Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest mlody_jarocin

Kupno Auta

Recommended Posts

Guest mlody_jarocin

Witam koledzy powiedzcie mi jakim olejem zalać silniczek? kupiłem auto a nie wiem na jakim oleju jeździł do tej pory,. mogę go zalać oryginalnym GM 15W40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

napisz jaki przebieg ma auto

taki olej tj 15w40 leje się jak silnikowi coś dolega -aby go uszczelnić itp itd

Edited by kowalmarcinek

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlaczego minerał chcesz lać ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie zastosowałem mineral w kocu przebieg 306tyś

Share this post


Link to post
Share on other sites

mineral to ostatecznosc

wiele aut z przebiegami 200000 lata dalej na syntetyku

w tym moj bialas

a tematow podobnych jest juz od groma

wiec do czytania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jaki silnik ma auto? Poza tym 10 W 40 GM olej kosztuje bańka 60 zł wiec po co minerał? Mi bierze silnik " fabrycznie " olej i pół syntetyk zalewam GM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja zakupiłem autko tez nie dawno każdy mechanik którego zapytałem o zdanie stwierdził że jeśli nie wiem jaki olej jest w środku, a autko ma taki przebieg to tylko mineral

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam u siebie 206 tys. i leje syntetyk a dokładnie elf excelium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

takich mechanikow to omijac

Share this post


Link to post
Share on other sites

motory VB w ogole nigdy nie powinny pracowac na minerale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a czemu nie powinny??? ja mam przebieg 291000km i leje 10W40 GM, troszkę go ubywa ale nie zamierzam w najbliższym czasie zalewa minerałem, bo na tym oleju jeździ idealnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To zmień mechaników... Mi natomiast gdy kupiłem viki (niby wtedy 168000 i nie wiadomo czym była zalana) każdy doradzał 10W40

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do tematu to lałbym półsyntetyk

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by krzysiak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mlody_jarocin

przebieg mam 220tys to powiedzcie mi jaki olej mam kupić najlepiej? Ale podajcie mi oznakowanie:P np 15W40

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> żebym wiedział

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> z góry dzięki:) Silniczek 1.6 benzynka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja proponuję 10W40 GM

Share this post


Link to post
Share on other sites

olej opla polsyntetyczny styknie

jak juz zalany mineral to jak najszybicej go wymienic

koszta beda ale silnik bedzie mial lepsze warunki do pracy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie wiadomo na czym jezdzil to tylko mineral.

Jak jezdzil na mineralu teraz wlejecie polsyntetyka to zeby sie nie okazało z esilnik do rozbiorki i uszczelniania bo sie z niego leje jak z durszlaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja do mojej vb 2.0 16v leje 10w-40 syntium i polecam ten olej przebieg 194 000

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mlody_jarocin

wysłałem list do byłych właścicieli autka z zapytaniem jakim olejem był zalany silniczek także myślę że się ze mną skontaktują i dowiem się co w nim jest żeby kupić taki sam:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dobre rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bzdura...znasz taki przypadek osobiście, żeby po zalaniu po mineralu połsyntetyka zaczęło lać się z silnika jak z durszlaka? Bo opowieści, że "u wujka teścia szwagra..." to znam setki tylko, że żadnej nikt nie potrafił podeprzec konkretnymi dowodami... jeżeli uszczelnienia bedą do d... to i po zalaniu minerala z silnika zacznie sie lać jak z durszlaka... A najważniejsze to że półsyntetyk to w większości olej mineralny z domieszkami dodatków syntetycznych i to nie 50/50 jakby nazwa wskazywała więc co złego może się stać gdy i tak wlewasz niemal mineralny?? Ja sam przejeździłem swoją astrą (92 rocznik dieselek) na Lotosie mineralnym 40 tys. km a i poprzedni właściciel jeździł na nim napewno też dużo. Obecnie autko ma 250 kkm przebiegu(w rzeczywistości conajmniej o 100 kkm wiecej)i w styczniu zalałem go półsyntetykiem Valvoline Maxlife. Od tego czasu niewidzę, żadnych skutków ubocznych tej zmiany, silniczek ładniej pracuje, wycieków nie zauważam, miejsca w których pociły sie uszczelki sa teraz suche a najwazniejsze to apetyt silniczka na olej od wymiany zmalał i to znacznie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego na motoryzacji zjadłem już zeby ale zeby ni ebyło ze jestem ogolnikowy to jak wpadnie mi w oko post wskazujacy na to ze mowie prawde to tu wkleje.

Zreszta odrazu nie zacznie Ci sie z niego lac.Ile zrobiłes km po takiej zmianie??

Owszem sa glosy (nawet na forum) ze ludzie przechodzili z gesciejszego na rzadszy olej i nic nie bylo ale byly tez osoby ktorym silnik zaczal leciec i sie konczylo na rozbiorce.

Ja mam na ten temat taki poglad i go nie zmienie...

edit.Jak na zlosc nie moge znalesc zadnego tematu o takiej zmianie.Ale poczekajmy na wypowiedz innych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to poczekajmy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by przemty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja Vectra lata na Castrol Magnatec 10W-40, od zkupu przy 170000 do dzisiaj 280000.

Tylko ten olej i żadnych problemów. Polecam. :29:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

znalezione na forum nissana

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale oglnie jak popatrzylem jest masa dyskusji na ten temat.Tyle samo zwolennikow jak i przeciwnikow

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Ja jestem przeciwnikiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie obraź się ale jeżeli twoje dowody na poparcie twojej tezy sa takie jak w tym linku czyli bezdowodowe, napisane to było tylko co może się stać bez podparcia przykładami to cała dyskusja nie ma sensu... Gośc napisał co może się stać i tyle...bez żadnych dowodów, wywodów w tym temacie... Dalej czekam na jakiś konkretny dowód chyba, że chcesz to kończymy temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Skoro jest cała masa dyskusji to daj linka do jednej z nich która podeprze twoje wczesniejsze stwierdzenie, że połsyntetyka nie można po mineralnym zalać... I napisz konkretnie, rzeczowo czemu jesteś przeciwnikiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Odnośnie jeszcze linka. autor odpowiedzi pisze że rzadszy olej -cokolwiek to znaczy- wypłuka nagar a ja proponuje poczytać parametry liczby TBN(i wogole co ta liczba oznacza) dla lotosa mineralnego i np. jakiegoś mobila półsyntetyka lub syntetyka... gwarantuję że syntetyk będzie miał mniej dodatków czyszczących przez co będzie miał mniejsza możliwość wypłukania nagarów...

Edited by przemty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...