Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest misznax

Kapie z pompy wtryskowej Y20DTH

Recommended Posts

Guest misznax

Witam,

po zdjeciu dolnej zabudowy silnika zauwazylem, ze na kostce brukowej w pare godzin potrafi zleciec pare kropel nie zidentyfikowanego plynu. Przetarlem do sucha wszystko co sie dalo i po czasie okazalo sie ze kapie z pompy a owy plyn to olej napedowy... co teraz robic? slyszalem ze to najgorsze co moze spotkac diesel'a..

znalazlem uzywana pompe sprawna ale od silnika 2.2 gdzie gosc pisze ze "3 ostatnie cyfry to 016" i teraz pytanie..

Czy w mojej vectrze jest mozliwe zamontowanie takiej pompy, od wiekszego motoru?

Nie mam komputera pokladowego jesli ma to znaczenie, prosze o wszelkie rady co z tym zrobic.. oraz na jaki okres czasu szacowac funkcjonalnosc samochodu?

oto zdjecie "w miare taniej" pompy

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym nie kupował używanej,lepiej oddaj tą co masz do naprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym nie był taki pewny że ona tak szybko padnie, jak jeździ i nie wywala błędów to bym raczej jeździł i spróbował doszukać się skąd dokładnie w pompie kapie, czy korpus pęknięty, czy co ?

Edited by DJ_Tomcat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest misznax

No to mnie troche uspokoiliscie;)

Sprawdze skad dokladnie ten wyciek jest, no ale bledow zadnych i jezdzi bez problemow. To fakt.

No ale biorac pod uwage wymiane, ta od motoru 2.2 sie nadaje? czy one sie roznia czyms?

kapie dokladnie z tego elementu pompy... reszta wydaje sie sucha.

ponawiam pytanie czy pompa z motoru 2.2 nadaje sie do 2.0

Please login or register to see this attachment.

Edited by misznax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta od motoru 2,2 raczej się nie nadaje, a najlepiej dokładnie sprawdź model pompy bo nie występowały w jednym modelu. Rodzajów pomp było kilka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to ze złego miejsca kapie, to jest słynny tłoczek, który się lubi zacierać.

Skoro masz nieszczelność w tym miejscu to bankowo łapie powietrze i może doprowadzić do zatarcia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zatarty tłoczek = spalona elektronika (tranzystor sterujący), wymiana prawdopodobnie korpusu pompy, tłoczka, strojenie na stole probierczym EPS no i pewnie z 2500 zł.

Zadzwoń do Boscha do Krotoszyna ile wycenią taką regenerację. Koszty będą duuużo niższe. Będzie kpl. uszczelek + ewentualna wymiana tłoczka.

Kwestia założenia i wyjęcia pompy - tutaj na pewno będą jakieś koszty ale to i tak Cię czeka.

Ewentualnie poszukaj czy znajdziesz uszczelniacze jakieś tego typu.

Nie szukaj pompy używki bo tez nie wiesz w jakim jest stanie a też może paść, no chyba że regenerowana z gwarancją pisemną.

Edited by DJ_Tomcat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdż dokładnie czy nie sączy się paliwo powyżej tego miejsca czyli z przewodu paliwowego i po obudowie pompy spływa w dół.

Sprawdż też czy przy pracującym silniku nie kapie mocniej.

Miałem podobny przypadek ,uszkodzona była podkładka miedziana i z tego miejsca wyciekało paliwo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak kapie napewno z tego to bez problemu możesz sam uszczelnić, pod spodem masz spręzynę a potem tłoczek który i tak nie wypadnie po odkręceniu, są tam chyba dwa oringi ale dokładnie nie pamiętam, musiałbym sprawdzić bo mam taką pompę luzem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest misznax

Sprawdzilem raz jeszcze, nawet po umyciu widac ze kropelki wisza tylko pod miejscem ktore wskazalem, zadnych pekniec ani nic.. no ale czy warto mi bez jakiejkolwiek znajomosci tematu rozbierac ten element pompy? tym zajmuja sie profesjonalisci a ja to moge jedynie cos spieprzyc, powiedzcie jak bardzo to zaawansowane przedsiewziecie jest? tymbardziej ze mimo iz 2 orringi to napewno nie jakies zwykle :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...