Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
maroslaf

Brak zasilania na "komputerze pompy wtryskowej"

Recommended Posts

Witam serdecznie

Mam problem dość dziwny w pewnym programie do pomocy w diagnozowaniu usterek i innych rzeczy w samochodach znalazłem rade dotyczącą sprawdzenia "komputera pompy wtryskowej na pompie (sterownik)".

Jest tam opisane sprawdzanie poprawności działania pompy (jest to na załączonym obrazku).

W moim "teście" przy wyłączonej wtyczce (jak radzą) na pinie 7 miałem napięcie 0V a na pinie 6 miałem ok 38Ohm.

Sterownik jest ok (daje głowę wiec proszę o niepisanie "wymień sterownik").

Dodatkowo jest zamontowany dławik który nie wiem co robi.

ALE... Ale sprawa wygląda z 2 strony tak - pompa jest nowsza od mysli technicznej reszty samochodu czyli oryginalnie sterownik do tej pompy miał 2 wtyki, ta która była zamontowana przy zakupie pojazdu jest jedno wtykowa.

Z tego co poszperałem w dokumentacji technicznej wynika że stary sterownik działał z 5 podłączeniami (liniami) a nowy z 6, przy czym 6 linia to sygnał odłączenia.

Ale do rzeczy zastanawia mnie kilka rzeczy - czemu przy zapłonie nie mam zasilania na pompie, czemu oporność jest taka duża, po co jest dławik w skrzynce (bo chyba nie powinno go tam być?), i czy to że nie ma zasilania może być problemem porannego rozruchu ?

Pozdrawiam

Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

- opis przekaznikow z Twojego zdjecia. Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wszystko ok ... ale po co tam dławik (btw mam "Sam naprawiam..." i do A (bo miałem) i do B i czytałem o bezpiecznikach i przekaźnikach) chodzi mi o bardziej wnikliwe podejście do pytania ale dziękuje za zainteresowanie

Pozdrawiam

Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemem porannego rozruchu najprawdopodobniej jest zapowietrzający się okład paliwowy, poszukaj na forum jest dużo tematów o tym.

Nie wiem co masz tam namontowane zapewne jakaś samoróbka więc ciężko jest coś o tym napisać, najgorzej jest właśnie po takich modach, jak się nie ma dokumentacji do tego i trzeba kombinować co autor miał na myśli, ale jedno jest pewne przy zapłonie na pewno masz zasilanie na pompie bo jakbyś odpalił auto???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam wiele postów na temat "porannego odpalania" i uwierz mi na słowo to nie jest powietrze w układzie - tak na prawdę nie chce mi sie wstawiac wszystkich moich wywodów z poprzednich postów.

Gdy miałem zepsuty sterownik (mechanicznie - sam go zepsułem) to samochód odpalał w "trybie awaryjnym" w zasadzie od ręki tylko problem tkwil w tym że po kilku zapłonach w cylindrach - gasł i tak po 2 razach spokojnie odpalał i śmigał nawet przy niskich temperaturach. Na chwile obecną przy przekręconej stacyjce na zapłon (i wypiętej wtyczce od komputera na pompie) nie mam wymaganych 11-14V piny 1,2,8 wykazuja normalne działanie a 7,6 nie przy czym alarm (niefabryczny) juz odpiałem (zdjąłem blokadę) ale za diabła nie łapie się w tym co mam pod maską i co raz częściej mysle o a) sprzedaży do zyda

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> wybebeszeniu całego alarmu od a-z - tylko że moja panna która też korzysta z autka bedzie mi brzęczala nad uchem ze grzebie sie a nie wiem tak naprawde czego szukam (bo i nie wiem bo cała reszta zostąła sprawdzona prócz samej elektryki i połączeń)

Na chwilę obecną zastanawiam sie tylko nad instalacją elektryczną - przewody kabelki - bo pewnie jakis pedał za duzo kabelków poprzecinał przy zakładaniu AA a jakis drugi pedał powiedział przy sprzedaży ze samochód smiga i odpala od ręki i na chwile obecną tylko i wyłacznie K***ica mnie bierze z tym rozruchem

Wiec prosze o rade - mechaniolowi nie dam elektrykowi nie dam bo to sa bardziej magicy, znachorzy, wrózki i inne nimfetki anizeli specjaliści

Prosze o pomoc

Pozdr.

Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam jeszcze raz - przepraszam że piszę post pod swoim postem ale mam pytanie. Czy rozwiązaniem braku zasilania na pompie było by wyjęcie wiązki przewodów z komory silnika oraz z przedziału pasażerów i przejrzenie ich pod względem poprawności połączeń wg schematu - przy okazji demontując całkowicie elektrykę i elektronikę alarmu.

Tylko pytanie czy laik jak ja poradzi sobie z kabelkologią?

Czy kabelkologia jest jakoś rozpinana punktowo (czyli jedna wielka grupa kabelków rozpina się gdzieś przy wejściu do kabiny na 2 mniejsze grupy kabli)?

Bo zasadniczo martwi mnie to co widzę w puszce z przekaźnikami w załączniku w pierwszym poście.

Proszę o podpowiedź bo nie wiem czy dam sobie radę ;/ ? Zadaszenie mam i samochód może postać spokojnie 2-3 dni wybebeszony.

Pozdr.

Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...