Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
maroslaf

Brak zasilania na "komputerze pompy wtryskowej"

Polecane posty

Witam serdecznie

Mam problem dość dziwny w pewnym programie do pomocy w diagnozowaniu usterek i innych rzeczy w samochodach znalazłem rade dotyczącą sprawdzenia "komputera pompy wtryskowej na pompie (sterownik)".

Jest tam opisane sprawdzanie poprawności działania pompy (jest to na załączonym obrazku).

W moim "teście" przy wyłączonej wtyczce (jak radzą) na pinie 7 miałem napięcie 0V a na pinie 6 miałem ok 38Ohm.

Sterownik jest ok (daje głowę wiec proszę o niepisanie "wymień sterownik").

Dodatkowo jest zamontowany dławik który nie wiem co robi.

ALE... Ale sprawa wygląda z 2 strony tak - pompa jest nowsza od mysli technicznej reszty samochodu czyli oryginalnie sterownik do tej pompy miał 2 wtyki, ta która była zamontowana przy zakupie pojazdu jest jedno wtykowa.

Z tego co poszperałem w dokumentacji technicznej wynika że stary sterownik działał z 5 podłączeniami (liniami) a nowy z 6, przy czym 6 linia to sygnał odłączenia.

Ale do rzeczy zastanawia mnie kilka rzeczy - czemu przy zapłonie nie mam zasilania na pompie, czemu oporność jest taka duża, po co jest dławik w skrzynce (bo chyba nie powinno go tam być?), i czy to że nie ma zasilania może być problemem porannego rozruchu ?

Pozdrawiam

Marek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

- opis przekaznikow z Twojego zdjecia. Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wszystko ok ... ale po co tam dławik (btw mam "Sam naprawiam..." i do A (bo miałem) i do B i czytałem o bezpiecznikach i przekaźnikach) chodzi mi o bardziej wnikliwe podejście do pytania ale dziękuje za zainteresowanie

Pozdrawiam

Marek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problemem porannego rozruchu najprawdopodobniej jest zapowietrzający się okład paliwowy, poszukaj na forum jest dużo tematów o tym.

Nie wiem co masz tam namontowane zapewne jakaś samoróbka więc ciężko jest coś o tym napisać, najgorzej jest właśnie po takich modach, jak się nie ma dokumentacji do tego i trzeba kombinować co autor miał na myśli, ale jedno jest pewne przy zapłonie na pewno masz zasilanie na pompie bo jakbyś odpalił auto???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mam wiele postów na temat "porannego odpalania" i uwierz mi na słowo to nie jest powietrze w układzie - tak na prawdę nie chce mi sie wstawiac wszystkich moich wywodów z poprzednich postów.

Gdy miałem zepsuty sterownik (mechanicznie - sam go zepsułem) to samochód odpalał w "trybie awaryjnym" w zasadzie od ręki tylko problem tkwil w tym że po kilku zapłonach w cylindrach - gasł i tak po 2 razach spokojnie odpalał i śmigał nawet przy niskich temperaturach. Na chwile obecną przy przekręconej stacyjce na zapłon (i wypiętej wtyczce od komputera na pompie) nie mam wymaganych 11-14V piny 1,2,8 wykazuja normalne działanie a 7,6 nie przy czym alarm (niefabryczny) juz odpiałem (zdjąłem blokadę) ale za diabła nie łapie się w tym co mam pod maską i co raz częściej mysle o a) sprzedaży do zyda

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> wybebeszeniu całego alarmu od a-z - tylko że moja panna która też korzysta z autka bedzie mi brzęczala nad uchem ze grzebie sie a nie wiem tak naprawde czego szukam (bo i nie wiem bo cała reszta zostąła sprawdzona prócz samej elektryki i połączeń)

Na chwilę obecną zastanawiam sie tylko nad instalacją elektryczną - przewody kabelki - bo pewnie jakis pedał za duzo kabelków poprzecinał przy zakładaniu AA a jakis drugi pedał powiedział przy sprzedaży ze samochód smiga i odpala od ręki i na chwile obecną tylko i wyłacznie K***ica mnie bierze z tym rozruchem

Wiec prosze o rade - mechaniolowi nie dam elektrykowi nie dam bo to sa bardziej magicy, znachorzy, wrózki i inne nimfetki anizeli specjaliści

Prosze o pomoc

Pozdr.

Marek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam jeszcze raz - przepraszam że piszę post pod swoim postem ale mam pytanie. Czy rozwiązaniem braku zasilania na pompie było by wyjęcie wiązki przewodów z komory silnika oraz z przedziału pasażerów i przejrzenie ich pod względem poprawności połączeń wg schematu - przy okazji demontując całkowicie elektrykę i elektronikę alarmu.

Tylko pytanie czy laik jak ja poradzi sobie z kabelkologią?

Czy kabelkologia jest jakoś rozpinana punktowo (czyli jedna wielka grupa kabelków rozpina się gdzieś przy wejściu do kabiny na 2 mniejsze grupy kabli)?

Bo zasadniczo martwi mnie to co widzę w puszce z przekaźnikami w załączniku w pierwszym poście.

Proszę o podpowiedź bo nie wiem czy dam sobie radę ;/ ? Zadaszenie mam i samochód może postać spokojnie 2-3 dni wybebeszony.

Pozdr.

Marek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×