Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość klekocix

Uderzanie sprężyny o amortyzator przy skręcaniu

Polecane posty

Gość klekocix

Mam ciekawy, chyba nie poruszany jeszcze przez nikogo problem.

Otóż od długiego czasu przy skręcie w lewo lub w prawo słyszę dźwięk "brzdęk" z prawej przedniej strony.

Niezależnie ile bym obrotów kierownicą zrobił to ten "brzdęk" występuje tylko raz, przy powracaniu kół do jazdy na wprost już nie. (jeśli zakręciłem za bardzo to" jadę prosto, skręcam np. w lewo, kręcąc kołem kierownicy słyszę "brzdęk" dość mocno, wyczuwalny jest nawet na pedałach, następnie prostuję kierownicę po wykonaniu skrętu i już dźwięk ten nie występuje).

Nie dzieje się to zawsze, często ale nie zawsze. Zauważyłem zależność, że im wykonam więcej ruchów kierownicą tym częściej jest ten dźwięk.

Jakiś czas temu miałem zmieniane poduszki i łożyska amortyzatorów z myślą, że to właśnie powoduje takie dźwięk. Po zmianie przez godzinę było dobrze po czym znów się to zaczęło. Znów auto trafiło do mechanika "na gwarancji", znów rozebrał i po przesmarowaniu złożył w całość. Znów przez godzinę było dobrze.

Ostatnio podnosiłem samochód na podnośniku tak, aby koła zwisały pod nim. Spojrzałem w przednie prawe nadkole i zobaczyłem na amortyzatorze półokrągły ślad w miejscu gdzie najprowdopodobniej sprężyna wali w amortyzator przy skręcie. Jest to już bardzo blisko samego kielicha amorka więc gdy auto stoi na ziemi tego poprostu nie widać.

Co to może być?

Jeżdżę bardzo ostrożnie, omijam wszelkie dziury aż tu nagle taka niespodzianka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A sprężynę to Ty nie masz urwaną ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mechanik 2 razy wyjmował sprężynę aby dostać się do łożyska amorka więc pewnie by zauważył?

Zresztą auto stoi równo, nie "kładzie się" na żadną ze stron przy hamowaniu itp.

Tylko ten dźwięk "brzdęk", typowy dźwięk dla naciągającej się i puszczającej gwałtownie sprężyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a nie przywaliles nigdzie w kraweznik lub nie wpadles w jakas duza dziure ??Moze amor krzywy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chętnie wymienię i amortyzator i sprężynę o ile będzie taka potrzeba. Tylko nie chcę czegoś w ciemno zmieniać i okaże się, że to też nie było to.

Zakup przyzwoitych amorków i sprężyn to całkiem droga impreza

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i wiadomo cos ???

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Barthez83

wygląda na to że masz uszkodzone łożysko kolumny McPhersona,jest umiejscowione pomiędzy poduszką amortyzatora a blachą która zamyka sprężynę jest to typowe zjawisko.

skontroluj jeszcze poduszkę amortyzatora,ponieważ czasem ona pęka i łożysko wbija się w blachę od poduszki na której się opiera powodując zacieranie się łożyska łatwo to sprawdzić wystarczy odkręcić nakrętkę mocującą amortyzator od góry pod maską i będzie widać czy jest ona pęknięta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie sprężyna sprawdzona czy nie jest pęknięta, sprawdzony (niestety tylko wizualnie) amotryzator, wymienione poduszki amortyzatora i łożyska na nowe Lemfordera i... jak było "brzdęk" tak jest a diagnosta na stacji mówi, że wszystko jest tip top i jak chcę to może mi podbić przegląd od ręki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Barthez83

zrób taką próbę poproś kogoś aby kręcił kierownicą od oporu do oporu a ty w tym czasie jeśli się da przyłóż rękę do sprężyny jeżeli wyczujesz przeskok zareklamuj naprawę jeszcze raz u mechanika który wymieniał poduszkę i łożysko,ponieważ jest to ewidentny problem w tym podzespole,może zostało coś zmontowane nieprawidłowo,o ile pamiętam ten plastikowy kieliszek na którym osadzane jest łożysko ma jedną pozycję w której powinien być zmontowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×