Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest klekocix

Uderzanie sprężyny o amortyzator przy skręcaniu

Recommended Posts

Guest klekocix

Mam ciekawy, chyba nie poruszany jeszcze przez nikogo problem.

Otóż od długiego czasu przy skręcie w lewo lub w prawo słyszę dźwięk "brzdęk" z prawej przedniej strony.

Niezależnie ile bym obrotów kierownicą zrobił to ten "brzdęk" występuje tylko raz, przy powracaniu kół do jazdy na wprost już nie. (jeśli zakręciłem za bardzo to" jadę prosto, skręcam np. w lewo, kręcąc kołem kierownicy słyszę "brzdęk" dość mocno, wyczuwalny jest nawet na pedałach, następnie prostuję kierownicę po wykonaniu skrętu i już dźwięk ten nie występuje).

Nie dzieje się to zawsze, często ale nie zawsze. Zauważyłem zależność, że im wykonam więcej ruchów kierownicą tym częściej jest ten dźwięk.

Jakiś czas temu miałem zmieniane poduszki i łożyska amortyzatorów z myślą, że to właśnie powoduje takie dźwięk. Po zmianie przez godzinę było dobrze po czym znów się to zaczęło. Znów auto trafiło do mechanika "na gwarancji", znów rozebrał i po przesmarowaniu złożył w całość. Znów przez godzinę było dobrze.

Ostatnio podnosiłem samochód na podnośniku tak, aby koła zwisały pod nim. Spojrzałem w przednie prawe nadkole i zobaczyłem na amortyzatorze półokrągły ślad w miejscu gdzie najprowdopodobniej sprężyna wali w amortyzator przy skręcie. Jest to już bardzo blisko samego kielicha amorka więc gdy auto stoi na ziemi tego poprostu nie widać.

Co to może być?

Jeżdżę bardzo ostrożnie, omijam wszelkie dziury aż tu nagle taka niespodzianka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sprężynę to Ty nie masz urwaną ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klekocix

Please login or register to see this quote.

Mechanik 2 razy wyjmował sprężynę aby dostać się do łożyska amorka więc pewnie by zauważył?

Zresztą auto stoi równo, nie "kładzie się" na żadną ze stron przy hamowaniu itp.

Tylko ten dźwięk "brzdęk", typowy dźwięk dla naciągającej się i puszczającej gwałtownie sprężyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie przywaliles nigdzie w kraweznik lub nie wpadles w jakas duza dziure ??Moze amor krzywy??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klekocix

Please login or register to see this quote.

Chętnie wymienię i amortyzator i sprężynę o ile będzie taka potrzeba. Tylko nie chcę czegoś w ciemno zmieniać i okaże się, że to też nie było to.

Zakup przyzwoitych amorków i sprężyn to całkiem droga impreza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i wiadomo cos ???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Barthez83

wygląda na to że masz uszkodzone łożysko kolumny McPhersona,jest umiejscowione pomiędzy poduszką amortyzatora a blachą która zamyka sprężynę jest to typowe zjawisko.

skontroluj jeszcze poduszkę amortyzatora,ponieważ czasem ona pęka i łożysko wbija się w blachę od poduszki na której się opiera powodując zacieranie się łożyska łatwo to sprawdzić wystarczy odkręcić nakrętkę mocującą amortyzator od góry pod maską i będzie widać czy jest ona pęknięta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klekocix

Please login or register to see this quote.

U mnie sprężyna sprawdzona czy nie jest pęknięta, sprawdzony (niestety tylko wizualnie) amotryzator, wymienione poduszki amortyzatora i łożyska na nowe Lemfordera i... jak było "brzdęk" tak jest a diagnosta na stacji mówi, że wszystko jest tip top i jak chcę to może mi podbić przegląd od ręki...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Barthez83

zrób taką próbę poproś kogoś aby kręcił kierownicą od oporu do oporu a ty w tym czasie jeśli się da przyłóż rękę do sprężyny jeżeli wyczujesz przeskok zareklamuj naprawę jeszcze raz u mechanika który wymieniał poduszkę i łożysko,ponieważ jest to ewidentny problem w tym podzespole,może zostało coś zmontowane nieprawidłowo,o ile pamiętam ten plastikowy kieliszek na którym osadzane jest łożysko ma jedną pozycję w której powinien być zmontowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...