, ani razu temp. nie podskoczyła tak wysoko.

Malutka przesłonka a tyle potrafi, sam nie wierzyłem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin P.

Kolega sprecyzuje o ktora przyslonke chodzi.

Moze jakies foto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przesłona kratka z logo opla, podnosisz maskę masz trzy wkręty mocujące atrapę z logo na pasie przednim, wykręcasz wyciągasz atrapę i na jej wewnętrznej stronie zobaczysz taki mały skurczybyk wpięty do atrapy na zatrzaski, jest to listwa plastikowa na szerokości całej atrapki, należy ją zdemontować, i nie zakładać do zimy, potem warto.

Jeśli będą potrzebne fotki to zrobię ale opis powinien wystarczyć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×