Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość misznax

Kapie z pompy wtryskowej Y20DTH

Polecane posty

Gość misznax

Witam,

po zdjeciu dolnej zabudowy silnika zauwazylem, ze na kostce brukowej w pare godzin potrafi zleciec pare kropel nie zidentyfikowanego plynu. Przetarlem do sucha wszystko co sie dalo i po czasie okazalo sie ze kapie z pompy a owy plyn to olej napedowy... co teraz robic? slyszalem ze to najgorsze co moze spotkac diesel'a..

znalazlem uzywana pompe sprawna ale od silnika 2.2 gdzie gosc pisze ze "3 ostatnie cyfry to 016" i teraz pytanie..

Czy w mojej vectrze jest mozliwe zamontowanie takiej pompy, od wiekszego motoru?

Nie mam komputera pokladowego jesli ma to znaczenie, prosze o wszelkie rady co z tym zrobic.. oraz na jaki okres czasu szacowac funkcjonalnosc samochodu?

oto zdjecie "w miare taniej" pompy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie kupował używanej,lepiej oddaj tą co masz do naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie był taki pewny że ona tak szybko padnie, jak jeździ i nie wywala błędów to bym raczej jeździł i spróbował doszukać się skąd dokładnie w pompie kapie, czy korpus pęknięty, czy co ?

Edytowano przez DJ_Tomcat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość misznax

No to mnie troche uspokoiliscie;)

Sprawdze skad dokladnie ten wyciek jest, no ale bledow zadnych i jezdzi bez problemow. To fakt.

No ale biorac pod uwage wymiane, ta od motoru 2.2 sie nadaje? czy one sie roznia czyms?

kapie dokladnie z tego elementu pompy... reszta wydaje sie sucha.

ponawiam pytanie czy pompa z motoru 2.2 nadaje sie do 2.0

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez misznax

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta od motoru 2,2 raczej się nie nadaje, a najlepiej dokładnie sprawdź model pompy bo nie występowały w jednym modelu. Rodzajów pomp było kilka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No to ze złego miejsca kapie, to jest słynny tłoczek, który się lubi zacierać.

Skoro masz nieszczelność w tym miejscu to bankowo łapie powietrze i może doprowadzić do zatarcia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zatarty tłoczek = spalona elektronika (tranzystor sterujący), wymiana prawdopodobnie korpusu pompy, tłoczka, strojenie na stole probierczym EPS no i pewnie z 2500 zł.

Zadzwoń do Boscha do Krotoszyna ile wycenią taką regenerację. Koszty będą duuużo niższe. Będzie kpl. uszczelek + ewentualna wymiana tłoczka.

Kwestia założenia i wyjęcia pompy - tutaj na pewno będą jakieś koszty ale to i tak Cię czeka.

Ewentualnie poszukaj czy znajdziesz uszczelniacze jakieś tego typu.

Nie szukaj pompy używki bo tez nie wiesz w jakim jest stanie a też może paść, no chyba że regenerowana z gwarancją pisemną.

Edytowano przez DJ_Tomcat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprawdż dokładnie czy nie sączy się paliwo powyżej tego miejsca czyli z przewodu paliwowego i po obudowie pompy spływa w dół.

Sprawdż też czy przy pracującym silniku nie kapie mocniej.

Miałem podobny przypadek ,uszkodzona była podkładka miedziana i z tego miejsca wyciekało paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak kapie napewno z tego to bez problemu możesz sam uszczelnić, pod spodem masz spręzynę a potem tłoczek który i tak nie wypadnie po odkręceniu, są tam chyba dwa oringi ale dokładnie nie pamiętam, musiałbym sprawdzić bo mam taką pompę luzem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość misznax

Sprawdzilem raz jeszcze, nawet po umyciu widac ze kropelki wisza tylko pod miejscem ktore wskazalem, zadnych pekniec ani nic.. no ale czy warto mi bez jakiejkolwiek znajomosci tematu rozbierac ten element pompy? tym zajmuja sie profesjonalisci a ja to moge jedynie cos spieprzyc, powiedzcie jak bardzo to zaawansowane przedsiewziecie jest? tymbardziej ze mimo iz 2 orringi to napewno nie jakies zwykle :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×