Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
wojtas89

Zagazowanie X20XEV

Polecane posty

Witam . chciałem zagazować Swoją Viki silnik 2.0 16V . przebieg aktualny około 205 000 km . czy kręcony nie wiem ale jeśli nie był to od 1998 roku jeździł po niemczech a od 4 lat w polsce z tym że dużo też tras do holandii i troche po holandii . właściciel pracował w holandii . więc silnik jako taki zdrowy . a pytańsko własnie mam co do instalacji LPG . na co zwrócić uwage i co polecacie bo tu czytałem i widziałem jakies nazwy STAG 4 BRC ale ja się na gazie kompletnie nie znam . mieszkam niedaleko Kępna ( wielkopolskie ) i kolega do takiej samej VIKI zakładał gaz sekwencja dał 2100 zł ale zaraz mu wywaliło OILMANGEL i coś z układem chłodzenia . niby kwestia tylko skasowania błędów . ale słyszałem że gaz montują nie zaciekawie . kolega z pracy gazował passata 1.6 16v dał za instalacje 2000 zł butla w koło miejscowość Wiktorów . gdzieś okolice Wielunia i właśnie tez myślałem się tam udać bo znam jeszcze kilku co tam zakładali i są zadowoleni . cena myślę znośna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz kasę to najlepiej założyć gaz sekwencyjny, ale są na forum osoby mające II generację i także sobie chwalą.

Najważniejsze żeby założył instalację porządny gazownik a nie byle partacz...

polecane instalki to STAG BRC LOVATO OMVL

Oczywiście LPG to częstsza wymiana kabli, świec i warto dbać o filtr powietrza.Najlepiej też jak parownik będzie na powrocie z przepustnicy bo w zimę będzie dobrze grał, a jak będzie równolegle z nagrzewnicą to w zimę będzie grzał kiepsko.

przede wszystkim umów się u dobrego fachowca. Ja kilka lat jeździłem ze źle podpiętą instalacją i więcej było problemów z tym gazem niż jazdy. Na szczęście jest spora część mechaników którzy znają się na fachu, przerobili instalkę i Viki do tej pory na gazie śmiga. Miała przejechane około 100tys na gazie i bez problemów się obyło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dragonwlkp

Witam.

mam ten sam silnik co Ty, i tez sam zakladalem gaz, i sie zastanawialem wiec mysle ze moge Ci troche pomoc

moja viki dobrze pracuje na gazie, jest spadek mocy i lekkie zamulenie, ale to malo wyczuwalne, no i normalne na gazie.

mam instalacje stag50, jednak polecilbym Ci sekwencje jesli chcesz jeszcze troche pojezdzic.

ja na swoim stagu od sierpnia zrobilem juz ponad 32 000km i narazie jest ok.

najwazniejsze to znajdz porzadny warsztat, od nich najwiecej zalezy, przypilnuj zeby uzyli dobrych materialow typu rurki itd lepiej teraz dolozyc pare zlotych, ale zwroci sie.

no a co do samego gazy viki chodzi dobrze, i nie mam z nim problemów, oprocz takich drobnych na poczatku, ktore zostaly szybko zlikwidowane.

Ja za swoja instalacje dalem ok 2200 zl, jednak gdybym dzis zakladal, to dolozylbym ten 1000 zl i bylaby to sekwencja.

mam nadzieje ze troche Ci pomoglem.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

właśnie fachura z tego kolesia co kumpel był dobry . mówi przyjechał to auto odjezdrzało jedno jego passata grzebali chyba coś koło 3 godzin mówił . szef z pracownikiem . to przez ten czas . 2 kolejne auta zajechały na montaż i jesczze jak mu montowali to pracownik jego 2 inne wyregulował . wiec jak jest obrót to i ceny lepsze a fachowiec musi być dobry a w gre wchodzi tylko sekwencja butla w koło a wlew najlepiej pod klapke . nie chce żadnych oznak że mam gaz . bo widziałęm raz nowego jaguara . kolor zielony a z tyłu korek od gazu jecszze na wysokości klapki wlewu od paliwa XD myślałęm że pekne ze śmiechu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

205tys km to spory przebieg do zakladania auta. Ale zalezy jak dbasz i jak dbal poprzedni wlasciciel. Dla przykladu - moja byla x20xe zrobila na gazie prawie 100tys i przy 220tys brala juz troche oleju i nie miala idealnej kompresji. Druga w domu x20xe po 100tys na gazie trzyma sie duzo lepiej, ale to tez juz nie jest mlodka.

