Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
rafalgra

OLEJ SILNIKOWY OPEL 15W40 API SL/CF

20 posts in this topic

Jak w temacie proszę o komentarze czy jest to "dobry" bo firmowy olej silnikowy czy może jednak zalać innym np. MOBILEM, Castrolem;

Hmm... niska cena za to sprzedawca sprawdzony i pewny

Please login or register to see this link.

Wspomnę iż mimo tego iż posiadam 75tkm moja VB zalana jest obecnie MOTULEM 15W40 4000 Motion (mineralny przy tym przebiegu !!!) (mam ksiązki serwisowe więc przebieg raczej prawdziwy, do tej pory oleju nie bierze).

A może jednak semi-syntetic? (może się nie rozszczelni ?)

czekam na opinie...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

he he a może jednak licznik był cofany??? Bo kto normalny zalewa minerał przy tym przebiegu?? Coś mi sie tu nie podoba :?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie sadze silnik chodzi jak pszczoła w briefie osoba rocznik 1920 !!! :-)

więc sam rozumiesz

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie takie cuda robią, ale oki! No ja osobiście bym nie ryzykował oleju z Allegro, rózne rzeczy się dzieją, osobiście znam osoby które potrafia przelac z butelki do butelki tak, że się nie zorientujesz i nalewaja tam po prostu najtańszy olej jaki jest na rynku. Nie wiem czy warto ryzykować. W każdym razie ja polecam MOBIL1, fakt jest drogi, ale i bardzo dobry! Pzdr.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafalgra, jak chcesz tani olej to może poszukaj sklepu gdzie sprzedają olej z beczki - przychodzisz ze swoim pojemnikiem i kupujesz ile litrów chcesz. Jest taniej niż normalnie i masz większą pewność.

A poza tym zapraszamy do klubu - dla klubowiczy jest zniżka w wielu ASO i innych warsztatach.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cena nie jest istotna moze być drogi kwestia jest tylko czy zalac go mineralnym czy np. semisyntetykiem ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ciekawa sprawa, a może syntetykiem?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Myślałem że masz coś mądrzejszego do napisaniano ale cóż......mądrość przybywa wraz z wiekiem.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

lej mobil 5w50 i spokoj! ja ostatnio bralem z beczki i placilem 35zl za litr.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli auto już jeździło na mineralnym, to przejście na pełny syntetyk odpada.

Scooter ma racje co do jakości oleju Mobil1, ale w tym przypadku ten olej odpada - silnik uległby rozszczelnieniu.

Za to półsyntetyk jak najbardziej można a nawet trzeba - dla hydraulicznych popychaczy zaworów olej 15W40 jest zbyt gęsty.

Polecam Opel 10W40 - dla klubowiczy jest dostępny za 65 złotych a to jest markowy olej klasy Mobila S 10W40 i do tego rozlewany w Niemczech a nie ściemniany niewiadomo gdzie.

Można go też kupić samemu w Poznaniu pzrez Allegro.

Jeśli nie Opel to np. Castrol, Elf, raczej nie Mobil i nie Shell bo te dwie marki są najczęsciej podrabiane i nawet w oryginalnym opakowaniu można kupić byle co.

I nigdy olej z beczki - nigdy nie wiadomo czego Ci tam naleją

Pozdro

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No niestety nie napisze Ci nic mądrzejszego, słuchaj jeżeli jest książka serwisowa to jakim sposobem nalali minerał w serwisie?? Możesz mi to wytłumaczyć? Chyba oni się trochę orientuą kiedy, co i jak lać? Wg. albo ktoś dolał tak żeby tylko dolać, albo licznik cofany i tyle. To moje zdanie. Zalej syntetyk i zobaczysz jak się będzie samochód zachowaywał. Pzdr.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

rzeczywiście juz nie pisz nic wiecej bo nic nowego nie wnosisz do tematu a nie ma sensu sie licytować

również cie pozdr.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzieki za poradę zdecydowałem się i kupiłem OPEL 10W40

pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dal pewności moznabyłoby przepłukac silnik przez zalaniem półsyntetykiem jakąś płukanką. Tez uważam, że minerał to nie do vectry B zdecydowanie,, chyba, że ktoś się do remontu silnika i wymiany popychaczy i tak szykuje...

Jest oczywiścue, że ASO nie nalełaoby minerału do Vectry B samo z siebie (producent zabrania), ale jakby klient się uparł ... kto wie...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytam Wasze wypowiedzi i "wymądrzenia" co niktorych na temat oleju mineralnego do zalania nowego silnika VB i się dziwię ,że co niektorzy nie zostali jeszcze specjalistami w ASO OPLA lub innej poważnej firmy.Osobiście kupiłem w salonie Opla w Niemczech VB 2,0 DTi 1998r. i co i zalany od nowości Mobil 15W40 mineral !!! Pytalem w ASO w Zgierzu i potwierdzili że nie ma żadnych przeciwwskazań,wiec nadal bedę czytał wasze "opowieści" o szkodliwości i o niemożności zalewania nowej VB olejem mineralnym.Pozdrawiam 8)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a ja z kolei słyszałem, że niemcy bardzo rzadko zalewają silniki olejami wyższej klasy niż półsyntetyk, takie przyzwyczajenie czy co? nawet mój szef, rodowity niemiec z duesseldorfu, potwierdził tę dziwną przypadłość.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ja mam viki z Trax'a z Lodzi i tez byl od nowosci zalany Mobil 15W40 mineral :!:

Teoria "specjalistow", ktorzy uwazaja, ze nie wolno wlewac do viki minerala chyba upadla :wink:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powodzenia, tym co zalewają viki B minerałem. :!: :!: :!:

Ja też mam autko z TRAX'a i jakos nigdy minerała nie widziało.

Jak dla mnie to każdy może lać do silnika to co chce, byleby klubowicze lali to co należy.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam z Niemiec i jeździł na Syntetyku mobile1

przy 117tyś nalałem półsyntetyk Quacker State i nie polecam od razu popychacze się odezwały

teraz już mam 131000 i musze wymienic CO NALAĆ myśle nad Castrolem półsyntetyk

co wy na to???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje auto (DTH) było kupione w salonie w Belgii i od nowości było zalane syntetykiem.

Co do Quaker State, to kiedyś zalałem nim sobie Rovera i to rzeczywiście była porażka.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.