W jakim stanie jest Twoj motor? Kompresja, olej, itd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dragonwlkp

Ja w mojej Viki zakladalem gaz przy 270 000 przebiegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to za 2200 zł to co ty masz??? 1 generacje??? II generacja to sekwencja już jest chyba nie?? bo tem co chce jechac to 2 generacji za 2 tyś do passka zakładał sinik 1.6 16v . za 3200 to chyba już te PRINSa czy jakoś czytałem 4 generacja chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po przejsciu na gaz pewnie troche wzrosnie zuzycie oleju. Ale i tak efekt oszczednosci bedzie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jesli motor jest w jako takim stanie to gazuj. Dla wlasnego spokoju IV generacja. Jak duzo jezdzisz, fajny jest BRC. Ma Assistance w calej Polsce na 2 lata i mnostwo zakladow. Ojciec kupil z Lublina klubowa VB z BRC i serwisowal ja normalnie w Zielonej Gorze, na gwarancji mu tez wymienili jakas pie****ke. To jest na plus. Ale podobno inne instalki daja lepsze osiagi.

U mnie na Pb bylo 139PS, na gazie 141PS jak dobrze pamietam. Przy czym pomiar taki sobie miarodajny. Moja Vectra palila srednio 10l gazu, ojca 8l. Wszystko zalezy od stylu jazdy, bo jak sie zamienialismy furami, to spalanie tez sie zamienialo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Najwazniejsze to wybrac dobrego gazownika i patrzec mu na rece. Dobrze wziac sobie duza butle (ja mialem 52l w VB).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja no teraz zależy bo do pracy sam jeździć nie musze więc auto na weekend . ale weekend weekendem się i 400km potrafi zrobić ;d ale przyjdzie lato to się będzie jeździć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jesczze być może do "żonki" będe musiał jeździc bo coś się kręci więc jeden wieczór i znó 50km

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> myśle że 15 tys km rocznie spokojnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> a no spalanie zalezy raz miałęm z trasy i po wioskach troche tak spokojnie ogólnie spokojnie jadąc to 7,5 . ale że ja tak nie lubie to średnie zawsze koło 9 jest na pb . więc ten gaz mnie zastanawai właśnie . do do zbiornika chce w koło . vectra B sedan nie wiem ile tam zbiornik wejdzie . a wlew najlepiej pod klapke jak mówiłem ukryta instalka żeby była . a teraz tak b o się pogubiłem . instalacja 2 generacji to jest już sekwencja czy jesczze nie jest???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sekwencja to IV generacja. W kolo mozesz wlozyc 52l, tak jak ja mialem. Bedziesz musial tylko dodac pod wykladzine kawalki styropianu okolo 5mm grubosci, bo o tyle sie podniesie podloga z ta butla. Ale warto, bo nominalnie i tak wchodzi 43-44litry. U ojca 36litro wchodzi, co juz jest porazka do VB.

Wlew mozesz sobie zrobic podwieszony pod zderzakiem kolo ucha do holowania. U mnie nie bylo widac ani troche:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Dla wyjasnienia - to posrodku to hak ;) Tam mi czasem chcieli wlewac hehe. Zaleta podwieszonego wlewu jest - nie wiercisz w zderzaku (a ja czesto zmienialem zderzaki), nie wiercisz w karoserii - wazne w Oplach. No i nie widac. Minusy - klna na Ciebie na stacjach :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no ja mam viki przedlifta i tył zderzak bez haka :D chciałem dać dokładke do zderzaka to ku... nic nie ma ala irmi są do poliftowych a te takie buły mi sie nie podobają bo leci wieś tuningiem . a pod klapka by nie dało rady?? od prawej strony i jakieś wkręcane przejściówki ( sasiad ma tak w scorpio )bo z lewej jest od centrala a z prawej może by się dało coś wcisnąć . butla w koło to tam chyba nic wiercić nie trzeba . a swoją drogą wiercone w blasze koło wlewu to wogóle porażka wygląda .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w lipcu zeszlego roku zakladalem sekwencje do sweojego 1.8 (bardzopodobny silnik do twojego)

Przebieg przy zalozeniu 195 tys km.

Ja mam instalke KME.

Butle mam w kole 48 litrow,wykladzina sie minimalnie podniosla,ale nic nie podkladalemi mysle ze takw zupelnosci styka.Potrafie na tym zrobic ok 400km.

Spalanie oleju pojawilo sie minimalne po przejsciu na gaz ale nie jest to jakis kolosalne,nadal od wymiany do wymiany nie dolewam nic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale gaz sie szybko zwraca wiec warto zakladac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a na co mogę/ muszę zwrócić uwagę przy wyborze części . można wybierać chyba między tymi wtryskami czy listwami wtryskowymi . i parownikami czy jak to tam jest przy instalacji 4 generacji . bo rozumiem że to BRC czy STAG4 to chodzi o cały komputer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam

Reduktor Kme Silver

wtryski magic jet

centralka kme

Mi sie na tym jezdzi fajnie i nie stwarza problemow

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

a może używanka ??haha

ta nawet kolegi z forum bo gdzieś ją widziałem na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak to jest z kolegi z forum.

Z uzywanymi ok.

Ale przy ponownym montazu wszytskie przewody nowe od gazu.

I nie wiem jak wyglada kwestia wyrobienia nowych dokumentow na gaz.

Jak sie kiedys dowiadywalem to byla mala roznica i dlatego zalozylem nowke ;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak jutro w pracy wezmę numer i zadzwonię do tego zakładu i się spytam . on dawał 2000zł za sekwencję ale do mnie może być droższa bo on ma w passacie 1.6 to coś koło 100 kucy . a jak mam 136 to musze ten parownik mocniejszy mieć? więc może troche zł więcej . ale jak za sekwencyjną instalacje i butla w koło to chyba nie dużo 2000 . a jak to jest jak założe to muszę jechać żeby wbili w dowód ją i na nowy przegląd???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Radecki_VKP

Witam , dołożę swoje 5gr. ponieważ niedawno założyłem instalację LPG do swojej VB.

Moja instalacja należy do dolnej półki i składa się z :

Komputer- STAG 4

Wtryskiwacze - Valteki (czerwone)

Reduktor - Alaska

Butla w kole - 45l.

Wlew gazu znajduje się pod klapką wlewu Pb

Cena instalacji 2100zł

Odczucia z mojej "dupochamowni" są takie iż nie czuje różnicy w jeździe między Pb a LPG

Spalanie wygląda następująco :

Trasa (wersja emeryt) do 9L

Trasa (wersja :27: ) do 11L.( podkreślam iż chciałem sprawdzić maksymalne spalanie na trasie więc auto ostro dostało)

Miasto (wersja normalna ) 13L

Do butli wchodzi mi od 32 do 33L i na tym robię średnio 300km (miasto/trasa)

Z mojego doświadczenia po założeniu gazu nie dość że jeździ się taniej to i szybciej ( 2litry w to a w tamto - nie ma takiej różnicy dla portfela)

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z założenia instalacji LPG.

Pozdrawiam Radecki_VKP!!

Edytowano przez Radecki_VKP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

O to takie coś by mi podpasowało bo jak trochę poczytałem to te wtryski chyba sa dobre . ( a to ma jakieś znaczenie jak są czerwone ??) i cena tez znośna . i zapewnie się jeździ taniej i szybciej bo taka jazda do 2,5 tyś przyspieszanie później 5 i sie leci koło 2 tyś te 80 do 90 . spalanie koło 7 się kręci jak nie trzeba duzo ruszać ale nuuuda

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ma znaczenie jaki kolor, do Twojego auta czerwone. Reduktor Alaska jest do 90KM więc nie da rady. Różnicy w jeździe można nie czuć, ale przy przyspieszaniu spada mocno ciśnienie i silnik pracuje na ubogiej mieszance, wzrasta temperatura spalania co dobrze głowicy na pewno nie robi. Monterzy wciskają Alaskę, bo nie trzeba stosować dodatkowego elektrozaworu (jest wbudowany w reduktor). Ja polecałbym reduktor Zavoli Zeta N (do 150KM). Stag 4 lub Stag 300 plus to bardzo dobry wybór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego mi polecali na forum gazownika z Kępna (po opisie widać ze masz blisko bo ja jestem z Wieruszowa ) gazwonik jest na Wrocławskiej zaraz koło serwisu Mercedesa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

właśnie tak przeglądałem allegro i widziałem że ta alaska to do bodajże tam 100 koników była . a kolega montował teraz też do 2 litrówki viki i ma te ustrojstwa czerwone . tylko musze zobaczyc u niego co on tam ma więcej za sprzęcik .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Radecki_VKP

Z tego co czytałem to Alaska może obsłużyc większą moc.

REDUKTORY LPG - Do sekwencji -

Reduktor Tomasetto Alaska AT09

Producent:

Tomasetto Achille S.p.A.

via del Progresso 47/53 - Castegnero(Vicenza) - Italy

Zastosowanie / zalecenia:

Wtrysk sekwencyjny - współpraca z wtryskiwaczami pojedynczymi lub kilkoma wtryskiwaczami zamontowanymi na listwie.

- jednostopniowy reduktor LPG z kompensacją zintegrowany z filtrem fazy ciekłej

- moc ze strony producenta 150 KM

Ze wzgledu na swoją niezawodność i prostotę konstrukcji pozwala on na długą i bezawaryjną pracę instalacji gazowej.

To są tylko suche dane , sam się zastanawiam jaką moc jest wstanie obsłużyć ten reduktor :34: Narazie wszystko jest ok , ale czy na długo ? Zobaczymy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Gwarancja jest na 2 lata

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Radecki_VKP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wiem o kogo chodzi kolega tam gazował swoja vectre 2 litrową . ale znów inny z pracy mi mówił tam zakładał nie był zadowolony . w maździe mu kratkę wyrwali jakąs jak ten wyłącznik montowali mówi wogóle nie był zadowolony . i teraz do passata montował w miejscowośi Wiktórów koło Wielunia . widze kolega Wieruszów więc też niedaleko do Wiktorowa ma . a gazowałeś gdzie tu w Kępnie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Papier wszystko wytrzyma

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Doradzam z własnego doświadczenia. Poza tym Firma AC producent STAGA sprzedaje swoje sterowniki w tzw. minikitach warto zajrzeć na

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

a wykaz zestawów jest tu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

/poradnik-lpg/konfekcjonowanie-minikitow,503/

Edytowano przez hristofor85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×